Kyllä ne japsit oli vielä 20 vuotta sitten paperia. Nykytilanne en kommentoi.Henro kirjoitti: Niin, siis kuten tekstistäsi kävi ilmi, ainoa, missä Avensis ja A-Mersu ovat jollain tavalla vertailukelpoisia, on hinta. Eli siis samaan hintaan kuin Toyota tekee isokokoisen Avensiksen, Mercedes-Benz onnistuu valmistamaan A-Mersun kaltaisen käppyrän, joka vielä sitten ilmeisesti laadultaan on paljon heikompi kuin verrokkinsa tässä.
Mersun kohdalla toi haukkumisjuttu tuntuu olevan erityisen arka paikka, ihan halpojen ja vanhojenkin Mersujen kanssa tuntuu olevan se meininki, että ne ovat jotain erityistä ja ainutlaatuista, ainakin kestävyyden puolesta. Kun puhutaan 20-vuotiaasta Mersusta, niin ei siinä ole korjattu muuta kuin että "maalarilla se on käytetty kertaalleen, kun toi maalipinta alkoi jo tohon ikään olla huono", eikä mainita, että samalla vaihdettiin ovet, etulokasuojat ja muuta pientä. Muista merkeistä sitten kun puhutaan, niin "tohon 20-vuoden ikään siitä on pitäny vaihtaa jo ovet ja lokasuojat ja ties mitä, kun eihän noi kestä mitään ja ruostuvatkin".
Mersua lyödään...
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
uudempi korimalli
Joo, 211-korinen tuo meikäläisen mersu on. Näyttää todellakin siltä, että sisustusmateriaalien laatu ainakin penkkien osalta on huonontunut verrattuna "Väyrys-mersuun" puhumattakaan tuosta vanhasta 124-korisesta.
Kun se auto on minulla taksikäytössä, niin väkisinkin tulee kiinnitettyä huomiota noihin sisustusmateriaaleihin ja niiden kestoon. Autoa kyllä siivotaan säännöllisesti ja matkustajatkin ovat pääasiassa sieltä siistimmästä päästä.
Nahkapäällysteiset penkit vaikuttaisivat tietysti kestävämmältä vaihtoehdolta, mutta yli 3000 euron hinta niistä tuntuu vähän tyyriiltä. Halvempi vaihtoehto eli "MB-twin-nahkaverhoilu" ei kustantaisi kuin 770 euroa, mutta ei minua ainakaan huvita keinonahkapenkillä istua. En usko että maksavat asiakkaatkaan olisivat noihin tyytyväisiä.
Uusi auto tulee Tammikuussa, joten ei tämä auto enää minulla pääse "räjähtämään" käsiin, mutta kun sillä seuraavalla pitäisi ajaa se 300 tuhatta kilometriä, niin pistää vähän huolestuttamaan.
Kyllähän sitä luulisi että rahalla saa laatua, mutta olen pikkuhiljaa alkanut epäilemään asiaa ainakin Mersun kohdalla. Täytyy varmaan sitten parin vuoden päästä vaihtaa 2 Avensista
Välillä vähän tuntuu ettei mersun vioista ainakaan uudempien autojen kohdalla saisi puhua lainkaan ilman että heti leimataan jonkinlaiseksi kiusankappaleeksi.
Kyllähän se niin on että tämän hintaluokan auto pitäisi olla laadukkaampi kuin huomattavasti halvempi muunmerkkinen vaihtoehto, ei sillä vanhalla maineella ikäänsä voi ratsastaa.
Kun se auto on minulla taksikäytössä, niin väkisinkin tulee kiinnitettyä huomiota noihin sisustusmateriaaleihin ja niiden kestoon. Autoa kyllä siivotaan säännöllisesti ja matkustajatkin ovat pääasiassa sieltä siistimmästä päästä.
Nahkapäällysteiset penkit vaikuttaisivat tietysti kestävämmältä vaihtoehdolta, mutta yli 3000 euron hinta niistä tuntuu vähän tyyriiltä. Halvempi vaihtoehto eli "MB-twin-nahkaverhoilu" ei kustantaisi kuin 770 euroa, mutta ei minua ainakaan huvita keinonahkapenkillä istua. En usko että maksavat asiakkaatkaan olisivat noihin tyytyväisiä.
Uusi auto tulee Tammikuussa, joten ei tämä auto enää minulla pääse "räjähtämään" käsiin, mutta kun sillä seuraavalla pitäisi ajaa se 300 tuhatta kilometriä, niin pistää vähän huolestuttamaan.
Kyllähän sitä luulisi että rahalla saa laatua, mutta olen pikkuhiljaa alkanut epäilemään asiaa ainakin Mersun kohdalla. Täytyy varmaan sitten parin vuoden päästä vaihtaa 2 Avensista
Välillä vähän tuntuu ettei mersun vioista ainakaan uudempien autojen kohdalla saisi puhua lainkaan ilman että heti leimataan jonkinlaiseksi kiusankappaleeksi.
Kyllähän se niin on että tämän hintaluokan auto pitäisi olla laadukkaampi kuin huomattavasti halvempi muunmerkkinen vaihtoehto, ei sillä vanhalla maineella ikäänsä voi ratsastaa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Vielä muutama kommentti tähän soppaan..
Jos kyseessä olisi työkalu..kuten "ekulla"..harkitsisin hyvin moneen kertaan ja tarkasti hankkisinko Avensiksen vaiko Mersun..ja todennäköisesti päätyisin Avensikseen. Yrittäjän kun on väistämättä ajateltava sitä miten hän saa työstään leivän irti..ja mieluusti vielä jotain leivänkin päälle. Siinä tapauksessa Mersun huomattavasti kalliimpi hankintahinta alkaa muodostumaan ongelmaksi esim Avensikseen verrattuna..varsinkin kun mielestäni siis eri automerkkien laadussa ei tänä päivänä ole merkittäviä eroja.
Tiedän/tunnen monta "ekun" kollegaa jotka ovat luopuneet Mersusta työkaluna..vaikka vannoutuneita Mersumiehiä ehtivät vuosikaudet olemaan.."kaksi yhden hinnalla" on asia jota yrittäjä ei voi olankohautuksella sivuuttaa..
Jos taas valitsen autoa itselleni "siviilikäyttöön" valitsen ehdottomasti Mersun..vaikka sitten C180K:n mieluummin kuin V6 Camryn.
