Turha keksiä polkupyörää uudestaan...JeremyH kirjoitti:niille jotka tekevät hieman suuremman satsin kerralla:
vanha polkupyörän käsipumppu ja siihen sopivan kokoinen ruisku seuraksi.
Itse sain juuri tarpeekseni noista luistavista ja muutenkin hankalista öljynsuodattimen-irroitin työkaluista. Tästä lähin suodatin lähtee vanhaan tapaan: Ruuvimeisseli suodattimen kyljestä lyömällä sisään ja väännetään suodatin irti.
Päivän ropailuvinkki
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Onkos kuinka moni laittanu korvatulpat haalarin taskussa pesukoneeseen? Näin ku kerran kävi, ni sen jälkeen noita on tulluki pestyä iha tarkotuksella. Tavallinen Eari tuntuu ainaski kestävän pesua hyvin. Muistelen, että ainaski kymmenen vuotta tästä on aikaa ku pajalle laatikollinen Eareita ostettii, ja vanhaisäntä sillo tietysti vannoutuneena Peltor-ihmisenä moista kertakäyttökuulosuojausta vastusti suurena tuhlauksena. Aika hyvinhä toi laatikollinen on etenki tulppien pesemisen ansiosta riittäny, ku taitaa vieläki olla puolillaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Muistelisin et EARi paketis joskus luki että ne voidaan pestä 3-4 kertaa,vaimennuskyvyn vielä kärsimättä.Voi lukee vieläkin,ei oo tullu tarkistettua.jackie kirjoitti:Onkos kuinka moni laittanu korvatulpat haalarin taskussa pesukoneeseen? Näin ku kerran kävi, ni sen jälkeen noita on tulluki pestyä iha tarkotuksella. Tavallinen Eari tuntuu ainaski kestävän pesua hyvin. Muistelen, että ainaski kymmenen vuotta tästä on aikaa ku pajalle laatikollinen Eareita ostettii, ja vanhaisäntä sillo tietysti vannoutuneena Peltor-ihmisenä moista kertakäyttökuulosuojausta vastusti suurena tuhlauksena. Aika hyvinhä toi laatikollinen on etenki tulppien pesemisen ansiosta riittäny, ku taitaa vieläki olla puolillaan.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Viime yönä havaittua: auto pukeilla pyörät irti. Kone käyntiin talven seisonnan & remontin jäljiltä ja testailua. Käsijarru päälle ja kokeilemaan automaattivaihteistoa... jotain outoa on, ei pelaa niin kuin pitäs. Vaihdoin alas ykköselle asti ja taas ylös - pakille mennessä kamala rutina ja pauke
ajattelin että nyt se on paska, kone heti seis.
Vaihde vapaalle ja taas kokeilua, yritin ensin startata D:llä, ei lähtenyt eli siellä kaikki OK. Pakille mennessä taas ok mutta kone ei vaivu
. D ja pakki ja sitten taas kauhia rutina
.
Katsoin sitten takajarrulevyä ja tosiaan käsijarru piti ja levy oli paikoillaan mutta vetarit pyöri siellä sisällä
.
Saisiko tuolla tavalla vetarin laippaan ruostuneen jarrulevyn irti ilman kauheaa vasarointia tai isoa ulosvetäjää
Automaatilla ei niin paha mutta manuallissa varmaan käy kytkimen päälle jos tuolla lailla yrittää irti
.
Vaihde vapaalle ja taas kokeilua, yritin ensin startata D:llä, ei lähtenyt eli siellä kaikki OK. Pakille mennessä taas ok mutta kone ei vaivu
Katsoin sitten takajarrulevyä ja tosiaan käsijarru piti ja levy oli paikoillaan mutta vetarit pyöri siellä sisällä
Saisiko tuolla tavalla vetarin laippaan ruostuneen jarrulevyn irti ilman kauheaa vasarointia tai isoa ulosvetäjää
Automaatilla ei niin paha mutta manuallissa varmaan käy kytkimen päälle jos tuolla lailla yrittää irti
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Taikasieni on erinomainen keksintö. Sitten kun tarvitset hieman karkeampaa puhdistinta niin koita 0000-teräsvillaa.
