W124 pientä veden häipymistä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

älä nyt Pasi ala vaan mitään turhia osia Ässään vaihtamaan, kun kerran kulkee vielä :lol: :twisted:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ahti kirjoitti:älä nyt Pasi ala vaan mitään turhia osia Ässään vaihtamaan, kun kerran kulkee vielä :lol: :twisted:
Äläs nyt, mulla on vaihdettu enemmän osia kuin kellään muulla. On nimittäin vaihdettu koko kone upouuteen (by Veho) kertaalleen mittarilukeman ollessa 70th ja uudella koneella ajettu nyt noin 170th. :wink: Ja tänä syksynä on vaihdettu varmaan jo kymppitonnilla erinäistä kulutusosaa, eipä siinä kohta paljoa ole enää alkuperäistä. Jostain kuin vielä saisi halvalla 3-satasen koneen, nahkapenkit ja muuta sälää... 8) Ja automaatin ja ASD:n...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

vuotokohta

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mulla ainakin vuotaa ,pakosarjan alla menee vesiputki (peltinen) lohkoon ,on sellasella sokalla ,jos se putki on vähänkään killissä se vuotaa on joku o-rengas tiivari ,niin Sprintteri 312 d


Terveisin Jamppa
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18039
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tipi ; eiköhän siinä kohti ole myös lohkolämmittimen vastus, jos autossasi sellainen on.
Muuten, ei kannata korjailla vuotoja "mönjillä", tahtoopi tukkia pikkuhiljaa lämppärin kennon ym.ikävää.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Pasi M. kirjoitti:
Juha K. kirjoitti:Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi. :roll:
Innolla odotamme analyysiä aiheesta. :P
Uskoisin, että maanantain "vaivojen valituksen" jälkeen jaan tohtorilla saadun analyysin kannassanne. :D

PS. Pasi, multa löytyisi tallin nurkasta 126:sen aikoinaan paljon harmaita hiuksia ja verenpaineita nostattanut 3.46 ASD-murikka. Tai noh, jos totta puhutaan, niin pidän sen kuitenkin itelläni. Kyseessä on oman leidini vanha perä (yrittämättä edes olla 2mielinen: kuulostaa muuten tosi hirveeltä :oops: ), jonka ehkä joskus tuntemattomassa tulevaisuudessa remppautan kuntoon! :?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
kalley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 08.01.2004 15:14
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalley »

Paineet loppuivat kun vaihdoin uuden korkin, eli varmaan vanha korkki ei toiminut.
Kuva
Vanha todenäköisesti viallinen korkki. Uusi maksoi veholla 6 €
Vuotoa nyt seuraillaan. Laitan vastausta myöhemmin miten homma edistyy.
Kalle
MB E 250 TD vm 7.93
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kuten aiemminkin olen maininnut, korkki kannattaa pitää kunnossa, kuten termarikin, halpoja osia jotka hajotessaa voivat aiheuttaa ikäviä ja kalliita murheita.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 15.01.2004 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

No niin, vika selvisi kun käytin autoa ammattimiehellä,
korjaus tapahtuukin sitten perjantaina.
Eli syylärin alapäästähän se vuoto on alkunsa saanut
hieman kallistahan se on uusi syyläri laittaa mutta kuulemma
aikaa myöten näin on tehtävä :oops:
Noh otanpa kaksi kärpästä samalla työllä eli
vaihdetaan tuo moniura-kiilahihna kun oli jo halkeillut ikävästi sisäpuolelta, suositteli sitä sopivasti maanantaina öljynvaihdon yhteydessä.
Niin, miksi se sitten tiputti yhteen kohtaan tuon veden, on se kun se vesi norkoilee pohjapanssaria pitkin ja pääsee siitä kohti sitten tippumaan maahan.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Juha K. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:
Juha K. kirjoitti:Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi. :roll:
Innolla odotamme analyysiä aiheesta. :P
Uskoisin, että maanantain "vaivojen valituksen" jälkeen jaan tohtorilla saadun analyysin kannassanne. :D
Tuli sitten tänään käytyä pajalla näyttämässä tuota nestevuotoa tutulle mersutohtorille. Kyllä hävettää, nimittäin sen verran tarjottimella vuotokohta oli. Olen kyllä kyseistä kohtaakin tihrustanut, mutta emmä siellä mitään kosteutta ole yleensä nähnyt. Nyt kuitenkin sellainen oli selvästi nähtävissä. :oops: Oppia ikä kaikki. Elikkäs imusarjan viimeisen imuputken vieressä on M103:sen sylinterinkannessa se kuusiokantamöltti (tai mikä lie), josta lähtee ilmeisesti jäähdytysnesteputki lämppärin tsydeemeihin. Möltistä on tiiviste kulahtanut ja sieltä se tiputtelee aika ajoin nestettä. Menee ensi viikolla vaihtoon.