Silloin teen omalla kohdallani autovalinnan järjen sijaan lähes yksinomaan tunteella..ja silloin Mersu menee AINA ohi Japsiautosta..olkoon Mersu sitten vaikka "vain" C180K..Mersussa kun vain on "sitä jotain" mikä japsiautoista puuttuu täysin. En osaa sitä sen tarkemmin yksilöidä mitä "se jokin" on..se vaan on
Tosin omalta kohdaltani täytyy kyllä todeta että tällä hetkellä Mersu on (edelleen) niitä ainoita autovalmistajia joilla on tarjolla malli/malleja jotka täyttävät minun autolle asettamani vaatimukset ja toiveet..oli laatu sitten mikä tahansa muihin verratuna..niinpä seuraava autoni tulee 99,9% todennäköisyydellä olemaan nykymersuni ensi keväänä esiteltävä seuraaja.(tosin sikaa säkissä en aio sentään ostaa..tilaus lähtee vasta kun olen omin silmin sen nähnyt ja koeajon suorittanut..niin rajaton luottamukseni Mersun hyvyyteen ei sentään ole..
)
Eipä nimittäin kovin montaa kilpailijaa ole muilla merkeillä asettaa kehiin..pösön 307cc lienee lähin..ja sekin on valovuoden päässä siitä Mersun vaihtoehdosta

Jos kyseessä olisi työkalu..kuten "ekulla"..harkitsisin hyvin moneen kertaan ja tarkasti hankkisinko Avensiksen vaiko Mersun..ja todennäköisesti päätyisin Avensikseen. Yrittäjän kun on väistämättä ajateltava sitä miten hän saa työstään leivän irti..ja mieluusti vielä jotain leivänkin päälle. Siinä tapauksessa Mersun huomattavasti kalliimpi hankintahinta alkaa muodostumaan ongelmaksi esim Avensikseen verrattuna..varsinkin kun mielestäni siis eri automerkkien laadussa ei tänä päivänä ole merkittäviä eroja.
Tiedän/tunnen monta "ekun" kollegaa jotka ovat luopuneet Mersusta työkaluna..vaikka vannoutuneita Mersumiehiä ehtivät vuosikaudet olemaan.."kaksi yhden hinnalla" on asia jota yrittäjä ei voi olankohautuksella sivuuttaa..
Jos taas valitsen autoa itselleni "siviilikäyttöön" valitsen ehdottomasti Mersun..vaikka sitten C180K:n mieluummin kuin V6 Camryn.
Silloin teen omalla kohdallani autovalinnan järjen sijaan lähes yksinomaan tunteella..ja silloin Mersu menee AINA ohi Japsiautosta..olkoon Mersu sitten vaikka "vain" C180K..Mersussa kun vain on "sitä jotain" mikä japsiautoista puuttuu täysin. En osaa sitä sen tarkemmin yksilöidä mitä "se jokin" on..se vaan on
Tosin omalta kohdaltani täytyy kyllä todeta että tällä hetkellä Mersu on (edelleen) niitä ainoita autovalmistajia joilla on tarjolla malli/malleja jotka täyttävät minun autolle asettamani vaatimukset ja toiveet..oli laatu sitten mikä tahansa muihin verratuna..niinpä seuraava autoni tulee 99,9% todennäköisyydellä olemaan nykymersuni ensi keväänä esiteltävä seuraaja.(tosin sikaa säkissä en aio sentään ostaa..tilaus lähtee vasta kun olen omin silmin sen nähnyt ja koeajon suorittanut..niin rajaton luottamukseni Mersun hyvyyteen ei sentään ole..
Eipä nimittäin kovin montaa kilpailijaa ole muilla merkeillä asettaa kehiin..pösön 307cc lienee lähin..ja sekin on valovuoden päässä siitä Mersun vaihtoehdosta
- Jani Anttila
- Mersumies

- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Vaihdankin sitten "käppyräni" varmaan Avensikseen ku samalla rahalla kerta saa niiin paljon paremman ja isomman. Onneks on kaveri myyjänä tojokaupassa, niin voi varmaan ottaa mersun vaihdossa, siis jos romut vain kelpaa...Henro kirjoitti: Niin, siis kuten tekstistäsi kävi ilmi, ainoa, missä Avensis ja A-Mersu ovat jollain tavalla vertailukelpoisia, on hinta. Eli siis samaan hintaan kuin Toyota tekee isokokoisen Avensiksen, Mercedes-Benz onnistuu valmistamaan A-Mersun kaltaisen käppyrän, joka vielä sitten ilmeisesti laadultaan on paljon heikompi kuin verrokkinsa tässä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Ja tämmösissä tilanteissa on aina hyvä muistaa, että nämähän ovat vain autoja. Eivätkä siitä miksikään muutu.
Eiväthän kaikki voi pitää samasta mallista/merkistä, itellä ainakin toi nykynen pirssi on valittu ihan tunne pohjalta. Jos olisin valinnu järjellä sen tdi skodan jota kahtelin samaan aikaan ton nykyisen pirssin kanssa, olisin varmaan säästänyt pitkän pennin ja ajelisin nykyisin 10v uudemmalla autolla. Mutta eihän autoja osteta järki kädessä, eihän
Tosin tästä skodasta ei tullu semmosia "kiksejä" kuin tosta coupesta, mutta ei se tehnyt siitä yhtään sen huonompaa autoa.
Onhan se vähän järjetöntä verrata autoja keskenään joilla on kymmenen vuoden ikä ero, mutta ainakaan meikäläisen rahkeet ei riitä laittamaan kauhean tuoretta mersua. Nehän ovat aivan naamattoman hintaisia, eikä niissä ole juuri muuta kuin imago jäljellä.
Ja pidetään ne Pirkka tuoteet siellä pakastimessa, tää on vain ja ainoastaan mun mielipide.
Eiväthän kaikki voi pitää samasta mallista/merkistä, itellä ainakin toi nykynen pirssi on valittu ihan tunne pohjalta. Jos olisin valinnu järjellä sen tdi skodan jota kahtelin samaan aikaan ton nykyisen pirssin kanssa, olisin varmaan säästänyt pitkän pennin ja ajelisin nykyisin 10v uudemmalla autolla. Mutta eihän autoja osteta järki kädessä, eihän
Tosin tästä skodasta ei tullu semmosia "kiksejä" kuin tosta coupesta, mutta ei se tehnyt siitä yhtään sen huonompaa autoa.
Onhan se vähän järjetöntä verrata autoja keskenään joilla on kymmenen vuoden ikä ero, mutta ainakaan meikäläisen rahkeet ei riitä laittamaan kauhean tuoretta mersua. Nehän ovat aivan naamattoman hintaisia, eikä niissä ole juuri muuta kuin imago jäljellä.