Tällä villalla saat muuten saunan lasiovesta sen valkoisen kalkkikerroksen irti. Kyytipojaksi jotain tehokasta puhdistusainetta.
Tällä villalla saat muuten saunan lasiovesta sen valkoisen kalkkikerroksen irti. Kyytipojaksi jotain tehokasta puhdistusainetta.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Saattaapi olla turhakin, mut jos edes yksi ei tiedä auttaahan se sitten... Eli oiva apu magneettien yms puuttuessa työskennellessä v****maisessa paikassa tms on laittaa paperi hylsyn tai kiintoavaimen väliin niin pultti tai mutteri seuraa kauniisti perässä purkaamisessa kuin myös kootessa. Tämä on varsinkin Ooppeleiden kanssa hermoja säästävää
Toisekseen kirjoitin tämän jotta saan viestimääräni nousemaan

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
tämähän on ihan tuttu juttu niille, jotka on joskus mopoja rassanneetlandon kirjoitti:Saattaapi olla turhakin, mut jos edes yksi ei tiedä auttaahan se sitten... Eli oiva apu magneettien yms puuttuessa työskennellessä v****maisessa paikassa tms on laittaa paperi hylsyn tai kiintoavaimen väliin niin pultti tai mutteri seuraa kauniisti perässä purkaamisessa kuin myös kootessa. Tämä on varsinkin Ooppeleiden kanssa hermoja säästävääToisekseen kirjoitin tämän jotta saan viestimääräni nousemaan
![]()
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mulle tää oli uutta kyllä. Hyvä vinkki! Ite on tullu lähinnä käytettyä vaseliinia samassa tarkotuksessa, eli pitämään mutterit hylsyssä asennuksen ajan, samoin kuin pappatunskan koneen lukuisat neulalaakerit asennettaessa... Sottasta puuhaa, joten tuo paperin käyttäminen on kyllä muttereita väännellessä huomattavasti parempi konsti. Tuossahan pelais vaikka rätin palanenkin paperin sijasta. Meinaan vaan, että paperia harvemmin on lähistöllä, mutta rättejä sentään vaikka miten.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Näemmä mun autossa on laturin hihnapyörään hakattu lommo ettei se vingu, liekö ollu rulla niin kulunut sitten.
No joo hyvä niksi vaikka talbottiin tai vanhaan fiiattiin
Motonetista saa vanhanajan tyylisen stetoskoopin venttiilikoneiston äänien kuunteluun, on hankintalistalla, joka mobilistilla pitää olla tämmöinen pussihousujen sivutaskussa.
Ohut ja tehokas voiteluöljy HHS2000 käytetään mm kassakaapin saranan rasvauksessa, wurthilta
Motonetista saa vanhanajan tyylisen stetoskoopin venttiilikoneiston äänien kuunteluun, on hankintalistalla, joka mobilistilla pitää olla tämmöinen pussihousujen sivutaskussa.
Ohut ja tehokas voiteluöljy HHS2000 käytetään mm kassakaapin saranan rasvauksessa, wurthilta
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Minä olen kuunnellut kone & laakeriääniä pitkällä ruuvimeisselillä tai puisella harjanvarrella.Aapo.T kirjoitti: Motonetista saa vanhanajan tyylisen stetoskoopin venttiilikoneiston äänien kuunteluun, on hankintalistalla, joka mobilistilla pitää olla tämmöinen pussihousujen sivutaskussa.
Ruuveja olen "liimannut" ruuvarin päähän sinitarralla.
