On kans ihan jokusella w124:sella tullut ajettua + älyttömät koeajomäärät ei ole ohjauksissa ollut valittamista muualla on sitte tapauskohtaisesti voinut olla, omassa oli 370tkm mittarissa kun siitä luovuin, eikä autoa tarvinnut ajamalla ajaa, ei todellakaan simpukka oli ok ja muutkin ohjaukseen liittyvät laitteet oli kunnossa!!! Ja tietysti autossa alla pitää olla siihen sopivalla et:llä olevat vanteet, W123:siakin on aika montaa yksilöä ajettua ja kyllä sitä klappia saa sitten olla todella paljon että autosta tulee hankala ajaa, tosin olen semmoiseen törmännyt, mutta kait se niillä kilsoilla todennäköisesti alkuperäisellä simpukalla on ihan ok.napa kirjoitti:ei taida ladaa enää saada 450 eurolla, laatu näet maksaa...
niin ja toisaalta, mun tutuissa ei ole ainuttakaan sellaista, joiden kalsareissakin lukee mercedes... joten me voidaan kyllä myöntää, että myös mersuissa on puutteita ja vikoja/huonoja ominaisuuksia
kaikkissa 124 koppaisissa mersuissa millä minä olen ajanut (olisko niitä joku 10 kplja kilometrejä ollut mittarissa 100 000 ja 700 000 väliltä), on ollut enemmän tai vähemmän samaa vikaa ohjauksessa, eli ajotuntuma on sama mitä 142 scaniassa, sitä pitää AJAA jatkuvasti, kun taas vanhempi 141 ja uudempi 143 scania menee kuin juna...
123 koppaisella ajosta on jo niin kauan aikaa (joskus n. 1988 vuonna viimeksi), että en enää muista millaisia ne oli ajaa
tottuu sellaisella traktorillakin ajamaan, missä on 3/4 kierrosta klappia ratissa, mutta ei se ole enää miellyttävää
Simpukan kiristys
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Kannattaiskohan tosiaan joo lähteä siitä liikkeelle että autossa on edes siihen soveltuvat vanteet alla? Jos ei oo tarpeeks perseellää viel, ni laitappa sinne vielä semmoset offset kiekot renkaan ja vanteen väliin, tai vaan toiselle puolelle saa lisää sitä ajamistanapa kirjoitti:tässä vois olla yksi selitys tuon oman 124 vaelteluun... tuolta vanne topikista lainasin...
tämä vois selittää hieman tuon oman 124 rauhatonta ajokäytöstä... pientä klappia ohjauksessa + väärät vanteet = tosi "mersumainen" ajaa...geoman kirjoitti:Ja kun ET luku pienenee tulee vanne ulospäin ja ainakaan 15" vanne ei ota kiinni lokasuojaan W124:ssä. Muutettaessa ET:tä ei geometria säily ennallaan oli "olkatappilinja" ei kulje renkaan keskikohdan kautta tien kosketuspinnassa. Onko sillä sitten merkitystä.
eli siinä on 15" peltivanteet 7" leveänä... onko ne sitten 126 koppaisen vanteet![]()
mulla on kesärenkaiden vanteiksi 16" peltivanteet 7,5" leveinä ET 41 (vai oliko peräti 47... ), pitää kokeilla niitä alle, jos ne rauhottais tuota ajokäytöstä
on mulla kyllä 18x9" vanteetkin, mutta ne näytti liian härskeiltä tuon auton alla, eikä varmasti paranna ajo-ominaisuuksia (255/45 kumit)