Ja pidetään ne Pirkka tuoteet siellä pakastimessa, tää on vain ja ainoastaan mun mielipide.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Ja jatketaan turhia kommenttejak.j kirjoitti:Ai tojotan moottorit isompia ja tehokkaampia?
Joo just joo? Kyllähän noita "nipponeiden" omistajia aamusella tuolla motarilla näkee kun palauttaa ne maanpinnalle ennen töihin menoo!![]()
Siellä ne päästää "lippalakit" takaraivollaan ja muka pirunmoinen kiirus,että katomersu ja yrittävät ohi! Hups!
Sitten ne revastelee kahvipöydässä,että ajoin ohi mersusta!
Kunnes ne yllättää valehtelemasta kavereilleen ja silleen!!!!!!!
Niin eikös se näin ole, kun verrattiin A-sarjan moottoreita Avensiksen moottoreihin? Ja miten lippalakkimiehet tähän liittyvät? Hekö ajelevat pääsääntöisesti uusilla Avensiksilla?
Se on sitä merkkiuskollisuutta, ja tottahan se on, että autot ostetaan tänä päivänä aika pitkälti tunnepohjalta. Minulla on ollu niin eurooppalaisia kuin japanilaisiakin käytettyjä autoja, ja tällä hetkellä siis Mersu. Uutta autoa tuskin seuraavaksikaan ostan, mutta kun vaihto tulee ajankohtaiseksi, pidän taasen silmät auki melkeinpä merkkiin kuin merkkiin - ja jos hyvän Mersun löydän, niin saatan päätyä siihen. Vanhoja rouskujahan minä katselen, joten yksilöitä ovat jokainen, merkistä riippumatta. Joka tapauksessa en ole ikinä pitänyt Mersua täysin ylivertaisena verrattuna samassa hintaluokassa painiviin kilpailijoihinsa; M-B on ollut silmissäni "ainoastaan" todella laadukas ja arvostettu merkki. Toivottavasti siis nykyiset laatuongelmat ovat vain pieni hairahdus, ja Mersu pysyisi maineensa veroisena.jva kirjoitti:Jos taas valitsen autoa itselleni "siviilikäyttöön" valitsen ehdottomasti Mersun..vaikka sitten C180K:n mieluummin kuin V6 Camryn.
Silloin teen omalla kohdallani autovalinnan järjen sijaan lähes yksinomaan tunteella..ja silloin Mersu menee AINA ohi Japsiautosta..olkoon Mersu sitten vaikka "vain" C180K..Mersussa kun vain on "sitä jotain" mikä japsiautoista puuttuu täysin. En osaa sitä sen tarkemmin yksilöidä mitä "se jokin" on..se vaan on![]()
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Minun kohdallani seuraava autoni siis tulee myös olemaan Mersu..mutta ei sen takia että sen on juuri Mersu vaan siksi että Mersu on tällä hetkellä oikeastaan ainoa autovalmistaja jolla on tarjota malli joka täyttää autolle asettamani toiveet ja vaatimukset.Mogge kirjoitti:Se on sitä merkkiuskollisuutta, ja tottahan se on, että autot ostetaan tänä päivänä aika pitkälti tunnepohjalta. Minulla on ollu niin eurooppalaisia kuin japanilaisiakin käytettyjä autoja, ja tällä hetkellä siis Mersu. Uutta autoa tuskin seuraavaksikaan ostan, mutta kun vaihto tulee ajankohtaiseksi, pidän taasen silmät auki melkeinpä merkkiin kuin merkkiin - ja jos hyvän Mersun löydän, niin saatan päätyä siihen. Vanhoja rouskujahan minä katselen, joten yksilöitä ovat jokainen, merkistä riippumatta. Joka tapauksessa en ole ikinä pitänyt Mersua täysin ylivertaisena verrattuna samassa hintaluokassa painiviin kilpailijoihinsa; M-B on ollut silmissäni "ainoastaan" todella laadukas ja arvostettu merkki. Toivottavasti siis nykyiset laatuongelmat ovat vain pieni hairahdus, ja Mersu pysyisi maineensa veroisena.jva kirjoitti:Jos taas valitsen autoa itselleni "siviilikäyttöön" valitsen ehdottomasti Mersun..vaikka sitten C180K:n mieluummin kuin V6 Camryn.
Silloin teen omalla kohdallani autovalinnan järjen sijaan lähes yksinomaan tunteella..ja silloin Mersu menee AINA ohi Japsiautosta..olkoon Mersu sitten vaikka "vain" C180K..Mersussa kun vain on "sitä jotain" mikä japsiautoista puuttuu täysin. En osaa sitä sen tarkemmin yksilöidä mitä "se jokin" on..se vaan on![]()
Joka muuten on aika hyvin,koska autonvalmistajia/automalleja Suomenkin markkinoilla on melkoisen monta tänä päivänä..kuitenkin Mersu on siis ainoa joka mallillaan pystyy toiveisiini vastaamaan..ehkäpä sitäkin voisi eräänlaiseksi laaduksi kutsua..
Aikaisempiin toiveisiini löytyi vastauksia muiltakin valmistajilta..ja niinpä edellinen autoni ei ollut Mersu..eli Mersu sinänsä ei ole itseisarvo,mutta en sitäkään kiistä että useimmille..ainakin meistä Suomalaisista..Mersu on aina Mersu..
Avensis taksin takapenkillä matkasin espoosta länsisatamaan, auto on taksina täys pska! Kolinat ja kitinät keskustan kaduilla oli aika rajut, tuli mieleen se KE-30 corolla mikä mulla joskus oli ensimmäisenä autona. Auton (siis aven) pitäisi olla hiljainen mutta ammattikäyttö kuluttaa tuota tölkkiä niiin rajulla kädellä että sen kyllä kuulee ja tuntee... Kyllä aveja saa taksissa olla mutta pidemmälle reisulle mä valkkaan mittarijonosta mieluummin S80:n tai E -mersun. Sitten 3 promillen humalassa 3km kotimatkalla on ihan sama onko se auto tojota vai volvo / mersu.jva kirjoitti:Vielä muutama kommentti tähän soppaan..![]()
Jos kyseessä olisi työkalu..kuten "ekulla"..harkitsisin hyvin moneen kertaan ja tarkasti hankkisinko Avensiksen vaiko Mersun..ja todennäköisesti päätyisin Avensikseen. Yrittäjän kun on väistämättä ajateltava sitä miten hän saa työstään leivän irti..ja mieluusti vielä jotain leivänkin päälle.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Kyllä..tuo on tottajuha kirjoitti:Avensis taksin takapenkillä matkasin espoosta länsisatamaan, auto on taksina täys pska! Kolinat ja kitinät keskustan kaduilla oli aika rajut, tuli mieleen se KE-30 corolla mikä mulla joskus oli ensimmäisenä autona. Auton (siis aven) pitäisi olla hiljainen mutta ammattikäyttö kuluttaa tuota tölkkiä niiin rajulla kädellä että sen kyllä kuulee ja tuntee... Kyllä aveja saa taksissa olla mutta pidemmälle reisulle mä valkkaan mittarijonosta mieluummin S80:n tai E -mersun. Sitten 3 promillen humalassa 3km kotimatkalla on ihan sama onko se auto tojota vai volvo / mersu.
