
tulipa hankittua c30 amg farkku...
Täällä on kans nyt "pikku pojan unelma" toteutunut. Viikonloppuna tuli noudettua naapurista tuollainen kapistus. Mallia facelift. UPEA auto! Tuntuu vakionakin kivalta lastutetun 200 cdi:n jälkeen.. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tervetuloa joukkoon
Niinkuin olet jo varmaan huomannut että auto on ihan eri maata kuin c 200 disuli vaikka olikin lastutettu. Raaka voima on kivaa
Oleppas sitten tarkkana sen kaasujalan kanssa, mulla meni 255:set contit kesässä sileex...
Niinkuin olet jo varmaan huomannut että auto on ihan eri maata kuin c 200 disuli vaikka olikin lastutettu. Raaka voima on kivaa
Oleppas sitten tarkkana sen kaasujalan kanssa, mulla meni 255:set contit kesässä sileex...
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Nostetaas vanha threadi.
Elikkä hankintalistalla kummittelee C30 AMG - muutaman pikkuasian varmistuttua.
Miten pöljänä tuota laatikon glykoli ongelmaa pitää pelätä? Kyseinen yksilö on ensirekisteröity 10/2003 ja ajettu sillä on 145tkm. Auto Saksassa.
Mitäs muuta huomioitavaa tuossa nyt olisi?
Kiitos!
Elikkä hankintalistalla kummittelee C30 AMG - muutaman pikkuasian varmistuttua.

Miten pöljänä tuota laatikon glykoli ongelmaa pitää pelätä? Kyseinen yksilö on ensirekisteröity 10/2003 ja ajettu sillä on 145tkm. Auto Saksassa.
Mitäs muuta huomioitavaa tuossa nyt olisi?
Kiitos!
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Kyllä glygoli ongelma on olemassa ja juuri tuossa -03 se ongelma on ollut pahimmillaan. Kyselet suoraan myyjältä onko se tyyppivika korjattu? Itse kun etsin omaani niin ainakin muutamassa -03 tuo vika oli korjattu ja myyjällä oli kuititkin.abject kirjoitti:Nostetaas vanha threadi.
Elikkä hankintalistalla kummittelee C30 AMG - muutaman pikkuasian varmistuttua.
Miten pöljänä tuota laatikon glykoli ongelmaa pitää pelätä? Kyseinen yksilö on ensirekisteröity 10/2003 ja ajettu sillä on 145tkm. Auto Saksassa.
Mitäs muuta huomioitavaa tuossa nyt olisi?
Kiitos!
Ja autona tuo on kyllä mukava

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Laitoinpa kysymystä menemään.
Vastauskin ehti jo tulla. Autoa kuulemma huollettu uudesta asti (1 omisteinen) paikallisella MB jälleenmyyjällä. Glykoli ongelmakin korjattu takuun piikkiin kyseisessä puljussa.
Pyysin kuitenkin tarkistamaan varaosanumeron tuosta syyläristä ja kyselin mahdollista kuittia tuosta remontista. Eikös tuon numeron perusteella pystynyt päätellä jotain?
Vähän silti jänskättää pelkästään yhden auton perässä lähteä Saksaan asti, jos ei tuo sellainen olekaan kuin pitäisi. Kyllä, tiedän että pitäisi katsella muita vaihtoehtoja, mutta niitä nyt on todellakin katseltu ja jos nyt joku muutama 'vastaava', joskin eri merkkinen mutta lähes samoilla specseillä on sattunut löytymään, on se ollut jossain Puolan rajalla taikka Ranskan kupeessa, eli kaukana tästä yksilöstä. Nouto kun olisi tarkoitus tapahtua viikonlopussa, ei ajelulle ympäri Saksaa jää aikaa.
Mitä tuolta nyt tietäisi vielä kysellä? Kuvissa auto näyttää todella fiksulta, mutta hyvä kameramies yhdistettynä hyvään vahaukseen ja päälle vielä pakolliset photoshopit..
Vastauskin ehti jo tulla. Autoa kuulemma huollettu uudesta asti (1 omisteinen) paikallisella MB jälleenmyyjällä. Glykoli ongelmakin korjattu takuun piikkiin kyseisessä puljussa.
