Suutin vika korjattu, nyt jotain muuta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
joskami kirjoitti:Niin uskomattomalta ku kuulostaakin niin tein uuden ohjelman ja samalla hävisi kaikki vikatilat, nyt ajettu n.400km eikä kertaakaan vikatilaan.

Penkissä tehdyllä ohjelmalla noin 10km välein vikatilaan. En tiedä miten voi olla mahdollista :)
Yksi syy voi olla etta penkki ei koskaan vastaa taysin todelista ajotilanneta
tai sitten on jaanyt jotain kesken/lipsahtanut jotain paskaa ohjelmaan
..Se softan tekijä voisi olla kiitollinen kaikesta asiallisesta kritiikistä ihan suoraankin ja luulempa että korjaakin sen mielellään.
Niinkuin CDI203 tuossa kirjoittelikin, niin kerrankos tuota ihan erehdyskin sattuu, muttei sitä voi tieten korjata jos kukaan ei kerro...
Ollaan oltu softan tekijän kanssa koko ajan yhteydessä melkeinpä päivittäin, ja tietää koko ajan missä mennään.

Tiedä sitten mikä on oikea syy vikakoodeihin on mut ny uudella ohjelmalla ei ole vikakoodeja tullut. Sehän se pääasia on :)
Hyva etta toimii
Joskus taassa kun HKI pain ajelet voidaan vilkaista mita koodeja on tallessa jos kiinostaa ja et ole niita nollanut
teret taalta austraalian etelapuolelta
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Samalla suunnalla hieman ongelmaa tääläkin. Eli starttaus aika on pidentynyt. Ja varsinkin kuumalla ilmalla/moottorilla niinku nyt on ollut.

Lähtee kuitenkin käyntiin mutta huomannut tuon hieman pidentyneen starttausajan. Vaihdoin yhden O-renkaan viime viikola ja se auttoi noin. viikoksi. Rengas tuli siirtopumpulta lähtevälle letkulle.

Korkeapainepumpun tiivistys on tehty vajaa vuosi sitten ja sinne tulevien letkujen tiivisteet myös vaihdettu. Voiko ns. "tarvike" polttoainesuodatin aiheuttaa ongelmia polttoaineen saannin kanssa?

Jonkin verran mielestäni näytti että siirtopumpun-korkeapainepumpun letkussa menisi ilmakuplaa.

Myös pajalla kun aukaisivet konepeltini (vaijeri oli hypännyt edestä) ni mainitsin siitä niin olivat testerillä katsoneet että heti lähtee käyntiin kun saa vaan paineen tarpeeksi korkealle.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Samalla suunnalla hieman ongelmaa tääläkin. Eli starttaus aika on pidentynyt. Ja varsinkin kuumalla ilmalla/moottorilla niinku nyt on ollut.

Lähtee kuitenkin käyntiin mutta huomannut tuon hieman pidentyneen starttausajan. Vaihdoin yhden O-renkaan viime viikola ja se auttoi noin. viikoksi. Rengas tuli siirtopumpulta lähtevälle letkulle.

Korkeapainepumpun tiivistys on tehty vajaa vuosi sitten ja sinne tulevien letkujen tiivisteet myös vaihdettu. Voiko ns. "tarvike" polttoainesuodatin aiheuttaa ongelmia polttoaineen saannin kanssa?

Jonkin verran mielestäni näytti että siirtopumpun-korkeapainepumpun letkussa menisi ilmakuplaa.

Myös pajalla kun aukaisivet konepeltini (vaijeri oli hypännyt edestä) ni mainitsin siitä niin olivat testerillä katsoneet että heti lähtee käyntiin kun saa vaan paineen tarpeeksi korkealle.
Putsareisa ollut joskus sellasta vikaa että reikä mihin suurpaine pumpulle
menevä letku tulle on ollut pikasen liian iso eikä sen takia tiivisty täysin(vitoissa ollut myös mailmalla orkisputsareissa sellasta vikaa että taivutettu peltisauma millä putsarin alaosa ja yläpala on toisisan kiini ollut jotenkin huono ja vedelyt sieltä ilmaa)

yksi mikä aiheuta startin pitenemistä on suutimen paluu vuoto
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Samalla suunnalla hieman ongelmaa tääläkin. Eli starttaus aika on pidentynyt. Ja varsinkin kuumalla ilmalla/moottorilla niinku nyt on ollut.

