S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Vakio V6 putkistossa vaimentimelle asti isot putket-> mutta vaimentimilta ulostulot kuristettu lähes puoleen.

Äänet vielä liki ennallaan, koska pdf tukkii vielä toistaiseksi minunkin putkiston... minulla nyt vakio katit alkupäissä putkistoa + yhteinen pdf + kummallakin haaralla sportin loppuvaimentimet. Kun pdf tyhjennetty, toiveissa saada noin 25 hp lisää + parempi reagointi kaasupolkimeen.

Pieni puukkosaha ja hienohammas terä + viilausta... ja kolaroitu V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi... -> sedaniin kohtuuhintainen piristys. Farkku parkkitutkilla hankalampi... ehkä se remus on hyvä vaihtoehto.
On kyllä hiton hienosti tehty!

Selvennykseksi kysyisin vielä, että onko vakiona putkistossa siis vain: Katit+yhteinen dpf+päätevaimentimet??

Eikö vakiona ole siis enempää varsinaisia vaimentimia, kuin päätevaimentimet? Jos näin on niin dpf:n täytyy syödä todella paljon ääniä. Käytännössä tämä minunkin projekti siis vaatii melkein vääjäämättä tuon pdf:n tyhjäämisen, että saa riittävästi ääniä. Toki voin kokeilla ensi myös ilman dpf:n tyhjäämistä, että miten pelkkä Remus muuttaa äänimaailmaa, mutta jo ennakkoon oletan, että ei ihan kauhean paljon.
Viimeksi muokannut Division, Pe 29.04.2011 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Vakio V6 putkistossa vaimentimelle asti isot putket-> mutta vaimentimilta ulostulot kuristettu lähes puoleen.

Äänet vielä liki ennallaan, koska pdf tukkii vielä toistaiseksi minunkin putkiston... minulla nyt vakio katit alkupäissä putkistoa + yhteinen pdf + kummallakin haaralla sportin loppuvaimentimet. Kun pdf tyhjennetty, toiveissa saada noin 25 hp lisää + parempi reagointi kaasupolkimeen.

Pieni puukkosaha ja hienohammas terä + viilausta... ja kolaroitu V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi... -> sedaniin kohtuuhintainen piristys. Farkku parkkitutkilla hankalampi... ehkä se remus on hyvä vaihtoehto.
On kyllä hiton hienosti tehty!

Selvennykseksi kysyisin vielä, että onko vakiona putkistossa siis vain: Katit+yhteinen pdf+päätevaimentimet??

Eikö vakiona ole siis enempää varsinaisia vaimentimia, kuin päätevaimentimet? Jos näin on niin pdf:n täytyy syödä todella paljon ääniä. Käytännössä tämä minunkin projekti siis vaatii melkein vääjäämättä tuon pdf:n tyhjäämisen, että saa riittävästi ääniä. Toki voin kokeilla ensi myös ilman pdf:n tyhjäämistä, että miten pelkkä Remus muuttaa äänimaailmaa, mutta jo ennakkoon oletan, että ei ihan kauhean paljon.
Jep, minulla näkyi olevan vain Katit+yhteinen pdf+päätevaimentimet.

Kyllä dpf syö ääniä kovasti... ja katit myös. Ilmeisesti tulee hajuhaittoja, jos katitkin tyhjentää... ja näkyy ehkä päästömittauksissakin. Siksi aion tyhjätä vain pdf: n....

Onko jollakin kokemusta, olisiko V6: ssa (pdf iso, kun siitä lähtee kaksi putkea ) parempi laittaa tyhjennetyn pöntön sisään kaksi putkea? Jos sen vain tyhjentää, niin tekee pyörteen pönttöön... toki pyörre ei välttämättä jarruta virtausta. Hyviä tehonnousuja saatu kyllä vain pönttö tyhjentämällä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Ja kertokaa samalla, että mikä on paras keino sen tyhjäämiseen? Ilmeisesti vain aukileikkuu ja rojut pois ja kiinnihitsaaminen? Siinä ei taida olla mitään muttereita tai muutakaan helpompaa avauskeinoa?

Löytyykö pk-seudulta pajaa joka noita olisi tehnyt kohtuu hinnalla?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:Ja kertokaa samalla, että mikä on paras keino sen tyhjäämiseen? Ilmeisesti vain aukileikkuu ja rojut pois ja kiinnihitsaaminen? Siinä ei taida olla mitään muttereita tai muutakaan helpompaa avauskeinoa?

