Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

petri.n kirjoitti:Ari 66, huomasitko uusi automaattilaatikko. Kilometrejä hieman yli 330 tuhatta. Ei ymmärrä. :lol: :lol:
Huomasin ... :roll:
Öljyt siis olleet vaihtamatta, "suositusten" mukaisesti.... :?

Uudet huilit lootaan aina 60-100 tkm välein.
Mieluummin aiemmin, kuin myöhemmin.
Näin se Jarkkokin tuumaili ja viisaasti varmastikin, tietänee asiat paremmin Suomen olosuhteita ajatellen, kuin Daimler-Chrysler..... joka taas ei tiedä pakkasista mitään ja miten kosteus tiivistyy ja vettä -ja peräti jäätä- kertyy laatikkoon :shock:

Meidän autoon vaihdettiin eka öljyt laatikkoon runsaassa kahdessasadassatuhannessa ja oli karmean näköistä tököttiä :shock:
Viimeksi vaihtoi Jarkko ja oli ihan erimoista kamaa, syystä että oli ajettu runsaat satatonnia eli sata tonnia vähemmän kuin edellisessä vaihdossa..
Jatkossa ajattelin pitää vaihtovälinä jotain ~80 tkm, näiden kokemusten perusteella se olisi optimaalinen meidän ajossa, josta suuri osa on ruuhka-ajoa, osa vaunun vetämistä ja myös suuri osa maantieajoa.

Ja taidan öljynvaihtoon mieluummin ajaa Helsingistä Maaningalle (kuten viimeksikin), kuin jättää homman arvailujen varaan Veholle :x
Viimeksi tosin Veholla pääsin -ihme kyllä- katsomaan laatikon öljynvaihtoa. Siitä plussat.
Vaan jatkossa siihen ei voine luottaa, toisin kuin toisaalla....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kyllä ne pakkasista tietää, mutta egologia vaatii pitkiä öljynvaihtoja. Savossa on totuttu tekemään kaikki hommat kunnola. Ainakin yksityisellä puolella. Loppuu täällä haja-asutusalueella leipä jos ei tee kunnolla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Autoon oli vaihdettu uusi laatikko viime talvena, kun ei toiminut enää yli kymmenen asteen pakkasilla. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja....


Kyllä on minunkin todettava, että on tuo automaatti tosi miellyttävä ajella. Paremmin tuo sähkölaatikko vaihtaa, verrattuna vanhaan tavalliseen, mitä vuosien varrella on tullut kokeiltua. Vaihdot on nopeita, mutta ei nykäise yhtään. Voimaa vaan saisi olla enemmän :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo kun tuo laatikkoöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan C-sarjalaisessa, ainakaan kaverin 200 CDI:ssä. Eikä siinä kyllä ole sitä turbiinin öljyproppuakaan, että laatikkoa pitää huuhdella pari kertaa uudella öljyllä että edes osa öljystä vaihtuisi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:<...>että laatikkoa pitää huuhdella pari kertaa uudella öljyllä että edes osa öljystä vaihtuisi.
Öljy on sen verran kallista, jotta jos siinä vain on se laatikon öljyn lauhdutin niin sen letku irti ja pää purkkiin, laatikon poistotulppa irti, laatikko "tyhjäksi", uusi öljy sisään, kone käyntiin ja uutta öljyä täyttöaukosta kunnes lauhduttimen letkusta tulee "uutta" öljyä. Silloin se pitäis olla kaikki vaihtunut eikä mene hukkaan juuri yhtään.

Pistäppäs sitten ne suuttimet tilaukseen ja tilaa aika Karalalle, eihän siinä muu auta voimattomuuteen. Turbonhan sai kanssa vaihdettua suurempaan ihan plug and play eikä sitä tarvitse katsastuksessa kummemin murehtia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin