Kävin kokeilemassa tosta omasta 126:sesta missä on kitkalukko. Nostin auton takapään pukille niin tyhjäkäynnillä pystyy pysäyttämään käsin toisen pyörän . 124:ssa mulla on asd niin siinä ei pysty pysäyttämään toista pyörää.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Nostappa vain toinen puoli ylös ja väännä momenttiavaimella vetarin mutterista (vaihde vapaalla) kunnes pyörähtää.
Oikea momentti pitäs löytyä spekseistä ja on ehkä jossain 80-160Nm alueella.
Omassa autossani lumiketjunappula vaikuttaa siten, nappia painettaessa kone sallii luistonestoa normaalia enemmän. Luistonesto ei kuitenkaan poistu kokonaisuudessaan. Napin vaikutus poistuu, kun nopes ylittää 60km/h
Tuli kokeiltua tota momenttia, ei ollut kuin ehkä 40 nm mutta noin maalais järjellä ajatellen niin toi 160nm kuullostais aika rajulta eihän esim. 250D vääntömomenttikaan ole kuin 154nm. No mulla on kuitenkin väljyyksiä jo perässä mutta kyllä se lukko tuntui toimivan viime kesänä kun vaan polkasi kunnolla . Olis kiva jos joku muukin testaisi tota vääntömomenttia pyörästä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126