Kerran ollut ikävä ajokokemus w124:sella ja sekin vain muutaman kilometrin paikasta a paikkaan b vaihtamaan joka suuntaan vääntyneen etu ala tuki varren. Jälleen vika ei tässäkään tapauksessa ollut autossa...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
se vain tahtoo olla, että kun ajaa samalla/samanlaisella autolla useamman kuukauden tai jopa vuosia, niin niihin tottuu, myös niihin vikoihin/ominaisuuksiin, mutta jos ajelee useamman merkkisillä, niin eroavaisuudet esim. ohjauksessa tulevat herkemmin esiin...
lisäksi toiset kuskit on myös herkempiä huomaamaan eroja auton käytöksessä
on perstuntumaa jne. toisia myös vaivaa eri asiat, mua esim. ei häiritse rengasmelu ja muut epäolennaiset asiat ollenkaan... toiset taas on tyytyväisiä, jos stereot on autossa hyvät, vaikka muuten se menis kuin ajokoira...
yleisin neuvo mitä olen saanut tuon oman 124 käytökseen liittyen, on ollut se, että "kyllä sä siihen totut"
ja tosiaan tuo auto on vielä niin tuore tapaus mulle, että ei ole vielä tullut sitä tottumista tai ehtinyt käydä kaikkia asioita läpi, että onko siinä edes siihen malliin kuuluvat kaikki osat (esim. vanteet, jouset ja mitä kaikkia näihin 124 koppaisiin saa sovellettua jostain muusta mallista...)
lisäksi toiset kuskit on myös herkempiä huomaamaan eroja auton käytöksessä

yleisin neuvo mitä olen saanut tuon oman 124 käytökseen liittyen, on ollut se, että "kyllä sä siihen totut"

ja tosiaan tuo auto on vielä niin tuore tapaus mulle, että ei ole vielä tullut sitä tottumista tai ehtinyt käydä kaikkia asioita läpi, että onko siinä edes siihen malliin kuuluvat kaikki osat (esim. vanteet, jouset ja mitä kaikkia näihin 124 koppaisiin saa sovellettua jostain muusta mallista...)
Mulla ainakin henk koht on ollu vajaa 20 muuta "autoa" samaan ja eri aikaan Mersujen kanssa, joo ja kyllä eron tosiaa huomaa todella hyvin muut on aivan rimpuloita Mersuun verrattuna... Viimesin oli Fiat uno, iha kiva pikku kännä kevyt ohjaus, ei mitenkää kyl hyvä eikä käänny pienessä tilassa edes vaikka auto on pieni, kaupungissa semmonen toimii mut meneppä moottoritielle noitte riuskojen kanssa niin kyllä eron huomaa. Sitä edelline verrokki oli parisataa tuhatta ajettu camry oikee luxus toyota farmari kaikkine herkkuinee, nii jos jossai oli väljä ohjaus niin siinä ja ajomeluthan nois muis laitteis on aivan sietämättömiä. Enempää en jaksa listata löytyy risuja ja ruusuja vaan ei Mersun voittanutta eikä ainakaa W126:sennapa kirjoitti:se vain tahtoo olla, että kun ajaa samalla/samanlaisella autolla useamman kuukauden tai jopa vuosia, niin niihin tottuu, myös niihin vikoihin/ominaisuuksiin, mutta jos ajelee useamman merkkisillä, niin eroavaisuudet esim. ohjauksessa tulevat herkemmin esiin...
lisäksi toiset kuskit on myös herkempiä huomaamaan eroja auton käytöksessäon perstuntumaa jne. toisia myös vaivaa eri asiat, mua esim. ei häiritse rengasmelu ja muut epäolennaiset asiat ollenkaan... toiset taas on tyytyväisiä, jos stereot on autossa hyvät, vaikka muuten se menis kuin ajokoira...
yleisin neuvo mitä olen saanut tuon oman 124 käytökseen liittyen, on ollut se, että "kyllä sä siihen totut"



Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Kannattaa varmaan vaihtaa merkkiä jos ei ohjaus miellytä esim BMW,pienemmissä malleissa on hammastanko ohjaukset.Simpukassa on kyllä toinenkin väljisyvä paikka kuin hammastus jota voi ruuvilla säätää.Matopyörä voi simpukasta väljistyä jolloin säätöruuvin pyöritteleminen ei vaikuta.Olen ajanut neljällä eri 124:sella ja kaksi niistä oli aivan ok ajettavia,toiset kaksi olivat aivan järkyttäviä kun puolsivat oikealle niin voimakkaasti että niitä joutui pitämään kaistalla melkein väkisin.napa kirjoitti:juu, mutta kun nuo 124 mersut on aina olleet tuollaisia, uutenakin
hammastanko on nykyaikaa ei "kierretappi ohjausvaihde" kuten eräs luokkakaveri laittoi alustan kokeeseen
auto w123 200D/300DT vm, -81
kyllä mä niin jästipää olen, että tuosta vielä tulee miellyttävästi ajettavajari_w123 kirjoitti: Kannattaa varmaan vaihtaa merkkiä jos ei ohjaus miellytä esim BMW,pienemmissä malleissa on hammastanko ohjaukset.Simpukassa on kyllä toinenkin väljisyvä paikka kuin hammastus jota voi ruuvilla säätää.Matopyörä voi simpukasta väljistyä jolloin säätöruuvin pyöritteleminen ei vaikuta.Olen ajanut neljällä eri 124:sella ja kaksi niistä oli aivan ok ajettavia,toiset kaksi olivat aivan järkyttäviä kun puolsivat oikealle niin voimakkaasti että niitä joutui pitämään kaistalla melkein väkisin.

pitää tuos samalla, kun pudottaa laatikon pois "huoltoa varten" ja laittaa turbohilut kiinni, vähän tutkia tarkemmin missä se väljyys siellä oikein on

Juu vaihda Bemariin ni ei tarvi tost kantaa huolta, mikää muu niis ei sit pelaakkaa ja osien hinta on siis sairasta...jari_w123 kirjoitti:Kannattaa varmaan vaihtaa merkkiä jos ei ohjaus miellytä esim BMW,pienemmissä malleissa on hammastanko ohjaukset.Simpukassa on kyllä toinenkin väljisyvä paikka kuin hammastus jota voi ruuvilla säätää.Matopyörä voi simpukasta väljistyä jolloin säätöruuvin pyöritteleminen ei vaikuta.Olen ajanut neljällä eri 124:sella ja kaksi niistä oli aivan ok ajettavia,toiset kaksi olivat aivan järkyttäviä kun puolsivat oikealle niin voimakkaasti että niitä joutui pitämään kaistalla melkein väkisin.napa kirjoitti:juu, mutta kun nuo 124 mersut on aina olleet tuollaisia, uutenakin
hammastanko on nykyaikaa ei "kierretappi ohjausvaihde" kuten eräs luokkakaveri laittoi alustan kokeeseen
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
ei kai "mersumiehet" ole vähän katkeria, kun bemari meni laadussa edelle aika paljon tuossa väyrysen esittelyn aikoihinlandon kirjoitti:
Juu vaihda Bemariin ni ei tarvi tost kantaa huolta, mikää muu niis ei sit pelaakkaa ja osien hinta on siis sairasta...

serkkupojalla on 530 turbodiesel bemari ja kieltämättä se on aika täydellinen auto omassa luokassaan, ei voi kyllä toivoa autolta parempaa käytöstä


Niinpä,onneks olen niitä ammatikseni korjaillut jo tovin niin ei tee enään mieli tosin ohjaus on ihan oknapa kirjoitti: serkkupojalla on 530 turbodiesel bemari ja kieltämättä se on aika täydellinen auto omassa luokassaan, ei voi kyllä toivoa autolta parempaa käytöstäpirun bemarit ovat vielä uloisesti tyylikkäämpiä, kuin nuo mersut


