Joo, 211-korinen tuo meikäläisen mersu on. Näyttää todellakin siltä, että sisustusmateriaalien laatu ainakin penkkien osalta on huonontunut verrattuna "Väyrys-mersuun" puhumattakaan tuosta vanhasta 124-korisesta.
Kun se auto on minulla taksikäytössä, niin väkisinkin tulee kiinnitettyä huomiota noihin sisustusmateriaaleihin ja niiden kestoon. Autoa kyllä siivotaan säännöllisesti ja matkustajatkin ovat pääasiassa sieltä siistimmästä päästä.
Nahkapäällysteiset penkit vaikuttaisivat tietysti kestävämmältä vaihtoehdolta, mutta yli 3000 euron hinta niistä tuntuu vähän tyyriiltä. Halvempi vaihtoehto eli "MB-twin-nahkaverhoilu" ei kustantaisi kuin 770 euroa, mutta ei minua ainakaan huvita keinonahkapenkillä istua. En usko että maksavat asiakkaatkaan olisivat noihin tyytyväisiä.
Uusi auto tulee Tammikuussa, joten ei tämä auto enää minulla pääse "räjähtämään" käsiin, mutta kun sillä seuraavalla pitäisi ajaa se 300 tuhatta kilometriä, niin pistää vähän huolestuttamaan.
Kyllähän sitä luulisi että rahalla saa laatua, mutta olen pikkuhiljaa alkanut epäilemään asiaa ainakin Mersun kohdalla. Täytyy varmaan sitten parin vuoden päästä vaihtaa 2 Avensista
Välillä vähän tuntuu ettei mersun vioista ainakaan uudempien autojen kohdalla saisi puhua lainkaan ilman että heti leimataan jonkinlaiseksi kiusankappaleeksi.
Kyllähän se niin on että tämän hintaluokan auto pitäisi olla laadukkaampi kuin huomattavasti halvempi muunmerkkinen vaihtoehto, ei sillä vanhalla maineella ikäänsä voi ratsastaa.