Lähtee kuitenkin käyntiin mutta huomannut tuon hieman pidentyneen starttausajan. Vaihdoin yhden O-renkaan viime viikola ja se auttoi noin. viikoksi. Rengas tuli siirtopumpulta lähtevälle letkulle.

Korkeapainepumpun tiivistys on tehty vajaa vuosi sitten ja sinne tulevien letkujen tiivisteet myös vaihdettu. Voiko ns. "tarvike" polttoainesuodatin aiheuttaa ongelmia polttoaineen saannin kanssa?

Jonkin verran mielestäni näytti että siirtopumpun-korkeapainepumpun letkussa menisi ilmakuplaa.

Myös pajalla kun aukaisivet konepeltini (vaijeri oli hypännyt edestä) ni mainitsin siitä niin olivat testerillä katsoneet että heti lähtee käyntiin kun saa vaan paineen tarpeeksi korkealle.
Putsareisa ollut joskus sellasta vikaa että reikä mihin suurpaine pumpulle
menevä letku tulle on ollut pikasen liian iso eikä sen takia tiivisty täysin(vitoissa ollut myös mailmalla orkisputsareissa sellasta vikaa että taivutettu peltisauma millä putsarin alaosa ja yläpala on toisisan kiini ollut jotenkin huono ja vedelyt sieltä ilmaa)

yksi mikä aiheuta startin pitenemistä on suutimen paluu vuoto
Näkyykö suutintestissä tuo?

Ihme kun auto parani hetkeksi kun yhdentiivisteen vaihdoin, vai oliko se sitten vaan sattumaa??? Saako siellä mennä ilmakuplia siellä letkussa? Siis yhtään kun auto käynnissä??
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei Jos meinaat suutin testiä missä näkyy suutinten väliset korjaus erot (hub 2 j:en) pitää otta ohivuoto letkut suutimista irti ja laitta vaikka sopivat läpinäkyvät letkut pystyyn per suutin(apteekista 4isoa lääke ruiskua saa mitattun erot vielä tarkemmin)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:Ei Jos meinaat suutin testiä missä näkyy suutinten väliset korjaus erot (hub 2 j:en) pitää otta ohivuoto letkut suutimista irti ja laitta vaikka sopivat läpinäkyvät letkut pystyyn per suutin(apteekista 4isoa lääke ruiskua saa mitattun erot vielä tarkemmin)
En tiiä mikä testi se on mutta se korjaaja näytti sellasia läpinäkyviä kuppeja joissa oli letkut ja sano ja että ne lyödään kiinni ja katsotaan että määrät ovat tasaiset. Ei maksa testi ko muutaman kympin.. Pitää varmaan tehdä.

Tänäänkin tutkin letkuja ja liitoksia. Ei ulkoisia vuotoja. Kun ottaa anturin irti railtukin jommasta kummasta päästä niin ei lähde ollenkaan käyntiin ja sanoo EPC..

Käskin vaimoa starttaamaan niin menee jonkin verran ilma kuplia siirtopumpulle tulevassa ja lähtevässä letkussa. Onko normaalia?


EDIT:
Niin ja unohdin sanoa että täydellä kiihdytyksellä tänään motarin ramppiin 3 vaihteella kierroksia n.3500 tuntui erittäin pienehkö nykäisy, varmaan samaan ongelmaan liityy että soppa loppuu kesken.. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Kyllä ilmakuplat niissä putkissa tarkottaa aina ongelmia, joko jo olemassa olevia tai tulevia. Kyllähän se systeemi hiukan kestää niitä mutta ilman toimii paremmin. :)
Vaihda ihmeessä kaikki ne o-renkaat jotka siellä on.

Se kuppihomma mittaa suutinten ohivuodon. Jos sitä ohivuotoa on tarpeeksi niin se estää taatusti käynnistymisen kokonaan. Omassa pelissä taistelin muka ilmavuotojen kanssa mutta oikea vika oli yhdessä suuttimessa jossa oli liikaa ohivuotoa. Ei nimittäin nosta käynnistyksessä tarpeeksi railpainetta ja siinä rajoilla kun on niin kuun asennosta riippuen käynnistyy joskus paremmin ja joskus huonommin.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

barton kirjoitti: Se kuppihomma mittaa suutinten ohivuodon. Jos sitä ohivuotoa on tarpeeksi niin se estää taatusti käynnistymisen kokonaan. Omassa pelissä taistelin muka ilmavuotojen kanssa mutta oikea vika oli yhdessä suuttimessa jossa oli liikaa ohivuotoa. Ei nimittäin nosta käynnistyksessä tarpeeksi railpainetta ja siinä rajoilla kun on niin kuun asennosta riippuen käynnistyy joskus paremmin ja joskus huonommin.
Vaikuttaako tuo ohivuoto sitten myös niin että saattaa kaasupohjassa kiihdytyksessä pamahtaa EPC näytölle ja auto sammuu?

Heittäkääs jotakin kustannusarviota tuosta suutin vuodon korjauksesta.. :cry:

Mitäs ne isommat suutinkärjet maksoikaan, kannattasko ne tumpata sinne samalla, ja turbo vaihtoon ja sitä rataa sitten.. :twisted:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4788
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

simppa80 kirjoitti:
barton kirjoitti: Se kuppihomma mittaa suutinten ohivuodon. Jos sitä ohivuotoa on tarpeeksi niin se estää taatusti käynnistymisen kokonaan. Omassa pelissä taistelin muka ilmavuotojen kanssa mutta oikea vika oli yhdessä suuttimessa jossa oli liikaa ohivuotoa. Ei nimittäin nosta käynnistyksessä tarpeeksi railpainetta ja siinä rajoilla kun on niin kuun asennosta riippuen käynnistyy joskus paremmin ja joskus huonommin.
Vaikuttaako tuo ohivuoto sitten myös niin että saattaa kaasupohjassa kiihdytyksessä pamahtaa EPC näytölle ja auto sammuu?

Heittäkääs jotakin kustannusarviota tuosta suutin vuodon korjauksesta.. :cry:

Mitäs ne isommat suutinkärjet maksoikaan, kannattasko ne tumpata sinne samalla, ja turbo vaihtoon ja sitä rataa sitten.. :twisted:
Vaikuttaa...
Niitä hetisammuttavia vikoja on vaan pari ja railpaineen lasku jostain syystä ylivoimaisesti yleisin.

Suuttimien muutostyö AMG,tä vastaaviksi huoltotoimineen ~1000€/4kpl.
Rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani.

Kannattavuudesta sanoisin........taiolkoon :roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

On tuolla suutintyöllä niin paljon hintaa että saapi jäädä. KAtsoin Saksan ebaystä niin halvimmillaan suutin 70€/kpl. Tuskin siellä kaikki särki ovat.

CDI203 ja muutkin:
Ymmärsinkö tuon suuttimen ohivuototestin oikein, että voi itsekkin tehdä kun vaan hommaa isot lääkeruiskut ja soppelia letkua niiden päihin.

Miten sitten? Starttaan menemään niin kauan kunnes polttoainetta tulee sinne "lääke"ruiskuihin asti ja sitten verrataan? Pitäisi olla tasaiset määrät.

Jos tähän testiin on jokin linkki niin postatkaa tähän topiciin.

Lähti muuten taas aamulla kylmällä koneella ihan hyvin käyntiin. Suurin ongelma tulee kun moottori on lämmin ja kun tuota lämmintäkin on ollut ulkonakin nyt illasta >20 astetta..

Pitää hakea pikku pussukka niitä O-renkaita Veholta tänään ja vaihdella niitä tuossa vkonloppuna. Pelottaa jo että millon auto tekee totaalisen tenän vaikka keskelle kaupunkia.. :evil:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:On tuolla suutintyöllä niin paljon hintaa että saapi jäädä. KAtsoin Saksan ebaystä niin halvimmillaan suutin 70€/kpl. Tuskin siellä kaikki särki ovat.