Pyysin kuitenkin tarkistamaan varaosanumeron tuosta syyläristä ja kyselin mahdollista kuittia tuosta remontista. Eikös tuon numeron perusteella pystynyt päätellä jotain?
Vähän silti jänskättää pelkästään yhden auton perässä lähteä Saksaan asti, jos ei tuo sellainen olekaan kuin pitäisi. Kyllä, tiedän että pitäisi katsella muita vaihtoehtoja, mutta niitä nyt on todellakin katseltu ja jos nyt joku muutama 'vastaava', joskin eri merkkinen mutta lähes samoilla specseillä on sattunut löytymään, on se ollut jossain Puolan rajalla taikka Ranskan kupeessa, eli kaukana tästä yksilöstä. Nouto kun olisi tarkoitus tapahtua viikonlopussa, ei ajelulle ympäri Saksaa jää aikaa.
Mitä tuolta nyt tietäisi vielä kysellä? Kuvissa auto näyttää todella fiksulta, mutta hyvä kameramies yhdistettynä hyvään vahaukseen ja päälle vielä pakolliset photoshopit..
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Skannatut kopiot huoltokirjasta. Onko jälkeenpäin maalttu/kolaroitu? Riskihän se aina tollasessa on kun menee kauas katsomaan. Sano että laittelee lisää kuvia ja läheltä otettuja. Itse kyllä miettisin jonkun toisen auton (ei välttämättä C30) siitä läheltä ihan varmuuden vuoksi ettei tarvi ilman autoa palata.. Onko myyjä yksityinen?abject kirjoitti:Laitoinpa kysymystä menemään.
Vastauskin ehti jo tulla. Autoa kuulemma huollettu uudesta asti (1 omisteinen) paikallisella MB jälleenmyyjällä. Glykoli ongelmakin korjattu takuun piikkiin kyseisessä puljussa.
Pyysin kuitenkin tarkistamaan varaosanumeron tuosta syyläristä ja kyselin mahdollista kuittia tuosta remontista. Eikös tuon numeron perusteella pystynyt päätellä jotain?
Vähän silti jänskättää pelkästään yhden auton perässä lähteä Saksaan asti, jos ei tuo sellainen olekaan kuin pitäisi. Kyllä, tiedän että pitäisi katsella muita vaihtoehtoja, mutta niitä nyt on todellakin katseltu ja jos nyt joku muutama 'vastaava', joskin eri merkkinen mutta lähes samoilla specseillä on sattunut löytymään, on se ollut jossain Puolan rajalla taikka Ranskan kupeessa, eli kaukana tästä yksilöstä. Nouto kun olisi tarkoitus tapahtua viikonlopussa, ei ajelulle ympäri Saksaa jää aikaa.
Mitä tuolta nyt tietäisi vielä kysellä? Kuvissa auto näyttää todella fiksulta, mutta hyvä kameramies yhdistettynä hyvään vahaukseen ja päälle vielä pakolliset photoshopit..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ei, myyjä on auto/moottoripyöräliike.
Moottoripyöriä muutamia kymmeniä ja autoja ehkä parikymmentä. Kaveri joka haeskelee autoja tuolta työkseen meinasi, että saattais ihan luotettava liike olla näkemystään kuitenkaan sen suuremmin perustelematta, vain nettisivuja tutkineena.
Täytyy koittaa seuraavan vastauksen yhteydessä kysellä parempia kuvia juuri maalipinnasta ja mahdollisesta kolari historiasta.
Heitetään nyt tähän vielä linkki tuosta kyseisestä myynti-ilmoituksesta, eipä tuo nyt mikään salaisuuskaan ole. Kliks!
Miten simppa80, lähtisitkö itse tuollaisen perään haikailemaan?
Moottoripyöriä muutamia kymmeniä ja autoja ehkä parikymmentä. Kaveri joka haeskelee autoja tuolta työkseen meinasi, että saattais ihan luotettava liike olla näkemystään kuitenkaan sen suuremmin perustelematta, vain nettisivuja tutkineena.
Täytyy koittaa seuraavan vastauksen yhteydessä kysellä parempia kuvia juuri maalipinnasta ja mahdollisesta kolari historiasta.
Heitetään nyt tähän vielä linkki tuosta kyseisestä myynti-ilmoituksesta, eipä tuo nyt mikään salaisuuskaan ole. Kliks!
Miten simppa80, lähtisitkö itse tuollaisen perään haikailemaan?
