simppa80 kirjoitti:On tuolla suutintyöllä niin paljon hintaa että saapi jäädä. KAtsoin Saksan ebaystä niin halvimmillaan suutin 70€/kpl. Tuskin siellä kaikki särki ovat.
CDI203 ja muutkin:
Ymmärsinkö tuon suuttimen ohivuototestin oikein, että voi itsekkin tehdä kun vaan hommaa isot lääkeruiskut ja soppelia letkua niiden päihin.
Miten sitten? Starttaan menemään niin kauan kunnes polttoainetta tulee sinne "lääke"ruiskuihin asti ja sitten verrataan? Pitäisi olla tasaiset määrät.
Jos tähän testiin on jokin linkki niin postatkaa tähän topiciin.
Lähti muuten taas aamulla kylmällä koneella ihan hyvin käyntiin. Suurin ongelma tulee kun moottori on lämmin ja kun tuota lämmintäkin on ollut ulkonakin nyt illasta >20 astetta..
Pitää hakea pikku pussukka niitä O-renkaita Veholta tänään ja vaihdella niitä tuossa vkonloppuna. Pelottaa jo että millon auto tekee totaalisen tenän vaikka keskelle kaupunkia..

Joo itse voi tehdä(juuri se kuppitesti) ja on aika hellpoa eikä vältämättä tarvii hakea edes niitä ruiskuja(jotka ehkä helpompi tulkita) riitää kun on läpinäkyvää letkua 15-10cm(kaikki letkut sama halkaisia) mikä menee siihen suutimen yläpäähän tiukasti, mistä on ensin ottanut irti sen muovi nippelin josta ne pienet paluu letkut lähtee, sitten vaan pätkät sitä läpi näkyvää letkua(tai lääke ruiskut sopivalla väliletkulla kaikkien väliletkujen tulee olla saman kokoisia/pitusia) tökää niihin ja käyttä sen verran että niihin tulee polttoainetta, jos johonkin tulee huomatavasti enemän kun muihin on vika siinä tai jos kaikki tulee hetkessä täyteen on kaikissa vikaa(pikku pöräytyksestä ei pitäis tulla kun vähän pohjalle2-3mm riipuutosin ajasta/letkun/ruiskun koosta)
salon lähellä asialinen firma(nimi taisi olla jussin diiseli) homma oli jotain 130-150 suutin(sisälsi ohivuoto korjaus sarjan noin 40€)
saksan ebay:stä olen kanssa tilanut suutimia ja hyvin on toiminut hinta oli ale 50€ kpl uuden veroisia tuli posti laatikkon parissa päivässä(jos kaikki menee uusiksi ja tehon nosto mielessä kannat ehkä koitta kattela 1600bar systeemillä olevan *16 sprinterin suutimia)
uusia suutimen kärkiä saa saksasta auto-bedig(linkin laittanut johonkin juttun) firmasta esim amg alle 300€ 4kpl parissa päivässä suomeen suorran käteen toimitettuna joskami tiesi jonkun vielä halvemman paikan
ja niin kuin tossa jo aikaisemmin oli kirjoiteltu voi tosiaan sammua ajosta poltto ainee puolen vika silloin yleisin syy(itse asiassa joku oli jonnekin kirjoittanut että olis muka normaalia varsinkin lastutetuissa JA PÖH sano)
railipaineen ei tarvii edes romahtta riitää että säätely poikeama on hetken
riitävän iso (putoaa kartalta) esim kuluneita vaihto kunnossa olevia osia tai tehdään semmonen ohjelma(lastu)jossa ei jätettä yhtään kulumis varra sitten kun osat luonnostaan kuluu alkaa railipaine/sammuilu onkelmat, pyydetään mahdotomia aikansa kun yritää sitä seurailla(vähän kuin raili boxsi toimii ja vetää hyvin hetken) niitä ohjelmia on aikaa paljon tullut vastaan