Nonni, lähtikö vähän käsistä tää topikki, hä? Alkuperäinen kysymys kait koski vaseliinin oikeaa määrää mersun etunavassa, joka lienee jo selvinnyt... Ääriesimerkit vetelee toisiaan ympäri korvia, kun totuus kuitenkin on se, että laakerisetin mukana tuleva putkilo yleensäottaen riittää, eikä toisaalta ole kait koskaan hirveästi liikaakan vaikka se kaikki sinne napaan tunkeekin?
Ne jutut keskipakovoimasta ja fysiikan laeista pitää täysin paikkansa, kuin myös se, että laakerivaurio on ketjureaktio, tosin enimmin niitä taitaa hajota ihan vaan ajettujen kilometrien takia.
Taitaa siis olla epäolennaista se vaseliinin tarkka grammamäärä, kunhan on riittävästi eikä tolkuttomasti liikaa. Meistä ne ketkä pystyy, rasvaa laakerinsa itse ja ne jotka eivät, teettänee sen pystyvällä.
Tossa alla on asia niin kuin se olisi heti aluksi kuulunut vastata.
Ja sen lisäksi vielä järkipuhetta pilkuista ja teorioista
Aki P kirjoitti:Oppien ja kokemuksen mukaan ei kuppiin tarvitse laittaa rasvaa ja keskelle riittää n. puolet tai 1/3 tilavuudesta. Mitä se rasva siellä kupissa voitelee? Keskipakovoima työntää navan keskeltä rasvan laakereille.
Luulisi jo teidän "lukeneiden ja 50-vuoden työkokemuksella omaavien" pääasentajien tämmöset perusasiat hallitsevan ilman suurempaa pilkunn¨¨¨ta teorioitakin

Menee viisaitten ihmisten aika hukkaan kun aletaan keksiä kirvestä uudestaan
Tätä pyöränlaakeripaskaa on jauhettu tälläkin foorumilla verissä päin joka ikisessä pyöränlaakeriin liittyvässä topikissa.