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
No en osaa sanoa lähtisinkö haikalemaan. Kyllä täältä löytyy viisaampiaki nauton ostajia saksasta. Silloin kun auto kuume pukkaa päälle niin eipä siinä paljon miestä pidätellä.abject kirjoitti:
Miten simppa80, lähtisitkö itse tuollaisen perään haikailemaan?


Itse etsiskelin Saksasta koska ei noita liiemmin Ruotsissakaan ole. Kyselin jo auton luotettavaa Suomalaista katsojaakin Saksasta ja sitten oisin itse hakenut sen vaan pois. No tuli sitten tuonne Ruotsiin myyntiin tuo yks ja sain sen varattua, ei tarvinut Saksaan asti lähteä. Niin ja itselleni lisäsin vielä hieman ehtoja mikä rajasi edelleen vaihtoehtoja, eli halusin mielummin faceliftin ja hyvillä varusteilla.
Kyllähhän tuo noissa kuvissa näyttää tosi siistiltä peliltä. Ja yhdeltä omistajaltahan tuo on. Tuo liike ei myöskään mikään häkki firma joten siinnä mielessä näyttää luotattavalta ja onhan tuo myyjä toiminut vuodesta 2002 asti ja kait sillä huoltokirja löytyy vaikka ei tossa vissiin lukenutkaan..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kuin myös yrittänyt tuota kaveria, joka sielä työkseen rekalla päästelee, saada katsomaan tuota, mutta hän epäili ettei ihan ohikulku matkalla ole tuolla suunalla lähi tulevaisuudessa. Enkä sit oo kehdannut edes pyytää että yhdistelmällä ajelis ympäriinsä mulle autoja katselemas, mutta jos nyt sattuu kohdalle.
Katsotaan nyt miten tämä tästä kehittyy...
Mulle kelpais toi täydellisesti, farkkua en tosin tarvis mutta noita sedaneita ei montaa yksilöä löytynyt ja suurinpaan osaan ei riittäis edes budjetti. Yks yksilö tosin porrasperäisistäkin olisi vaihtoehto, mutta todetaan nyt tämä ensin, vaikuttaa siistimmältä tämä farkku jos vaan on pinnan alta yhtä hyvässä kunnossa.
Tuntuu, että kun ruksii tuosta mobilen haku systeemistä itselle 'pakolliset' varusteet niin 220 CDi:kin on kalliimpi kun tämä.
Palailen astialle mikäli autosta päästään kauppoihin tai kun kaipaan taas mielipiteitä.
Katsotaan nyt miten tämä tästä kehittyy...
Mulle kelpais toi täydellisesti, farkkua en tosin tarvis mutta noita sedaneita ei montaa yksilöä löytynyt ja suurinpaan osaan ei riittäis edes budjetti. Yks yksilö tosin porrasperäisistäkin olisi vaihtoehto, mutta todetaan nyt tämä ensin, vaikuttaa siistimmältä tämä farkku jos vaan on pinnan alta yhtä hyvässä kunnossa.
Tuntuu, että kun ruksii tuosta mobilen haku systeemistä itselle 'pakolliset' varusteet niin 220 CDi:kin on kalliimpi kun tämä.

Palailen astialle mikäli autosta päästään kauppoihin tai kun kaipaan taas mielipiteitä.

W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Kysäse samalla se huolto historia.abject kirjoitti: Täytyy koittaa seuraavan vastauksen yhteydessä kysellä parempia kuvia juuri maalipinnasta ja mahdollisesta kolari historiasta.
- onko laatikon öljyt vaihdettu 60 tkm välein
- etujarrupalat ja levyt, missä kunnossa.
- ilmamassamittari vaihdettu 80 tkm,
- onko etuakselin niveliet (vai mitka ne nyt onkaan) vaihdettu milloin??
voit myös kysyä edellisen omistajn ikää, löytyy siitä vihreesta sakemannien rekisteriotteesta
Saksan matkalla kannattaa hommata bluutuuth adapteri sinne keskikonsoliin, AMG matot
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Ai kuuluuko ilmamassamittarin vaihto huoltoihin? Mistä noita AMG matoja saa edullisemmin kuin 120€ toimitettuna suomeen? Noita viseeo bluetooth adaptereita saa onneksi jo kohtuu hintaan ~120€. Molemmat ois hankintalistalla mullakin, mutta jotenkin tuntuu maksaa niistä matoista jossa se AMG merkki ommeltuna tollanen hinta. Pitää laittaa vaimo parsimaan AMG-merkki normi veluuri mattoonHokke kirjoitti:- ilmamassamittari vaihdettu 80 tkm,abject kirjoitti: Täytyy koittaa seuraavan vastauksen yhteydessä kysellä parempia kuvia juuri maalipinnasta ja mahdollisesta kolari historiasta.