auto w123 200D/300DT vm, -81
En ole mä ainakaa katkera, ja eikös tässä ollut keskustelua muista koreista kun väyrynen? Olen todella montaa bemarin paskaa ollut korjaamassa ja tuttujenkin virheostoksia, mutta harvemmalla kaverilla on bemaria ollut eikä tule, kun aivan uskomattomimmatkin paikat hajoaa, ja osat maksaa älyttömästi ja laatu on aivan surkeaa, noi m3:set on oikee kuningas paskoi, pitäs urheilu auto olla, eikä kestä kaasun käyttöä mikään paikka koko rotiskos, enkä menis kehumaa muutakaa urheellisuut tai muotoiluu sisä tiloja tai mitään muutakaa ja m3:sta jos mitä joutuu todella ajamaan oli nopeus mikä tahansa, siis aivan kamala, ohjaukses ei toki moittimista että väljyyttä olisi mutta sekin millä olen enempi ajellut oli 50tkm ajettu! Ei ole Mersun ohjauksessa moitteen sijaa kun ohjauksen osat on ehjiä, menee ne bemarissaki. Harvemmi näkee 500 000tkm saatikka 700tkm ajettua bemaria kun niistä on "auto" loppunut jo ajat sitten, niit pitäis vaihtaa kun on 100tkm mittarissa muute alkaa tulee kallista ja alkaa ne ohjauslaiteetteet sielläki kilometrejä tulossa väljistyy. Mutta kunnossa ne kuuluu Mersussakin olla kuluvathan ne kun satoja tuhansia mittariin tulee, mut ei esim W124:ses viel 370tkm ollu mitää klappeja kun oli nivelet yms kunnossa. Mut parasta mitä olen kuullut on haukkua Mersua kun on auton alla vanteet jotka ei ET luvultaan ole siihen tarkotettu, yx hupaisimpia mitä olen kuullut... Bemarit on ihan ok naisten autoja, kestävät semmosta kaupunki köröttelyä ja näyttääkin naisen ajamana kivalta yhdistelmältä. Eli sun kannattaa ostaa Bemari itsellesi kun se on niin upea, 15-16v tytötki tykkää Bemareista, sit ne viisastuu kun huomaavat mix se kiiltävän musta m3 Bmw on oikeasti ostettu. MITÄ MUSTEMPI BEMARI SEN PIENEMPI..........napa kirjoitti:ei kai "mersumiehet" ole vähän katkeria, kun bemari meni laadussa edelle aika paljon tuossa väyrysen esittelyn aikoihinlandon kirjoitti:
Juu vaihda Bemariin ni ei tarvi tost kantaa huolta, mikää muu niis ei sit pelaakkaa ja osien hinta on siis sairasta...
serkkupojalla on 530 turbodiesel bemari ja kieltämättä se on aika täydellinen auto omassa luokassaan, ei voi kyllä toivoa autolta parempaa käytöstäpirun bemarit ovat vielä uloisesti tyylikkäämpiä, kuin nuo mersut
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
.napa kirjoitti:saako muuten 124 koppaiseen valmiita muutos sarjoja hammastanko ohjauksen muuttamiseen![]()
tai millainen katsastushäslinki siitä seuraa, jos sellaisen muutoksen tekee itse?
Kaikki tyrmää jonkun hyvät ideat heti ja vittuilevat vielä päälle.Minusta tämä "Napa" pistää ihan hyvän idean ilmoille mutta pitäs ensin jonkun tehdä ja leimata.Kyllä taitaa meseissä olla jollakin toisen merkin tekniikkaakin mutta ei täällä kärsi mainostaa noista.Kiinnostaisi kyllä..
En minäkään täysi merkki uskollinen ole.Oma mese on hyvä peli,veljellä BMV 523 -99 kehuu todella hyväksi ja olis pitänny ottaa tällanen jo aikoja sitten :sanoi.Hänellä ollut monia kymmeniä autoja ,myös mesejä.Tuo kestävyys on kyllä mesen valtteja,se on fakta.
Tuo simpukka ohjaus kyllä on käytössä ka-puolella mutta onkos uudemmissa meseissä jo tuo hammastanko?
No ei nyt vittuilua, mutta ei toimivassa Mersun ohjauksessa todella vikaa ole, päinvastoin, osat toki kuluvat ja silloonhan niitä uusitaan. Ei voi autoa syyttää jollei paikat ole muuten kunnossa vika on silloon muualla kuin autossa. Eikä varsinkaan ole vika Mersussa jos on vielä sopimattomat vanteet allaatlas kirjoitti:.napa kirjoitti:saako muuten 124 koppaiseen valmiita muutos sarjoja hammastanko ohjauksen muuttamiseen![]()
tai millainen katsastushäslinki siitä seuraa, jos sellaisen muutoksen tekee itse?
Kaikki tyrmää jonkun hyvät ideat heti ja vittuilevat vielä päälle.Minusta tämä "Napa" pistää ihan hyvän idean ilmoille mutta pitäs ensin jonkun tehdä ja leimata.Kyllä taitaa meseissä olla jollakin toisen merkin tekniikkaakin mutta ei täällä kärsi mainostaa noista.Kiinnostaisi kyllä..
En minäkään täysi merkki uskollinen ole.Oma mese on hyvä peli,veljellä BMV 523 -99 kehuu todella hyväksi ja olis pitänny ottaa tällanen jo aikoja sitten :sanoi.Hänellä ollut monia kymmeniä autoja ,myös mesejä.Tuo kestävyys on kyllä mesen valtteja,se on fakta.
Tuo simpukka ohjaus kyllä on käytössä ka-puolella mutta onkos uudemmissa meseissä jo tuo hammastanko?

