Samaa luokkaa saa tuohon mitä 200cdi:hin ja on mahdollista muuttaa takaisin vakioksi kun hommaa jostain vakiosoftan ennenkuin ajaa virisoftan sisään.ceemeli kirjoitti:Minkälaisen muutoksen sillä ohjelmalla saisi ton vakio Viton 122hv/300nm tilalle ja onko mahdollista samalla systeemillä muuttaa takaisin vakio ohjelmalle jos jotain ongelmia ilmeneisi uudella softalla??!!
Jube tutustui cdi-mersuun!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Saa toki, mutta saa sen vakio-ohjelman helpomminkin ja tottakai sellainen on minullakin jos joskus tulee tarve palauttaa takaisin vakioksi.Kai_L kirjoitti:Kyllä sieltä jotkut "näppärät" sen vakiosoftankin saa talteen otettua. Vaati kyllä kortin irroittamisen ja vähän estojen purkamista.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ite tehnyt aina muttoksen niin että ottanut auton oman ohjelman ensin ulos ja sitte muokanut sitä ja se vakio softa kannataa aina pistää varmaanJube kirjoitti:Samaa luokkaa saa tuohon mitä 200cdi:hin ja on mahdollista muuttaa takaisin vakioksi kun hommaa jostain vakiosoftan ennenkuin ajaa virisoftan sisään.ceemeli kirjoitti:Minkälaisen muutoksen sillä ohjelmalla saisi ton vakio Viton 122hv/300nm tilalle ja onko mahdollista samalla systeemillä muuttaa takaisin vakio ohjelmalle jos jotain ongelmia ilmeneisi uudella softalla??!!
talteen(voipi olla pikasen auto/softa kohtaisia eroja vaikka kyse olis täysin samaan laisesta autosta, esim jos huollossa ajetu joskus joku päivitys)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tarkennatko vähän vuosimalliaJube kirjoitti:Millä olet lukenut noista alkupään cdi-malleista vakiosoftan?
esim W202 korisesta 200cdi 99 tulee ohjelma siististi ulos suoraan portista
samoin saman ikäisestä cdi vitosta(ei vaadi suoraa kytkeytmistä ohjain yksikön liitimiin tai sen avaamista)
joskus tosin on joutunut yritämään pari kertaa(väylää sotkettu lisävalo/popi vehje asenuksilla/vialisilla vetokoukun johto sarjoilla)
Viimeksi muokannut CDI203, Ti 24.03.2009 09:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ainahan sen voi tehdä niin että irrota sen lastun(epromin) ja tökkä kiini esim Willem AT3 laiteesen millä sitten otta vakio softan talteen,saman tienKai_L kirjoitti:Kyllä sieltä jotkut "näppärät" sen vakiosoftankin saa talteen otettua. Vaati kyllä kortin irroittamisen ja vähän estojen purkamista.
voi sitten poltaa uuten tyhjään piiriin virisoftan ja juotaa sen kiini
Sori jäi tosta puutumaan nimi ohjelmallta mitä yleensä tulee käytetyyn noihin ja muutenkin kun tuntuu sopivan useempaan autoon ,galletto 1250Jube kirjoitti:Niin ei ainakaan noista -98-99 malleista pysty kwp200:lla lukemaan vakiosoftaa.
-01 taitaa olla ensimmäinen josta pystyy.
kuva siihen tehdystä piuha/välipurkista on muistaakseni jonkun juttun mitä tänne laittanut liiteenäkin
KWP2000:sella ei pysty?(kiina vai alkuperäinen malli?)
täytty varmaan kokeila,kun taas tulee sellenen kärry laitetavaksi joskus
ja jos ei onistu saa molemat varalla olevat KWP2000:laiteet lähtee poistoon
Tällainen kasa tarttui huoltotarvikkeita matkaan KL-varaosiata tiistaina:

Tänään vaihdoin moottoriöljyt+suodattimen, ilmasuodattimen ja termostaatin. Jäi huolto hieman kesken kun piti lähteä iltavuoroon töihin.
Suuttinten juuret näyttivät tältä:

Samoin yllätyksenä tuli, että moottori oli myös alapuolelta täysin kuiva. Ohjausiskunvaimennin näkyi vuotaneen, eli se pitää uusia nyt samaan syssyyn kun on pohjamuovit irti. Moniurahihna ja rullat olivat niin uuden näköiset, että niitä ei ole tarvetta vielä uusia.
Alkaa käsitys paljon haukutusta cdi:stä muuttua päiväpäivältä positiivisempaan suuntaan
Ei nuo ehkä sitten ihan niin pa*koja olekkaan mitä on foorumeilta tullu aikasemmin luettua...

