211 sarjalainen mutta millä koneella? 220/270/320

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

teesi kirjoitti:Tuo saattaa olla totta, että lämmitys/ilmastointi on ns. perusversio. Luulinkin, että se 4-tiesysteemi tai vastaava on näissä jo vakio. En tosin menisi väittämään, etteikö tuollakin pärjää ihan hyvin. Riippuu varmaan vähän siitä, minkälaisella miehityksellä autoa useimmiten käyttää. Yksin pitkiä matkoja ajellessa tuolla ei ole varmaan mitään merkitystä. Webasto on Suomen oloissa tietenkin mukava lisä.

Jäähdytinjutusta sen verran, että onhan tuo ensimmäinen autokin 04-mallinen, eli eikö siinä pitäisi olla kaikki jo periaatteessa varmemmin kunnossa?
Ei kai tuosta vielä selviä valmistusajankohta? Ensirekisteröinti voi olla tehty puolikin vuotta valmistumisen jälkeen.
Jälkimmäisessä on airmatic, itse en sellaista enää ottaisi. Kaksi kertaa on jo meikän autosta ilmaiskarit vaihdettu ja kerran kompura.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

4-alue ilmastointiautomatiikka on kyllä hyvä varuste, mutta se on lisävaruste kaikkiin muihin paitsi 500 bensoissa ja 420 dieselissä vakiona.

Pahimpia lastentauteja on jo mahdollisesti korjattu ´04-mallisiin, mutta itse ottaisin sen verran uuden että on jo parempi maalaus+nanolakka. En muista varmasti mistä vaiheessa se tuli mukaan (joku muistaa?), mutta ´04-mallisissa saattaa jo olla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matti R kirjoitti: Jälkimmäisessä on airmatic, itse en sellaista enää ottaisi. Kaksi kertaa on jo meikän autosta ilmaiskarit vaihdettu ja kerran kompura.
Tuosta E-koristako Airmatic osia on mennyt? Ihan alkupään W211-sarjaa lukuun ottamatta W220:ssä pitäisi olla ongelmat yleisempiä.

Iskarit tietenkin ovat perinteisiä öljytoimisia, joskin sähköisesti ohjattuja, itse jousielementti on ilmapalje.

PS. ehkä palstaa paremmin seuranneena olisi selvinnytkin mutta mitenkäs olet Bielefeldiin päätynyt? Terveisiä puoli-sukulaisille vaan sinne. :)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Ehdottomasti 220CDi

Viesti Kirjoittaja Division »

Ehdottomasti kannattaa ostaa W211 E220CDi ja varsinkin tämä kyseinen auto: http://www.nettiauto.com/2223669 :wink:

Ei oo ylimääräisiä krumeluureja, mutta ehtana Suomikärrynä menee myös jatkossa kaupaksi vaikka ihka oikeaan autokauppaan vaihdossa :shock: (joo, joo, puolet palstalaisista vetää palkokasveja hengitystiehyeisiin tästä lausunnosta). Saksasta saa auton 6 tonnia halvemmalla, mutta myös vaihdossa siitä saa 8 tonnia vähemmän, siksi itse palasin näihin Suomi-autoihin. :idea:
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

DBFI kirjoitti:
Matti R kirjoitti: Jälkimmäisessä on airmatic, itse en sellaista enää ottaisi. Kaksi kertaa on jo meikän autosta ilmaiskarit vaihdettu ja kerran kompura.
Tuosta E-koristako Airmatic osia on mennyt? Ihan alkupään W211-sarjaa lukuun ottamatta W220:ssä pitäisi olla ongelmat yleisempiä.

Iskarit tietenkin ovat perinteisiä öljytoimisia, joskin sähköisesti ohjattuja, itse jousielementti on ilmapalje.

PS. ehkä palstaa paremmin seuranneena olisi selvinnytkin mutta mitenkäs olet Bielefeldiin päätynyt? Terveisiä puoli-sukulaisille vaan sinne. :)
W211:sta on airmaticin osia vaihdettu muutaman kerran. Sanoivat takapään vaihdettuja osia iskareiksi, jolloin ne laskettiin kuluviksi osiksi eikä takuu korvaa. MB:n työnjohtajakin jo itse myönsi että 2003 oli huono vuosi E-mallille.
Omassa W220:ssa onkin ABC, eikä ilmavaivat haittaa.
Ja työn merkeissähän täällä ollaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

EI Airmaticia!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Itse hommasin auton Airmaticilla ja se on ollut loppumaton vikakohde. Lue = pohjaton rahanmeno.

