ainakin farkulla saa helposti kulumaan yli 10ltr/100km
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
huskyjerk kirjoitti:paljonko keskimäärin keittoa pitäisi tollaisen 300dt:n om603 koneella imaista?
omasta seurailin nyt kulutusta vähän tarkemmin niin imaisi 9.8 litraa satasella
n.puolet matka-ajoa ja puolet kaupunki pyöritystä.kunnon polkemista ja pientä perän heittoa myös jonkun verran sisältäen
syöttöruuviin ei koskettu..onko liian kovia lukemia?
Itse pääsin aikoinaan vanhalla sotaratsulla 124 300TDT 4-Matic,Ensio Itkosen ajotyylillä maantiellä kesäkelillä 7,6 mutta varmaan keskikulutus ympäri vuoden mitattuna yli 10litraa.
Nykyinen211 E320CDI,vei nyt Norjan reissulla yli 2000km 6,55 keskimäärin,mutta epäilen ettei silläkään pääsee paljon alle 10/100 vuoden keskikulutuksessa,polttaaineesta ne tehot tulee,eikä tyhjästä,kuitenkin jotkut tosissaan puhuu 5 l/100km kulutuksisista
höpö höpö.
Ittellä 300D W124. Pienin kulutus 2500km:n Lapin reissulla 6.1 l/100km. Suurin kulutus seka ajossa ollut aika tasan 8 litraa. Ajotyylini aika rauhallinen ja lähes rajoitusten mukainen. Koneen säädöistä ei mitään tietoa... Ei ainakaan pirteimmästä päästä ole.
300 TDT 4matic ilmastoinnilla ja automaatilla kuluttaa 9,5-10,5. Alle 9 ei
mene. Vuosimalli on 91/92 katalysaattorin kanssa. Vene koukussa (750 kg) kulutus on matka-ajossa n. 14.
Tuli käytyä ajamassa kyläreissu 300DT:llä. Matkaa tuli mittarin mukaan 1063 km ja polttoainetta paloi yht.70 litraa. Alla on 185/65x15 talvipinnat (nastat revitty pois) ja ohjekirjan mukaiset paineet 2,2-2,3 bar. Vakionopeussäädin lähes koko matkan päällä ja rajoituksia noudattaen 0-toleranssilla. Taajama-ajoa jotain 50 km.
Matkamittarin mukaan laskettuna kulutus olisi jotain 6,59 l/100km:llä. Kun tuon matkamittarin virheen huomioi "nousee" kulutus 6,86 litraan. Mielenkiintoista olisi ajaa sama reitti oikeankokoisilla kesäpinnoilla niin näkis miten vaikuttaisi kulutukseen.
Ilmansaantia olen parantanut repimällä putsarikotelosta sen levyn sieltä putsarin takaa huit hiiteen ja sahaamalla ottoputkesta sieltä maskin takaa sen "huulen" veke. Eli varsinkin isommissa nopeuksissa "pakottaa" ilmaa torveen enemmän. Oli muuten vaikutusta, huomattavasti pienemmällä kaasun käytöllä kulkee nyt. Pitäisköhän vielä kokeilla kartiosuodatinta...? Vapaavirtaussuodatinta EN kokeile, haluan pitää hiekat ulkona sylintereistä...
PS. On mulla yks muukin jekku tehty, mutta ei siitä sen enempää, koska jos kertoisin, minut leimattaisiin entistäkin hullummaksi
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.