Tänään vaihdoin moottoriöljyt+suodattimen, ilmasuodattimen ja termostaatin. Jäi huolto hieman kesken kun piti lähteä iltavuoroon töihin.
Suuttinten juuret näyttivät tältä:

Samoin yllätyksenä tuli, että moottori oli myös alapuolelta täysin kuiva. Ohjausiskunvaimennin näkyi vuotaneen, eli se pitää uusia nyt samaan syssyyn kun on pohjamuovit irti. Moniurahihna ja rullat olivat niin uuden näköiset, että niitä ei ole tarvetta vielä uusia.
Alkaa käsitys paljon haukutusta cdi:stä muuttua päiväpäivältä positiivisempaan suuntaan

Ei nuo ehkä sitten ihan niin pa*koja olekkaan mitä on foorumeilta tullu aikasemmin luettua...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Kohta et enää "vanhan liiton dieseliä" huolikkaan kun hetken ajelet tuollaJube kirjoitti:
Alkaa käsitys paljon haukutusta cdi:stä muuttua päiväpäivältä positiivisempaan suuntaan![]()
Ei nuo ehkä sitten ihan niin pa*koja olekkaan mitä on foorumeilta tullu aikasemmin luettua...

On se cdi vaan niin tätä päivää.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Voisitko hieman tarkentaa?Timo J kirjoitti:... ja kirjoitettua.Jube kirjoitti:Ei nuo ehkä sitten ihan niin pa*koja olekkaan mitä on foorumeilta tullu aikasemmin luettua...
Cdi:n tyyppillisistä ongelmista/ostaessa huomioitavista kohteista olen varmasti kertonut monessakin topicissa, missä niistä on kyselty mutta en käsittääkseni ole omiin kokemuksiin vedoten pa*kaksi tuollaista haukkunut kun ei kokemusta ole aiemmin edes ollut


Vaikka mistäpä tuota muistaa ku tälläki foorumilla 5vuotta pyöriny vaikka ois joskus tullu haukuttuakin


Tarpeeksi kun on kauhutarinoita lueskellu niin osas nyt ostaa tämmösen yksilön, joka on kaiketi hyvän tuntoisessa iskussa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään tuli maski ja eilen hain KL:stä uuden ohjausiskunvaimentimen.
Huolto-osat ja ohjausiskunvaimennin maksoi yhteensä aikalailla 250€. On se Mersun huoltaminen vaan eri edullista kuin esim. Bmw:n
Muutama kuva tältä päivältä:







Myönnettävä se kai on, ettei tuo punainen nyt niin kauhea väri ole
Huolto-osat ja ohjausiskunvaimennin maksoi yhteensä aikalailla 250€. On se Mersun huoltaminen vaan eri edullista kuin esim. Bmw:n

Muutama kuva tältä päivältä:







Myönnettävä se kai on, ettei tuo punainen nyt niin kauhea väri ole

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä on hieman naarmuja.postimies kirjoitti:Puskureissa tummassa osassa näyttää olevan hieman naarmuja, mutta ne saa ilmeisesti ainakin osittain häviämään paikkavärillä.
Tilaan paikkavärin kun on seuraavan kerran asiaa "Veholle"

Mitä tämän yksilön virheisiin muuten tulee niin kuskin ovessa on ollut piehenkö klommo, joka on oikastu jollain "imukuppi" systeemillä ja tietyssä valossa peilaa sellainen kananmunan kokoinen alue ovessa kylkilista yläpuolella. Virhe on kuitenkin niin pieni, että siitä on vaikea saada kuvaa kameralla

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään tein huollon loppuun ja vaihdoin ohjausiskunvaimentimen.
Auto on osoittautunut lähemmässäkin tarkastelussa oikein hyväkuntoiseksi peliksi kaikinpuolin
Auto lähtee huomenna isälle ajoon ja raportoidaan tänne miten taival cdi:n kanssa taittuu...
Tässäpä vielä parit kuvat:





Auto on osoittautunut lähemmässäkin tarkastelussa oikein hyväkuntoiseksi peliksi kaikinpuolin

Auto lähtee huomenna isälle ajoon ja raportoidaan tänne miten taival cdi:n kanssa taittuu...

Tässäpä vielä parit kuvat:





Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Läppä-akseli tarkastettu. Kaikki läpät olivat kiinni akselissa, samoin kuin "kellon" nivel.
Läpät/kellon akseli tosin eivät liiku mihinkään vaan akseli on kokoajan ääriasennossa ja läppä-akseli kuvan mukaisessa asennossa:

Minun käsitykseni mukaan läpät ovat nyt täysin auki, koska "kellon" akseli on niin ulkona kuin mahdollista ja näinollen itse läppä-akseli niin "edessä" moottoria pituus suunnassa katsottuna kuin mahdollista
Kertokaa viisaammat jos olen väärässä
Läpät/kellon akseli tosin eivät liiku mihinkään vaan akseli on kokoajan ääriasennossa ja läppä-akseli kuvan mukaisessa asennossa:

Minun käsitykseni mukaan läpät ovat nyt täysin auki, koska "kellon" akseli on niin ulkona kuin mahdollista ja näinollen itse läppä-akseli niin "edessä" moottoria pituus suunnassa katsottuna kuin mahdollista

Kertokaa viisaammat jos olen väärässä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Cdi on nyt ollu viikonpäivät isännällä ajossa ja tänään käytiin hakemassa uudet 16" avantgarde replica vanteet 205/55/16 kumeksilla.
Tällaiset siis:

Tällaiset siis:

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90