Korjaamorasismia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Kuulin tuossa yksi päivä tarinan eräältä uustuontiauton (MB) omistajalta, oli itse räplännyt mittaristoa kun oli ollut jotain vikaa, kun laitti mittariston paikalleen niin hämmästys oli melko suuri kun virrat päälle kääntäessä mittarilukema "uusiutui", yli 2 kertaa suuremmaksi....
Jos tuo esimerkiksi on mahdollista niin selitäppä asiakkaalle miksi vähän ajetun auton kilometrimäärä mittariston korjauksen yhteydessä vaikkapa tuplaantui.
Omissa pikku kätösissäni olleissa uustuontiautoissa tuo mittarilukeman "korjaus" tuntuu olevan pikemminkin sääntö kuin poikkeus.En nyt tarkoita että ne kaikki olisi huomattavasti enemmin ajettuja, tietysti mulle tuodaan vain niitä mitkä on menneet rikki.

Yksi asia, jota en allekirjoita, on korjaamon koon vaikutus asiantuntevuuteen, täälläpäin ainakin on suuret merkkiliikkeet kunnostautuneet eniten omien merkkiensä yleisten mallienkin vikadiagnooseissa, siis metsään menneissä.

Tuo Wetterikin on muistaakseni Volvon merkkiliike, eli kyllä tietoa heille pitäisi olla saatavana.Tommoset viat on kyllä toisinaan ikäviä etsittäviä, mutta kyllä tuossa jotain on mennyt metsään jos lasku on noin järjetöntä luokkaa ja auto ei edes kunnossa.
Toisaalta, jos esim. yhden miehen paja ei koskaan ota työtä mistä ei ole aikaisempaa kokemusta niin mahdoton yhtälöhän on tuokin.
JariN
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

JariN kirjoitti: Toisaalta, jos esim. yhden miehen paja ei koskaan ota työtä mistä ei ole aikaisempaa kokemusta niin mahdoton yhtälöhän on tuokin.
Ei pidä nyt yleistää. Speciaalihommat on ihan oma maailmansa. Ei riitä, että on hommaan ehkä välineet ja manuaalitkin. Jos harvoin tekee, niin rutiini puuttuu. Siitä kärsii yrityksen kate. Jos päivällä on aikaa syljeskellä kattoon, niin kai se sitten on ihan sama mitä tusaa.

Ammattimiehellä on itsetuntoa kohteliaasti kieltäytyä hommasta. Asiakkaalle tietenkin on hyvä perustella näkemyksensä. Yleensä ne miehet, jotka eivät osaa sanoa ei - ilmoittelevat kuluttaja-asiamiehen papereissa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2311
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: ....eikö toi olisi syytä laittaa ihan nimellä tonne "risut ja ruusut" osastolle että muutkin sais näin vinkkejä pajoista minne autonsa vie :!:
...ja periaatteessa on se sille liikkeellekkin ihan hyvä asia saada risuja meinaan siitä sitten voivat aina parantaa kun huomaavat palautteen :!:
...nimellä annettuja palautteita kuluttajat ja yrittäjät tarvitsevat muuten ei kumpikaan pysty reakoimaan palautteisiin :D
Vastaa Viestiin