w126sec Om606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Nyt alkaa jo autolta tuntumaan kun hukkaportin kelloa ei oikein pysty säätämään joten kokeiltiin letku laittaa umpeen niin paineet nousee jo 1 bar.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Olikos tämä peli eilen Keljonkankaan ABC:llä? Ei varmaan toista pinkkiä diiseli-SECciä suomessa ole.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Vastaan Mikadoon puolesta kun hänellä ei oo vielä netti yhteyksiä kämpillä. Eli kyllä tämä SEC on yksi ja sama yksilö. Olin just yhteyksissä Mikadoon ja hän on vajaan viikon sisällä jo tuhannen (!!!) kilometrin verran pyörinyt Jyväskylän ympäristössä....Se kun on tuore ajokortti taskussa niin tästä kesästä pitää ottaa kaikki irti...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

3463473447464364...

Numerot kertovan kirosanojen määrää.. 2vk on nyt auto ollut ajossa ja 3000km mittariin tullut. Uudet vanteet ja renkaat saatu alle.
2vk aikana ollaan liikuttu ilomantsi-Joensuu-Jyväskylä väliä, eikä ongelmitta. Tällä hetkelle musa vehkeet autosta rikki joka sattuu vituttamaan paljon, niihin perehdytään joskus uudestaan.

Poliisikin sattu eilen pysäyttämään, ei noi takavalot heille kelvanneet, mutta eine siitä mitään voinut sanoa kun niillä auton katsastin. Hakusessa on uudet takavalot.

Kädet iskee kipinää kun pääsee huomenna tekemään 3" putkistoa uudelle autonosturille.

Näillä eväillä jatkamme.

PS. Tällä hetkellä 129.7hv/4400rpm JA 236.4Nm/2213rpm 0.5bar ahdot ja katsastus syötöt ja katalysaattorilla.


-Mika-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikadoo kirjoitti: Tällä hetkellä 129.7hv/4400rpm JA 236.4Nm/2213rpm 0.5bar ahdot.
:shock: 20hv ja 40nm enemmän kuin vakiossa 300d vaparissa. :D
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mika.T kirjoitti:
Mikadoo kirjoitti: Tällä hetkellä 129.7hv/4400rpm JA 236.4Nm/2213rpm 0.5bar ahdot.
:shock: 20hv ja 40nm enemmän kuin vakiossa 300d vaparissa. :D

eine ruotsalaiset kaikkea voi osata.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

No nyt ne ei oo hurrien jäljiltä; siis syötöt. Mutta omistaja kertonee lisää kunhan saa kokemuksia.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

sen kerron että isompaa lehtipuhaltajaa tarvitaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mikäs fööni siellä nyt on?
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Garret T3
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

ihan hienoo mersuahan laittelet :wink: , mutta itsellä heräsi ketjua selaillessa pieni kysymys :?: .... miksi et ostanut suoraan tdi konetta vaan ensiksi vaparin ja sitten siihen jälkiasensit turbon :shock: .

Vai onko se taas meidän rakas länsinaapurimme joka on tehnyt nämä kommervenkit :lol:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Alku vuodesta tuli ostettua Rovaniemeltä ruotsista tuotu w126 500sec -87 johon oli vaihdettu diesel mylly OM603 johon on jälkiasennettu turbo. Nyt kun kesä tuli niin oli aika ottaa auto työn alle.
Mun käsitys on sellainen että se oli siinä jo ostettaessa 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kyllä, Länsi-naapuri oli vaihtanut jo diesel koneen. Tänään ostin isomman turbon kuvia ja turbon tyyppin selvitän huomiseksi. Turbo otettu 9L kuorma-autosta.

-Mika-
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Näillä mennään.

-Mika-
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

On hieno, on on! 8)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Prkl.. on se vain hieno vehe. Ois pitäny ostaa itelle kun se oli tuossa rovaniemellä. :D
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Komeen näköinen on, paljonko meinaat ottaa tehoo lisää tolla turbolla?
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

komeen näköinen on :P
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

mas@ kirjoitti:Komeen näköinen on, paljonko meinaat ottaa tehoo lisää tolla turbolla?
Siitä otetaan mitä saadaan, toivotaan että se 200hv menis rikki.

