mitä öljyä käytät
SL.ssä,Ässässä ja Sprinterissä Mobil 1 Rally Formula 5W-50 ja muissa halvempia litkuja...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Siis W111:ssakin tuota? Mahtaa toimia, mutta ehkä vähän ihmettelenkin. Kuitenkin tehty aikanaan "hiukan" erilaisille öljyille tuo moottoriW111 kirjoitti:SL.ssä,Ässässä ja Sprinterissä Mobil 1 Rally Formula 5W-50 ja muissa halvempia litkuja...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei W111:ssä. Ihan perus 10w-30 öljy.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Hohoo. Bongasin eilen prismassa Shell Super X100-nimistä öljyä, viskositeetti 20W50. Neljän litran kannun olisi saanut 14 eurolla. MIneraalipohjaistahan tuo lienee, uskaltaisikohan mokomaa sitten koettaa om603:ssa kesäaikaan?
Talviöljyksi tuosta ei noilla arvoilla oikein liene...
Talviöljyksi tuosta ei noilla arvoilla oikein liene...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jouduin käyttään tuota 20W50 öljyä aikanaan chevrolet scottsdale dieselissä. muilla öljyillä ei painemittariin saanu mitään eloa millään kierroksilla. ei ollut talvella helpoimpia lisättäviä, kun piti pajukepillä kaapia purkista öljyt ulos.
nykysin käytän mobil 1 5W50 ja autona C220D
hyviä kokemuksia oli myös esso ultron 5W50 öljystä, joka oli lähes kolmasosan halvempaa kuin mobil, mutta sitä ei enää tahdo saada...
nykysin käytän mobil 1 5W50 ja autona C220D
hyviä kokemuksia oli myös esso ultron 5W50 öljystä, joka oli lähes kolmasosan halvempaa kuin mobil, mutta sitä ei enää tahdo saada...
Kesällä menee..Aku P kirjoitti:Hohoo. Bongasin eilen prismassa Shell Super X100-nimistä öljyä, viskositeetti 20W50. Neljän litran kannun olisi saanut 14 eurolla. MIneraalipohjaistahan tuo lienee, uskaltaisikohan mokomaa sitten koettaa om603:ssa kesäaikaan?
Talviöljyksi tuosta ei noilla arvoilla oikein liene...
Vaan ei se nyt sentään NIIN halpaa ole, 3,5 € litra. Isommassa astiassa saa monikäyttöisempiäkin öljyjä, jopa alle 3 €/l
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Magnatecciä joka autoon prkl. Miksikö? Siinä on kivan näköinen pönikkä.
Onko muuten tuo Mersun huippuerikoinen Dexron III / III-H sähkölaatikkoöljy mineraaliöljyä? Ainakin tämän mukaan.
Onko muuten tuo Mersun huippuerikoinen Dexron III / III-H sähkölaatikkoöljy mineraaliöljyä? Ainakin tämän mukaan.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Hyviä kokemuksia Teboilin Diamond 5W-40. Ei ole letukkaan tarvinnut koskaan lisätä vaihtovälillä, 5 v ajettu. Nyt käyttömesessäkin on sitä; hyvin toimii.
Vanhoissa autoissa 10 v ajan käytetty Teboilin 15W-40 mineraaliöljyä, kesäajossa siis .
Vanhoissa autoissa 10 v ajan käytetty Teboilin 15W-40 mineraaliöljyä, kesäajossa siis .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
Juuri tuli vaihdettua castrol gxt 10w40 130ceehen.. tuli samalla hankittua akusta virtansa ottava öljyimuripumppu.. oli meinaan pohjaproppu sennäköinen etten kauheasti viitsinyt puuttua..:/
-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Moottori 646.962 Tilavuus 6,5 litraa
Käyttöolosuhteet: Joustava (max)
Diamond SAE 5W-30
Super HPD SAE 5W-40
Super HPD SAE 15W-40
Super XLD SAE 10W-40
Tällaista tarjoaa Teboil 646 moottoriin jossa kai vaatimuksena 229.3 luokitus joka on pitkän vaihtovälin luokitus. 611 moottoriin käy myös diamond diesel(halpaa). Miksei 646 moottoriin jossa ei ole kuitenkaan pitkät huoltovälit käytössä(w203 07/03). Moottoreiden ero tietääkseni cdi sukupolvessa. Autoni mittaristoon voisi kuulemma ohjelmoida pitemmän huoltovälin kuitenkin. Ei oikeastaan kiinnosta. Öljynvaihtoväli nyt assystilla n. 17-18tkm.
Ja Teboilin suosituksessa kolme viimeistä raskaankaluston öljyjä. Esim. Super HPD SAE 5W-40. Voiko henkilö auton moottorilla yleensä ajaa tuollaisella rekkaöljyllä
Soitin teboilin neuvontaan ja puhelun perusteella päädyin diamond dieseliin (61€/10L) vaikkei virallisesti sitä voinut sieltä suositella kun 229.3 puuttuu. (luokitusta ei ole haettu, menisi luultavasti läpi kuulemma) Vakuutteli öljyn hyvyyttä kyllä. Sen sijaan ihmetteli hieman että hakukone antaa raskaan kaluston öljyjä vaihtoehdoksi ja ei oikeastaan suositellut niitä. Erilainen lisäaineistus ja suunniteltu toimimaan matalammilla kierrosalueilla kuulemma. Parempi nokeentumisen sieto plussana.