Saksan matkalla kannattaa hommata bluutuuth adapteri sinne keskikonsoliin, AMG matot

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
ilmamassamittari kuuluu 80 tkm huoltoon. pitää vaihtaa 80tkm välein.simppa80 kirjoitti:Ai kuuluuko ilmamassamittarin vaihto huoltoihin? Mistä noita AMG matoja saa edullisemmin kuin 120€ toimitettuna suomeen? Noita viseeo bluetooth adaptereita saa onneksi jo kohtuu hintaan ~120€. Molemmat ois hankintalistalla mullakin, mutta jotenkin tuntuu maksaa niistä matoista jossa se AMG merkki ommeltuna tollanen hinta. Pitää laittaa vaimo parsimaan AMG-merkki normi veluuri mattoonHokke kirjoitti:- ilmamassamittari vaihdettu 80 tkm,abject kirjoitti: Täytyy koittaa seuraavan vastauksen yhteydessä kysellä parempia kuvia juuri maalipinnasta ja mahdollisesta kolari historiasta.
Saksan matkalla kannattaa hommata bluutuuth adapteri sinne keskikonsoliin, AMG matot
Eipä noita mattoja halvemmalla saa, ebay on tosiaan ~120€ kotiin.
Kaikki tuoteet joissa on merkki AMG on aina, AMG lisä

//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
.
AMGssä syötönsäätö tapahtuu tosiaan muista (diesel) mersuista poiketen ilmamassa-anturin antaman tiedon perusteella, ei siis paineen perusteella.
Jos on edes jonkinlainen obd-kapula kytettävissä, niin sillä saa sen anturin ilmoittaman max ilmamäärän selville.
Jos vielä antaa ~14000, tai yli meneviä arvoja, niin pitäisi kaikki tehot tulla.
Tämä siis vakiossa autossa.
Niin kauan, kun anturi lukee riittävän laajalla skaalalla, niin eipä oikeastaan ole mitään oikeata etua siinä vaihdossa.
Sitten kun se yläpää alkaa kaventua, niin tehokin tippuu samassa suhteessa, kun juuri tuon tiedon perusteella sitä syöttöä sallitaan.
AMGssä syötönsäätö tapahtuu tosiaan muista (diesel) mersuista poiketen ilmamassa-anturin antaman tiedon perusteella, ei siis paineen perusteella.
Jos on edes jonkinlainen obd-kapula kytettävissä, niin sillä saa sen anturin ilmoittaman max ilmamäärän selville.
Jos vielä antaa ~14000, tai yli meneviä arvoja, niin pitäisi kaikki tehot tulla.
Tämä siis vakiossa autossa.
Niin kauan, kun anturi lukee riittävän laajalla skaalalla, niin eipä oikeastaan ole mitään oikeata etua siinä vaihdossa.
Sitten kun se yläpää alkaa kaventua, niin tehokin tippuu samassa suhteessa, kun juuri tuon tiedon perusteella sitä syöttöä sallitaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ok. Onko starissa mittaus/testaus toiminto tolle anturille? PAljonko maksaa ilmamassa-mitari näihin?tuikku kirjoitti:.
AMGssä syötönsäätö tapahtuu tosiaan muista (diesel) mersuista poiketen ilmamassa-anturin antaman tiedon perusteella, ei siis paineen perusteella.
Jos on edes jonkinlainen obd-kapula kytettävissä, niin sillä saa sen anturin ilmoittaman max ilmamäärän selville.
Jos vielä antaa ~14000, tai yli meneviä arvoja, niin pitäisi kaikki tehot tulla.
Tämä siis vakiossa autossa.
Niin kauan, kun anturi lukee riittävän laajalla skaalalla, niin eipä oikeastaan ole mitään oikeata etua siinä vaihdossa.