Itseasiassa meinasin siinä omassa postauksessani sanoakin että varmasti osa asiakkaista valitsee mieluummin toisen auton kuin istahtaa Toyotaan.
Ja näinhän asia varmasti onkin, mutta tuo vaativa osa asiakkaista on niin pieni osa että heidän varaansa ei minun mielestäni yrittäjä voi laskea..varsinkaan kun Taksi ei voi asiakasta laskuttaa sen mukaan millä autolla hän asiakastaan kuljettaa. Ja toisaalta..jos sen mukaan voisi laskuttaa niin silloin asiakkaan valinta alkaisi kääntyä toisinpäin..eli Avensis-takseja suorastaan etsittäisiin ja Mersun kyytiä vältettäisiin.
Valtaosa meistäkin varmasti mieluummin tekisi taksimatkansa E- tai vaikka S-Mersun takapenkillä..mutta juuri kukaan ei olisi siitä valmis maksamaan sen enempää kuin kyydistä Avensiksen takapenkillä..joten ei liene ihme että moni Taksiyrittäjä on vaihtanut Mersun toiseen merkkiin ja moni varmaankin vakavasti harkitsee vaihtamista. Hankintahinta kun on pahimmillaan lähes kaksinkertainen..mutta silti taksa on sama ja kyytien määrä on käytännössä sama, on alla sitten E-Mersu tai Avensin tai vaikkapa farkku-Octavia.
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa

- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
Itse en ole ajanut kuin 123 ja 201 mersuilla, joten seuraaville mielipiteille ei voi laskea kovin paljon arvoa, koska ne perustuu luetun ja kuullun perusteella tehtyihin päätelmiin.
-124 tai jopa 123 mallien jälkeen mersun laatu ja luotettavuus ei ole kehittynyt yhtä hyvin kuin muilla merkeillä. Mersulla ne on ehkä jopa heikentyneet.
- mersu ratsastaa edelleen -60, -70 ja -80 lukulaisten maineella
- uudet mersut on ylihinnoiteltuja
- uudet tojotat ovat kestävämpiä kuin uudet mersut
- tojotalle ei ole ollut montaa tekniikaltaan huonoa autoa ikinä
- tojotan osittain huono maine perustuu -80 lukulaisten pelteihin
- saksalaiset arvostavat tojotaa enemmän kuin mersua vaikka mersu on heille kotimainen. Tojotan arvo laskee siellä suhteessa huomattavasti vähemmän kuin mersun. Vai onko moni tuonut saksasta tojotan suomeen verotettavaksi?
-saksalaiset jos ketkään tuntevat uusien ja vanhojen mersujen laadun ja laatueron
- vuoden -85 jälkeen bemarien (pois lukien 300 sarjan bmw) ajomukavuus on ollut parempi kuin mersulla
- uusi halpa auto kestäisi pidempään jos sitä pidettäisiin yhtä hyvin kuin mersua
Seuraavat eivät ole mitään kuulopuheita vaan karuja totuuksia/faktoja (ainakin mulle):
- itse en voisi kuvitellakaan ostavani -90 luvun tai -00 luvun mersua. Tosin en voisi kuvitella ostavani mitään muutakaan ton aikasta autoa. Jaa no kyllä Land Rover Defender kävis. Itse asiassa sillä minä ajaisin nytkin jos olis vähän enempi varaa. Ne mokomat vaan säilyttää arvonsa niin hyvin ettei niihin pääse käsiksi. Ehkä siksi huolisin tuollaisen kun se ei ole moderni (paitsi koneeltaan).
- en usko että olisin saanut samalla rahalla minkään muun merkkistä yhtä hyvää autoa kuin mulla nyt on. Vanhoissa hyvin säilyneissä (lue saksasta uitetuissa) mersuissa on todella erinomaisen mahtavan hyvä hinta laatusuhde. Siksi ostin mersun. 135 tkm ajettu erittäin laadukas 2,5 ltr dieselikone ruosteettomassa, natisemattomassa ja kauniissa kopassa hintaan 5000 euroa. Mitä tolla rahalla saisi suomesta? Ehkä jonkun -92 vuosimallin ruosteisen ja savuttavan dieselifiestan. Entä mitä saisi uuden suomi mersun hinnalla suomesta? Kaksi parempaa muun merkkistä!
Larpalla tänään töihin. Olihan taas taistelu. Eka 400 metriä koko talvena auraamatonta tietä (n. keskimäärin n. 30 cm lunta) ja kaalihakkuri meinasi koko aika sammua. Piti jättää vaimolle mese, että sekin pääsee kotoa pois. Laitoin sentään Taavetin illaksi lämpiään. Pääsen lumitöihin rentoutumaan töiden jälkeen. Ihanaa.
-124 tai jopa 123 mallien jälkeen mersun laatu ja luotettavuus ei ole kehittynyt yhtä hyvin kuin muilla merkeillä. Mersulla ne on ehkä jopa heikentyneet.
- mersu ratsastaa edelleen -60, -70 ja -80 lukulaisten maineella
- uudet mersut on ylihinnoiteltuja
- uudet tojotat ovat kestävämpiä kuin uudet mersut
- tojotalle ei ole ollut montaa tekniikaltaan huonoa autoa ikinä
- tojotan osittain huono maine perustuu -80 lukulaisten pelteihin
- saksalaiset arvostavat tojotaa enemmän kuin mersua vaikka mersu on heille kotimainen. Tojotan arvo laskee siellä suhteessa huomattavasti vähemmän kuin mersun. Vai onko moni tuonut saksasta tojotan suomeen verotettavaksi?
