-94 S124 TDT:n veroprosentti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

jussilampi kirjoitti:
Tctic kirjoitti:Miksi ihmeessä -93 on sitten 5d 300 T TboD erikseen?
Puhutaan nimeenomaan vuoden 1994 veroprosenteista,93 300 T TboD ei ole vielä E-malli vaikka ilmeisesti sama auto.
E malli tuli myyntiin ensimmäisen kerran,ilmeisesti 1994,jossa E 300 TDT,eli farkussa oli kahta moottoria vanhempi 108kw ja uudempi 100kw,ja kumpikin oli turbo koneita, sedania sai myös vapaastihengittävänä jossa oli 81kw,ja käsittääkseni 24 veroprosentti,katso aikaisemmin Juppepuputin verotaulukko joka on tullin sivuilta poimittu,ja antaa todellisen kuvan,vaikka näköjään 1 pienemmällä % verotettu.Kannattaakin aina ennen 2003 valmistetussa autossa selvittää mikä on veroprosentti,ennen auton tuontia kun prosentit vaihtelee jopa rekisteröinti kuukauden mukaan,aivan järettömästi.
Tuo tullin taulukon vuoden 1994 5d E 300 TD on oltava 124 farmarikorimallin 3-litraisella vapaasti hengittävällä dieselmoottorilla (100 kW) oleva auto, josta veroprosentti tullin mukaan huikeat 38%. Vuonna 1994 ei ilmeisesti ole ollut tarpeeksi maahantuotuja E 300 TDT (108kW Turbodiesel) jonka takia sen veroprosenttia ei ole määritelty ko. vuosimallin E 300 TDT:lle -> veroprosentti 25%. Vuodelta 1993 tälläinen veroprosentti taasen on ilmeisesti ollut "määriteltävissä" 300 TDT:lle mutta ei uudelle face liftatulle E 300 TDT:lle :? :?

124-koppasen farmareiden 3-litran moottoreista

300 TD Turbo (105/108kW) / E 300 TD Turbodiesel 108 kW = 3-litran turbodiesel (2-venttiilikansi) - nämä siis lyhettyinä mallimerkintöinä 300 TDT / E 300 TDT.
300 TD 80/83 kW = 3-litran vapaastihengittävä diesel (2-venttiilikansi)
E 300 TD 100 kW = 3-litran vapaastihengittävä diesel (4-venttiilikansi), tämä oli ns. uudemman sukupolven moniventtiilikone, josta turboversio E 300 Turbodiesel 130kW tuli W/S210 koriin eli ns. Väyryseen 1997.

Nuo 300 TD / TDT 3 kw tehon lisäys ajoittui vuodelle 1989 ja tuo mallin 124-muuttuminen E-malliksi tuohon MOPF2:een eli mallisarjan toiseen face liftiin vuonna 1993

Pitkän sepustuksen lopputulos
Tctic kirjoitti:Pitäisikö tuota tullin taulukkoa nyt ymmärtää niin, että tdt:n veroprosentti on 25 vuonna -94? Voisivat vähän selvemmin sanoa mitä moottorityyppiä tarkoittavat noissa taulukoissa.?
Kyllä juurikin noin se tulee ymmärtää. Onnea auton hakuun!


t. Praktikant
Viimeksi muokannut Praktikant, Ma 27.08.2007 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joo eli soitin tonne tulliin ja nyt sitten homman nimi on seuraava. Juttelin usean eri tahon kanssa ja loppu tulos vm.94 5D E300 TD:nä merkitty auto tarkoittaa juurikin sitä turbotonta eli minun auto on siis siinä >muut< sarakkeessa koska TDT merkinnällä olevaa ei siellä listassa ole ja tästä seuraa kuten rehtiij jo sanoikin että tullin sedät ja tädit tekee uuden laskelman autostani eli saan sen 18% veroja takaisin ja se käsitellään mahdollisimman nopeasti :D :D Kerrankin se homma menee näin päin :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Eicca_ kirjoitti:Joo eli soitin tonne tulliin ja nyt sitten homman nimi on seuraava. Juttelin usean eri tahon kanssa ja loppu tulos vm.94 5D E300 TD:nä merkitty auto tarkoittaa juurikin sitä turbotonta eli minun auto on siis siinä >muut< sarakkeessa koska TDT merkinnällä olevaa ei siellä listassa ole ja tästä seuraa kuten rehtiij jo sanoikin että tullin sedät ja tädit tekee uuden laskelman autostani eli saan sen 18% veroja takaisin ja se käsitellään mahdollisimman nopeasti :D :D Kerrankin se homma menee näin päin :D
Ompa mielenkiintoinen juttu,ja ois kiva tietää mihin perustuu turpottoman
15.86% suurempi vero,ei tässä ole järjen kanssa mitään tekemistä,mutta hyvä että sulla meni tuonti vahingossa oikein päin,ja jollain toisella taas väärinpäin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Eicca_ kirjoitti:Joo eli soitin tonne tulliin ja nyt sitten homman nimi on seuraava. Juttelin usean eri tahon kanssa ja loppu tulos vm.94 5D E300 TD:nä merkitty auto tarkoittaa juurikin sitä turbotonta eli minun auto on siis siinä >muut< sarakkeessa koska TDT merkinnällä olevaa ei siellä listassa ole ja tästä seuraa kuten rehtiij jo sanoikin että tullin sedät ja tädit tekee uuden laskelman autostani eli saan sen 18% veroja takaisin ja se käsitellään mahdollisimman nopeasti :D :D Kerrankin se homma menee näin päin :D
Eli tästä topicista oli sinulle yli 1000€:n hyöty. :D Ole hyvä vain.

Nyt kun vielä tietäisi mitä ne meinaavat tehdä tämän syksyn aikana tuolle autoverotukselle yleensäkin, niin voisi hakea jonkun tdt:n käyttöautoksi.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joo katotaan mitä sieltä kilahtaa kukkaroon :D on mulla sittenkin sitä hyvääkin tuuria joskus 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Vastaa Viestiin