Wigilante kirjoitti:Satakunta, Kankaanpää. Rovaniemeltä aikas matka jos siis pitää tuo paikkaansa Ehdotuksena kyllä hyvä ja aika harvalla niitä tuntuu olevan lainaksi asti
No joo onhan sitä sitten matkaa
Itse asiassa autot ovat kemijärvellä, eli vielä 86km rovaniemeltä pohjoiseen ku mulla on siellä halli ja kotipaikka...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Wigilante kirjoitti:Satakunta, Kankaanpää. Rovaniemeltä aikas matka jos siis pitää tuo paikkaansa Ehdotuksena kyllä hyvä ja aika harvalla niitä tuntuu olevan lainaksi asti
Mistäs firmasta sinä olet? Auto ja apuri voisi joutaa lainaan..Menee vielä muutama päivä kyllä ennenkuin saan keulan taas suoraksi, mutta sitten.. Ensi viikolla joskus.. Matkaa kuitenkaan ei ole kuin pieni kullin luikaus
Jos jotain vähän isompaa rosterisööriä tuonne alle saisi sopivaan rahaan..
Eli, voisin vaikkapa meilata kuvat putkesta, tarkoitan CAD-piirustuksia, ja jonkun ajan päästä saisin muotoon taivutetun putken kouraani.
Rosterisesta putkestahan tässä on kyse. Ite hommaisin siihen sopivat pöntöt. Sitten pätkisen sen saamani tarvekäyrän. Pöntöt istuttaisin oikeisiin väleihin jne.
Mihin tuo taivutuskone pystyy. Luulisin että taivutussäde on 1,5*putkenhalkaisija. Miten lähekkäin toisiaan voi mutkat olla?
Ohutseinämäisestä (alle 2 mm.) putkesta taivutetusta tarvekäyrä putkistosta voisin jotain maksaakkin...
Tiedoksi nyt kaikille, että emme omista kunnollista putken taivutus laitetta VIELÄ vain sellaisen joka jättää putkeen aina pienen "lommon" (hydraulinen kuitenkin mutta ei sellainen "kunnollinen") Alkuun on tarkoitus pärjätä tuolla (kunnon taivutin ~45 000€ + varusteet )ja aina jos asiakas haluaa "lommottomat putket" niin käytämme valmiita mutkia jotka tulee alihankkijaltamme ja sitten Tig hitsaamme niitä tarpeiden mukaan.
Toivottavasti tämä ei vähentänyt kenenkään mielenkiintoa, omasta mielestäni saumojen määrä ei ole ongelma jos ne ovat laadukkaita.
Junnu.. Voin kuitenkin tuolta meidän toimittajalta/alihankkijalta kysyä jos jotain tietyn laista mutka palaa haluat JA ILMAN SAUMOJA saumallisena onnistuu meiltäkin mikä vain.
Noniin huomenissa menen hakemaan rosteriputkea & tavallista putkea eli ne jotka tosissaan kiinnostuneita voisi laittaa vaikka yv:tä niin tiedän vähän kuinka paljon tuota putkea nyt ensi alkuun ottaisin.. Iltaan mennessä tiedän vähän suuntaa antavia hintoja (oli pari päivää kiiruita niin en ehtinyt vielä tehdä tuota "hinnastoa"). Mutta kuitenkin uskoisin, että kaikki hinnat siedettäviä.
Tässä nyt esimerkki tuo keskimmäinen putkisto ja siitä tuo takaosa 2 vaimentimella (vaimentimien hinnat laskettu mukaan. Ja ne ovat tässä laskelmassa laskettu 100€ kappale toki löytyy hieman halvempia ja kalliimpia niissä hintahaarukka on 90-200€)muuten putkisto on 3" rosteri putkea ja siinä on laserleikattu laippa.
Hintaa olisi ~400€ ALV 0%
Jos samaisen putkiston tekisi 2" putkesta hinta laskisi ~340€:hen ALV 0%
Suurin vaikuttaja kuitenkin on nuo vaimentimet & laipat ja verobyrokratia.
Kysykää mitä mieleen juolahtaa kun tuo selvitykseni on nyt kyllä mahdollisimman epäselvä
Kannattaisiko tai voisiko putkisto(t) suunnitella niin, että putkissa olisi laipat jotka sopisivat johonkin edulliseen standardimalliseen äänenvaimentajaan? Tällä menettelyllä koko torven hinta jäisi asiakkaalle kohtuulliseksi, ja sen halvan äänenvaimentajan voisi vaihtaa aika ajoin edullisesti samanlaiseen. Piippuhan kaiketi kestää useamman vaimentajan eliniän. Toki rosterikaan ei ole mikään ikuinen silloin, kun se käy lämpimänä.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Sitenhän tuon voisi toteuttaa että jättää putkeen tyhjää vaimentajan matkan ja laittaa vaimentajan sitten putkikiristimillä kiinni kun niissä yleensä on "levennykset" liittämistä varten... Ja kaikkihan saavat mitä haluavat, hyvä idea kuitenkin, eipä tarvitsisi meidänkään vaimentimia haeskella