kardaani kirjoitti:Olen minäkin auton nähnyt. Ja ihan hieno on. Valokuvista ei näy oikean kyljen pieniä painaumia ja oikean etulokasuojan terävämpää painaumaa. Ja sitten ne sinun mainitsemat pikku pusut puskureissa ja takaluukun reunassa takana vasemmalla pellissä. Sisusta erittäin hieno.
Kyllähän tuollaisen historiaa on vaikea tietää. Mitä koneelle on tehty. Kansi haljennut jo siis reilussa 230 tkm:ssä. No joo ei käytöstä voi mitään tietää. EHkä revitelty surutta. Mutta halki kansi on siis dokumenttien perusteella kuitenkin mennyt. Onkohan vedet päässy aiheuttaan kiertokankiin vääntymiä ja niitäkin on mahdollisesti vaihdeltu kun lasku on kuitenkin 4500 euroa. No eihän sitä tiedä onko kuitit juuri sinun autoon liittyviä-kaikki on melko epävarmaa kuitenkin koko auton historiassa vai kuinka luotettavia dokumentit mielestäsi ovat? Onko siinä kuitenki oma alkuperäinen turbo? Onko pumpua auottu(eikä näissä ole keltaisella maalilla tehdyt sinetit-tästä en kyllä ole varma)
Öljynpaineet ovat riittävät mutta ainakin meidän autoissa ei missään kuumanakaan ole juuri alle 2:den. (ja puhutaan yli 600 tkm. ajetusta w124:sesta-ei turbo) Kyllähän käyttöohjekirjassa on tiedot siitä mitä paineiden tulee minimissään olla. Eli paineet riittävät, mutta onko turbokeneissa sitten alhaisemmat-en osaa sanoa. Jos öljypumpussa naarmuja niin paineet eivät ole parhaat mahdolliset, mutta sulla on riittävästi ja jos nousee kierrosten mukaan herkästi niin ei pitäisi olla huolta.
Autosta kannattaa tarkistaa alipainepumppu ja sen taus. Ettei sieltä ole irtoillut metallia joka johtaa lopulta pumpulle ja voi aihuettaa naarmuja. Alipainepumppu kannattaa muutenkin tarkistaa kun kilometreistä ei voi sanoa 100% varmaa. Jos kansi on vaihdettu todellakin uuteen 80 tkm. sitten niin se on kyllä iso plussa-pitäisi olla luotettavaa matkantekoa oikealla käytöllä satojatuhansia.
Kyllä se hyvä auto on. Pientä ulkoista fiksailua vaan. Oletko katsonut auton pohjan kunnon?
PS. siis kulkeeko auto yllättävän hyvin. Lähteekö paikaltaan 300 E-24:sen tapaan? 0-50 välillä ei pitäisi olla suuria eroja.
täytyy kysyä, että missä sinä minun autoni olet nähnyt? Maanantaina Euromarketillako parkissa, kun kävin elokuvissa? Eipä auto ole muuten seisonut kuin kotipihassa ja työparkkipaikalla.. Hyvä että autoni tunnistetaan. Minä en tunnista yhtäkään forumilaista itse. En ole nähnyt salolaisia ja enkä forssassa pyöriviä/asuvia.. Tosta että lähteekö paikalta yhtä nopiaan, kuin 300 E-24, niin ei mitään hajua. En ole ikinä mokomaa ajanut. Itselläni on cupee, mutta kun en ole ikinä kenkässy kaasua aivan pohjaan paikaltaan. Ajossa olen kyllä. Dieseliä en ole kuin kiihdyttänyt 80km/h --> 150km/h ja ripeään kiihtyy. Ei kauheasti huvita kenkiä laitteita, kun haluaa niille pitkää ikää. Pääasia on että kiihtyvät sen verta, että pääse ohi toisesta autoilijasta vaarantamatta ketään.
Joo onhan siinä niitä painaumia, mutta ei mitään väliä sillä niitä tulee joka tapauksessa ainakin suomessa jossa kansa on katkeraa ja kateellista ja pamauttelee toisilla ovilla kylkiin.Lisäksi suomen sää on mitä vaihtelevin. Ajan autolla vuodessa 50tkm, niin sää voi olla mitä vain.. Coupen maalautin ja autoon tullu mitän ihmeellisempiä jälkiä, niin päätin että antaa olla, en jaksa ressata. On elämässä muitakin murheita.. Minua oikeastaan ei haittaa kuin ne puskurit ja se kuskinpuoleinen takakulma. Vien sen maalarille, kun hänellä on vähemmän kiireitä.
kyllähän minä sen tiesin, että kansi on haljennut, ei niitä uusia kansia muuten vaihdella. Ja kyllä kyseissä autossa on uusi kansi, kun ainoa mikä kiiltää uutuuttaan konehuoneessa. Konehuonessa on ollut öljyvuoto. Eipä ole konehuonetta puhdistettu. Ainoa puhdas osa autoa on tuo kansi.
Turbosta, en osaa sanoa, onko alkuperäinen. Mistä näistä koskaan tietää, mutta vaikuttas alkuperäismalliselta turbolta. Öljynpaineet ovat todellakin hämärä juttu. Ei ole minullakaan ollut koskaan autoa, jossa öljynpaineet putoaisi alle 2 baarin. Auton pohjasta sen verta, että on hyvä. Eipä ole haukkumista, mitä sitä ihmettelin katsastusasemalla. Alustastakaan ei löytynyt oikeastaan minkäänlaista välystä, edes takapäästä. Ainoa että iskarit ja jousit tarvis vaihdella jossain vaiheessa. Ei se että olisi huono, mutta huonompi, kuin tuossa 250:ssä, ja kun siihen AMG:n alustaan tottus, niin tämä tuntuu hytkymiseltä..
Voiko alipainepumppu rikkoa jotain kunnolla, jos se hajoaa?
Tällä hetkellä, en ole huomannut mitään oireita sen puoleen. Sammuu nätisti kun avaimesta kääntää..
Sen joku viisaampi vois kertoa että mikä aiheuttaa tuon että öljynpaine putoaa noin matalalle? Vai voiko öljykello olla epäkunnossa, taikka öljypumppu olla huonossa kunnossa?