Sitten kun se yläpää alkaa kaventua, niin tehokin tippuu samassa suhteessa, kun juuri tuon tiedon perusteella sitä syöttöä sallitaan.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Eihän sille tieten ole, kun ei ole mitään vertailupohjaa.
Ilmamassamittarin antama ilmamäärätieto lupaa ohjelmalle sitä max arvoa, jota sitten muiden parametrien mukaan väännellään, käytännössä pienemmäksi.
Ei se testeri pysty mitenkään päättelemään, onko se anturi täydessä terässään, vai ei.
Sittenhän sieltä tulee vikailmoitus, kun oikein mitään ei enää tapahdu.
Jos sulla on staari käytössä, niin seuraa sitä max syöttömäärää.
Suurimman väännön kohdalla se on 99milliä.
Suurimman tehon kohdalla, 3800rpm se on 86milliä.
Silloin on kaikki vielä ok.
Muutaman kympin obd-kapulalla saa sen ilmamäärätiedon ulos.
Ihan siitäkin voi asian päätellä.
Hinnoista en tiedä, mutta itse yrittäisin ebaystä ajan kanssa saada, mieluiten pilkkahinnalla, hyllyyn odottelemaan, ne kun ei taida heti hapantua ja jossain vaiheessa kuitenkin pitää vaihtaa, ne kun on tosiaan kulutusosia.
Eihän sille tieten ole, kun ei ole mitään vertailupohjaa.
Ilmamassamittarin antama ilmamäärätieto lupaa ohjelmalle sitä max arvoa, jota sitten muiden parametrien mukaan väännellään, käytännössä pienemmäksi.
Ei se testeri pysty mitenkään päättelemään, onko se anturi täydessä terässään, vai ei.
Sittenhän sieltä tulee vikailmoitus, kun oikein mitään ei enää tapahdu.
Jos sulla on staari käytössä, niin seuraa sitä max syöttömäärää.
Suurimman väännön kohdalla se on 99milliä.
Suurimman tehon kohdalla, 3800rpm se on 86milliä.
Silloin on kaikki vielä ok.
Muutaman kympin obd-kapulalla saa sen ilmamäärätiedon ulos.
Ihan siitäkin voi asian päätellä.
Hinnoista en tiedä, mutta itse yrittäisin ebaystä ajan kanssa saada, mieluiten pilkkahinnalla, hyllyyn odottelemaan, ne kun ei taida heti hapantua ja jossain vaiheessa kuitenkin pitää vaihtaa, ne kun on tosiaan kulutusosia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ilmamassamittari vaihtotöineen maksaa noin 300 egee
pelkkä MAF ~200-250€
http://cgi.ebay.co.uk/MERCEDES-BOSCH-Ai ... 0303326484
pelkkä MAF ~200-250€
http://cgi.ebay.co.uk/MERCEDES-BOSCH-Ai ... 0303326484
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Mulla on kyllä sellanen Bluetooth OBD-kapula mutta en oo saanu sitä oikeen kunnola toimimaan enkä oikeestaan oo pahemmin edes kokeillut viimeaikoina sitä..tuikku kirjoitti:.
Eihän sille tieten ole, kun ei ole mitään vertailupohjaa.
Ilmamassamittarin antama ilmamäärätieto lupaa ohjelmalle sitä max arvoa, jota sitten muiden parametrien mukaan väännellään, käytännössä pienemmäksi.
Ei se testeri pysty mitenkään päättelemään, onko se anturi täydessä terässään, vai ei.
Sittenhän sieltä tulee vikailmoitus, kun oikein mitään ei enää tapahdu.
Jos sulla on staari käytössä, niin seuraa sitä max syöttömäärää.
Suurimman väännön kohdalla se on 99milliä.
Suurimman tehon kohdalla, 3800rpm se on 86milliä.
Silloin on kaikki vielä ok.
Muutaman kympin obd-kapulalla saa sen ilmamäärätiedon ulos.
Ihan siitäkin voi asian päätellä.
Hinnoista en tiedä, mutta itse yrittäisin ebaystä ajan kanssa saada, mieluiten pilkkahinnalla, hyllyyn odottelemaan, ne kun ei taida heti hapantua ja jossain vaiheessa kuitenkin pitää vaihtaa, ne kun on tosiaan kulutusosia.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jaahas, koitanpa kysellä noiden huoltojen perään.