-saksalaiset jos ketkään tuntevat uusien ja vanhojen mersujen laadun ja laatueron
- vuoden -85 jälkeen bemarien (pois lukien 300 sarjan bmw) ajomukavuus on ollut parempi kuin mersulla
- uusi halpa auto kestäisi pidempään jos sitä pidettäisiin yhtä hyvin kuin mersua
Seuraavat eivät ole mitään kuulopuheita vaan karuja totuuksia/faktoja (ainakin mulle):
- itse en voisi kuvitellakaan ostavani -90 luvun tai -00 luvun mersua. Tosin en voisi kuvitella ostavani mitään muutakaan ton aikasta autoa. Jaa no kyllä Land Rover Defender kävis. Itse asiassa sillä minä ajaisin nytkin jos olis vähän enempi varaa. Ne mokomat vaan säilyttää arvonsa niin hyvin ettei niihin pääse käsiksi. Ehkä siksi huolisin tuollaisen kun se ei ole moderni (paitsi koneeltaan).
- en usko että olisin saanut samalla rahalla minkään muun merkkistä yhtä hyvää autoa kuin mulla nyt on. Vanhoissa hyvin säilyneissä (lue saksasta uitetuissa) mersuissa on todella erinomaisen mahtavan hyvä hinta laatusuhde. Siksi ostin mersun. 135 tkm ajettu erittäin laadukas 2,5 ltr dieselikone ruosteettomassa, natisemattomassa ja kauniissa kopassa hintaan 5000 euroa. Mitä tolla rahalla saisi suomesta? Ehkä jonkun -92 vuosimallin ruosteisen ja savuttavan dieselifiestan. Entä mitä saisi uuden suomi mersun hinnalla suomesta? Kaksi parempaa muun merkkistä!
Larpalla tänään töihin. Olihan taas taistelu. Eka 400 metriä koko talvena auraamatonta tietä (n. keskimäärin n. 30 cm lunta) ja kaalihakkuri meinasi koko aika sammua. Piti jättää vaimolle mese, että sekin pääsee kotoa pois. Laitoin sentään Taavetin illaksi lämpiään. Pääsen lumitöihin rentoutumaan töiden jälkeen. Ihanaa.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Akansiskon ukko
Nitajaa jonkun verran, Väyrynen nimittäin. Pitää sanoa, että kuten urbaanihuhukin kertoo, niin ilmeisesti laatu on päässyt jossain välissä tipahtamaan. Ei varmastikaan ole tyhjästä temmattu ajatus, että kun Mersun vakiovarustelutaso on noussut aivan toiseen kertaluokkaan kuin 10-15 vuotta sitten, niin jostain on tingittävä
. Ovatko ne DB:n katteet, vaiko auton peruslaatu, materiaalit, alihankintaosat vaiko työvoiman pätevyys? Reaalihinnat ovat tulleet alas melkoisen reilusti.
Mistä on nipistetty? Kuka passitetaan kroonisesti korjaamolle? Kuka on lähtenyt kisaan tyhjin hihoin? On aika äänestää kehnoin lenkki.
Mistä on nipistetty? Kuka passitetaan kroonisesti korjaamolle? Kuka on lähtenyt kisaan tyhjin hihoin? On aika äänestää kehnoin lenkki.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vanha Tojotisti puhuu
Tervevehdys jupaseipäs kamraadit
!
Useammalla Tojolla ajelleena sanoisin, jotta hintalaatusuhde on niissä mitä parhain. Aiemmin suurin vaiva oli pehmeä kori, niin ruoste kuin ajo-ominaisuusmielessäkin. Nyttemmin nuokin asiat on saatu parempaan hallintaan.
Suurin syy siihen, etten tällä hetkellä ajele Tojolla, löytyy ko. merkin harmaasta imagosta. Ei hehkuta mihinkään suuntaan. Ei tykytä sydän yhtään ylimääräistä sykäystä... Ja tietysti sattumasta.
Tämän harmauden huipentuma on metalliharmaa Avensis
Eli, jos haluat unohtaa autoilun ja vain siirtyä paikasta toiseen luotettavasti ja helposti, Toyota on valintasi. Ja ihan fiksu valinta kaiken lisäksi.
Useammalla Tojolla ajelleena sanoisin, jotta hintalaatusuhde on niissä mitä parhain. Aiemmin suurin vaiva oli pehmeä kori, niin ruoste kuin ajo-ominaisuusmielessäkin. Nyttemmin nuokin asiat on saatu parempaan hallintaan.
Suurin syy siihen, etten tällä hetkellä ajele Tojolla, löytyy ko. merkin harmaasta imagosta. Ei hehkuta mihinkään suuntaan. Ei tykytä sydän yhtään ylimääräistä sykäystä... Ja tietysti sattumasta.
Tämän harmauden huipentuma on metalliharmaa Avensis
Eli, jos haluat unohtaa autoilun ja vain siirtyä paikasta toiseen luotettavasti ja helposti, Toyota on valintasi. Ja ihan fiksu valinta kaiken lisäksi.
Terveisin
Tero
Tero
Juutas olet
Mutta jos aivan reaalimaailmassa mennään, niin eipä kovasti huolettomampaa peliä ollut kuin 4Runner. Paitsi että oli se kova ruokamies ja pellit tuppasivat olemaan hieman ruostealtiit varsinkin peräluukun seudulta. Rocla taas oli pehmeä myös ajettavana, kuten totesit.
Mutta 126 on vielä näistäkin luottokelpoisempi. Toisin kuin hollanninvolvot, jopa uusina.
Mutta EN halua olla punaisella 1,3-litraisella sedancorollalla ajeleva mieskuorossa tiistaisin käyvä peruskoulunope, vaikka se kuinka järkevää olisikin.
Mutta jos aivan reaalimaailmassa mennään, niin eipä kovasti huolettomampaa peliä ollut kuin 4Runner. Paitsi että oli se kova ruokamies ja pellit tuppasivat olemaan hieman ruostealtiit varsinkin peräluukun seudulta. Rocla taas oli pehmeä myös ajettavana, kuten totesit.
Mutta 126 on vielä näistäkin luottokelpoisempi. Toisin kuin hollanninvolvot, jopa uusina.
Mutta EN halua olla punaisella 1,3-litraisella sedancorollalla ajeleva mieskuorossa tiistaisin käyvä peruskoulunope, vaikka se kuinka järkevää olisikin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
Vieras
Mersujen laatu on aika erikoinen käsite. Itselläni on kokemusta kolmesta yksilöstä ja viimeisin niistä on ollut aika fataali.