Päälimmäinen syy minulla olleisiin vikoihin on ilmiselvä suunnitteluvirhe. On käytetty materiaaleja jotka eivät kestä normaalia käyttöä.

Takailmapalkeessa on Airmaticissa lisäilmasäiliö yhdistettynä kumiletkulla ilmapalkeeseen.

Kuva

Ilmasäiliö on itse OK, mutta siihen hitsattu natsa on valmistettu aivan väärästä materiaalista, joka ei kestä olosuhteita auton alla.

Letkuliitinnatsa hapettuu koko osuudeltaan joka pääsee ilman kanssa tekemisiin.

Kuva

Aiheuttaen sen, että käytetty kevytmetalli oksidoituessaan hävittää natsan ja siihen ilmestyy reikiä.

Kuva

Lopputulos on rotansyömän näköinen metallipinta kun se on lasikuulapuhallettu puhtaaksi.

Kuva

Ja auto näyttää aamulla tältä :(

Kuva

Auto on tällaisella suunnitteluvirheellä hengenvaarallinen. Itsekin vetäisin yli 200 km/h Saksasa ja mitä olisi tapahtunut kun yksi tolppa putoaa hervottomaksi? Villiä ajaa kolmella pyörällä niissä nopeuksissa...

Otin yhteyttä Vehon Pitäjänmäen korjaamopäällikköön asiasta pyytäen korjausta väärin suunniteltuun tuotteeseen.
Vastaus: Takuu ohi, tehdas ei osallistu korjaukseen.
Tein kirjallisen reklamaation suomeksi ja englanniksi jonka pyysin toimitettavaksi auton valmistajalle.
Kuinka ollakaan mitään ei kuulunut ennen kuin aloin kysellä perään. Vastauksen sain sähköpostilla, nimetön lausunnon antaja englanniksi samoilla sanoilla, että takuu vanhana ei goodwillia.

Kumpikaan ei ilmeisesti ymmärtänyt, ei Suomessa, eikä Saksassa, että en pyytänyt takuuta vaan virheellisesti suunniteltua / -valmistettua tuotetta korjattavaksi jolla ei tietääkseni ole takuuaikaa rajoitteena...

Lopputulos oli, että korjautin Saksassa huomattavasti halvemmalla kuin Vehossa. Matkarahat tuli tienattua kevyesti tuolla keikalla joka yhdistettiin kesälomaan.

Ilmeisesti vuodosta johtuneeseen kompuran liikakäynnistä nyt syksyllä auto ei seistyään nouse tarpeeksi nopeasti ja näyttöön tulee herja "Visit Workshop". Joko kompura odottaa vaihtoa tai ihan vaan vuoto putkistossa...

Jo aikaisemmin autoon on vaihdettu ilmajouset eteen. Aiheesta on riittämiin juttua USAn keskustelupalstoilla.

Eli, älä koske pitkälläkään tikulla Airmatic Mersuihin!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Luulen, että värinumeron edessä tai takana on "C" kirjain joka tarkoittaa että on se niin sanottu nanolakka (luetaan kovempilakka)
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Paljos sulla Pekkali on kilometrejä autossas. Itsellä on sedan malli ja ajettu nyt 183tkm, joista itse ajanut 25tkm. Airmatic toimii hienosti eikä ole temppuillut. Entä paljonko tuli maksamaan korjaus/ vehon hinta?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kilometrit

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Kun Airmatic ongelmat alkoivat 185.000 km
Nyt 230.000 km

Takajousien vaihto Vehossa € 2500,-
Saksassa paikallisessa MB liikkeessä € 1947,- joka sisälsi hieman muutakin säätämistä, sateenvarjon ja MB viinipullon :-D

Kun kysyin Saksan korjaamon työnjohtajalta Airmaticin ongelmien yleisyydestä, hän muuttui hyvin varovaiseksi ja kertoi vaisusti että ovat hyvin yleisiä ja kalliita korjata. Erityisesti ex itäsaksan "huonokuntoiset" tiet verottavat jousitusta.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Itselläni on 2005 mallin kulkine ja siinä on korjattu nämä ongelmat ja on erilaiset jo ulkonäöltään ja on vielä toimineen hyvin ,ei ole kylläkään ajettu kuin 110000 km.
Onse vaan hieno varuste,varsinkin huonolla tielä kun voi nostaa alustaa ,ettei revi muoveja pohjasta irti ym,,
Viimeksi muokannut nautseri, Su 16.11.2008 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: EI Airmaticia!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pekkali kirjoitti:
Auto on tällaisella suunnitteluvirheellä hengenvaarallinen. Itsekin vetäisin yli 200 km/h Saksasa ja mitä olisi tapahtunut kun yksi tolppa putoaa hervottomaksi? Villiä ajaa kolmella pyörällä niissä nopeuksissa...
Ei kai tuota ongelmaa voi kiistääkään, en kyllä ole vastaavaa nähnyt aiemmin. Pitäisin kyllä jotain W210:n etujousen kiinnikkeen repeämistä vaarallisempana kuin alkavaa ilmavuotoa Airmatic jousessa. Eihän tuo korroosia ihan yllätyksenä 250 km/h nopeudessa tule.

Eikä tuota osaakaan ole uusittu, ainakaan EPC:n mukaan, luulisi tehtaan reagoineen jos noita samalla tavalla kuin sinulla menee usein.

Itsellä on kolmas Airmatic menossa eikä noihin ole yhtään osaa vaihdettu mutta ensimmäisessä kyllä etupään suojakumi murtui. Huomasin ajoissa ja paikkasin ja sen jälkeen kesti ainakin sen aikaa kuin auto oli itsellä.

Noin paljoa kilometrejä ei omilla ole ajettu, ikää vanhimmalla on kyllä ollut likimain saman verran.

Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä, varmaan moni haluaa karvalakki 200:n, mutta kannattaako sitten mersua ostaa ollenkaan?
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: EI Airmaticia!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja pekkali »

DBFI kirjoitti:
pekkali kirjoitti:
Auto on tällaisella suunnitteluvirheellä hengenvaarallinen. Itsekin vetäisin yli 200 km/h Saksasa ja mitä olisi tapahtunut kun yksi tolppa putoaa hervottomaksi? Villiä ajaa kolmella pyörällä niissä nopeuksissa...
Ei kai tuota ongelmaa voi kiistääkään, en kyllä ole vastaavaa nähnyt aiemmin. Pitäisin kyllä jotain W210:n etujousen kiinnikkeen repeämistä vaarallisempana kuin alkavaa ilmavuotoa Airmatic jousessa. Eihän tuo korroosia ihan yllätyksenä 250 km/h nopeudessa tule.

Eikä tuota osaakaan ole uusittu, ainakaan EPC:n mukaan, luulisi tehtaan reagoineen jos noita samalla tavalla kuin sinulla menee usein.

.....

Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä, varmaan moni haluaa karvalakki 200:n, mutta kannattaako sitten mersua ostaa ollenkaan?

Jos katsot kuvaa putsatusta natsasta, näet että materiaali on kuin pitsiä. Jos natsasta ottaa kiinni ja kääntää, se menee korkkiruuville.
Jos ajat vauhdilla töysyyn, se saattaa olla riittävä paine katkaisemaan koko natsan irti säiliöstä jolloin koko systeemistä pärähtää paineet pellolle. Ajat kolmipyörällä hetkessä...

Auto ilman Airmaticia on hyvä.
Airmatic on lisävaruste joka on kiva meilläkin asuntovaunua vetäessä, mutta korjaus tulee järjettömän kalliiksi ja Mersun mielestä on normaalia että useiden tuhansien korjaukset kolmen - neljän vuoden välein on normaalia.
Takajousissa ei ole tapahtunut ainakaan numeronmuutosta, jotenka odotettavissa on saman toistuminen muutaman vuoden kuluessa.

