Kuva uudesta E-Mersusta vuoti julkisuuteen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Miksiköhän vahinkoviestiä ei voi deletoida?
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vaihdekeppi?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Leka kirjoitti:Jesmb:hen näyttäisi tänään ilmestyneen oikein esitekuvat teknisine tietoineen http://jesmb.de/indexie.htm
Mitä on tapahtunut vaihteenvalitsimelle? Kuvista ei oikein selviä, onko ratissa vaihteet, mutta perinteistä keppiä ei ole kuin yhdessä kuvassa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaihdekeppi?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

pekkali kirjoitti:Mitä on tapahtunut vaihteenvalitsimelle? Kuvista ei oikein selviä, onko ratissa vaihteet, mutta perinteistä keppiä ei ole kuin yhdessä kuvassa.
Käsittääkseni automaatit on rattivalitsimella (kuten esim. 221 ässässä) mutta manuaalit on lattiavalitsimella.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Katseliko joku noita teknisiä tietoja tarkemmin, eihän niissä ole oikein mitään tolkkua. Uudesta 350CDI:stä otettaisiin vähemmän tehoa kuin nykyisestä ässän 320CDI:stä ja E350 Bluetec vain 155 kW. E280 CDI puuttuu kokonaan kun taas alussa oikeasti puuttuva 200CDI löytyy esitteestä.

Taitaa joku vetää kilpailijoita tarkoituksella höplästä.

Miksi huippunopeudet olisi noin alhaisia, jotkut uudet Blue-efficiency kovakumipyörät ehjä rajoittavat huippuja mutta ei kai noilla numeroilla?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tulevan 350CDI/Bluetec:n moottori on hyvin pitkälle sama V6 kuin nykyisessä 320CDI:ssä/E300 Bluetecissa, iskutilavuus on sama ja speksit muutoinkin näyttävät vastaavan hyvin lähelle nykyistä OM642:sta. Taloudellisuus lienee ollut näiden V6-mallien ensisijainen tavoite silti nykyinen suorituskyky ja teho säilyttäen. Epäilenkin että 350CDI:n yläpuolelle saattaa hyvinkin tulla vielä tehokkaampi dieselmalli (400 CDI?). Onko se sitten korkeampivireinen V6 vai V8 jää nähtäväksi. Joissain spekulaatioissahan kerrottiin ettei diesel-veekasia enää tulisi uuteen malliin.

Tuossa teknisten tietojen listassahan ovat vain alkuvaiheessa esiteltävät mallit, jatkossa pikkuhiljaa vaihtoehtoja tulee varmasti lisää.

Lopullinen ´totuus´ asiasta saataneen ensi viikon aikana jolloin pitäisi tulla viimeinkin virallinen julkistus tehtaan toimesta. Tähän astihan nämä ovat olleet enemmän tai vähemmän vahingossa julkisuuteen päässeitä kuvia/tietoja.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Automuotoilu ei ole nykyaikana mikään helpoin ammatti, nykyään kun tavalliset Kertut ja Pertsat osaa jo ymärtää muotoilun merkityksen. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä toki ole tarkoituskaan. Uusi ja ennennäkemätön on ja tulee aina olemaan aluksi rumaa mutta kuinkas sitten lopulta käykään.
Mielestäni uusi E on todella erikoinen ja siinä on paljon detaljeja, mutta silti siitä huokuu mersun ainainen konservatiivisuus. Ehkäpä jonkun ajan päästä tuohon on silmä tottunut ja nykyinen W211 näyttää jo auttamattomasti vanhalta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Minun silmään tuo näyttää ainakin todella hienolta autolta.
Ihan selvästi klassikko-ainesta kuvien perusteella. :wink:
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Muotoilu on minun mielestä onnistunut hyvin.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Vastaa Viestiin