Uusi mersumies
Pikku provo ja reilusti OT:tä tähän väliin Jannehan voi esitellä meille mersun keskisarjassa tarjotun bensakoneen joka olisi lähellekkään yhtä luja kuin Volvon kymppi- ja satasarjan vinokoneet Virityspotentiaalista puhumattakaan.
Kyllä itsekin pysyn kaukana vanhoista Volvon dieseleistä, siis VW:n D24:sta, joissa ei muuta hyvää taida olla kuin käyntiääni. Sehän on vähän sääli ettei tehtaalla ollut resursseja omien itsesytyttävien toteuttamiseen kultaisina aikoina. Työkonedieseleissähän Volvolla on vahva osaaminen, kuten mersullakin, käytän työssäni molempia, kuten myös Sisua
Vähän makuasioita, mutta mielestäni Volvo tarjoaa tällä hetkellä uusista autoista mielenkiintoisemman oloisia malleja kuin MB (ainakin ennenkuin karataan taloudellisesti tavoittelemattomiin malleihin). Asia johon en olisi vielä pari vuotta sitten uskonut. Volvon linja on lähtenyt lapasesta (voidaan ottaa merkkipaaluksi vaikka takavetoisen valmistuksen korvaaminen etuvetoisella) ajat sitten ja muutos kulminoitui siirtymisellä Fordin suojiin. Mutta taplaa se mersukin sellaisella tyylillä mikä ei merkille sovi. Voi tätä nykyajan menoa. Mitä niitä hirvityksiä onkaan A, B, GL ja pahempia luvassa. BMW julkistaa tosikaunottaren, X6:n.... Nämä sentään pitäytyvät takavedossa perinteisimmissä malleissaan. Käsittääkseni MB on kuitenkin viime vuosina parantanut moottoriosaamistaan roimasti, onneksi.
Kaikki em. merkit ovat legendaarisia huippuautoja, tosin näin [priimium] aikakaudella suhtaudun varauksellisesti massatuotteiden mielekkyyteen ja kestävyyteen, koskien niin pilipali-Fordin omistamaa Volvoa kuin räjähdysmäisesti tuotantokapasiteettiaan kasvattanutta Mercedestä. Aidot Mersuthan koottiin Sindelfingenissä ja Rastattissa, eikö
Topikin aloittajalle toivon paljon iloa uudesta hankinnastaan! Ja muillekin äskeittäin mersunrattiin siirtyneille
Kyllä itsekin pysyn kaukana vanhoista Volvon dieseleistä, siis VW:n D24:sta, joissa ei muuta hyvää taida olla kuin käyntiääni. Sehän on vähän sääli ettei tehtaalla ollut resursseja omien itsesytyttävien toteuttamiseen kultaisina aikoina. Työkonedieseleissähän Volvolla on vahva osaaminen, kuten mersullakin, käytän työssäni molempia, kuten myös Sisua
Vähän makuasioita, mutta mielestäni Volvo tarjoaa tällä hetkellä uusista autoista mielenkiintoisemman oloisia malleja kuin MB (ainakin ennenkuin karataan taloudellisesti tavoittelemattomiin malleihin). Asia johon en olisi vielä pari vuotta sitten uskonut. Volvon linja on lähtenyt lapasesta (voidaan ottaa merkkipaaluksi vaikka takavetoisen valmistuksen korvaaminen etuvetoisella) ajat sitten ja muutos kulminoitui siirtymisellä Fordin suojiin. Mutta taplaa se mersukin sellaisella tyylillä mikä ei merkille sovi. Voi tätä nykyajan menoa. Mitä niitä hirvityksiä onkaan A, B, GL ja pahempia luvassa. BMW julkistaa tosikaunottaren, X6:n.... Nämä sentään pitäytyvät takavedossa perinteisimmissä malleissaan. Käsittääkseni MB on kuitenkin viime vuosina parantanut moottoriosaamistaan roimasti, onneksi.
Kaikki em. merkit ovat legendaarisia huippuautoja, tosin näin [priimium] aikakaudella suhtaudun varauksellisesti massatuotteiden mielekkyyteen ja kestävyyteen, koskien niin pilipali-Fordin omistamaa Volvoa kuin räjähdysmäisesti tuotantokapasiteettiaan kasvattanutta Mercedestä. Aidot Mersuthan koottiin Sindelfingenissä ja Rastattissa, eikö
Topikin aloittajalle toivon paljon iloa uudesta hankinnastaan! Ja muillekin äskeittäin mersunrattiin siirtyneille
Onneksi olkoon !
Kiistaton totuus on että Mersussa on enempi laadun tunnetta kuin Volvossa. Sen huomaa sisustan laadussa ja huomattavasti sivistyneemmässä käytöksessä tienpäällä.
Itse en ole katunut merkin vaihdosta ollenkaan ja sitä tehoakaan ei enää kaipaa lisää.
Itse en ole katunut merkin vaihdosta ollenkaan ja sitä tehoakaan ei enää kaipaa lisää.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Joo, kyllä laatu laskee alamäkeä, niin että heikkopäisempää huippaa. Hinnatkin tasottuu näköjään. Alkaa olla E-sarjan kokoluokassa Volvo, Bemari, Audi, Mersu melkolailla samoissa hinnoissa. Hintaeroa ehkä 20% jos sitäkään. Eli osat tulee samoista vinku-intia -tehtaista. Alustan joutuu ostaan toiseen kertaan viimeistään 200000 km matkalla ja sillee... Miten lie koneitten sisuskalujen laita ? Mahtaako esim. mäntiä tehdä kukaan itte ?raul kirjoitti:
Kaikki em. merkit ovat legendaarisia huippuautoja, tosin näin [priimium] aikakaudella suhtaudun varauksellisesti massatuotteiden mielekkyyteen ja kestävyyteen, koskien niin pilipali-Fordin omistamaa Volvoa kuin räjähdysmäisesti tuotantokapasiteettiaan kasvattanutta Mercedestä. Aidot Mersuthan koottiin Sindelfingenissä ja Rastattissa, eikö
Oli muuten aikamoinen ylläri, kun kattelin ex.-99 S70 Volvosta merkintöjä auton sarjanumeron ympärillä. Luki muistaakseni Made in Belgium En tienny siellä olevan Volvo-tehdasta ollenkaan. Millä lie alihankkijalla kasattu.
Kohtahan kait kaikki tehdään Tsekissä, Puolassa, Venäjällä tai missä lie. Ainakin siis osat hommataan alihankintana, jos ei jo sitten kokoonpanoa myös.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kyllä, makuasioita. Mielenkiitoisuutta voidaan mitata monella tavalla, mutta viimeistään koeajettuani nykymalleja esim. uusi E-sarja ja V70-malli totesin volvon kyydin olevan nykypäivänäkin kaukana mersusta. Ulkonäöllisestikin perinteiset mersun korimallit (C & E) ovat vähemmän rumia kuin nykyvolvot norsunkärsä keulineen, parinsarvitakavaloineen ja sisustan keskikonsolin vanerilevyineen. Noin muuten yhdyn tekstiisi täysin!!raul kirjoitti:Vähän makuasioita, mutta mielestäni Volvo tarjoaa tällä hetkellä uusista autoista mielenkiintoisemman oloisia malleja kuin MB (ainakin ennenkuin karataan taloudellisesti tavoittelemattomiin malleihin)
... Aidot Mersuthan koottiin Sindelfingenissä ja Rastattissa, eikö
... Älä unohda Bremeniä
Niinpä, yllättäen ei ole Mersu nykyään sen kalliimpi kuin muutkaan Jännä homma kun vertaa takavuosien hinnastoihin, joissa Mersutjukka-tre kirjoitti:Joo, kyllä laatu laskee alamäkeä, niin että heikkopäisempää huippaa. Hinnatkin tasottuu näköjään. Alkaa olla E-sarjan kokoluokassa Volvo, Bemari, Audi, Mersu melkolailla samoissa hinnoissa. Hintaeroa ehkä 20% jos sitäkään. Eli osat tulee samoista vinku-intia -tehtaista. Alustan joutuu ostaan toiseen kertaan viimeistään 200000 km matkalla ja sillee...
olivat kymmeniä (ellei jo sataa) tuhansia markkoja kalliimpia kuin vastaavan kokoiset kilpailijat (vakiovarusteitakin Mersuissa oli muita vähemmän, nykymalleissa asia on päin vastoin ). Mersun katteet sitten laskeneet suhteessa muihin? Tuskin... (W210-korimallin tullessa markkinoille hinnat muuten laskivat useamman kymppitonnin verrattaessa vastaavalla moottorilla varustettuun W124-koriseen.)
Häh, Belgiassahan on tehty Volvoja jo Amazonin ajoista alkaen. Nykyään siellä tehdään nykyään valtaosa volvoista, mm. nykyiset C30, S40/V50 ja suurin osa S60- & V70-malleista. Myös kasipuolikkaista enemmistö tehtiin Belgiassa.jukka-tre kirjoitti:Oli muuten aikamoinen ylläri, kun kattelin ex.-99 S70 Volvosta merkintöjä auton sarjanumeron ympärillä. Luki muistaakseni Made in Belgium Shocked En tienny siellä olevan Volvo-tehdasta ollenkaan. Millä lie alihankkijalla kasattu.
Viimeksi muokannut Leka, La 29.12.2007 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belgiassa Gentissä on ollut jo kauan Volvon tehdas; ainakin sitä edellistä V40 mallia on kasattu siellä, ehkä jotain malleja jo tätä ennekin.jukka-tre kirjoitti: Oli muuten aikamoinen ylläri, kun kattelin ex.-99 S70 Volvosta merkintöjä auton sarjanumeron ympärillä. Luki muistaakseni Made in Belgium En tienny siellä olevan Volvo-tehdasta ollenkaan. Millä lie alihankkijalla kasattu.
EDIT: jaahas sieltähän tupsahti jo reippaammin faktatietoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jaa kattos vaan. No tietää tuonkin sitte. Liekö nämä jotain niitä DAF:in perintöjä, vaan eikö se ollu Hollannissa ?karra kirjoitti:Belgiassa Gentissä on ollut jo kauan Volvon tehdas; ainakin sitä edellistä V40 mallia on kasattu siellä, ehkä jotain malleja jo tätä ennekin.jukka-tre kirjoitti: Oli muuten aikamoinen ylläri, kun kattelin ex.-99 S70 Volvosta merkintöjä auton sarjanumeron ympärillä. Luki muistaakseni Made in Belgium En tienny siellä olevan Volvo-tehdasta ollenkaan. Millä lie alihankkijalla kasattu.
EDIT: jaahas sieltähän tupsahti jo reippaammin faktatietoa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Saattaa muuten ollakin; DAF 66 autostahan tuli Volvo 66 kun se sulautettiin Volvoon, tai siis kun volvo osti tehtaan/merkin.jukka-tre kirjoitti: Jaa kattos vaan. No tietää tuonkin sitte. Liekö nämä jotain niitä DAF:in perintöjä, vaan eikö se ollu Hollannissa ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Janne ei esittele Mersun bensakoneita, koska Jannen mielestä bensakoneet eivät ole autoihin soveltuvia koneita. Olosuhteiden pakosta yksi on pihassa ja vaati pitkää pinnaa ja taikojen tekoa, jotta 2 eur kolikko pysyy syrjällään koneen päällä sen käydessä.raul kirjoitti: Jannehan voi esitellä meille mersun keskisarjassa tarjotun bensakoneen joka olisi lähellekkään yhtä luja kuin Volvon kymppi- ja satasarjan vinokoneet Virityspotentiaalista puhumattakaan.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Näinpä mutta mielenrauhan säilymiseksi kokeile kakkosen kolikkoa lappeellaan, vois jo pysyä, ja taas saa olla vähän aikaa murehtimattaJanne kirjoitti:Janne ei esittele Mersun bensakoneita, koska Jannen mielestä bensakoneet eivät ole autoihin soveltuvia koneita. Olosuhteiden pakosta yksi on pihassa ja vaati pitkää pinnaa ja taikojen tekoa, jotta 2 eur kolikko pysyy syrjällään koneen päällä sen käydessä.raul kirjoitti: Jannehan voi esitellä meille mersun keskisarjassa tarjotun bensakoneen joka olisi lähellekkään yhtä luja kuin Volvon kymppi- ja satasarjan vinokoneet Virityspotentiaalista puhumattakaan.