w124 260e -87: lle fööniä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

normi kaava on että 1bar paineella jos muuten kone hengittää hyvin ja kaikki asiat on kohdallan niin moottoriin saadaan aikaan noin 50% tehon lisäys. Ei tolla haisulin kirjoittamalla puolella kilolla vielä ihan helpoti sitä 100hp lisää oteta vakio koneesta, silloin pitää olla moottori muutenkin rakennettu kunnolla (kansi, bensalinja, pako/imupuoli jne jne) En kyllä väitä että olisi mahdotonta ottaa 0.5 ahdoilla 320hp tosta voimaa mutta silloin on aika paljon pitänyt tehdä kaikkea.... Tai näin ainakin isot pojat on esson baarissa puhelleet tiedä sitten miten on :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eicca_ kirjoitti:normi kaava on että 1bar paineella jos muuten kone hengittää hyvin ja kaikki asiat on kohdallan niin moottoriin saadaan aikaan noin 50% tehon lisäys. Ei tolla haisulin kirjoittamalla puolella kilolla vielä ihan helpoti sitä 100hp lisää oteta vakio koneesta, silloin pitää olla moottori muutenkin rakennettu kunnolla (kansi, bensalinja, pako/imupuoli jne jne) En kyllä väitä että olisi mahdotonta ottaa 0.5 ahdoilla 320hp tosta voimaa mutta silloin on aika paljon pitänyt tehdä kaikkea.... Tai näin ainakin isot pojat on esson baarissa puhelleet tiedä sitten miten on :roll:
En ymmärrä pahemmin turbo vehkeistä mutta kyllä mäkin vähän ihmettelen tuota kovaa tehon nousua.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin