Pystäriin 124 200d tekniikka?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

W115 moottorin kumityyny, joka kahdella pienellä pultilla kiinni etu-apurungossa:
Kuva
W124 moottorin kumityyny, joka altapäin yhdellä etu-apurungon läpi menevällä pultilla kiinni:
Kuva

Mitoitukset aivan eri luokkaa..eli lienee järkevintä ottaa W115 moottorinkorvakkeet syyniin ja muokata niistä tuohon OM601 yhteensopivat. Joku alumiinihitsausta osaava kaveri hommiin.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?

Viesti Kirjoittaja GMB »

onre kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:
GMB kirjoitti:Toi kylmäkäynnistys on aikas lailla vanhojen mersujen parjauksen kohde mut moniko tietää miten usein tulis venttiilit säätää? Mun 240d 3.0 on kulkenut edellisestä säädöstä noin 150 tkm ja lähtee tosi huonosti käymään (tarvii piiiiitkän hehkun)
Siis hehkuttaako pitkään? Vai eikö starttaa hehkureleen antamalla ajalla? (ja jos joku sanoo että ei W115 ole hehkurelettä, niin 240D 3.0ssa on hehkurele siellä kojetaulun syövereissä)

Uus akku kehiiin uudet hehkut, tuolla myydään palstalla joku just pari viikkoa sitten myö täyttä satsia vanhoja Boschin hehkuloita..
Jos venttiilit on viimeksi säädetty 150tkm sitten, en itte kyllä kattelis hehkureleeseen päinkään ennenkuin olisin säätänyt ne venttiilit. Voisin vaikka lyödä vetoa että kantavat jo ihan kohtalaisen pahasti.
Tämä on todellakin tiedossa mutku.... eipä ole tullu säädettyy ku viime kesänä ajoin 500 km ja tämäkin kesä on arvotus et lähdenkö pois pihasta ollenkaan? Siks toi venttiilin säätö olikin mielessä ku olen asiasta varsin hyvin tietoinen.
tein itse ja säästin
Vastaa Viestiin