gipsy kirjoitti:Timo J kirjoitti:
mielestäni W210:t alkaa olemaan edullisimmillaan käyttöautoksi juuri nyt.
gipsy kirjoitti:
Mielestäni tuommoisen muovisämpylän ylläpito ei erityisen edullista ole;
Jopa polttonestesuodattimen vaihto vaatii auton käyttämisen "töpselissä",
jotta valot saa kuitattua kojetaulusta pois.
Keulasta kaunista W210 CDI:tä

ei tarvitse käyttää töpselissä, kun vaihtaa suodattimen tai akun jne.
gipsy kirjoitti:
Eli jos huoltoylläpidon hintaa
vertaa hyvän 123 tai 124 vastaavaan, luulisin, että kilometri maksaa vanhalla autolla merkittävästi vähemmän. Itse tehtynä varsinkin.
Tämähän on tietenkin totta, vanhemmalla autolla ajaminen on halvempaa. Vähemmän rahaa kiinni, ja osat halpoja. Itse tekemällä voi vaikuttaa niin autoilun kuin muunkin elämisen "hintaan", joka pätee
varsinkin uudempien autojen kohdalla.
Myös tuo
hyvän yksilön kohta pätee uudempiinkin. Lopputulos muuttuu, jos vertailee käyttöautoina hyvää w124 ja huonoa w210 vs. huonoa w124 ja hyvää w210.
gipsy kirjoitti:
Mielenkiintoista on edes yrittää tehdä itse jotakin tuolle 203:lle. Ei öljytikkua moottorissa tai vaihteistossa jne. Siis ajetaan niin pitkälle kun kulkee tai kestää katsella virheilmoituksia. Jonka jälkeen varataan aika huollosta, (ensimmäinen vapaa aika 2 viikon kuluttua) vuokrataan sijaisauto ja todetaan, että elämä on....
Mielenkiintoistahan se on, jos osaa ja haluaa. Lueppas varsin mitä esim. "
Tuikku"-osaa tehdä ja tekee W203:en. Eikö osaava pysty tekemään mitään itse?
Mehän tosin puhuttiin w210:stä, jossa ruman konepellin avaamalla löytää moottorista öljytikun ja vaihteistoon saa tikun ostamalla (70€), (jos haluaa itse tehdä öljynvaihdot ja tarkistukset) Itse vaihteistoöljyn vaihtaminen ei poikkea mitenkään vanhemmista malleista, vaatii vain hieman tarkuutta ja puhtautta.
Tuo "ajetaan niin pitkelle kuin pääsee-autonpitotapa" ei riipu automallista, vaan ihmisestä. Jos on tapana huolehtia auton kunnosta, niin miksi se pitäisi lopettaa uudempien kohdalla. Niitä remontteja tulee kaikkiin liikkuviin laitteisiin, polkupyörään tosin harvemmin
gipsy kirjoitti:
Kokonaan oma lukunsa on vuotuiset arvonalenemat; Pari-kolmevuotiaan
sämpyläauton hinnanlaskulla saisi joka vuosi ostettua aika hienon 124 mersun. Eli luultavasti taloudellisuusargumentti ei kuitenkaan näissä
jutuissa ole se osuvin. Ehkäpä se voisi olla jokin muu.

Juttuhan lähti Väyrysen hirveästä keulailmeestä, joten puhutaan edelleen siitä. Aika kuluu ja
mielestäni w210 ei ole enää parin-kolmen vuoden ikäinen muovisämpylä, vaan juuri sopivan ikäinen hyväksi käyttöautoksi.
Jos valot on rumat useimpien mielestä, niin sille ei voi sitten mitään. Mutta toivottavasti 600tkm ajetun, prefaceliftatun väyrysen kivenhakkaama keula kuitenkin tunkeutuu teidän painajaisiin, jossa juoksette alati saavuttavia kellertäviä nelivaloja karkuun