E 420

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

k.puska kirjoitti:Siis nyt en halua verrata konetehon puolesta, vaan vaihteiston yms. ero vaikka kait suht samaa pitäs olla. Tietenkin voip olla että tehtailla säädetty herkemmäksi. Esim. rauhallinen kiihdytys 60>100. Ei E50 tarvi kaasua survoa lähellekkään pohjaan, vaan vetää pirteästi heti. Kun tuo E430 tuntuu nuhaisemmalta tuommoisessa "vedossa". Jotenkin on vain kuminauhamaisempi. :roll: :?
No kerkiää tuolla pikkulohkollakin :shock:
ite oon huomannu samaa että kaasua pitää kyllä antaa reilusti..onkohan säädetty vaan siten vai onko jo öljynvaihdon aika?
w 210 e420
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

kolehmainen kirjoitti:vai onko jo öljynvaihdon aika?
:? :? :?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

varmaan kaikki ymmärsi että tarkotin vaihteistoöljyä..ei oikeen oo ollu vertailukohtia että kuuluuko olla tollanen vai auttaisko tosiaan jos öljyt vaihtas
w 210 e420
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

No ei ainakaan tämän talon 430:sessä vaikuttanut öljyjen vaihto. Eihän sen kuuluisi vaikuttaakkaan kun vaihtoväli oliko 60tkm... Ja sähköohjattu. :wink:
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

k.puska kirjoitti:No ei ainakaan tämän talon 430:sessä vaikuttanut öljyjen vaihto. Eihän sen kuuluisi vaikuttaakkaan kun vaihtoväli oliko 60tkm... Ja sähköohjattu. :wink:
Mites näissä muuten tapahtuu tuo öljynvaihto? Mulla ainakaan ei ole mitään mittatikkua. Kyllä sinne mootoritilaan putki tulee mutta siinä on päässä vaan sellainen punainen korkki. Mistä sen tietää milloin on oikea määrä öljyä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

juhape kirjoitti:Mites näissä muuten tapahtuu tuo öljynvaihto? Mulla ainakaan ei ole mitään mittatikkua. Kyllä sinne mootoritilaan putki tulee mutta siinä on päässä vaan sellainen punainen korkki. Mistä sen tietää milloin on oikea määrä öljyä?


Punaisessa neliskanttisessa korkissa on pieni "liipasin" lukkona yhdellä sivulla ettei tikku jää löysälle. Se "liipasin" käännetään ylös tai alas (en muista kumpaan suuntaan) ja mittatikku nousee pienen nykäsyn jälkeen normaalisti ylös. Ja sitten öljynmäärää tarkistamaan. Ite pähkäilin myös tikun "aukaisun" kanssa... 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

se on sitten vaan ominaisuus että pitää polkea reilummin :? eikös näitä laatikoita voi myös ohjelmoida uudelleen,onko kellään tarkempaa tietoa?
w 210 e420
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minun käsittääkseni Mersut ovat olleet kautta aikojen tuommoisia kuminauhamaisia, oli kone millainen hyvänsä. Voimaa pitää olla muttei aggressiivisuutta. AMG:t sitten tietenkin erikseen. :)
1991 420 SE
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

320cdi:stä on kuminauhamaisuus kaukana. :)

Eiköhän se kuminauhamaisuus johdu puhtaasti siitä että vapaasti hengittävällä moottorilla tuppaa vääntökäyrä olemaan yläpainotteinen ja automaattilaatikko taas haluaisi reilusti alavääntöä toimiakseen napakasti.
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Vaihteistoöljyn vaihto tapahtui meillä liikkeessä.
Muuten kyllä olisimma ite vaihelleet, mutta :lol: väykyissä ei ole mittatikkua vaihteistoöljylle. :? :cry: Eikä ole "mittatyökalua" tiedossa.
Niin muun huollon yhteydessä nätisti vaihtui.. Oikeastaan pariin kertaan. Syyläri hajosi vanhuuttaan(suola yms.) ja alkoi vuotaan öljyä pihalle. Onneksi oli talvi.. :idea: Muuten onkin sitte pelannu hyvin.
Nyt olisi vastaavalle farkulle tarvetta... :!:
Tämä olisi kaupan halvalla.. :cry:
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