Tähän mennessä on ainakin pari 2003 mallista hylätty, kun eivät vastaa enää maileihin, joissa pyydän myyjää ottamaan kopion huoltokirjasta/kuitista - siihen laatikkoremaan liittyen siis. Suoraa kysyessäni, onko syyläriä vaihdettu, kun tapaavat pilata laatikon, saan vastaukseksi 'everything that is needed to be done, is done'. Kolmen kappaleen kysymykseen vastaus yhdellä lauseella... Pyydettyäni tarkennusta ei myyjä tosiaan vastaa enää ollenkaan.
Ei tosiaan kiinnosta ajella ympäri Saksaa toteamassa näitä paskoiksi.
Mobilessa vilahti yksi -05 musta farmari, ehdin jo rakastua, mutta se kai tuli myydyksi.
Reissun lähestyessä (tulevan kuun aikana tarkoitus ottaa viikko vapaata, mutta tarkoitus ei ole kierrellä Saksaa yhtään ylimääräistä.) on nyt nielty se ensimmäinen kriteeri, mitä pidin seuraavalle autolle tärkeimpänä: väri ei saa missään nimessä olla hopea.
Eli yhtä 04 mallista hopeaa farmaria on nyt tarkasteltu. Muuten specseiltään lähes sama kuin tuo aiemmin postattu musta, mutta tosiaan facelift. Ja hopea.
Täytyy siis vielä pommittaa tuota myyjäliikettä noista huolloista.
Kiitos näistä!
Tähän mennessä on ainakin pari 2003 mallista hylätty, kun eivät vastaa enää maileihin, joissa pyydän myyjää ottamaan kopion huoltokirjasta/kuitista - siihen laatikkoremaan liittyen siis. Suoraa kysyessäni, onko syyläriä vaihdettu, kun tapaavat pilata laatikon, saan vastaukseksi 'everything that is needed to be done, is done'. Kolmen kappaleen kysymykseen vastaus yhdellä lauseella... Pyydettyäni tarkennusta ei myyjä tosiaan vastaa enää ollenkaan.
Ei tosiaan kiinnosta ajella ympäri Saksaa toteamassa näitä paskoiksi.
Mobilessa vilahti yksi -05 musta farmari, ehdin jo rakastua, mutta se kai tuli myydyksi.
Reissun lähestyessä (tulevan kuun aikana tarkoitus ottaa viikko vapaata, mutta tarkoitus ei ole kierrellä Saksaa yhtään ylimääräistä.) on nyt nielty se ensimmäinen kriteeri, mitä pidin seuraavalle autolle tärkeimpänä: väri ei saa missään nimessä olla hopea.

Täytyy siis vielä pommittaa tuota myyjäliikettä noista huolloista.
Kiitos näistä!
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Nyt on tehty MAF testi. En hommaa uutta kun 119 milliä pääsin vilaukselta näkemään siellä, joten taitaapa olla Maf kunnossa..tuikku kirjoitti:.
Jos sulla on staari käytössä, niin seuraa sitä max syöttömäärää.
Suurimman väännön kohdalla se on 99milliä.
Suurimman tehon kohdalla, 3800rpm se on 86milliä.
Silloin on kaikki vielä ok.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No hyvä.simppa80 kirjoitti:Nyt on tehty MAF testi. En hommaa uutta kun 119 milliä pääsin vilaukselta näkemään siellä, joten taitaapa olla Maf kunnossa..tuikku kirjoitti:.
Jos sulla on staari käytössä, niin seuraa sitä max syöttömäärää.
Suurimman väännön kohdalla se on 99milliä.
Suurimman tehon kohdalla, 3800rpm se on 86milliä.
Silloin on kaikki vielä ok.
Sen obd-väylän diaknostiikan virkistystaajuus on 1Hz, eli kamalan hidas, joten 119 on ok.
Ohjelman pyyntöhän on se 120milliä.
Sihen on otettu suutinkartasta vielä 6% lisää, jotta päästäisiin 127milliin/max.
Vakiossa autossa tulee 540nm 97-99millin syötöillä suurimman väännön kohdalla, eli keskimäärin 98millillä.
Ristiin kertomalla sitten selviää, paljonko 127millillä on realistista tavoitella vääntöjä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5