Käyttöolosuhteet: Joustava (max)
Diamond SAE 5W-30
Super HPD SAE 5W-40
Super HPD SAE 15W-40
Super XLD SAE 10W-40
Tällaista tarjoaa Teboil 646 moottoriin jossa kai vaatimuksena 229.3 luokitus joka on pitkän vaihtovälin luokitus. 611 moottoriin käy myös diamond diesel(halpaa). Miksei 646 moottoriin jossa ei ole kuitenkaan pitkät huoltovälit käytössä(w203 07/03). Moottoreiden ero tietääkseni cdi sukupolvessa. Autoni mittaristoon voisi kuulemma ohjelmoida pitemmän huoltovälin kuitenkin. Ei oikeastaan kiinnosta. Öljynvaihtoväli nyt assystilla n. 17-18tkm.
Ja Teboilin suosituksessa kolme viimeistä raskaankaluston öljyjä. Esim. Super HPD SAE 5W-40. Voiko henkilö auton moottorilla yleensä ajaa tuollaisella rekkaöljyllä
Soitin teboilin neuvontaan ja puhelun perusteella päädyin diamond dieseliin (61€/10L) vaikkei virallisesti sitä voinut sieltä suositella kun 229.3 puuttuu. (luokitusta ei ole haettu, menisi luultavasti läpi kuulemma) Vakuutteli öljyn hyvyyttä kyllä. Sen sijaan ihmetteli hieman että hakukone antaa raskaan kaluston öljyjä vaihtoehdoksi ja ei oikeastaan suositellut niitä. Erilainen lisäaineistus ja suunniteltu toimimaan matalammilla kierrosalueilla kuulemma. Parempi nokeentumisen sieto plussana.
Viimeksi muokannut markoala, Ma 13.10.2008 21:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Onkos Mobil RF 5w-50 öljyä ollut saatavilla mistä asti?Harri126 kirjoitti:Secissä on ollut uudesta (-82) asti Mobil RF 5w-50.
Kilometrejä mittarissa 440 000 ja paineet kohdillaan.
Kuumana tonnissa tapissa, ei se hirveän huonoa öljyä voi olla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Voiko olla että ajan kulu hämärtää mutta kun ensimmäisen oman auton ostin oli tarjolla jo Mobil 1 Rally Formulaa 5W-50 . Ja vuosi oli 1982.AK47 kirjoitti:Onkos Mobil RF 5w-50 öljyä ollut saatavilla mistä asti?Harri126 kirjoitti:Secissä on ollut uudesta (-82) asti Mobil RF 5w-50.
Kilometrejä mittarissa 440 000 ja paineet kohdillaan.
Kuumana tonnissa tapissa, ei se hirveän huonoa öljyä voi olla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Niin ainakin lukee huoltokirjassa.karra kirjoitti:Voiko olla että ajan kulu hämärtää mutta kun ensimmäisen oman auton ostin oli tarjolla jo Mobil 1 Rally Formulaa 5W-50 . Ja vuosi oli 1982.AK47 kirjoitti:Onkos Mobil RF 5w-50 öljyä ollut saatavilla mistä asti?Harri126 kirjoitti:Secissä on ollut uudesta (-82) asti Mobil RF 5w-50.
Kilometrejä mittarissa 440 000 ja paineet kohdillaan.
Kuumana tonnissa tapissa, ei se hirveän huonoa öljyä voi olla.
Niihin aikoihin tuli laitettua Cortinaan Esson 10W-30, kun oli halvinta.
Lisäys: Cortinan taival päättyi huomattavasti pienemmillä kilometreillä...
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Hetken mielijohteesta nytten jo parikin kertaa käyttäneenä Valvoline DuraBlend 10W-40, kohtuu edullista ( ~17€ 4ltr) ja toimii tuossa OM602:sessa tosi hyvin, paineet kohdallaan ja ei syö vaihtovälillä juuri ollenkaan. *kop kop*
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Ok, voititte 2-0karra kirjoitti:Voiko olla että ajan kulu hämärtää mutta kun ensimmäisen oman auton ostin oli tarjolla jo Mobil 1 Rally Formulaa 5W-50 . Ja vuosi oli 1982.AK47 kirjoitti:Onkos Mobil RF 5w-50 öljyä ollut saatavilla mistä asti?Harri126 kirjoitti:Secissä on ollut uudesta (-82) asti Mobil RF 5w-50.
Kilometrejä mittarissa 440 000 ja paineet kohdillaan.
Kuumana tonnissa tapissa, ei se hirveän huonoa öljyä voi olla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Noita sitä on käytetty viimeiset 30v. 115, 123, 124 ja 116:ssa niin dieseleissä kuin bensoissakin ja toiminu on. No tuossa 116 tosin TB Poweria, mutta sekin on raskaankaluston öljyjä, luokiteltu tosin bensoillekin.markoala kirjoitti: Ja Teboilin suosituksessa kolme viimeistä raskaankaluston öljyjä. Esim. Super HPD SAE 5W-40. Voiko henkilö auton moottorilla yleensä ajaa tuollaisella rekkaöljyllä