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
taisin kyllä napata tuon idean simpukan muuttamiseksi hammastangoksi jostain ulkomaalaiselta nettisivulta, jossa ne vaihtoi 124 koppaiseen (tai w201) jotain jenkki V8 konetta ja simpukka oli aika pahasti koneen tiellä 
siitä siten tuli idea, että jos ihan ajo-ominaisuuksien takia tekis saman muutoksen...
enkä minä jaksa loukkaantua näitten "mersumiesten mielipiteistä" (jos isillä on joskus mersu ollut ja siitä on sitten jäänyt sellainen harhakuva, että se vasta oli auto...)
ainakin uusissa mersuissa on tuo laatu mennyt niin surkeaksi, että ei kyllä kannata peljon muita merkkejä alkaa mollaamaan... 124 koppaisessa se vissiin oli vielä aika hyvin kohdallaan, kun tuo omakin on ikäänsä nähden ihan ok kuosissa teknisesti...
ainakin -04 mallisessa E320 cdi:ssä on hammastanko
edit: ja on näemmä jo väyrysessä, mutta sitä haukutaan "harjoittelu versioksi"
Landon: vanteista se klappi ratissa tuskin johtuu
tuo ei varsinaisesti "hae" tai puolla oikealle, eikä edes vasemmalle, mutta ajotuntuma on samaa sukua, kuin vanhalla 165 massikalla yrittäis suoraan mennä, kokoajan pitää sitä klappia ottaa kiinni pienellä ratin vemputuksella... mutta se mitä vanteet vaikuttaa tuohon, selviää kyllä kesäkelillä...

siitä siten tuli idea, että jos ihan ajo-ominaisuuksien takia tekis saman muutoksen...
enkä minä jaksa loukkaantua näitten "mersumiesten mielipiteistä" (jos isillä on joskus mersu ollut ja siitä on sitten jäänyt sellainen harhakuva, että se vasta oli auto...)
ainakin uusissa mersuissa on tuo laatu mennyt niin surkeaksi, että ei kyllä kannata peljon muita merkkejä alkaa mollaamaan... 124 koppaisessa se vissiin oli vielä aika hyvin kohdallaan, kun tuo omakin on ikäänsä nähden ihan ok kuosissa teknisesti...
ainakin -04 mallisessa E320 cdi:ssä on hammastanko

edit: ja on näemmä jo väyrysessä, mutta sitä haukutaan "harjoittelu versioksi"