k.puska kirjoitti:Vaihteistoöljyn vaihto tapahtui meillä liikkeessä.
Muuten kyllä olisimma ite vaihelleet, mutta :lol: väykyissä ei ole mittatikkua vaihteistoöljylle. :? :cry: Eikä ole "mittatyökalua" tiedossa.
Niin muun huollon yhteydessä nätisti vaihtui.. Oikeastaan pariin kertaan. Syyläri hajosi vanhuuttaan(suola yms.) ja alkoi vuotaan öljyä pihalle. Onneksi oli talvi.. :idea: Muuten onkin sitte pelannu hyvin.
Nyt olisi vastaavalle farkulle tarvetta... :!:
Tämä olisi kaupan halvalla.. :cry:
Just tuota tarkoitin että eihän siellä ole koko tikkua, tulppa vaan siinä putken päässä. Tokko niitä on sitten tarkoitettukaan vauhdettavaksi :shock:
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
aaltone1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 19.11.2006 21:56
Paikkakunta: TURKU

E 400 CDI

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Terve
Tuli hankittua tollanen V-8 jossa on jäkemmät tulpanjohdot
ja VÄÄNTÖÄ aivan riittävästi. Kulkee kuin unelma.
Kerran MB , aina MB
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Re: E 400 CDI

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

aaltone1 kirjoitti:Terve
Tuli hankittua tollanen V-8 jossa on jäkemmät tulpanjohdot
ja VÄÄNTÖÄ aivan riittävästi. Kulkee kuin unelma.
Kerran MB , aina MB
no terve paljonko toi lisävääntöä jäkemmät tulpanjohdot?
w 210 e420
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

e320 kirjoitti:320cdi:stä on kuminauhamaisuus kaukana. :)

Eiköhän se kuminauhamaisuus johdu puhtaasti siitä että vapaasti hengittävällä moottorilla tuppaa vääntökäyrä olemaan yläpainotteinen ja automaattilaatikko taas haluaisi reilusti alavääntöä toimiakseen napakasti.
Ei toi mun E500:nenkaan (460Nm@2700rpm) mitenkään näpeistä lähde ellei sitä erikseen tarkoituksella polje. Enemmän se on suunniteltu siihen että autobaanalla ajetaan kahtasataa vaikka koko päivä, ja noissakin nopeuksissa voidaan tarvittaessa kiihdytellä.

Veikkaan että suurimpana syynä on ohjauslogiikka joka on suunniteltu siten että jos vaimoväen varvas hiukan taipuu liikaa niin kiesi ei välittömästi loikkaa puuhun. AMG-malleilta voidaan odotttaa esim. sitä että jos ohituksen aloittaa lyömällä lämän tiskiin niin täräytetään oitis edelläajavan perään, herrasmies E-sarjassa moinen olisi perin huonoa käytöstä.

Olisi kyllä pop jos vaikka lootan S-asennossa (tai alustan Sport II asennossa) kaasuun vastaaminen ohjelmoitaisiin reilusti ripeämmäksi. S:llä toki vaihtaminen on ripeämpää, bemareissa S-asennossa pidettiin koko ajan yhtä pykälää pienempää silmässä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.

Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole.. :cry:
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

e320 kirjoitti:Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.

Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole.. :cry:
amg väyrysessä ei ole turboa :wink:
w 210 e420
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

kolehmainen kirjoitti:
e320 kirjoitti:Jos vertaa tuota bensa 320:ta tuohon cdi:hin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. CDI ampaisee kuin tykin suusta välittömästi, bensa vaatii kickdownin ja reilusti kierroksia ennenkuin mitään tapahtuu.

Kyllä siinä on ero vaan tekniikassa, ei tarkoituksellisuudessa. Jos bensakoneessa olisi turbo mukana, sekin lähtisi räjähtäen ihan kuin AMG malli ikään. Mutta kun ei ole.. :cry:
amg väyrysessä ei ole turboa :wink:
Jos kaveri kuitenkin tarkoitti sitä, että AMG lähtee aina kun tykin suusta mutta bensan ja kiisselin ero on se, että se bensa vaatisi turbon lähteäkseen.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Vastaa Viestiin