CDI203 ja muutkin:
Ymmärsinkö tuon suuttimen ohivuototestin oikein, että voi itsekkin tehdä kun vaan hommaa isot lääkeruiskut ja soppelia letkua niiden päihin.

Miten sitten? Starttaan menemään niin kauan kunnes polttoainetta tulee sinne "lääke"ruiskuihin asti ja sitten verrataan? Pitäisi olla tasaiset määrät.

Jos tähän testiin on jokin linkki niin postatkaa tähän topiciin.

Lähti muuten taas aamulla kylmällä koneella ihan hyvin käyntiin. Suurin ongelma tulee kun moottori on lämmin ja kun tuota lämmintäkin on ollut ulkonakin nyt illasta >20 astetta..

Pitää hakea pikku pussukka niitä O-renkaita Veholta tänään ja vaihdella niitä tuossa vkonloppuna. Pelottaa jo että millon auto tekee totaalisen tenän vaikka keskelle kaupunkia.. :evil:
Joo itse voi tehdä(juuri se kuppitesti) ja on aika hellpoa eikä vältämättä tarvii hakea edes niitä ruiskuja(jotka ehkä helpompi tulkita) riitää kun on läpinäkyvää letkua 15-10cm(kaikki letkut sama halkaisia) mikä menee siihen suutimen yläpäähän tiukasti, mistä on ensin ottanut irti sen muovi nippelin josta ne pienet paluu letkut lähtee, sitten vaan pätkät sitä läpi näkyvää letkua(tai lääke ruiskut sopivalla väliletkulla kaikkien väliletkujen tulee olla saman kokoisia/pitusia) tökää niihin ja käyttä sen verran että niihin tulee polttoainetta, jos johonkin tulee huomatavasti enemän kun muihin on vika siinä tai jos kaikki tulee hetkessä täyteen on kaikissa vikaa(pikku pöräytyksestä ei pitäis tulla kun vähän pohjalle2-3mm riipuutosin ajasta/letkun/ruiskun koosta)

salon lähellä asialinen firma(nimi taisi olla jussin diiseli) homma oli jotain 130-150 suutin(sisälsi ohivuoto korjaus sarjan noin 40€)

saksan ebay:stä olen kanssa tilanut suutimia ja hyvin on toiminut hinta oli ale 50€ kpl uuden veroisia tuli posti laatikkon parissa päivässä(jos kaikki menee uusiksi ja tehon nosto mielessä kannat ehkä koitta kattela 1600bar systeemillä olevan *16 sprinterin suutimia)

uusia suutimen kärkiä saa saksasta auto-bedig(linkin laittanut johonkin juttun) firmasta esim amg alle 300€ 4kpl parissa päivässä suomeen suorran käteen toimitettuna joskami tiesi jonkun vielä halvemman paikan

ja niin kuin tossa jo aikaisemmin oli kirjoiteltu voi tosiaan sammua ajosta poltto ainee puolen vika silloin yleisin syy(itse asiassa joku oli jonnekin kirjoittanut että olis muka normaalia varsinkin lastutetuissa JA PÖH sano)
railipaineen ei tarvii edes romahtta riitää että säätely poikeama on hetken
riitävän iso (putoaa kartalta) esim kuluneita vaihto kunnossa olevia osia tai tehdään semmonen ohjelma(lastu)jossa ei jätettä yhtään kulumis varra sitten kun osat luonnostaan kuluu alkaa railipaine/sammuilu onkelmat, pyydetään mahdotomia aikansa kun yritää sitä seurailla(vähän kuin raili boxsi toimii ja vetää hyvin hetken) niitä ohjelmia on aikaa paljon tullut vastaan
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:On tuolla suutintyöllä niin paljon hintaa että saapi jäädä. KAtsoin Saksan ebaystä niin halvimmillaan suutin 70€/kpl. Tuskin siellä kaikki särki ovat.

CDI203 ja muutkin:
Ymmärsinkö tuon suuttimen ohivuototestin oikein, että voi itsekkin tehdä kun vaan hommaa isot lääkeruiskut ja soppelia letkua niiden päihin.

