automaattilaatikon pari säätö kysymystä (722.3)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Pakastehauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46

Viesti Kirjoittaja Pakastehauki »

http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p3?t=65151

Tuolta apuja :) Ei tosiaan kauhea homma ole vaihtaa.
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Hyvä linkki!!! Kiitos siitä!
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Onko 722.6 (5 vaihteinen) vielä samanlainen säätö?
Oma automaatti saisi vaihtaa vähän "räväkämmin"
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Tänään laitoin tuohon omaani tuon korj.sarjan,tahtoi tuo 2-3 väli varsinkin tuollasessa kevyemmässä kiihdytyksessä hieman luistamaan.
Luisto loppu,tuli ehkä hivenen liiankin tömäkkä tuosta vaihto-operaatiosta.
Suosittelen kyllä,jos tuossa välissä luistoa esiintyy.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kullostaa hyvältä, mistä hankkisit osat? ja ennen kaikkea mitä ne maksoi?

Ei se laatikko nyt luistakkaan, mutta tänään olin työkaverin Ooppelissa niin se vaihtoi sellai tosi terävästi, ei nykäisten vaan just niinkuin sen pitääkin.

Oma vaihtaa isomalle laiskan tuntuisesti normalissa ajossa, kaasu pohjassa se vaihtaa paljon paremmin.......


Onkohan tästä mitään hyötyä?????

Since the 722.6x transmissions are "Driver Adaptive", I recently learned you can "send your transmission back to school". I had noticed a bit of a harder shift in one of the cars, so I thought I would give this tutorial a go:

1- Turn the "key" to position "2" (with door closed)
2- Press the accelerator completely to the floor, and hold there for 5 Seconds, then let go.
3- Turn the key to "Off", but DON'T REMOVE THE KEY.
4- Wait FOR AT LEAST 2 MINUTES, WITHOUT OPENING THE DOORS. (It lets the Tranny computer completely "reset" itself)
5- Start the car/truck, and use the driving style you would like the computer to remember. Apparently, around "40" shifting cycles are
needed to the "hang of it" for your driving style.

I noticed a dramatic difference once I taught all my cars my "less than spirited" driving style. Now? They change gears like butter!! Nice and slick!
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Niin minä vaihdoin tuohon 124:een tuon sarjan,vehosta ostin,ei maksanut kuin jotain alle 15euroa.
Tuosta sähkölaatikon temppuilusta en osaa sanoa mitään,kuin että tuo munkin väyrynen aika laiskasti vaihtelee noita vaihteita.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Vastaa Viestiin