Nyt pari viikkoa lukenu intensiivisesti tota www.etanol.nu ja aikamoisia systeemeitä niillä siellä on rakennettu. On polttoaineen ja/tai ilman lämmitystä. Termostaateilla avataan ja suljetaan eri hanoja jotta tankkiin ei paluuputkessa mene turhaan lämmitettyä polttoainetta. Erillinen bensiinistarttisysteemi magneettiventiileillä pienestä tankista myös termostaatilla. ts. avaimesta kääntäen aina auto starttaa optimaalisesti. Noita sytytyksen huijausboksejakin on kymmeniä erilaisia. Jopa konvertointikittejä saa ostaa jossa valmiiksi kaikki tarvittavat. Webastolla lämpenevä imuilma ja polttoaine...
Volkkaris kätevää kun on sähköinen imuilman lämmitin jo ihan tehtaalta. Joissakin fordeissa ja volvoissakin on ja kai mersuissakin (ainaki kaasari). Ohittaa sen vain manuaalisesti ja ja pitää sitä päällä sellasta 10-30sek. Tärkein lämmitettävä siis on ilma jonka voi lämmittää vaikka 200c. Etanolia ei sais lämmittää yli 70-80c haihtumisen takia (voi mennä huurut tankkiin ja siellä synnyttää räjähdysalttiin seoksen) ja sitä kuitenkin tulee melko vähän kerrallaan, eli pelkkä etanolin lämmitys on vain bonus... poikkeuksin.
Osuipa silmiin tuo etanoli Ruotsissa käydessä. Tuli ajatus jos sitä hakisi vaikka tynnyrillisen vanhaan sisäperäveneeseen. Inhimillistäisi hieman kuluja. 30% määrää suositellaan, mutta mitenkäs Suomibensaan sekotettaessa, eikös siihen ole sekotettu etanolia jo valmiiksi joku määrä? Shellin V-Power lienee ainoata paljasta puhdasta bensaa, mutta hintaa on enemmän ja saatavuus veneasemilta täälläpäin on heikko.