Samalla tsekattiin jäähdytinvuoto. Uskalsin toivoa, että alavesiletku vain hikoilee, vaikka olinkin kiristellyt klemmaria. Noh, näyttää siltä, että talvipakkasilla jäähdyttimen pääty aina vähän antautuu pakkasherralle ja vuotaa siis sieltä nestettä. Täytyy vissiin laittaa kiertoon jotain "puuhapetenmagickorjaustahmaa". W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

SEV8 kirjoitti:
Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.
Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne. :roll:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja Jone M »

W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Mulla ainakin oli sama syylari kuin w123 automaagissa ja kustansi jotakin 150-180 euroa tarvikkeessa. Kannattaa kysya tarvikkeesta en usko etta on juurikaan tuota enempaa
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja juha »

Juha K. kirjoitti:
SEV8 kirjoitti:
Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.
Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne. :roll:
Hmm, kannattaa miettiä tarkasti niiden mömmöjen käyttöä. saattaa tulla suurempaa vahinkoa jos magneettiventtiilit esim. ottaa paikkausaineista itseensä! Tarvikesyyläreitä tosiaan saa edullisesti, jäähdytinkorjaamojen kautta esimerkiksi.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Nestevuoto paikallistettu

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Juha K. kirjoitti:
SEV8 kirjoitti:
Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een? :?
Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.
Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne. :roll:
Mömmöt ovat myyntifiksausta varten, ne turmelevat jäähdytysjärjestelmän (mukaan lukien lämmityslaitteen kennon).
Avatar
akuaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 19.05.2003 13:57
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja akuaku »

Tuommosta tuli mieleen....essolla kuultua.. :shock:

Nesteeen häviämista 124.. vuotokohtaa ei löydy ja kansikin todetaan ehjäksi..

Pissapojan säiliössä kiertää lämmitysputki, jota ajan hammas oli syövyttänyt ja tämänjohdosta nesteet oli vuotaneet tuonne pesurinsäiliöön..

Tämä oli tapahtunut paukkupakkasilla, jolloin pissapojan käyttötarvetta ei ollut, Vaan kun tuli seuraavat rapakelit ja pesuria tarvittiin, löytyikin nesteet ykskaks tuulilasilta... :?

En tidä sitten, oliko totta vai tarua... :roll:
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

akuaku kirjoitti:Pissapojan säiliössä kiertää lämmitysputki, jota ajan hammas oli syövyttänyt ja tämänjohdosta nesteet oli vuotaneet tuonne pesurinsäiliöön.. En tidä sitten, oliko totta vai tarua... :roll:
Totta on, on tuota tapahtunut aivan tässä forumin ja Tähtiklubin porukan piirissäkin. Pesurin lämmitysputkisto yksi varsin potentiaalinen vuotopaikka ja niitä ensimmäisiä tarkistettavia kohteita, jos syylarineste hupenee mystisesti ja jälkiä jättämättä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vuodon tukkimista ja hintauteluja