Landon: vanteista se klappi ratissa tuskin johtuu

Viimeksi muokannut napa, Ti 03.03.2009 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole harhaluulo vaan omakohtainen kokemus, autojen autohan se on... Uudempien laatu on kyseenalaista vanhoihin verrattuna, ja mallikohtaisesti jopa ala arvoista Mersuksi, mutta ei ne muidenkaan uudet tekeleet mitää laadun huippuja todella ole huonommaksi menee kaikilla.napa kirjoitti:taisin kyllä napata tuon idean simpukan muuttamiseksi hammastangoksi jostain ulkomaalaiselta nettisivulta, jossa ne vaihtoi 124 koppaiseen (tai w201) jotain jenkki V8 konetta ja simpukka oli aika pahasti koneen tiellä
siitä siten tuli idea, että jos ihan ajo-ominaisuuksien takia tekis saman muutoksen...
enkä minä jaksa loukkaantua näitten "mersumiesten mielipiteistä" (jos isillä on joskus mersu ollut ja siitä on sitten jäänyt sellainen harhakuva, että se vasta oli auto...)
ainakin uusissa mersuissa on tuo laatu mennyt niin surkeaksi, että ei kyllä kannata peljon muita merkkejä alkaa mollaamaan... 124 koppaisessa se vissiin oli vielä aika hyvin kohdallaan, kun tuo omakin on ikäänsä nähden ihan ok kuosissa teknisesti...
ainakin -04 mallisessa E320 cdi:ssä on hammastanko
Mutta mä ajankin vanhoilla Mersuilla en noilla uusilla, laatu on loistavaa ja kyyti kuninkaallista

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Ei toki klappiin vaikuta mutta ajaminen menee tosiaan ajamiseksi, en ollut sitä tarkentanut tuossa tosiaan sorinapa kirjoitti:taisin kyllä napata tuon idean simpukan muuttamiseksi hammastangoksi jostain ulkomaalaiselta nettisivulta, jossa ne vaihtoi 124 koppaiseen (tai w201) jotain jenkki V8 konetta ja simpukka oli aika pahasti koneen tiellä
siitä siten tuli idea, että jos ihan ajo-ominaisuuksien takia tekis saman muutoksen...
enkä minä jaksa loukkaantua näitten "mersumiesten mielipiteistä" (jos isillä on joskus mersu ollut ja siitä on sitten jäänyt sellainen harhakuva, että se vasta oli auto...)
ainakin uusissa mersuissa on tuo laatu mennyt niin surkeaksi, että ei kyllä kannata peljon muita merkkejä alkaa mollaamaan... 124 koppaisessa se vissiin oli vielä aika hyvin kohdallaan, kun tuo omakin on ikäänsä nähden ihan ok kuosissa teknisesti...
ainakin -04 mallisessa E320 cdi:ssä on hammastanko
edit: ja on näemmä jo väyrysessä, mutta sitä haukutaan "harjoittelu versioksi"
Landon: vanteista se klappi ratissa tuskin johtuutuo ei varsinaisesti "hae" tai puolla oikealle, eikä edes vasemmalle, mutta ajotuntuma on samaa sukua, kuin vanhalla 165 massikalla yrittäis suoraan mennä, kokoajan pitää sitä klappia ottaa kiinni pienellä ratin vemputuksella... mutta se mitä vanteet vaikuttaa tuohon, selviää kyllä kesäkelillä...