Ostin vuonna 2000 c-mallin farmarin. Ensimmäinen takuukorjaus oli vettä vuotavat etu-umpiot ja toinen takavalo. Veholla sanottiin että autoa ei saa pestä koneessa, koska silloin vesi menee umpioihin. Autoa ei ollut siihen mennessä keritty pesemään vielä kertaakaan.
Seuraavaksi tuli käyntihäiriö. Koneena on 2-litrainen bensa-malli. Vein auton Veholle, koska se kävi kolmella pytyllä. Tilalle en tietenkään saanut toista autoa kun vara-autot olivat ajossa... Siispä ajelin omaan laskuun taksilla.
Autossa oli kuulemma vikana puola. Hain auton kotiin, mutten uskaltanut lähteä sillä työmatkalle kauemmaksi. Ratkaisuni oli oikea. Kun tulin parin päivän päästä kotiin ja yritin lähteä autolla se ei käynyt kuin kolmella pytyllä. .. Ja taas takaisin Veholle. Nyt sain auton tilalle ja vanhat taksimatkatkin maksettiin. Nyt oli kuulemma sytytystulppa.
Seuraavaksi hajosi bensamittarin anturit. Tällöin työnjohtaja kysyi, että missä olet tankannut. Tietyillä asemilla tankkaavilla bensamittari ei ole kuulemma kestänyt.
Sitten tuli käyntihäiriö, johon ei löytynyt syytä.
Seuraavaksi hajosi alapallonivel.
Sitten jouduttiin vaihtamaan koko mittaristo sen hajottua.
Tämän jälkeen tuli käyntihäiriö. Syyksi osoittautui irti oleva puola, joka oli heiluessaan hajonnut.
Tämän jälkeen hajosi taas bensamittarin anturit.
Niin ja autolla on nyt ajettu 77000 km. Ikää kolme vuotta.
Nuo korjaamon selitykset ovat eniten ihmetyttäneet. Ei kestä pesua ja ei voi tankata kaikkialla...
Näistä pikkuvioista huolimatta auto on mukava ajaa ja varmaankin ostan seuraavaksikin mb:n.
Ostin vuonna 2000 c-mallin farmarin. Ensimmäinen takuukorjaus oli vettä vuotavat etu-umpiot ja toinen takavalo. Veholla sanottiin että autoa ei saa pestä koneessa, koska silloin vesi menee umpioihin. Autoa ei ollut siihen mennessä keritty pesemään vielä kertaakaan.
Seuraavaksi tuli käyntihäiriö. Koneena on 2-litrainen bensa-malli. Vein auton Veholle, koska se kävi kolmella pytyllä. Tilalle en tietenkään saanut toista autoa kun vara-autot olivat ajossa... Siispä ajelin omaan laskuun taksilla.
Autossa oli kuulemma vikana puola. Hain auton kotiin, mutten uskaltanut lähteä sillä työmatkalle kauemmaksi. Ratkaisuni oli oikea. Kun tulin parin päivän päästä kotiin ja yritin lähteä autolla se ei käynyt kuin kolmella pytyllä. .. Ja taas takaisin Veholle. Nyt sain auton tilalle ja vanhat taksimatkatkin maksettiin. Nyt oli kuulemma sytytystulppa.
Seuraavaksi hajosi bensamittarin anturit. Tällöin työnjohtaja kysyi, että missä olet tankannut. Tietyillä asemilla tankkaavilla bensamittari ei ole kuulemma kestänyt.
Sitten tuli käyntihäiriö, johon ei löytynyt syytä.
Seuraavaksi hajosi alapallonivel.
Sitten jouduttiin vaihtamaan koko mittaristo sen hajottua.
Tämän jälkeen tuli käyntihäiriö. Syyksi osoittautui irti oleva puola, joka oli heiluessaan hajonnut.
Tämän jälkeen hajosi taas bensamittarin anturit.
Niin ja autolla on nyt ajettu 77000 km. Ikää kolme vuotta.
Nuo korjaamon selitykset ovat eniten ihmetyttäneet. Ei kestä pesua ja ei voi tankata kaikkialla...
Näistä pikkuvioista huolimatta auto on mukava ajaa ja varmaankin ostan seuraavaksikin mb:n.
Aika kovaa on ollut uuden auton kanssa. Toki uusi C on tosi hieno auto ajaa mutta varmasti alkaa moinen krenaaminen korpeamaan. Yllättävän paljon on uusissa malleissa ollut vikoja, mahtoikohan esim. W124:sen kanssa olla aikoinaan miten vikoja, kun malli oli tuore?c2000 kirjoitti:Mersujen laatu on aika erikoinen käsite. Itselläni on kokemusta kolmesta yksilöstä ja viimeisin niistä on ollut aika fataali. jne...
Toki nykyinen autojen kehitys on ajanut joka tehtaan siihen että kaikista osista on säätettävä, ja loppujen lopuksi osa osista tulee samalta tehtaalta kaikille merkeille, tämä näkyy laadussa. Toista se oli 10-30 vuotta sitten, kun mersu oli selvästi omaa luokkaansa, ja niinhän se hintakin oli. Verrataan vaikka -88 Opel Senatoria, 300 tmk, ja 300 E:tä, joka samoilla varusteilla maksoi 500 tkm... Silti auto meni kaupaksi. Nykyään pitää vielä olla kilpailukykyinen hintakin, ja laadustahan sitten on tingittävä.
Joo, jos uutta autoa olisin ostamassa, ei paljon vaihtoehtoja olisi, mutta minä olenkin puolueellinen.Leka kirjoitti:Tämä on sääli. Kaikesta huolimatta olen tullut siihen tulokseen, että uudet Mersut ovat parempia autoja kuin muutMauri H. kirjoitti: Nykyään pitää vielä olla kilpailukykyinen hintakin, ja laadustahan sitten on tingittävä.
Kyllä uudetkin mersut ovat todella hyviä autoja, toivottavasti vaan kestävät kuten nämä vanhatkin.
No joo.. jos olisi rahaa laittaa uuteen autoon vaikkapa se 40 - 50t€ niin taitaisi vaan niin käydä, että ostaisinkin silti käytetyn auton joko MB S 300TD tai sitten E sarjan Turbo dieselin.. kun on niin mukava käyntiäänikin.Mauri H. kirjoitti:Joo, jos uutta autoa olisin ostamassa, ei paljon vaihtoehtoja olisi, mutta minä olenkin puolueellinen.Leka kirjoitti:Tämä on sääli. Kaikesta huolimatta olen tullut siihen tulokseen, että uudet Mersut ovat parempia autoja kuin muutMauri H. kirjoitti: Nykyään pitää vielä olla kilpailukykyinen hintakin, ja laadustahan sitten on tingittävä.![]()
Kyllä uudetkin mersut ovat todella hyviä autoja, toivottavasti vaan kestävät kuten nämä vanhatkin.