Miten sitten? Starttaan menemään niin kauan kunnes polttoainetta tulee sinne "lääke"ruiskuihin asti ja sitten verrataan? Pitäisi olla tasaiset määrät.

Jos tähän testiin on jokin linkki niin postatkaa tähän topiciin.

Lähti muuten taas aamulla kylmällä koneella ihan hyvin käyntiin. Suurin ongelma tulee kun moottori on lämmin ja kun tuota lämmintäkin on ollut ulkonakin nyt illasta >20 astetta..

Pitää hakea pikku pussukka niitä O-renkaita Veholta tänään ja vaihdella niitä tuossa vkonloppuna. Pelottaa jo että millon auto tekee totaalisen tenän vaikka keskelle kaupunkia.. :evil:
Joo itse voi tehdä(juuri se kuppitesti) ja on aika hellpoa eikä vältämättä tarvii hakea edes niitä ruiskuja(jotka ehkä helpompi tulkita) riitää kun on läpinäkyvää letkua 15-10cm(kaikki letkut sama halkaisia) mikä menee siihen suutimen yläpäähän tiukasti, mistä on ensin ottanut irti sen muovi nippelin josta ne pienet paluu letkut lähtee, sitten vaan pätkät sitä läpi näkyvää letkua(tai lääke ruiskut sopivalla väliletkulla kaikkien väliletkujen tulee olla saman kokoisia/pitusia) tökää niihin ja käyttä sen verran että niihin tulee polttoainetta, jos johonkin tulee huomatavasti enemän kun muihin on vika siinä tai jos kaikki tulee hetkessä täyteen on kaikissa vikaa(pikku pöräytyksestä ei pitäis tulla kun vähän pohjalle2-3mm riipuutosin ajasta/letkun/ruiskun koosta)

salon lähellä asialinen firma(nimi taisi olla jussin diiseli) homma oli jotain 130-150 suutin(sisälsi ohivuoto korjaus sarjan noin 40€)

saksan ebay:stä olen kanssa tilanut suutimia ja hyvin on toiminut hinta oli ale 50€ kpl uuden veroisia tuli posti laatikkon parissa päivässä(jos kaikki menee uusiksi ja tehon nosto mielessä kannat ehkä koitta kattela 1600bar systeemillä olevan *16 sprinterin suutimia)

uusia suutimen kärkiä saa saksasta auto-bedig(linkin laittanut johonkin juttun) firmasta esim amg alle 300€ 4kpl parissa päivässä suomeen suorran käteen toimitettuna joskami tiesi jonkun vielä halvemman paikan

ja niin kuin tossa jo aikaisemmin oli kirjoiteltu voi tosiaan sammua ajosta poltto ainee puolen vika silloin yleisin syy(itse asiassa joku oli jonnekin kirjoittanut että olis muka normaalia varsinkin lastutetuissa JA PÖH sano)
railipaineen ei tarvii edes romahtta riitää että säätely poikeama on hetken
riitävän iso (putoaa kartalta) esim kuluneita vaihto kunnossa olevia osia tai tehdään semmonen ohjelma(lastu)jossa ei jätettä yhtään kulumis varra sitten kun osat luonnostaan kuluu alkaa railipaine/sammuilu onkelmat, pyydetään mahdotomia aikansa kun yritää sitä seurailla(vähän kuin raili boxsi toimii ja vetää hyvin hetken) niitä ohjelmia on aikaa paljon tullut vastaan
KIITOS VASTAUKSESTA! :D

Löysinkin juttua tuolta..
TEE-SE-ITSE- SUUTINTESTI


Jos ne AMG-kärjet hommais niin pitäähän ne kärjet sinne vaihtaakin ja sitten tiivisteet yms. Eli kyllähän sille hommalle hintaa tulee. Ja eikös sitä vakio suutinrunkoakin tule muuttaa???

Tuosta mun ohjelmasta on ilmeisesti juurikin otettu aikalailla kaikki irti..
Millaisen hyödyn saisi noilla 1600bar sprintterin suuttimilla, jos mulla nyt on -02 C200 CDI (man), eli oliko se 1300bar.. jne..

