Juu ei se niin häiritsevää ole, harvoin tuota kick-downia tulee käyteltyä... Kun autokin on vuodelta -84unski kirjoitti:mikäli asian kokee niin häiritseväksi....
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mutta täytyyhän ne karstat polttaa aina välillä
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Juu ei se niin häiritsevää ole, harvoin tuota kick-downia tulee käyteltyä... Kun autokin on vuodelta -84unski kirjoitti:mikäli asian kokee niin häiritseväksi....
Aikaisemmin autona oli diisseli passat tiptronic automaatilla. Siihen verrattuna tuntuu että mersu ei jarruta moottorilla ollenkaan.Aku P kirjoitti:En ole kuullut, etteikö saisi.Masaman kirjoitti:Heitetäämpä tähän lisää kysymyksiä jatkoksi.
Eli saako nuita "pakkovaihteita" käyttää moottorijarrutukseen kun tuo mersun moottorijarrutus automaatin kanssa on muuten niin laiska?
Sitä paitsi mersun automaatin moottorijarrutushan on suorastaan vahva, jos verrataan "vapaalle heittäviin" jenkkilaatikoihin vaikka.
Niin mutta silloinhan vaihdelaatikko kuluu nopeamminMasaman kirjoitti:Vaikuttaa aika paljon kulutukseen jos voi käyttää moottorijarrutusta hyväksi ja säästäähän se pitkässä juoksussa jarrujakin.
Toki, riippuu tilanteesta. Ruuhkassa asento 2:lla, yleensä kuitenkin 3:lla.Kryptonite kirjoitti:Kysäsen vielä että te joilla on om603.960 eli 300 turbodieseli, niin ajatteko pakkovaihteilla taajamassa? Jos ajatte niin millä pakkovaihteella?
Mun mielestä toi kakkonen jarrutteli jo vähän liikaa, vaikkakin ruuhkassa, tai enemmänki tuli vähä nykimistä..Timo L. kirjoitti:Toki, riippuu tilanteesta. Ruuhkassa asento 2:lla, yleensä kuitenkin 3:lla.Kryptonite kirjoitti:Kysäsen vielä että te joilla on om603.960 eli 300 turbodieseli, niin ajatteko pakkovaihteilla taajamassa? Jos ajatte niin millä pakkovaihteella?
RIippuu varmaan laatikon säädöistä. Tottahan on, että jos "2"-asennossa on vauhti hidastunut tarpeeksi, lodju kytkee ykkösen päälle vaihtaen kakkosen vasta täyskaasulla. Näin ollen saadakseen kakkosen päälle nykäyksittä/huudattamatta, täytyy käyttäää keppiä kolmosella. Kakkonen muuten on hyvä vaihde ruuhkassa ajoon, mutta vaatii "tarkkailua manuaalin tapaan". Menee automaatin hyvä idea ikäänkuin hukkaan. Mutta kuten sanottua, pääasiassa kolmonen silmässä.vk00 kirjoitti:Mun mielestä toi kakkonen jarrutteli jo vähän liikaa, vaikkakin ruuhkassa, tai enemmänki tuli vähä nykimistä..Timo L. kirjoitti:Toki, riippuu tilanteesta. Ruuhkassa asento 2:lla, yleensä kuitenkin 3:lla.Kryptonite kirjoitti:Kysäsen vielä että te joilla on om603.960 eli 300 turbodieseli, niin ajatteko pakkovaihteilla taajamassa? Jos ajatte niin millä pakkovaihteella?
Kyllä pakkovaihteella voi laatikon rikkoa. Vauhtia on reilu sata ja pakkokakkosen lataa pesään niin jostain löysää. Kone kiekaisee ja vauhti tyssää. En o kokeillu enkä suosittele. Kun vauhti on järkevä voi pakkovaihteita käyttää. Monesti kun on tiedossa tiukempi ohitus niin laitan valmiiksi pakkokolmosen pesään ja kun tilaisuus ohitukseen tulee niin nappi lautaan. Pääsee ripeämmin ohi. Autohan oli tuo W124 300TDKryptonite kirjoitti:Niin osaako joku sanoa? Nykyään kun tulee aina ajeltua noilla pakkovaihteilla
kaupungissa, niin haluan tietää ettän ole rikkomassa mitään. Ohjekirjani ovat kaikki saksaksi, niin en jaksa niitä ruveta kääntämään.. Kiitokset tiedosta.
Jari Ke kirjoitti: Kyllä pakkovaihteella voi laatikon rikkoa. Vauhtia on reilu sata ja pakkokakkosen lataa pesään niin jostain löysää. Kone kiekaisee ja vauhti tyssää. En o kokeillu enkä suosittele.
MItään etua kiihtyvyyteen
ei saada, kun vaihteisto on niin hidas tottelemaan.