Nau, nau, nau, nikinikoniko, honk honk, honk, pröööm (OM606)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

borco kirjoitti: Eikös sillon ole hyvin auton suhteen asiat, kun harmittaa olla perillä. Tämä oli ihan uutta vanhalle 124 kuskille :roll:
En edes yritä mitään aasinsiltaa alkuperäiseen keskusteluun. Anteeksi.
Pötyä, ei moista pahoitella tarvitse. Topikit elävät pidentyessään, aika harva ketju lopulta pysyy preussilaisen tiukasti alkuperäisen viestin sisällössä, eikä tarvitsekaan. Asiat elävät ja ilman sitä jokainen ketju hiipuisi aika pian. Sen sijaan asiasta poikkeaminen, kun se tehdään ilman provoilua ja trollimeininkiä, usein rikastuttaa teemaa ja tuo asiaan uusia näkökulmia.

Tämä vaikutelma tulee itsellekin - kun vertaa 126- ja 140-malleja, on vaikea sanoa, mikä vanhassa olisi paremmin. Tietty nostalgia ja lukkarinrakkaus yms. kiintymykset ja tottumukset jos lasketaan pois, jää aika vähän faktaa käteen - vaikka uudemmassa sitten olisikin uudemman tekniikan tuomia lisäharmeja, jos jotain häikkää on tullakseen.

Tarpeeksi kauas jos mennään, niin fillari on varmastikin yksinkertaisin ja käyttövarmin. Mutta voi siitäkin rengas puhjeta tai vetoketju katketa :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kaapo kirjoitti:
Tarpeeksi kauas jos mennään, niin fillari on varmastikin yksinkertaisin ja käyttövarmin. Mutta voi siitäkin rengas puhjeta tai vetoketju katketa :shock: :lol:
Niinpä ja jos vielä kauemmas mennään ovat omat jalat vielä luotettavammat,tosin nivelet voivat kulua ja aiheuttaa monenlaisia harmeja.Semmonen fakta autoissa kuitenkin on että se mitä ei ole,ei voi särkyä tai aiheuttaa muita luotettavuus ongelmia.Nykyään se vaan on pakko käyttää elektroniikkaa enemmän tai vähemmän autoissakin päästömääräyksien takia,hyvä niin jos sen avulla voidaan elää vielä muutama sukupolvi eteenpäin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
borco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 16:36
Paikkakunta: wasa

Viesti Kirjoittaja borco »

jari_w123 kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Tarpeeksi kauas jos mennään, niin fillari on varmastikin yksinkertaisin ja käyttövarmin. Mutta voi siitäkin rengas puhjeta tai vetoketju katketa :shock: :lol:
Semmonen fakta autoissa kuitenkin on että se mitä ei ole,ei voi särkyä tai aiheuttaa muita luotettavuus ongelmia.
Ja jos jotain puuttuu, niin sitten sitä ei ole :lol:

Nämä on ikuisuuskysymyksiä. Onneksi teknologia kehittyy ja autojen kyyti paranee. Onneksi kuitenkin on vanhoja "oikeita" mersuja vielä liikenteessä. Niissä on kiistämättä sitä tunnelmaa mitä uusiin ei voi lisävarusteenakaan saada. Aamen.
_______________________________

W210 220 CDI

ex: 124 200 D
Vastaa Viestiin