Tarkoitan millaisesta tehon lisäysmäärästä voidaan puhua? 270 kytkin ois myös hyllyssä että sillo voitais väännöilläkin ilmeisesti "huullutella" hieman..

:lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ne kärjet voi hyvin vaihtaa itse suutimen alapääsä oleva holkki mutteri auki vanhakärki(tarkkana etei pikku osat putoa ja häviä) ulos uusi sisään(kaksi ohjain tappia vastaavin reikiin) holkki mutterin kierteesen tippa ruuvilukitetta ja kiristys
(oikeen varman pääle jos pella samalla laitta uudet holkki mutterit ne alkaa joskus vuotamaan), kunhan on huolellinen varsinkin puhtauden suhteen
sitä ei voi liika korostaa diiselin polttoaine laitteiten kanssa,

muita tiiviste/tarvike kuluja ei tule kun normi suutimen irotuksessa
eli suutimen ja kanne väliin kupari tiivisteprikat alle euron kpl esim kl varaosissa
ja uudet pultiti nekään ei hirveitä maksa samassa paikassa
ja pitää uusia muutenkin aina jos suutimen otta
irti, kiristys 7NM

ilman runko muutostakin pikusen lisää tehoja

toi sprinterin runkojuttu sitä varten
että jossain malleissa on
valmiiks paremin tehoa antavat (lähes samat rungot kuin amg)

myös jossain loppu pään 1300bar systeemillä olevissa 270 copeisa ilmeisesti

silon kun aikas lailla kaikki otettu irti paljon helpomin/altiimpi kaiken laisille osien kulumisesta/olosuhteiden muutoksille johtuville onkelmille
esim penkisä säädetty juuri siihen rajoille että ei vielä tule normaali tilanteesa onkelmia sitten joku vähän kuluu/vaikka lämpötila muutoksesta johtuen joku toleranssi jossain pikusen muutu (vaikka railipaaineen säädin, suutin,suurpaine pummpu) niin yritää korjailla tilanetta mutta jos ollan jo valmiiksi rajalla ei enään ole varaa ei pysty korjaaman tilanetta pyynin mukaiseksi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kiitos taas.

Mulla sekottuu nyt nää kärki ja runko asiat. Eli jos tuossa sprinterissä amg:tä vastaava runko niin pitää ilmeisesti sellainen hankkia ja sitten suuremmat kärjet vielä niihin? Vai onko niissä myös kärki sellainen että riittää kovemman tehon ulosottoon? Noita suuttimia tuntuu olevan jos milojoonaa eri mallia. Lisäks pitäis saada 4kpl kait juuri samanlaisia?

Mutta oisko tuossa esim:
http://cgi.ebay.de/Einspritzduesen-inje ... 1|294%3A50

Toimiiko isompi suutin normaalisti myös jos autossa olisi vakio 85kW ohjelma?

Suuttimien irroitus ei ilmeisesti ole helppoa ilman jotain ulosvetäjää?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Suosittelen kärkien vaihtoa asiantuntevassa liikkeessä.
Omat suuttimet tais käydä kärkien vaihdon takia 3 kertaa takuuhuollossa erinäisten asiotten takia, itse et pysty testamaan suutinta, suihkun muoto voi olla huono taikka jäädä vuotamaan holkkimutterista.

Miten se oli, et markan seppä ja niin edell.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jäiköhän mitään epäselväks? :(

1 vasemmalla.. Myykääpä joku mulle suutin halvalla..
A6110701387 OLI NUMERO.