Jos tarvitset todella voimakasta magneettia autotalliin tai jääkaapin oveen, niin sellaisen löydät tietokoneen kovalevyboxista.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
PV:tä aikoinaan ruuvatessani meni hermot... sitten sudenpentujen käsikirjasta oppin jutun, sehä oli 12 vuotiaalle POP!
kiertää kuparilankaa hylsyavaimen jatkopalan ympärille metrin verran ja patteriin päät kii ni hylsy toimii sähkömagneettina ja mutteri pysyy paikoillaan.
ps. auton akulla kuumenee äkkii, tulipalovaara! patteri on jees

kiertää kuparilankaa hylsyavaimen jatkopalan ympärille metrin verran ja patteriin päät kii ni hylsy toimii sähkömagneettina ja mutteri pysyy paikoillaan.
ps. auton akulla kuumenee äkkii, tulipalovaara! patteri on jees

EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Sergey on kyllä aikamoinen tupu hupu ja lupu
!
Eilen tuli testattua Roverin imusarjan tiivistettä vaihtaessa tuota rättikikkaa hylsyn ja mutterin välissä ja hyvinhän se toimi.
Aivan ehdoton hankinta oli kyllä pitkän taivuteltavan varren päässä oleva magneetti. Ilman sitä olis menny hermot sataviis kertaa mutterien ja pulttien tippuessa Roverin konehuoneeseen. Oli myös kätevä käyttää pultin irrotuksessa niin, ettei päässyt tippumaan sinne konehuoneeseen: sormin kun ei mahtunut ottamaan auki kierrettyä pulttia pois ja hylsyssä se ei pysynyt kunnolla, magneetilla sen sai vedettyä ulos ja pois.
Eilen tuli testattua Roverin imusarjan tiivistettä vaihtaessa tuota rättikikkaa hylsyn ja mutterin välissä ja hyvinhän se toimi.
Aivan ehdoton hankinta oli kyllä pitkän taivuteltavan varren päässä oleva magneetti. Ilman sitä olis menny hermot sataviis kertaa mutterien ja pulttien tippuessa Roverin konehuoneeseen. Oli myös kätevä käyttää pultin irrotuksessa niin, ettei päässyt tippumaan sinne konehuoneeseen: sormin kun ei mahtunut ottamaan auki kierrettyä pulttia pois ja hylsyssä se ei pysynyt kunnolla, magneetilla sen sai vedettyä ulos ja pois.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Juu - ruuvari laakeria vasten ja toinen pää kuulosuojaimeen, jo kuuluu vaikka ties mitäTimo999 kirjoitti:Minä olen kuunnellut kone & laakeriääniä pitkällä ruuvimeisselillä tai puisella harjanvarrella.Aapo.T kirjoitti: Motonetista saa vanhanajan tyylisen stetoskoopin venttiilikoneiston äänien kuunteluun, on hankintalistalla, joka mobilistilla pitää olla tämmöinen pussihousujen sivutaskussa.
Ruuveja olen "liimannut" ruuvarin päähän sinitarralla.
Jos tarvitset todella voimakasta magneettia autotalliin tai jääkaapin oveen, niin sellaisen löydät tietokoneen kovalevyboxista.
Mutterit saa pysymään hylsyssä myös vaikkapa vaseliinilla, jos ei rätinkiä satu olemaan. Toki nenäliina tms mikälie mutterin ja hylsän välissä pelaa
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Eipä taikasieni tehonnu mun ovipahveihin,kovinkaan tehokkaasti.
Asetoonilla homma kävi paljon helpommin ja ilman kirosanoja,ja hyvin näytti muoviosatkin kestävän litkua,kun heilutti liinaa riittävän nopeaa.
Pieni ero,ennen ja jälkeen puhdistuksen!
http://i781.photobucket.com/albums/yy98 ... /011-3.jpg
Asetoonilla homma kävi paljon helpommin ja ilman kirosanoja,ja hyvin näytti muoviosatkin kestävän litkua,kun heilutti liinaa riittävän nopeaa.
Pieni ero,ennen ja jälkeen puhdistuksen!
http://i781.photobucket.com/albums/yy98 ... /011-3.jpg
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-






