ite oon huomannu samaa että kaasua pitää kyllä antaa reilusti..onkohan säädetty vaan siten vai onko jo öljynvaihdon aika?k.puska kirjoitti:Siis nyt en halua verrata konetehon puolesta, vaan vaihteiston yms. ero vaikka kait suht samaa pitäs olla. Tietenkin voip olla että tehtailla säädetty herkemmäksi. Esim. rauhallinen kiihdytys 60>100. Ei E50 tarvi kaasua survoa lähellekkään pohjaan, vaan vetää pirteästi heti. Kun tuo E430 tuntuu nuhaisemmalta tuommoisessa "vedossa". Jotenkin on vain kuminauhamaisempi.![]()
No kerkiää tuolla pikkulohkollakin
E 420
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
w 210 e420
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Mites näissä muuten tapahtuu tuo öljynvaihto? Mulla ainakaan ei ole mitään mittatikkua. Kyllä sinne mootoritilaan putki tulee mutta siinä on päässä vaan sellainen punainen korkki. Mistä sen tietää milloin on oikea määrä öljyä?k.puska kirjoitti:No ei ainakaan tämän talon 430:sessä vaikuttanut öljyjen vaihto. Eihän sen kuuluisi vaikuttaakkaan kun vaihtoväli oliko 60tkm... Ja sähköohjattu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhape kirjoitti:Mites näissä muuten tapahtuu tuo öljynvaihto? Mulla ainakaan ei ole mitään mittatikkua. Kyllä sinne mootoritilaan putki tulee mutta siinä on päässä vaan sellainen punainen korkki. Mistä sen tietää milloin on oikea määrä öljyä?
Punaisessa neliskanttisessa korkissa on pieni "liipasin" lukkona yhdellä sivulla ettei tikku jää löysälle. Se "liipasin" käännetään ylös tai alas (en muista kumpaan suuntaan) ja mittatikku nousee pienen nykäsyn jälkeen normaalisti ylös. Ja sitten öljynmäärää tarkistamaan. Ite pähkäilin myös tikun "aukaisun" kanssa...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Vaihteistoöljyn vaihto tapahtui meillä liikkeessä.
Muuten kyllä olisimma ite vaihelleet, mutta
väykyissä ei ole mittatikkua vaihteistoöljylle.
Eikä ole "mittatyökalua" tiedossa.
Niin muun huollon yhteydessä nätisti vaihtui.. Oikeastaan pariin kertaan. Syyläri hajosi vanhuuttaan(suola yms.) ja alkoi vuotaan öljyä pihalle. Onneksi oli talvi..
Muuten onkin sitte pelannu hyvin.
Nyt olisi vastaavalle farkulle tarvetta...
Tämä olisi kaupan halvalla..
Muuten kyllä olisimma ite vaihelleet, mutta



Niin muun huollon yhteydessä nätisti vaihtui.. Oikeastaan pariin kertaan. Syyläri hajosi vanhuuttaan(suola yms.) ja alkoi vuotaan öljyä pihalle. Onneksi oli talvi..

Nyt olisi vastaavalle farkulle tarvetta...

Tämä olisi kaupan halvalla..

Just tuota tarkoitin että eihän siellä ole koko tikkua, tulppa vaan siinä putken päässä. Tokko niitä on sitten tarkoitettukaan vauhdettavaksik.puska kirjoitti:Vaihteistoöljyn vaihto tapahtui meillä liikkeessä.
Muuten kyllä olisimma ite vaihelleet, muttaväykyissä ei ole mittatikkua vaihteistoöljylle.
![]()
Eikä ole "mittatyökalua" tiedossa.
Niin muun huollon yhteydessä nätisti vaihtui.. Oikeastaan pariin kertaan. Syyläri hajosi vanhuuttaan(suola yms.) ja alkoi vuotaan öljyä pihalle. Onneksi oli talvi..Muuten onkin sitte pelannu hyvin.
Nyt olisi vastaavalle farkulle tarvetta...![]()
Tämä olisi kaupan halvalla..

MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Re: E 400 CDI
no terve paljonko toi lisävääntöä jäkemmät tulpanjohdot?aaltone1 kirjoitti:Terve
Tuli hankittua tollanen V-8 jossa on jäkemmät tulpanjohdot
ja VÄÄNTÖÄ aivan riittävästi. Kulkee kuin unelma.
Kerran MB , aina MB
w 210 e420
Ei toi mun E500:nenkaan (460Nm@2700rpm) mitenkään näpeistä lähde ellei sitä erikseen tarkoituksella polje. Enemmän se on suunniteltu siihen että autobaanalla ajetaan kahtasataa vaikka koko päivä, ja noissakin nopeuksissa voidaan tarvittaessa kiihdytellä.e320 kirjoitti:320cdi:stä on kuminauhamaisuus kaukana.![]()
Eiköhän se kuminauhamaisuus johdu puhtaasti siitä että vapaasti hengittävällä moottorilla tuppaa vääntökäyrä olemaan yläpainotteinen ja automaattilaatikko taas haluaisi reilusti alavääntöä toimiakseen napakasti.
Veikkaan että suurimpana syynä on ohjauslogiikka joka on suunniteltu siten että jos vaimoväen varvas hiukan taipuu liikaa niin kiesi ei välittömästi loikkaa puuhun. AMG-malleilta voidaan odotttaa esim. sitä että jos ohituksen aloittaa lyömällä lämän tiskiin niin täräytetään oitis edelläajavan perään, herrasmies E-sarjassa moinen olisi perin huonoa käytöstä.
Olisi kyllä pop jos vaikka lootan S-asennossa (tai alustan Sport II asennossa) kaasuun vastaaminen ohjelmoitaisiin reilusti ripeämmäksi. S:llä toki vaihtaminen on ripeämpää, bemareissa S-asennossa pidettiin koko ajan yhtä pykälää pienempää silmässä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.
Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole..
Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole..

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
amg väyrysessä ei ole turboae320 kirjoitti:Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.
Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole..

w 210 e420
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos kaveri kuitenkin tarkoitti sitä, että AMG lähtee aina kun tykin suusta mutta bensan ja kiisselin ero on se, että se bensa vaatisi turbon lähteäkseen.kolehmainen kirjoitti:amg väyrysessä ei ole turboae320 kirjoitti:Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.
Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole..
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia