kannattanee mitata toisellakin mittarilla jos mahdollista!
olisikohan öljypumppu saanut kipeää ketjun katketessa?
itse en kyllä tuommosilla öljynpaineilla uskaltaisi ajella,taitaa paineventtiili rajoittaa ajossa ne paineet johonkin 5bar!
nyt kyllä jo ymmärtää jos miestä rupiaa v.tu..m..n,minua ainakin rupeaisi
suodattimeen on voinu päästä jotain ja tukossa. Kaverilla 190E 2l bensa. Ja jo ostaessa öljynpaineet melkeen nollissa tyhjäkäynnillä ja vasta 2500-3000rpm kierroksilla nous tappiin . No uus suodatin+öljyt ja nyt tyhjäkäynnillä karvan yli 1.5 kuumana
En usko että öljypumppu olis ottanu nokkiinsa, oli ketju sujahtanu puoliksi suoraan öljypohjaan ja toinen pää oli nokkaketjun rattaalla!
Täytyy yrittää mittaalla paineita jos jostain löytys mittari.
Juu kyl täs rupiaa pikku hiljaa aivoon ottaa rauhallisemmallaki miehellä, auto menöö kyllä vaihtoon muutenkin kun ei tila enää riitä.
Täytynee käyrä Veholta kipasemas oikeen alkuperänen uus uodatin ja vaihtaa vielä öljyt.
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Jep kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon et kannattaa vaihtaa aijooss!
Jotakin oli puhetta että tuo yksirivinen ketju kannattaas vaihtaa noin 200 tkm välein, ei oo kumminkaa työnä mikään hankala eikä kallis, ketjun saa 30 eskolla!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Tulppien vaihrolla nyppiminen loppu!
Suodattimen vaihto ei vaikuttanu paineisiin millään tavoin, seuraavaksi vaihtoon tuo paineanturi, mahtasko se olla se lieriön muotoonen mötikkä mikä on aivan öljyn suorattimen vieres?
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Öljynpaineanturin vaihrolla ei mitää vaikutusta.
Mistäs mahtaa johtua että öljy haisee bensalata aivan selvästi?
Ja tuntuu myös että olisi kuluttanut jonkin verran enemmän bensaa !
Voisiko lambda-anturi olla menossa?
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Se, että öljy haisee bensalta, haisee ihan isolta vialta. Lisääntyykö öljy ihan selvästi? Jos öljyn seassa on tarpeeksi bensaa, niin paineet ei ehkä jaksa nousta, on se bensa sen verran notkiampaa.. Voitelustahan siellä ei kannata puhuakaan, jos bensaa on riittävästi seassa.. Ei muuta kuin konetta aukomaan, ja katsomaan mistä mersu kusee.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kukahan porin suunnalla kattoos nuo venttiilin välykset ja mitähän tommonen mahtais maksaa?
Voishan joku asiaan perehtynyt foorumilainenkin ne säätää, palkkiota vastaan tietenkin
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Mistäs mahtaa johtua että kun antaa tyhjäkäynnillä kierroksia runsaasti ja nostaa jalan kaasulta niin motti sammuu kun kierrokset laskee johonkon 500, ja jos sattuu pysymään käynnis niin sitte kyllä asettuu tyhjäkäynti ihan kohdilleen n.700-800rpm!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Voiskohan joku kanki olla kiero? Se selittäisi alhaisen öljynpaineen ja bensan hajun öljyssä. Öljy voi päästä karkuun kiertokangenlaakerin välistä, jos kanki on huonosti paikallaan. Ja bensa pääsee männän ohi kampikammioon, kun mäntä ei satu sylinteriin suoraan kieron kangen johdosta..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Vaihroon kaikki sulakkeet ja sain keskuslukon toimimahan taas, ei päälle päin näkynyt mitää vikaa sulakkeiss!
Jos kanki olis kiero niin kaiketi kuuluis muutakin ylimäärästä meteliä?
Epäälen itte että joku antaa väärää "käskyä" ja tulis ylimäärästä bensaa aikasta lailla. Lambdan toiminta täytys mitata kunhan vaan tervehtys!
Paineet ihan hyvät vielä kun moottorin lämpö 80 mutta sitten kun lämpö noin 90 niin paineet on laskenu melko radikaalisti!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Ei vihtu kyl enää jaksas tämän kans tahkota, nyt saa jo sahata käyntiin aiva v...n kauan ja välillä taas lähtöö käyntiin kun palamun alta!
Tyhjäkäynnillä kylmänä kun painaa kaasua reippaasti niin "nyppii" 1500 rpm:n tuntumassa mutta muuten ihan ok!
Pian käyn pistääs valakiahan koko romun, menöö hermot, tairan ostaa laran seuraavaksi!
No ei vaa farmarimersu jo pihas orottamas laittajaansa kunhan sais tän ensi kuntoon!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Ny on muutama tuhat kilsaa mersulla taas päästetty ilman mitää vaivaa, muuta kuin nuo öljynpaineet hieman vaivaa. Paineet lämpösenä tomaatti D-asennossa noin 0,5-0,6 kiloo jarrua vasten, vapaalla nousee hieman.
Paineanturi vaihrettu sekä uuret öljyt(Valvoline MaxLife 10W-40) sekä alkuperäänen suodatin!
Kone käy tosi nätisti eikä kolise mitenkään, öljy ja vesi ei sekaannu keskenään.
Olisiko ketju katketessaan voinut rikkoa jotain öljypumpun suunnalta?
Paineet nousee kyllä heti kun painaa kaasua, täyret paineet löytyy kuin antaa noin 2500 kiekkaa koneelle!
Kylmänä paineet tyhjäkäynnillä kolmosessa ja laskee lämpötilan kasvaessa, tietty!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Sepi81 kirjoitti: nuo öljynpaineet hieman vaivaa. Paineet lämpösenä tomaatti D-asennossa noin 0,5-0,6 kiloo jarrua vasten, vapaalla nousee hieman.
Paineet nousee kyllä heti kun painaa kaasua, täyret paineet löytyy kuin antaa noin 2500 kiekkaa koneelle!
Kylmänä paineet tyhjäkäynnillä kolmosessa ja laskee lämpötilan kasvaessa, tietty!
Ei kai nuo paineet ole vielä poikkeavat. Mersuhan lupaa kuumalle koneelle tyhjäkäynnillä 0,3 kiloa olevan normaalia. Kunhan vaan lähtee heti nousemaan kun saa kierroksia. Varsinkin, kun kylmänä jaksaa runtata täydet paineet, niin eiköhän se ole vain ajoa vailla.
Kyllä mullakin aikanaan kuutonen pudotti paineet D:llä jonnekin 0,6-0,7 väliin kuumana.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.