Asiaa auttaisi varmaan säiliöiden ruostesuojaus.
Kysyin tehtaan reklamaatiossani ohjeita asian toistumisen välttämisestä esim. pintakäsittelyllä, mutta en saanut mitään vastausta. -Toisaalta epäilyttää koko kirjeen perille meno Vehon kautta.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
JKK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 09.07.2006 00:41
Paikkakunta: Järvenpää

Re: EI Airmaticia!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja JKK »

DBFI kirjoitti:
pekkali kirjoitti:...varmaan moni haluaa karvalakki 200:n, mutta kannattaako sitten mersua ostaa ollenkaan?
Tuopa onkin muuten hyvä ja pohtimisen arvoinen kysymys, jota olen paljon jälkiviisastellen miettinyt. Itselläni kun on lähtökohtaisesti melkein karvalakki-220. Herkkuja ei ole muuta kuin pikkunavi, parktronic ja itse asennettu sport-alusta. Kesäkuussa ostettaessa autolla (vm.2005) oli ajettu 130tkm ja maksoin siitä karvan päälle 30 kiloeuroa. Auto oli, ja on edelleen uudenveroisesa kunnossa. Tarkoitus oli alunperin tehdä kaupat uusimmasta 08-mallisesta diesel-Accordista, joka olisi maksanut jotakuinkin saman verran. Sitten lipesin suunnitellulta raiteelta mersuun. Edelleen tulee mietittyä lähes joka päivä, että olisiko pitänyt pysyä suunnitelmassa? Sanokaapa se? Mielestäni ostin niin hyvän auton kuin reilulla kolmellakympillä oli mahdollista saada. Lohduksi itselleni uskottelen jatkuvasti että ainoa asia jossa Honda olisi tarjonnut etumatkaa, on nykyaikaisemman ja täsmällisemmän tuntuinen ohjaus.

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaten uskon, että vähän ajettu karvalakki-200 voi tarjota ihan hyvän vaihtoehdon samanhintaiselle uudelle autolle. Sen ymmärtää viimeistään sitten kun tottuu W211:sen kyytiin, ja hyppää sen jälkeen jonkin kolmenkympin normimondeon kyytiin. Ja parempi verrokki, eli vastaava karvalakki-bemari on muuten vieläkin ankeampi vaunu kuin normieemeli. Itse ainakin valikoin auton sen perusolemuksen ja -laadun perusteella, joka määrittelee millaista kyytiä vaunu tarjoaa. Varusteet ovat sitten vain suola siihen päälle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Itselläni on 2005 malin kulkine ja siinä on korjattu nämä ongelmat ja on erilaiset jo ulkonäöltään ja on vielä toimineen hyvin ,ei ole kylläkään ajettu kuin 110000 km.
Onse vaan hieno varuste,varsinkin huonolla tielä kun voi nostaa alustaa ,ettei revi muoveja pohjasta irti ym,,
Moittimatta ABC:tä et kai työn puolesta väitä että W220:n ABC toimisi vähemmillä korjauskuluilla kuin W211:n Airmatic? :shock:

Airmaticillakin tietenkin voi nostaa autoa ja vaihtaa ajo-ohjelmaaa mutta kyllä ainakin nykyinen ABC tekee autosta ihan eri tavalla ajettavan, kadehdittava varuste oli siinä huoltotarvetta tai ei.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Auto ostettu

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Ketään tuskin kiinnostaa, mutta tuli se auto ostettua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=68673

Kiitos kaikille osallistumisesta keskusteluun.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: EI Airmaticia!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

pekkali kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
pekkali kirjoitti:


Asiaa auttaisi varmaan säiliöiden ruostesuojaus.
Kysyin tehtaan reklamaatiossani ohjeita asian toistumisen välttämisestä esim. pintakäsittelyllä, mutta en saanut mitään vastausta. -Toisaalta epäilyttää koko kirjeen perille meno Vehon kautta.
Eikös tuo säiliö ole helppo korjata tigillä tai juottamalla tai korvaamalla mötikkä samalla tilavuudella olevalla rosteri säiliöllä hmm..

Paljonko eriteltynä maksoi säiliö ja jouset?
Miten jouset rikkoontuu, kun näyttäisi olevan todella yksinkertainen tsydeemi?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Yks ja sama..

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Jouset ja säiliö ovat samaa pakettia ja niitä ei saa irroittaa toisistaan.
Niin Saksassa kuin Suomessaakin sanoivat yhteen ääneen, että jos letkun irroittaa säiliöstä, siitä ei saa enään tiiviksi. Terävä letkukara vahingoittaa letkua.
Olivat kuulemma Vehossa tehneet alkuun niin asentamisen helpottamiseksi ja todenneet asian, -kenenköhän piikkiin?
TIG hitsaus onnistunee varmasti, mutta liitos pitänee varmistaa jollakin liimauksella.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Vastaa Viestiin