w126sec Om606
Vastaan Mikadoon puolesta kun hänellä ei oo vielä netti yhteyksiä kämpillä. Eli kyllä tämä SEC on yksi ja sama yksilö. Olin just yhteyksissä Mikadoon ja hän on vajaan viikon sisällä jo tuhannen (!!!) kilometrin verran pyörinyt Jyväskylän ympäristössä....Se kun on tuore ajokortti taskussa niin tästä kesästä pitää ottaa kaikki irti...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
3463473447464364...
Numerot kertovan kirosanojen määrää.. 2vk on nyt auto ollut ajossa ja 3000km mittariin tullut. Uudet vanteet ja renkaat saatu alle.
2vk aikana ollaan liikuttu ilomantsi-Joensuu-Jyväskylä väliä, eikä ongelmitta. Tällä hetkelle musa vehkeet autosta rikki joka sattuu vituttamaan paljon, niihin perehdytään joskus uudestaan.
Poliisikin sattu eilen pysäyttämään, ei noi takavalot heille kelvanneet, mutta eine siitä mitään voinut sanoa kun niillä auton katsastin. Hakusessa on uudet takavalot.
Kädet iskee kipinää kun pääsee huomenna tekemään 3" putkistoa uudelle autonosturille.
Näillä eväillä jatkamme.
PS. Tällä hetkellä 129.7hv/4400rpm JA 236.4Nm/2213rpm 0.5bar ahdot ja katsastus syötöt ja katalysaattorilla.
-Mika-
Numerot kertovan kirosanojen määrää.. 2vk on nyt auto ollut ajossa ja 3000km mittariin tullut. Uudet vanteet ja renkaat saatu alle.
2vk aikana ollaan liikuttu ilomantsi-Joensuu-Jyväskylä väliä, eikä ongelmitta. Tällä hetkelle musa vehkeet autosta rikki joka sattuu vituttamaan paljon, niihin perehdytään joskus uudestaan.
Poliisikin sattu eilen pysäyttämään, ei noi takavalot heille kelvanneet, mutta eine siitä mitään voinut sanoa kun niillä auton katsastin. Hakusessa on uudet takavalot.
Kädet iskee kipinää kun pääsee huomenna tekemään 3" putkistoa uudelle autonosturille.
Näillä eväillä jatkamme.
PS. Tällä hetkellä 129.7hv/4400rpm JA 236.4Nm/2213rpm 0.5bar ahdot ja katsastus syötöt ja katalysaattorilla.
-Mika-
ihan hienoo mersuahan laittelet
, mutta itsellä heräsi ketjua selaillessa pieni kysymys
.... miksi et ostanut suoraan tdi konetta vaan ensiksi vaparin ja sitten siihen jälkiasensit turbon
.
Vai onko se taas meidän rakas länsinaapurimme joka on tehnyt nämä kommervenkit



Vai onko se taas meidän rakas länsinaapurimme joka on tehnyt nämä kommervenkit

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Mun käsitys on sellainen että se oli siinä jo ostettaessaAlku vuodesta tuli ostettua Rovaniemeltä ruotsista tuotu w126 500sec -87 johon oli vaihdettu diesel mylly OM603 johon on jälkiasennettu turbo. Nyt kun kesä tuli niin oli aika ottaa auto työn alle.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Noniin, pitää tänne kans vähän kirjoitella elikkäs isompi turbo nyt saatiin paikoileen, joka on peräisin mersun kuorma-autosta
No, autohan muuttu todella ahtimen vaihdon jälkeen vaikka paineet putosi puolella niin vetää sen puolet paremmin, joka kertoo et nyt sinne pumpateen happea eikä kerätä turhaa painetta. Ja keskikulutus putosi 9L/100km ---> 7L/100km
Mutta ei siinä keretty kuin 1000km ajella kun automaatti sanoin POKS. Todennäköisesti pääakseli katkesi, nyt on laatikko irrotettu ja huomenna (launataina) lähen kaverin kanssa käymään tuolla Siekkisen hallilla jonne viedään 2 laatikko josta olisi tarkoistus saada yksi toimiva.
-Mika-

No, autohan muuttu todella ahtimen vaihdon jälkeen vaikka paineet putosi puolella niin vetää sen puolet paremmin, joka kertoo et nyt sinne pumpateen happea eikä kerätä turhaa painetta. Ja keskikulutus putosi 9L/100km ---> 7L/100km
Mutta ei siinä keretty kuin 1000km ajella kun automaatti sanoin POKS. Todennäköisesti pääakseli katkesi, nyt on laatikko irrotettu ja huomenna (launataina) lähen kaverin kanssa käymään tuolla Siekkisen hallilla jonne viedään 2 laatikko josta olisi tarkoistus saada yksi toimiva.
-Mika-
jos tänne sais jotain eloa.
Onse kyllä totta et Mersu muuttuu kuin kalasta--> oravaan kun käyttää laatikon vahvistuksessa.
En tiedä mitä läntisen raja naapurin päässä liikkuu kun laittaa 300DT perään 250D automaattilaatikon. Siinä oli syy miksi ei pitkään kestänyt. Mutta nyt on 722.3 laatikko vahvistettuna ja sisuskaluilla ajettu 60 000tkm osat otettu kolariautosta. Nyt vaihtaa tosihyvin ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Nyt pitäs vaan odotella kevättä, ja kesää. Uskaltaa syötön nostaa vakiopumpusta tappiin. 7mm elementeillä oleva pumppu kiiluu jo silmissä mut se tulee sit kun on ylimäärästä taskussa.
Kellekkäs pumpunvirittäjälle kannattas lähettää työstettäväksi?
Sitten jotain ihmeellistä ongelmaa.. lämmöt normaalissa kun ajetaan nätisti, mut heti jos vähän sattuu leikkimään niin heti alkaa lämmöt alkaa nousemaan. Oliskos tähän jotain loogista selitystä vai pitäskö marssia lisäsyyläri kauppaan?
Uudesta turbosta kuvia viikonloppuna.
-Mika-
Onse kyllä totta et Mersu muuttuu kuin kalasta--> oravaan kun käyttää laatikon vahvistuksessa.
En tiedä mitä läntisen raja naapurin päässä liikkuu kun laittaa 300DT perään 250D automaattilaatikon. Siinä oli syy miksi ei pitkään kestänyt. Mutta nyt on 722.3 laatikko vahvistettuna ja sisuskaluilla ajettu 60 000tkm osat otettu kolariautosta. Nyt vaihtaa tosihyvin ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Nyt pitäs vaan odotella kevättä, ja kesää. Uskaltaa syötön nostaa vakiopumpusta tappiin. 7mm elementeillä oleva pumppu kiiluu jo silmissä mut se tulee sit kun on ylimäärästä taskussa.
Kellekkäs pumpunvirittäjälle kannattas lähettää työstettäväksi?
Sitten jotain ihmeellistä ongelmaa.. lämmöt normaalissa kun ajetaan nätisti, mut heti jos vähän sattuu leikkimään niin heti alkaa lämmöt alkaa nousemaan. Oliskos tähän jotain loogista selitystä vai pitäskö marssia lisäsyyläri kauppaan?
Uudesta turbosta kuvia viikonloppuna.
-Mika-