Huomasin ...petri.n kirjoitti:Ari 66, huomasitko uusi automaattilaatikko. Kilometrejä hieman yli 330 tuhatta. Ei ymmärrä.![]()

Öljyt siis olleet vaihtamatta, "suositusten" mukaisesti....

Uudet huilit lootaan aina 60-100 tkm välein.
Mieluummin aiemmin, kuin myöhemmin.
Näin se Jarkkokin tuumaili ja viisaasti varmastikin, tietänee asiat paremmin Suomen olosuhteita ajatellen, kuin Daimler-Chrysler..... joka taas ei tiedä pakkasista mitään ja miten kosteus tiivistyy ja vettä -ja peräti jäätä- kertyy laatikkoon

Meidän autoon vaihdettiin eka öljyt laatikkoon runsaassa kahdessasadassatuhannessa ja oli karmean näköistä tököttiä

Viimeksi vaihtoi Jarkko ja oli ihan erimoista kamaa, syystä että oli ajettu runsaat satatonnia eli sata tonnia vähemmän kuin edellisessä vaihdossa..
Jatkossa ajattelin pitää vaihtovälinä jotain ~80 tkm, näiden kokemusten perusteella se olisi optimaalinen meidän ajossa, josta suuri osa on ruuhka-ajoa, osa vaunun vetämistä ja myös suuri osa maantieajoa.
Ja taidan öljynvaihtoon mieluummin ajaa Helsingistä Maaningalle (kuten viimeksikin), kuin jättää homman arvailujen varaan Veholle

Viimeksi tosin Veholla pääsin -ihme kyllä- katsomaan laatikon öljynvaihtoa. Siitä plussat.
Vaan jatkossa siihen ei voine luottaa, toisin kuin toisaalla....