Kuulin tuossa yksi päivä tarinan eräältä uustuontiauton (MB) omistajalta, oli itse räplännyt mittaristoa kun oli ollut jotain vikaa, kun laitti mittariston paikalleen niin hämmästys oli melko suuri kun virrat päälle kääntäessä mittarilukema "uusiutui", yli 2 kertaa suuremmaksi....
Jos tuo esimerkiksi on mahdollista niin selitäppä asiakkaalle miksi vähän ajetun auton kilometrimäärä mittariston korjauksen yhteydessä vaikkapa tuplaantui.
Omissa pikku kätösissäni olleissa uustuontiautoissa tuo mittarilukeman "korjaus" tuntuu olevan pikemminkin sääntö kuin poikkeus.En nyt tarkoita että ne kaikki olisi huomattavasti enemmin ajettuja, tietysti mulle tuodaan vain niitä mitkä on menneet rikki.
Yksi asia, jota en allekirjoita, on korjaamon koon vaikutus asiantuntevuuteen, täälläpäin ainakin on suuret merkkiliikkeet kunnostautuneet eniten omien merkkiensä yleisten mallienkin vikadiagnooseissa, siis metsään menneissä.
Tuo Wetterikin on muistaakseni Volvon merkkiliike, eli kyllä tietoa heille pitäisi olla saatavana.Tommoset viat on kyllä toisinaan ikäviä etsittäviä, mutta kyllä tuossa jotain on mennyt metsään jos lasku on noin järjetöntä luokkaa ja auto ei edes kunnossa.
Toisaalta, jos esim. yhden miehen paja ei koskaan ota työtä mistä ei ole aikaisempaa kokemusta niin mahdoton yhtälöhän on tuokin.
Korjaamorasismia
Ei pidä nyt yleistää. Speciaalihommat on ihan oma maailmansa. Ei riitä, että on hommaan ehkä välineet ja manuaalitkin. Jos harvoin tekee, niin rutiini puuttuu. Siitä kärsii yrityksen kate. Jos päivällä on aikaa syljeskellä kattoon, niin kai se sitten on ihan sama mitä tusaa.JariN kirjoitti: Toisaalta, jos esim. yhden miehen paja ei koskaan ota työtä mistä ei ole aikaisempaa kokemusta niin mahdoton yhtälöhän on tuokin.
Ammattimiehellä on itsetuntoa kohteliaasti kieltäytyä hommasta. Asiakkaalle tietenkin on hyvä perustella näkemyksensä. Yleensä ne miehet, jotka eivät osaa sanoa ei - ilmoittelevat kuluttaja-asiamiehen papereissa.


...ja periaatteessa on se sille liikkeellekkin ihan hyvä asia saada risuja meinaan siitä sitten voivat aina parantaa kun huomaavat palautteen

...nimellä annettuja palautteita kuluttajat ja yrittäjät tarvitsevat muuten ei kumpikaan pysty reakoimaan palautteisiin