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Minulla kävi tuo hammastanko mielessä kun ostin mesen ja taistelin tuon "vetelyn" kanssa joka sitten saatiin kuntoon.Eihän tuo ajo ominaisuudet ole mitään huippu luokkaa mutta suurin syyllinen lie nuo nyky tiestö urineen.Kaverikin bemulla joutui vaihtamaan orkkis vannekoot takaisin kun ajokäytös muuttui todella huonoksi.Nykyisin olen tottunut tuohon mesen ajettavuuteen ja hyvähän tuo on kun tottuu.
Eikös saksan tiestö ole ihan erilainen kallistuksineen kun tuota w124:ääkin on tehty.Ja eikai tuolla edes esiinny uria nastarenkaista ja tierungon painumista raskas kalustolla ajosta ,roudan vaikutuksesta puhumattakaan.On ne aikoinaan w124 mallin uutena ollessaan ollut "tabu" tuo ajettavuus jota ei kellekään kerrottu.
Omilla mb:n osilla korjaus on helpointa ja toimivinta etenkin kun on kyse käyttö autosta.Kyllähän muillakin merkeillä ajetaan paljon mutta ei sitä kukaan enää mitenkään arvosta.Nuo M3 kritiikit ovat ääripäätä ja tuskin vaikuttavat yleis silmäykseen bemusta.Muutenkin tuon kone on yliampuva ja varsin revitellään kaikki rikki ja taitaa olla nämä versiot vielä nuorison käytössä.
Mutta tällästa...
Eikös saksan tiestö ole ihan erilainen kallistuksineen kun tuota w124:ääkin on tehty.Ja eikai tuolla edes esiinny uria nastarenkaista ja tierungon painumista raskas kalustolla ajosta ,roudan vaikutuksesta puhumattakaan.On ne aikoinaan w124 mallin uutena ollessaan ollut "tabu" tuo ajettavuus jota ei kellekään kerrottu.
Omilla mb:n osilla korjaus on helpointa ja toimivinta etenkin kun on kyse käyttö autosta.Kyllähän muillakin merkeillä ajetaan paljon mutta ei sitä kukaan enää mitenkään arvosta.Nuo M3 kritiikit ovat ääripäätä ja tuskin vaikuttavat yleis silmäykseen bemusta.Muutenkin tuon kone on yliampuva ja varsin revitellään kaikki rikki ja taitaa olla nämä versiot vielä nuorison käytössä.
Mutta tällästa...
Osa on M3:sista revittyjä osa ei, muun muossa eräs hyvinkin tuntemani tapaus pidettii kuin kukkaa kämmenellä ja aina jotai sökönä. Joo nuorisolla niit on mut pitäis olla ns parempi Bemari mutta melko surkea laitos on. Ja monen bemarin pellin alla sitä ollaan oltu tutkimassa ja alla kanssa, monia eri malleja. Kyllä niistä vaan auto loppuu aikasemmin... Ei paljon ole 80 luvun bemareita katukuvassa tai muuallakaan, Mersujapa on enemmän kuin paljon, kertoo sekin jo jotain.atlas kirjoitti:Minulla kävi tuo hammastanko mielessä kun ostin mesen ja taistelin tuon "vetelyn" kanssa joka sitten saatiin kuntoon.Eihän tuo ajo ominaisuudet ole mitään huippu luokkaa mutta suurin syyllinen lie nuo nyky tiestö urineen.Kaverikin bemulla joutui vaihtamaan orkkis vannekoot takaisin kun ajokäytös muuttui todella huonoksi.Nykyisin olen tottunut tuohon mesen ajettavuuteen ja hyvähän tuo on kun tottuu.
Eikös saksan tiestö ole ihan erilainen kallistuksineen kun tuota w124:ääkin on tehty.Ja eikai tuolla edes esiinny uria nastarenkaista ja tierungon painumista raskas kalustolla ajosta ,roudan vaikutuksesta puhumattakaan.On ne aikoinaan w124 mallin uutena ollessaan ollut "tabu" tuo ajettavuus jota ei kellekään kerrottu.
Omilla mb:n osilla korjaus on helpointa ja toimivinta etenkin kun on kyse käyttö autosta.Kyllähän muillakin merkeillä ajetaan paljon mutta ei sitä kukaan enää mitenkään arvosta.Nuo M3 kritiikit ovat ääripäätä ja tuskin vaikuttavat yleis silmäykseen bemusta.Muutenkin tuon kone on yliampuva ja varsin revitellään kaikki rikki ja taitaa olla nämä versiot vielä nuorison käytössä.
Mutta tällästa...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Mul on tos tuoreimmas w123ses pienempi jalopuuratti, ei klapin takia laitettu vaa jonkun mielest ollu hieno. Mun mielest ei ollenkaa ja ohjaus myös hieman jäykkenee, haluisin siihe orkkis ratin vaikka auto myynnissä onkin jo tällä hetkel, mut jos W124 ja W123 ratit sopii keskenään siinä on sulle pienempi ratti...napa kirjoitti:yksi vaihtoehto millä tuon ratin klapin saa ainakin 1/3 pienennettyä on vaihtaa siihen pienempi rattieipä tuo "kuormurin" rattia edes tarvitse, kun ohjaus ei kuitenkaan mikään kankea ole...
Edit: ainii, se pienempi ratti voi olla jossaa kohtaa mittariston tiel, 123:ses ainaki hiuka mut ei mitekää haitax asti...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
muuten kyllä, mutta itse en huoli jalopuu tai mitään muutakaan "puu" rattia... kylmä, liukas ja muutenkin epämiellyttävä...landon kirjoitti:Mul on tos tuoreimmas w123ses pienempi jalopuuratti, ei klapin takia laitettu vaa jonkun mielest ollu hieno. Mun mielest ei ollenkaa ja ohjaus myös hieman jäykkenee, haluisin siihe orkkis ratin vaikka auto myynnissä onkin jo tällä hetkel, mut jos W124 ja W123 ratit sopii keskenään siinä on sulle pienempi ratti...napa kirjoitti:yksi vaihtoehto millä tuon ratin klapin saa ainakin 1/3 pienennettyä on vaihtaa siihen pienempi rattieipä tuo "kuormurin" rattia edes tarvitse, kun ohjaus ei kuitenkaan mikään kankea ole...
Edit: ainii, se pienempi ratti voi olla jossaa kohtaa mittariston tiel, 123:ses ainaki hiuka mut ei mitekää haitax asti...
nahkaa sen olla pitää... tai ainakin tekonahkaa