Löytyykö pk-seudulta pajaa joka noita olisi tehnyt kohtuu hinnalla?
Yläkautta yleensä keisarinleikkaus, töryt ulos ja nätti sauma päälle... mutta jos laittaisi myös putket pöntön sisään virtauksen optimoinnin toivossa...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Mulla toi tyhjennys projekti on käynnissä.
Aloitin siitä aiheenkin, tosin nyt on vaan toi homma hiukan pysähdyksissä.
Tarkoitus on kyllä raportoida, kun saan vain jotain aikaiseksi. (Tuli perheen lisäystä ja jää toi auto hiukan pienemmälle huomiolle.)
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Division kirjoitti:Ja kertokaa samalla, että mikä on paras keino sen tyhjäämiseen? Ilmeisesti vain aukileikkuu ja rojut pois ja kiinnihitsaaminen? Siinä ei taida olla mitään muttereita tai muutakaan helpompaa avauskeinoa?

Löytyykö pk-seudulta pajaa joka noita olisi tehnyt kohtuu hinnalla?
Yläkautta yleensä keisarinleikkaus, töryt ulos ja nätti sauma päälle... mutta jos laittaisi myös putket pöntön sisään virtauksen optimoinnin toivossa...
Kannatan kyllä tuota putkittamista. Ainakin se on varmenpi keino niin ei tarvitse arvuutella, että pyörteileekö siellä väärin, jos on putket. Tehoeroa ja pyörteilyä ei tietysti voi tietää, ennen kuin testaa molemmat tavat, eli pöntön putkituksella ja ilman.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Kannatan kyllä tuota putkittamista. Ainakin se on varmenpi keino niin ei tarvitse arvuutella, että pyörteileekö siellä väärin, jos on putket. Tehoeroa ja pyörteilyä ei tietysti voi tietää, ennen kuin testaa molemmat tavat, eli pöntön putkituksella ja ilman.

En putkittanut omaa DPF pönttöani; sain autoa dynossa ajaessani erittäin mieluisia lukemia tyhjällä DPF pöntölläkin tämän sport putkiston kanssa!

Ohjelma vaati kyllä hieman vaivaa... nyt olen ajanut kohta puoli vuotta ilman tulppaa putkessa ja auto toimii mainiosti.

Eki powerflassilla auttanee muitakin asiasta kiinnostuneita samaan lopputulokseen pääsemisessä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Kannatan kyllä tuota putkittamista. Ainakin se on varmenpi keino niin ei tarvitse arvuutella, että pyörteileekö siellä väärin, jos on putket. Tehoeroa ja pyörteilyä ei tietysti voi tietää, ennen kuin testaa molemmat tavat, eli pöntön putkituksella ja ilman.

En putkittanut omaa DPF pönttöani; sain autoa dynossa ajaessani erittäin mieluisia lukemia tyhjällä DPF pöntölläkin tämän sport putkiston kanssa!

Ohjelma vaati kyllä hieman vaivaa... nyt olen ajanut kohta puoli vuotta ilman tulppaa putkessa ja auto toimii mainiosti.

Eki powerflassilla auttanee muitakin asiasta kiinnostuneita samaan lopputulokseen pääsemisessä.
Eilen tyhjätty dpf ja projekti pääsee siis etenemään. Täytyypä tutkailla netistä, että mitä päätevaimenninvaihtoehtoja nykyään on tarjolla ja laittaa ne kesän mittaa kiinni.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 96#p707196" onclick="window.open(this.href);return false;

Täällä käydään nykyään myös asiaan liittyvää keskustelua.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Nyt vielä poistettiin Powerflashilla Ekin kanssa takaisinkierretys... kyllä vaan kone yllättäen haluaa dieselin kaveriksi mieluummin happea kuin pakokaasua.

Herkempi vielä ala-välialueella (0- 70% kaasuläpän asento-alueella vakiona pakokaasua imuilmassa).

Lievä nokeaminen pitkässä pinta-kaasuajossa pakoputkien nokalla loppui mukavasti, kun koneen ei tarvi syödä omaa ulostettaan uudelleen.

Kulutus laski entisestään, uskoisin menevän kesäkelillä, kone lämpimänä, noin 5 litraa / 100 km vakiorenkailla pintakaasulla maantiellä noin 80 km tasa-vauhdilla. Ei vaan taho malttaa ajaa niin nätisti :-)
Lämpiää yhä mukavan äkkiä; toki tulee käytettyä eberiä lähdössä nyt nollakeleillä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Onkos Eerola löytäny ratkaisua pakoputkiin..?
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Vesqju kirjoitti:Onkos Eerola löytäny ratkaisua pakoputkiin..?
Eerola ollut aktiivinen tässä ketjussa viimeks vuonna 2008 joten Voi olla että joudut vastausta odottelemaan ..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Vesqju kirjoitti:Onkos Eerola löytäny ratkaisua pakoputkiin..?
Kuva


Ehkäpä tämä käyttämäni alkuperäisosa-vaihtoehto on yksi parhaista... eli etsi sinäkin saksasta kolari V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi (sportin loppupäät vakiota avarampia)... ja osta Veholta oulusta antilta vakio sport koristereunukset puskuriisi pikkurahalla.... jos ei muualla osalle löydy tuotenumeroa MB-tiskillä.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 20.09.2013 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Kannatan kyllä tuota putkittamista. Ainakin se on varmenpi keino niin ei tarvitse arvuutella, että pyörteileekö siellä väärin, jos on putket. Tehoeroa ja pyörteilyä ei tietysti voi tietää, ennen kuin testaa molemmat tavat, eli pöntön putkituksella ja ilman.