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Tänään tuli ässään vaihdettua tuo lohkon "jäähdytinnestepropun" tiiviste. Eli tältä suunnalta outo yökastelu pitäisi nyt olla elettyä elämää. Samalla varmistui tarkemman tutkimuksen hedelmänä, että jäähdyttimen pääty hieman falskaa lientä pihalle. Tosin ei tuo vuoto vielä tällä hetkellä ole kovinkaan suuri, joten en aio ryhtyä merkittäviin toimenpiteisiin. Pakko oli kuitenkin mielenkiinnosta kysäistä uuden syylärin Veho-hintaa. Varaosamyyjä pyysi etsimään tuolin alleni, mutta meikäläinen virkkoi, että olen 126:sten kanssa jo niin monissa liemissä keitetty, jotta tuskin tämäkään hinta halvaukseksi asti tulee olemaan. Siis, uusi syyläri 300SE:hen kustantaisi merkkiliikkeen kautta vaivaiset 730 euroa...niinpä niin! :?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos ei mitään vuotoja päälle päin ole :?: , niin se on kansipahvi.
Sitä on 5-pyttysessä ollut muutamia tapauksia.
Sen huomaa kylmänä kun savu on vähän normaalia valkoisempi.
Veikkaisi vuotoa 5.sylinterin luona olevan pultin kohdalta vesitilasta palotilaan.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

No niin,omassa w124 250deessä tuli syylärin vaihto eteen kun kennon pääty alkoi vuotamaan runsaasti.Tarvikeliikkeessä W124 250d manuaalin syyläri maksoi 135 euroa ja oli made in south africa (eikös siellä ole kuuma..).Ja eiku vaihtamaan.

-Pohjamuovin ensimmäiset ruuvit auki

-pesuvati alle ja alavesiletku irti

-flektin tuulitunneli flektin päälle

-syyläri irti (lähtee helposti)

-uusi syyläri paikalle

-nestettä paisariin

Koko homma n. 1 h mutta veikkaanpa että automaatti/turbo/ilmastointi-varusteltu onkin jo sitten oma lukunsa.
Lisäksi tarvikesyylärin istuvuus ei ollut paras mahdollinen,ilmanputsarin "imuaukko" ei oikein käynyt mitenkäään syylärin kupeeseen.Vanhaa syyläriä tutkiessa huomasin muovisten päätyjen hapertuneen aikalailla.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mulla ainakin on tosi kätevä poistoproppu alkuperäisessä (?) syylärissä, ei tartte valutella vesiä hihaan, lattialle ym. Siinä propussa on letkulähtökin valmiina, siihen vaan joku letkunpätkä kiinni ja toinen pää ämpäriin niin avot, siisti homma!! :D
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samipet »

Mulla oli sama homma äskettäin, nestettä hävisi jostain... vika löytyi: lohkolämmittimen vastuksen juuresta vuoti, ja reilusti (sekä kylmänä että lämpimänä). Vaihatin uuden vastuksen Veholla ja vika hävisi. Loppujen lopuksi pääsin vähällä n. 160egee.
Hävikki oli jotain 1000km kohti litra+.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Avatar
kalley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 08.01.2004 15:14
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalley »

Lupasin kirjoitela oman tuloksen. Tässä analyysi ja lisää kysymystä:

-Painekorkin vaihdo lisäksi vuoti ylävesiletkun syylärinpään liitoksesta.
LEmmarin kiristys lopetti vuodon.

Nyt ei enään hävitä vettä ollenkaan, mutta tuossa äsken zekkasin pellin alle vesi oli puolessavälissä, eli viivalla. Aukasin varovasti korkin, painetta oli aikapaljon. Tämän jälkeen kun paineet tuli ulos veden pinta nousi siihen normaaliin noin 1cm puolesta välistä, eli vettä ei ollut hävinnyt.
Ihmettelen kuitenkin tuota painetta. Onko tuo liikaa? Toimiko uusi painekorkki kuitenkaan oikein?
t.Kalle
Kalle
MB E 250 TD vm 7.93
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

kyllä siellä suljetussa järjestelmässä on aina paine ajon jälkeen,aika kovankin tuntuinen,ei varmaankaan syytä huoleen,mikäli ajokki muuten toimii normaalisti,lämmöt,ö-paineet,nesteet pysyy omilla puolillaan ja lämmityslaitteesta tulee tasaisesti lämmintä/kuumaa ilmaa.
Vastaa Viestiin