Itse hommasin auton Airmaticilla ja se on ollut loppumaton vikakohde. Lue = pohjaton rahanmeno.
Päälimmäinen syy minulla olleisiin vikoihin on ilmiselvä suunnitteluvirhe. On käytetty materiaaleja jotka eivät kestä normaalia käyttöä.
Takailmapalkeessa on Airmaticissa lisäilmasäiliö yhdistettynä kumiletkulla ilmapalkeeseen.
Ilmasäiliö on itse OK, mutta siihen hitsattu natsa on valmistettu aivan väärästä materiaalista, joka ei kestä olosuhteita auton alla.
Letkuliitinnatsa hapettuu koko osuudeltaan joka pääsee ilman kanssa tekemisiin.
Aiheuttaen sen, että käytetty kevytmetalli oksidoituessaan hävittää natsan ja siihen ilmestyy reikiä.
Lopputulos on rotansyömän näköinen metallipinta kun se on lasikuulapuhallettu puhtaaksi.
Ja auto näyttää aamulla tältä
Auto on tällaisella suunnitteluvirheellä hengenvaarallinen. Itsekin vetäisin yli 200 km/h Saksasa ja mitä olisi tapahtunut kun yksi tolppa putoaa hervottomaksi? Villiä ajaa kolmella pyörällä niissä nopeuksissa...
Otin yhteyttä Vehon Pitäjänmäen korjaamopäällikköön asiasta pyytäen korjausta väärin suunniteltuun tuotteeseen.
Vastaus: Takuu ohi, tehdas ei osallistu korjaukseen.
Tein kirjallisen reklamaation suomeksi ja englanniksi jonka pyysin toimitettavaksi auton valmistajalle.
Kuinka ollakaan mitään ei kuulunut ennen kuin aloin kysellä perään. Vastauksen sain sähköpostilla, nimetön lausunnon antaja englanniksi samoilla sanoilla, että takuu vanhana ei goodwillia.
Kumpikaan ei ilmeisesti ymmärtänyt, ei Suomessa, eikä Saksassa, että en pyytänyt takuuta vaan virheellisesti suunniteltua / -valmistettua tuotetta korjattavaksi jolla ei tietääkseni ole takuuaikaa rajoitteena...
Lopputulos oli, että korjautin Saksassa huomattavasti halvemmalla kuin Vehossa. Matkarahat tuli tienattua kevyesti tuolla keikalla joka yhdistettiin kesälomaan.
Ilmeisesti vuodosta johtuneeseen kompuran liikakäynnistä nyt syksyllä auto ei seistyään nouse tarpeeksi nopeasti ja näyttöön tulee herja "Visit Workshop". Joko kompura odottaa vaihtoa tai ihan vaan vuoto putkistossa...
Jo aikaisemmin autoon on vaihdettu ilmajouset eteen. Aiheesta on riittämiin juttua USAn keskustelupalstoilla.
Eli, älä koske pitkälläkään tikulla Airmatic Mersuihin!