Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta

Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Minulla oli juuri samanlainen "ongelma" vuosi sitten Lapissa -25 pakkasessa. Parin seisontapäivän aikana perä putosi maahan, mutta kompura nosti sen heti auton käynnistyttyä oikeaan asentoon, eikä sen kummempaa. Mitään vikailmoitusta ei missään vaiheessa tullut, eikä sen koommin ole ongelmaa esiintynyt. Pienemmissä pakkasissa en ole ilmiötä huomannut.MarkoV kirjoitti:Mullahan oli kanssa toisen puolen persaus maassa kun auto oli seisonut pakkasessa kolme päivää. Mitään vikailmoituksia ei tullut. Yhden yön aikana on laskenut ainakin kerran sentin pari alemmaksi.Marko
Ei kai varsinaiset palkeet ole loppu jos ilmat vuotaa vain kylmällä? Ehkä joku liitoskin voi vuotaa vain kylmällä mutta veikkaisin venttiilejä. Ikävä tutkia vuotoja jos se tapahtuu vain kylmällä. Star testin sille tietenkin voisi lämpimässäkin tehdä.ahola kirjoitti:laitetaanpa tänne kyselyjä..mulla on samaa vikaa w220 ku pakkanen tippuu -20 nii auton keula aamuisin aivan tontissa,kun käynnistää niin lukee että warning car to low tai jotain mutta kun pari minuuttia käy niin homma okei eikä lämpimillä keleillä ole mitään häikkää?
joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä?
Seistessä jokainen tolppa on oma piirinsä. Jokaisessa tolpassa on oma venttiili, joka sulkeutuu kun pannaan parkkiin.ahola kirjoitti:mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
Eikö tuo tule siitä kun auto laskee kompressorin käyntiaikaa, paine ei nouse odotetussa ajassa jolloin joko kompressori on loppu tai jossain niin iso vuoto että se kasvattaa paineen nousuaikaa liikaa?ahola kirjoitti:nyt kuitenki ku tänään starttasin niin lukee senkin jälkeen kun auto on noussut että visit workshop airmatic esp abs...![]()
että hyvää uutta vuotta
Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.eerola kirjoitti:Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Onko tuo nyt off topikkia, suoraan liittyy autojen korjaamiseen. Mutta onko nämä etelän 20 asteen pakkaset keskimääräistä kylmempiä, eihän 30 astetta vielä vähän aikaa sitten ollut mitenkään erikoista vuodenvaihteessakaan. Taisi käydä yöllä -26:ssa mutta nytkin vaivaiset -13, kohta alkaa jo se prskln suolaloska roiskumaan.JP74 kirjoitti:Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.eerola kirjoitti:Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
muistaakseni 20mmzepe kirjoitti:Hei asiantuntijat,
kuinka paljon tuo Airmatic nostaa auton korkeutta, eli hieman suuremmalle maavaralle olisi käyttöä hetkellisesti.
zepe
Division kirjoitti:Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Mikäli olisi pelkästä vuodosta kyse niin kompura pumppaisi ilmaa tarvittaessa taukoamatta, niin pitkään kunnes kompura hajoaa.
Yleensä nuo ilmaperät kannattaa korjauttaa heti, kun auton kulma tai koko perä alkaa yhden yön aikana laskemaan kunnolla, koska silloin on vuoto jossain ja se johtaa pikkuhiljaa myös kompuran lahoamiseen, kun se joutuu jatkuvasti työstämään ilmaa sinne lisää ajon aikana.
Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.
Lisäksi vikailmoja voi tulla kylmän pakkasyön jälkeen, jos akku alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ja, kun kylmä ilma on ohuempaa ja perän paineet laskeneet sen takia ja käynnistäessä kompuran pitäisi täyttää "palkeet", mutta kompuran käyttöön ei riitäkään loppumassa olevasta akusta virtaa.
Ei kuulu laskea yön aikan, jos virtaa ei riitä ei kompura pumppa,280cdi_ep kirjoitti: Miten paljon akulla on kompressorin toimintaan vaikutusta?
Itsellä ei meinaa välillä yön jälkeen nostaa perää ylös. Akku 6 vuotta vanha.
Jos jousitus oikeassa korkeudessaan, vika voisi olla iskunvaimentimen sähköosassa.untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Luin tänään vikakoodit Boschin KTS 200-laitteella. Antoi vikakoodin "5380 ilmakammion erotusventtiili, etuvas. Katkos". Tulkitse tuota nyt sitten.untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?