-Mika-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakio syöttöpumpulla saa sen 180hv.

Isommat tapit niin yläraja nousee johonkin 480-500 maastoon. :D
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Noniin, pitää tänne kans vähän kirjoitella elikkäs isompi turbo nyt saatiin paikoileen, joka on peräisin mersun kuorma-autosta :wink:

No, autohan muuttu todella ahtimen vaihdon jälkeen vaikka paineet putosi puolella niin vetää sen puolet paremmin, joka kertoo et nyt sinne pumpateen happea eikä kerätä turhaa painetta. Ja keskikulutus putosi 9L/100km ---> 7L/100km

Mutta ei siinä keretty kuin 1000km ajella kun automaatti sanoin POKS. Todennäköisesti pääakseli katkesi, nyt on laatikko irrotettu ja huomenna (launataina) lähen kaverin kanssa käymään tuolla Siekkisen hallilla jonne viedään 2 laatikko josta olisi tarkoistus saada yksi toimiva.

-Mika-
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

jos tänne sais jotain eloa.

Onse kyllä totta et Mersu muuttuu kuin kalasta--> oravaan kun käyttää laatikon vahvistuksessa.

En tiedä mitä läntisen raja naapurin päässä liikkuu kun laittaa 300DT perään 250D automaattilaatikon. Siinä oli syy miksi ei pitkään kestänyt. Mutta nyt on 722.3 laatikko vahvistettuna ja sisuskaluilla ajettu 60 000tkm osat otettu kolariautosta. Nyt vaihtaa tosihyvin ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Nyt pitäs vaan odotella kevättä, ja kesää. Uskaltaa syötön nostaa vakiopumpusta tappiin. 7mm elementeillä oleva pumppu kiiluu jo silmissä mut se tulee sit kun on ylimäärästä taskussa.

Kellekkäs pumpunvirittäjälle kannattas lähettää työstettäväksi?

Sitten jotain ihmeellistä ongelmaa.. lämmöt normaalissa kun ajetaan nätisti, mut heti jos vähän sattuu leikkimään niin heti alkaa lämmöt alkaa nousemaan. Oliskos tähän jotain loogista selitystä vai pitäskö marssia lisäsyyläri kauppaan?

Uudesta turbosta kuvia viikonloppuna.


-Mika-
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla nosti 250D turbotuksen jälkeen lämpöjä heti jos antoi kenkää. Syynä oli vanha ja paskainen syyläri, joka lopulta alkoi vuotaakin. Uuden syylärin kun vaihtoi niin ongelmat katosi. Ässiin saa onneksi aika järeitäkin syyläreitä, joten sellaista vaan keulaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

500sen jäähdytin menee just keulaan.
Mullakin ex ässä nosti lämpöjä kun pitkään ajeli kaasupohjassa. Vaikka oli orkkis SDL:n tekniikka kokonaisuudessaan jäähdytintä myöten.
Vakio pumpusta oli pp:llä otettu kaikki irti.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

okei. näyttää tällä hetkellä olevan 124syyläri kiinni, eli hankintaan ässän oma syyläri. Varmaan myös vaikuttaa toi 7,5cm paksu cooleri tossa syylärin edessä.
Nyt jos löytäs jonkun syyläri valmistajan niin voin jotain tarjouksia kysellä itse suunnittelemasta kennosta.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Tällä mennään nyt:

Kuva

Kommenteihin vastaan mielelläni...


..Sanokaa jos kuva on liian iso niin pienennän lukemisen helpottamiseksi...

-Mika-
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Kuinkas paljon menohalut mersussa kasvo nyt?.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Jonkun verran. Pitää vaan syöttöä nostaa kun tiet sulavat. Tai suoraan käyttää pumppu huollossa niin alkaa jotain suurta tapahtumaan.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Tässä vähän miettinyt kun moottori tila on ihan mustanpölyn peittämä, niin olisko se jarrupölyä vai sit vuotaako mulla jostain pakosarja?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pakosarja tai pakoputki vuotaa. Ei jarrupöly ylensä konehuoneeseen tule.
Vastaa Viestiin