w124 300e kulutus ropleema

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: w124 300e kulutus ropleema

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MeMyselfAndMB kirjoitti:heps kaikille!

mikä voipi mauria vaivata kun ennen meni 9-10 litran kulutuksella kaupunki/seka-ajossa helposti, nyt yht äkkiä imee 15 vaikka kuinka nätisti ajaa, bensa ei haise selvästi, ja kulkeekin ihan normaalisti...
onko mitään yleisiä onkelmia mitä vois ekana tarkistella?
Kyllä se 15 talvella kaupunkiajossa on varmasti lähempänä totuutta kuin 10 vaikka auto on kunnossakin,aikoinaan uusi 190B vei kaupunkiajossa 14litraa,valitin veholle,josta vastaus että ihan normaalia.Kylmyys, loska , talvirenkaat nostaa kitkakertoimia,lisäksi tyhjäkäynti.
Nykyinen autoni E320CDI 211 kuluttaa kaupunkiajossa kun ajetaan lyhyttä matkaa,ja paljon tyhjäkäyntiä 10-11 sataselle ja jotkun kehuu Foorumissa että menee 5,2 litralla,mistä ne tehot tulee jos ei polttoaineesta,eikä ne 2ylimääräistä pyttyä kuiviltaan pyöri.
Aikonaan TM-talvitestissä mitattiin 25 asteen pakkasesta ensimmäisen kilommetrin kulutus ja eniten kulutti Madza 626 187 litraa sadalle laskettuna ensimmäisen kilommetrin kulutuksen mukaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

Kryptonite kirjoitti:eli akun takana on ruiskun boxille oma sulake?
onko se merkitty jotenkin vai onko selvästi erillään oleva sulake?
noh, toki se löytyy silläkin jos se palanut on jotta... :)
Se sulake on ainakin minulla siinä ylijännitesuojareleen päällä.. Näkyy kyllä hyvin kun vain jaksaa katsoa. harvemmin se sulake palaa.. Taitaa ennemmin
releestä mennä juotokset taikka hapettuma aiheuttaa oireilua..

"ennen kun hipaisi avainta >> käyntiin"
"nyt tekee niin että hörähtää >> sammuu >> noin 2 sekunttia kun pyörittää niin sitten vasta lähtee tulille."

Kyllä tuo vaikuttaa sytytyspuolen vialta.. Tekeekö se tätä vain kylmänä vai lämpöisenä? (minulla teki lämpöisenä: Vuosi suuttimet) Vai aina? Pistä sinne ensinnäkin vastuksettomat tulpat.. Saa paremman kipinän..[/quote]

siis se tekee tuon vain kun auto on seissyt esim. yön yli >>> kylmänä siis.
ihan kuin saisi hieman bensaa ja sitten vasta lisää kun bensapumppu painaa tavaraa lisää jakajapumpulle tai jtn. mut pitää tuo virranjakaja vielä tarkistaa kun kerkiän auton kimppuun.
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
Tipi47
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 15.09.2004 17:00

Viesti Kirjoittaja Tipi47 »

Itsellä oli ongelmana M110 koneessa, 126 280sea -82 myös äkillinen kulutuksen nousu. Kulutus pompsahti maantiellä 12-13:sta 30:iin.

Auto paikalliseen Bosch-korjaamoon. Viaksi selvisi polttoaineenpaineensäädin, joka syötti kokoajan ainetta täydellä paineella ruiskulle. Säätimen jousi/liuska oli hapettunut eikä lämmetessään muuttanut painetta. Syynä hapettumiseen oli kondenssivesi.

Auto on -99 tuotu Saksasta. Suomeen alunperin tuoduissa autoissa maahantuoja, vissiin, asentanut kondenssivedenpoistuputken säätimeen. Saksan autoissa ei ole ilmeisesti ollut tarvetta toimenpiteelle maltillisempien lämpötilavaihtelujen takia.

Mene ja tiedä, mutta tämmäisen tarinen ruiskukorjaaja mulle kertoi...

Oma 300ce menee sekalaisessa alle 10:n. Vakiorengastus.
kaiken ne vie mitä tankkiin laittaa...

Transporter syncro -95
ex 126 280SE -82
ex 124 300CE -88
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kulutus on mulla ollut tuossa koupessa nyt parin päivän ajan sellanen 18,5l/100km:lle (24l gasoa ja 130km.).
Pakkasta on ollut IHAN reippaasti ja pyörinyt sellaset 5 tuntia tyhjäkäyntiä parina päivänä.
Että ei tuo nyt niin paha ole.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

Tipi47 kirjoitti:Itsellä oli ongelmana M110 koneessa, 126 280sea -82 myös äkillinen kulutuksen nousu. Kulutus pompsahti maantiellä 12-13:sta 30:iin.

Auto paikalliseen Bosch-korjaamoon. Viaksi selvisi polttoaineenpaineensäädin, joka syötti kokoajan ainetta täydellä paineella ruiskulle. Säätimen jousi/liuska oli hapettunut eikä lämmetessään muuttanut painetta. Syynä hapettumiseen oli kondenssivesi.

Auto on -99 tuotu Saksasta. Suomeen alunperin tuoduissa autoissa maahantuoja, vissiin, asentanut kondenssivedenpoistuputken säätimeen. Saksan autoissa ei ole ilmeisesti ollut tarvetta toimenpiteelle maltillisempien lämpötilavaihtelujen takia.

Mene ja tiedä, mutta tämmäisen tarinen ruiskukorjaaja mulle kertoi...

Oma 300ce menee sekalaisessa alle 10:n. Vakiorengastus.
JUUH!
tuossa tutkiskelin ruiskun sielun elämää ja itsekin aloin epäillä paineen säätäjää!!!
pitää ottaa tieten auki ja tarkastaa sen toiminta.
kulutus on noussut tuplaksi ja vika on varmastikin joku tämän tapainen :)
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Herättelen tässä vanhaa topiccia ku kiinnostais et löytykö vika ja mistä? :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jetronikin määräjakajan takapuolella on musta pieni möykky joka on
ruiskun ohjauspaineen säädin. Se tai sen ohjaus jos on pelistä pois
niin heittääpi koneen rikkaalle koko kierrosalueella. Möykyn sisäpuolella
on pienen ruuvin ( tasakanta ) alla säätöruuvi ( kuusiokolo ) josta
voi myös koittaa laihentaa seosta. Vastapäivään laihenee ja myötäp.
rikastuu. Käännä n. 1/4 kierros kerrallaan. Sen jälkeen säädä aina
tyhjäkäyntiseos normaalisti jakajan yläp. olevasta seosruuvista.
Vastaa Viestiin