Ja ei auton osto ole mulle aivan sama. Kun istuu autoon niin heti pitää tuntua mukavalle
Mutta itse asiaan .. niin säälihän se on kun on MB:n laatu kärsinyt, kaipa ne markkinavoimat on ajaneet säästöihin, pitää uusia malleja tulla miltein viikon välein ja auton käyttöikä lasketaan max 5v.
Onhan tässä oma hohtonsa, mutta silti ajelen vanhalla luotettavalla kun uudella epävakaalla
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Vähän kyllä ihmettelen noita testituloksia, omassa autossakun ei ole tarvinnut muuta tehdä kun tankata ja ajaa. Ajettu noin 155t km, joista vajaat 20t km omaa ajoa. Ja aina päästään perille nautiskellen. Edes lokilämmitintä en ole kerennyt ostamaan, auto lähtee päälle oli pakkasta sitten 30 astetta tai nollakeli.
Ehdottomasti C-sarjalaisen. Camry kuuluu samaan massaan Corollien ja Avensisten kanssa. Camryssä ajo-ominaisuudet lienevät samalla ala-arvoisella tasolla kuin muidenkin Toyotien. Mersussa sentään sitä jotain.Mogge kirjoitti: No, kumman ostaisit, C-sarjalaisen rivinelosella ja vähemmillä varusteilla vai Camryn kolmenlitran veekutosella, automaatilla ja kaikilla herkuilla?
[quote="JoniAskola"]lokilämmitintä en ole kerennyt ostamaan, auto lähtee päälle oli pakkasta sitten 30 astetta tai nollakeli.
[quote]
Kyllä varmaan lähtee, mutta ei taida tehdä kovin hyvää moottorille. Eikös yks kylmäkäynnistys kuluttanu moottoria yhtä paljon kuin 1000km matka-ajo ?
[quote]
Kyllä varmaan lähtee, mutta ei taida tehdä kovin hyvää moottorille. Eikös yks kylmäkäynnistys kuluttanu moottoria yhtä paljon kuin 1000km matka-ajo ?
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
AMG kirjoitti:JoniAskola kirjoitti:lokilämmitintä en ole kerennyt ostamaan, auto lähtee päälle oli pakkasta sitten 30 astetta tai nollakeli.
Kyllä varmaan lähtee, mutta ei taida tehdä kovin hyvää moottorille. Eikös yks kylmäkäynnistys kuluttanu moottoria yhtä paljon kuin 1000km matka-ajo ?
niinpä , 600-1000km , riippuu vähän olosuhteista.
ei varmasti omassa käytössä mitään haittaa, mutta seuraavilla omistajilla voi olla suru puserossa ku ei oo lokia käytetty
meinaan selvä ero sit muutaman vuoden päästä kun vertaa lokilla lämmitettyä autoa , ilman sitä olevaan autoon...
Niinpä, itse en edes hennoisi tuollaista hienoa Mersua käynnistää -30 asteessa ilman lohkoa, sen verran raakaa peliä se on moottorille.epk kirjoitti:AMG kirjoitti:JoniAskola kirjoitti:lokilämmitintä en ole kerennyt ostamaan, auto lähtee päälle oli pakkasta sitten 30 astetta tai nollakeli.
Kyllä varmaan lähtee, mutta ei taida tehdä kovin hyvää moottorille. Eikös yks kylmäkäynnistys kuluttanu moottoria yhtä paljon kuin 1000km matka-ajo ?
niinpä , 600-1000km , riippuu vähän olosuhteista.
ei varmasti omassa käytössä mitään haittaa, mutta seuraavilla omistajilla voi olla suru puserossa ku ei oo lokia käytetty![]()
meinaan selvä ero sit muutaman vuoden päästä kun vertaa lokilla lämmitettyä autoa , ilman sitä olevaan autoon...
Niin,joskus vaan pakkokin käynnistää auto ilman lämmitystä,aina ei tuota sähköä löydy..Ei tee varmasti hyvää koneelle mutta minkäs teet...Päivälläkin auto käyntiin kun yli 20 astetta pakkasta,hyvin lähti..Pahimmillaan on olut 34 astetta kun tuon 200D:N räjäytin käyntiin ihan kylmiltään,yön seisoneena.Kyllähän se vielä lähti muttei aivan helpolla,omin voimin kuitenkin! 
Minä olen ajanut samalla mersulla 300d (w124) 16 vuotta ja 778 000km,
moottorille ei ole tehty mitään ei edes suuttimia vaihdettu (öljyt kyllä)
tahtoisin tietää onko joku tehnyt toyotalla saman kunnioittasin tätä
miestä sillä oma mittani tuli toyotassa täyteen muutamassa kuukaudessa,
alle 100 000km söi öljyä, kori poikki pistehitsauksista takaa, jos auton
nosti tunkille, eivät ovet pelanneet. Se on totta ettei ollut pikkuvikoja, oli
yksi suuri vika ja se oli tämä toyota ja sen osto. Onneksi isällä oli mersu
niin ei tarvinnut pitkään harhailla kertakäyttölelujen kanssa. Tämä on tosi.
moottorille ei ole tehty mitään ei edes suuttimia vaihdettu (öljyt kyllä)
tahtoisin tietää onko joku tehnyt toyotalla saman kunnioittasin tätä
miestä sillä oma mittani tuli toyotassa täyteen muutamassa kuukaudessa,
alle 100 000km söi öljyä, kori poikki pistehitsauksista takaa, jos auton
nosti tunkille, eivät ovet pelanneet. Se on totta ettei ollut pikkuvikoja, oli
yksi suuri vika ja se oli tämä toyota ja sen osto. Onneksi isällä oli mersu
niin ei tarvinnut pitkään harhailla kertakäyttölelujen kanssa. Tämä on tosi.