Täysin samaa mieltä... Kaunis jossain seinällä tms. Mutta W123:sen sisälle tommoinen ei kuulu, ja se on kylmä ja liukas, sama juttu vaihdekepin nupin kanssa, eli semmoset tosta sais kun tuo orkkikset tilalle...napa kirjoitti:muuten kyllä, mutta itse en huoli jalopuu tai mitään muutakaan "puu" rattia... kylmä, liukas ja muutenkin epämiellyttävä...landon kirjoitti:Mul on tos tuoreimmas w123ses pienempi jalopuuratti, ei klapin takia laitettu vaa jonkun mielest ollu hieno. Mun mielest ei ollenkaa ja ohjaus myös hieman jäykkenee, haluisin siihe orkkis ratin vaikka auto myynnissä onkin jo tällä hetkel, mut jos W124 ja W123 ratit sopii keskenään siinä on sulle pienempi ratti...napa kirjoitti:yksi vaihtoehto millä tuon ratin klapin saa ainakin 1/3 pienennettyä on vaihtaa siihen pienempi rattieipä tuo "kuormurin" rattia edes tarvitse, kun ohjaus ei kuitenkaan mikään kankea ole...
Edit: ainii, se pienempi ratti voi olla jossaa kohtaa mittariston tiel, 123:ses ainaki hiuka mut ei mitekää haitax asti...
nahkaa sen olla pitää...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...