En putkittanut omaa DPF pönttöani; sain autoa dynossa ajaessani erittäin mieluisia lukemia tyhjällä DPF pöntölläkin tämän sport putkiston kanssa!

Ohjelma vaati kyllä hieman vaivaa... nyt olen ajanut kohta puoli vuotta ilman tulppaa putkessa ja auto toimii mainiosti.

Eki powerflassilla auttanee muitakin asiasta kiinnostuneita samaan lopputulokseen pääsemisessä.
Testattiinko auto ennen ja jälkeen dpf poiston penkissä? Oisko jollakin varaosanumero S211 sport takapuskurin alareunalle pts-antureilla?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

simppa80 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Kannatan kyllä tuota putkittamista. Ainakin se on varmenpi keino niin ei tarvitse arvuutella, että pyörteileekö siellä väärin, jos on putket. Tehoeroa ja pyörteilyä ei tietysti voi tietää, ennen kuin testaa molemmat tavat, eli pöntön putkituksella ja ilman.

En putkittanut omaa DPF pönttöani; sain autoa dynossa ajaessani erittäin mieluisia lukemia tyhjällä DPF pöntölläkin tämän sport putkiston kanssa!

Ohjelma vaati kyllä hieman vaivaa... nyt olen ajanut kohta puoli vuotta ilman tulppaa putkessa ja auto toimii mainiosti.

Eki powerflassilla auttanee muitakin asiasta kiinnostuneita samaan lopputulokseen pääsemisessä.
Testattiinko auto ennen ja jälkeen dpf poiston penkissä? Oisko jollakin varaosanumero S211 sport takapuskurin alareunalle pts-antureilla?

En ajanut penkissä ennen DPF: n tyhjennystä.... mutta tulpan poisto lisäsi kyllä herkkyyttä ajettavuuteen. Lisäksi takaisinkierrätys on poistettu minimiin, eli ulosteen uudelleensyönti lopetettu.

Jos poistaa DPF: n niin takaisinkierrätys kannattaa eliminoida samalla, silloin pysyy peräkin edelleen puhtaana... ja tekeehän se happi hyvää palotapahtumallekin.

Saat varmaankin varaosanumerot tarvittaviin osiin Antilta oulun vehon varaosatiskiltä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti: Oisko jollakin varaosanumero S211 sport takapuskurin alareunalle pts-antureilla?
Vanha virsi mutta jos et myynyt kaikkia testeripakettejasi niin sieltähän EPC:stä saat varaosanumerot eikä tarvitse ajella Veholle.

Nyt kun etsimäsi osa ei ole autosi alkuperäinen niin laita varustekoodifiltterit pois päältä ja valitse listalta osa jossa haluamasi kombinaatio varustekoodeja (tarvittaessa, tapauksesta riippuen valmistuspäivät huomioiden).

Edit: liite poistettu tarpeettomana.
Viimeksi muokannut DBFI, Ti 11.09.2012 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Oisko jollakin varaosanumero S211 sport takapuskurin alareunalle pts-antureilla?
Vanha virsi mutta jos et myynyt kaikkia testeripakettejasi niin sieltähän EPC:stä saat varaosanumerot eikä tarvitse ajella Veholle.

Nyt kun etsimäsi osa ei ole autosi alkuperäinen niin laita varustekoodifiltterit pois päältä ja valitse listalta osa jossa haluamasi kombinaatio varustekoodeja (tarvittaessa, tapauksesta riippuen valmistuspäivät huomioiden).
Yritin sitä EPC-nettiä vkonloppuna värkätä mutta yhtään dokumenttiä en sieltä päässyt näkemään tai auton vin-numeroa mihinkään syöttämään. Eli ei osaa :?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voiihan veholta /varaosista käydä kysymassä hintaa ja samalla ottaa varaosa numeron itselle ja nettiin etsimään osaa ,niin tulee oikea osa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Voiihan veholta /varaosista käydä kysymassä hintaa ja samalla ottaa varaosa numeron itselle ja nettiin etsimään osaa ,niin tulee oikea osa.
Optimisti. Minä etsin osanumerot ja ojennan varaosamiehelle joka aina kiittää kauniisti. Kyllä itsellä on aina isompi motivaatio selvittää oikea osa. Ja hinnan saa kun kertoo kahdella MB:n varaosahinnaston numeron (joskus pääsee vähemmälläkin).
Vastaa Viestiin