OLEN NOIN 15VUOTTA AJELLUT MERSUILLA JA MELKEIN KAIKKI MALLIT ON
KÄYTY LÄPI. ETTÄ JONKUNLAINEN KÄSITYS ON AUTOSTA KEHITTYNYT JA
OLEN VAHVASTI SITÄ MIELTÄ ETTÄ 123 JA 126 OLIVAT "VIIMEISET" MERSUT
124:KIN VIELÄ MENEE MUTTA KYLLÄ NIISSÄKIN OLI ALUSSA PALJON VIKOJA ESIM. ALUSTAN PUSLAT TUPPASIVAT JO 100TKM:SSÄ OLEVAN
EHTOO PUOLEN TAVARAA. OLEN SATAMASSA DUUNISSA JA SEN MYÖTÄ
PÄÄSEN PALJON SUORITTAMAAN NIIN SANOTUSTI "KOEAJOJA" ERILLAI-
SILLA AUTOMERKEILLÄ TUOTA AIKAISEMMIN PALJON MAINITTUA TOYOTA
AVENSSISTA(VIIMEINEN VERSIO) PÄÄSIN KOKEILEMAAN TUOSSA LOPPU
SYKSYSTÄ KYLLÄ TÄYTYI MYÖNTÄÄ ETTÄ JAPANINPOJAT OLIVAT AUTON
TEHNEET NIIN SAATANAN HILJANEN JA MUKAVA AJAA VAIKKA OLI DIESEL,
USKALLAN VÄITTÄÄ ETTÄ AINAKIN VANHEMPI C-MALLI JÄÄ TOISEKSI MUKA-
VUUDESSA JA HILJASUUDESSA JA SITÄ PAITSI TOYOTASSA ON MELKEIN
VAKIONA KAIKKI NS.LISÄVARUSTEET EN YHTÄÄN IHMETTELISI VAIKKA SE
OLISI SEURAAVA MERKKI
KÄYTY LÄPI. ETTÄ JONKUNLAINEN KÄSITYS ON AUTOSTA KEHITTYNYT JA
OLEN VAHVASTI SITÄ MIELTÄ ETTÄ 123 JA 126 OLIVAT "VIIMEISET" MERSUT
124:KIN VIELÄ MENEE MUTTA KYLLÄ NIISSÄKIN OLI ALUSSA PALJON VIKOJA ESIM. ALUSTAN PUSLAT TUPPASIVAT JO 100TKM:SSÄ OLEVAN
EHTOO PUOLEN TAVARAA. OLEN SATAMASSA DUUNISSA JA SEN MYÖTÄ
PÄÄSEN PALJON SUORITTAMAAN NIIN SANOTUSTI "KOEAJOJA" ERILLAI-
SILLA AUTOMERKEILLÄ TUOTA AIKAISEMMIN PALJON MAINITTUA TOYOTA
AVENSSISTA(VIIMEINEN VERSIO) PÄÄSIN KOKEILEMAAN TUOSSA LOPPU
SYKSYSTÄ KYLLÄ TÄYTYI MYÖNTÄÄ ETTÄ JAPANINPOJAT OLIVAT AUTON
TEHNEET NIIN SAATANAN HILJANEN JA MUKAVA AJAA VAIKKA OLI DIESEL,
USKALLAN VÄITTÄÄ ETTÄ AINAKIN VANHEMPI C-MALLI JÄÄ TOISEKSI MUKA-
VUUDESSA JA HILJASUUDESSA JA SITÄ PAITSI TOYOTASSA ON MELKEIN
VAKIONA KAIKKI NS.LISÄVARUSTEET EN YHTÄÄN IHMETTELISI VAIKKA SE
OLISI SEURAAVA MERKKI
Jaa-a, paha mennä sanomaan mitään noista ajo-ominaisuuksista; mulla on ollut niin eurooppalaisia kuin japanilaisia autoja, yksi Toyota Corollakin vm. -95, ja hyvin sekin tiellä pysyi . En siis ole havainnut japanilaisten autojen ajo-ominaisuuksissa mitään huonoa, vaikka niitä monesti ainakin suomalaisissa autolehtien testeissä parjataankin. Ajokortti mulla on ollut 13 vuotta ja jonkinlainen auto on ollut alla koko ajan, joten ajokokemustakin pitäisi olla jonkin verran. Toisaalta en ole ammattikuski, joten uskon kyllä lehtiä, joissa testikuljettajat kehuvat tai haukkuvat autoja. Camrystä ei ole kokemusta, mutta uskaltaisin ihan perstuntumalta väittää, että tuskinpa se ajo-ominaisuuksissa kakkoseksi Corollalle jää.JoniAskola kirjoitti:Ehdottomasti C-sarjalaisen. Camry kuuluu samaan massaan Corollien ja Avensisten kanssa. Camryssä ajo-ominaisuudet lienevät samalla ala-arvoisella tasolla kuin muidenkin Toyotien. Mersussa sentään sitä jotain.
Ehkäpä näissä ajo-ominaisuuksien havaitsemisessa pätee kohdallani sama sääntö kuin esimerkiksi äänentoiston kuuntelussa; erotan kyllä parinsadan euron pakettistereot kalliimmista hifilaitteistosta, mutta kun puhutaan useiden tuhansien eurojen äänentoistolaitteistoista, niin enpä uskalla väittää kuulevani niissä suuria eroja keskenään.
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
No noi jutut jonkun auton hyvyydestä/huonoudesta voi jättää omaan arvoonsa, jos ne pohjautuvat Esson baarin miesten asiantuntemukseen tai iskän kertomuksiin.Mogge kirjoitti:JoniAskola kirjoitti:Ehdottomasti C-sarjalaisen. Camry kuuluu samaan massaan Corollien ja Avensisten kanssa. Camryssä ajo-ominaisuudet lienevät samalla ala-arvoisella tasolla kuin muidenkin Toyotien. Mersussa sentään sitä jotain.
Ehkäpä näissä ajo-ominaisuuksien havaitsemisessa pätee kohdallani sama sääntö kuin esimerkiksi äänentoiston kuuntelussa; erotan kyllä parinsadan euron pakettistereot kalliimmista hifilaitteistosta, mutta kun puhutaan useiden tuhansien eurojen äänentoistolaitteistoista, niin enpä uskalla väittää kuulevani niissä suuria eroja keskenään.
On tullut molempia ajettua, siis C-sarjalaista ja Camrya, Mersussa oli tietynlaista oikeantyyppistä Mersufiilistä, vaikka monet yksityiskohdat esimerkiksi sisustuksessa eivät miellytäkään samalla tavalla kuin vanhemmissa Mersuissa, mutta Camry oli mukavampi, hiljaisempi ja miellyttävämpi kaikinpuolin tien päällä, ainoa huono puoli siinä oli tietynlainen "tylsyys" ja tietysti etuvetoisuus.