Kuva :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Korjauta tuo vanha tai vaihda itse tiivistesarja siihen muistaakseni n.20e
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Jäiköhän mitään epäselväks? :(

1 vasemmalla.. Myykääpä joku mulle suutin halvalla..
A6110701387 OLI NUMERO.
Vika taisi sitten löytyä tätä on lähi aikona nähty aika paljon (1,5kk 3autoa)
toinen vasemallta alkaa olla myös huollon tarpeessa

suutinta ostellessa on yksi huomion arvoinen juttu, rungonnumerot vaikka olis samat saatta kärki olla numeroltaan eri, tämösiäkin tullut vastaan(varsinkin jos on kunostettu runko kyseesä)
jos alat itse kunostamaan ja avaat niin SE PUHTAUS
on sitten oikeesti tärkeetä jo ihan pikkunen määrä likaa saa suutimen/neulan jumin, vuotamaan
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kuinka tuon saa itse irti tuon suuttimen ja vaihdettua tiivisteet? Onko se hankala homma? Kiinostais kyllä tuo tivisteteiden vaihtoa kun hinta on niin halpa. Mutta saako sen itse kuntoon ja toimimaan ni onko siitä varmuutta?

Mitkä paikat myy korjaussarjaa? Dieselhuollot?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1832
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

simppa80 kirjoitti:Kuinka tuon saa itse irti tuon suuttimen ja vaihdettua tiivisteet? Onko se hankala homma? Kiinostais kyllä tuo tivisteteiden vaihtoa kun hinta on niin halpa. Mutta saako sen itse kuntoon ja toimimaan ni onko siitä varmuutta?

Mitkä paikat myy korjaussarjaa? Dieselhuollot?
Oisko tästä apua.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Näistä hyvistä ohjeista näkee kyllä suutimen irotuksen kannesta, kannen ja suutimen välisen kupari tiivisteen iroituksen/vaihdon

joka valitettavasti ei vaikuta tohon paluu vuotoon ja sen tiivistämiseen joka vaati suutimen purkamisen, mikä on helppo juttu ainut tarvitava erkoisempi avain on 10mm kuusiokolo avain missä on reikä päässä
sen voi tehdä tavalisesta poraamalla, myös joskus nähnyt ovien karmien säätöön käytetyn samanlaista avainta

korjaus/tiivistys sarjaa voi koitaa kysellä diisel korjaamosta/bosch osia myyvistä paikoista

joskamilla ilmeisesti joku hyvä/edulinen(20€) paikka tiedossa?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

CDI203 kirjoitti: korjaus/tiivistys sarjaa voi koitaa kysellä diisel korjaamosta/bosch osia myyvistä paikoista

joskamilla ilmeisesti joku hyvä/edulinen(20€) paikka tiedossa?
Jyväskylässä ainakin hiomo Kantanen olisi vaihtanut (oman) kärjen uusilla tiivisteillä 60e/kpl ja sen jälkeen testannu suuttimen.
Mut heillä ei ollut tietoa amg:n suuttimen ja vakio suuttimen eroista.

Kaveri käyttää paljon pösöjen (hdi?) suuttimia korjattavana siellä.

En nyt muista mistä tuota tiiviste sarjaa kyselin, mut semmonen muisti kuva on jäänyt että sen hinta olisi ollut n.20e
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Suutimia/AMG ym

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ite vaihdeltu noita sisäkaluja muuten vialisista suttimista
sen takia ei ole sen tarkempaa tieto mistä sais noita korjaus sarjoja

tässä parit linkit amg(uusia339,15kpl) suutimia/kärkiä ja tavalisia ym myyviin

http://shop.auto-bendig.de/catalog/vehi ... &x=14&y=12

0 445 110 176

amg kärjet(65,90kpl)
http://shop.auto-bendig.de/catalog/prod ... _id=172345

http://www.teilesuche24.de/pkw,mercedes ... 8?c=102799

http://shop.auto-bendig.de/catalog/vehi ... &x=19&y=11

6110701387(tehdas uusi 236,60kpl)

http://www.teilesuche24.de/pkw,mercedes ... pde,102799

http://www.teilesuche24.de/pkw,mercedes ... 3?c=102803
(korkeapaine pumppu tehdas uusi 317,00)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Pitänee varmaan otella tuo suutin itse irti ja kiikuttaa huoltoon. Ei taida uskaltaa itse alkaa tiivisteitä sinne vaihtelemaan. 240€ suutinhuolto Oulussa ja käytettynä varaosana 220€ (+ vanha vaihdossa) eli sama huoltaa tuo. Uusi suutin 300€ Oulun tarviketorilla.
Viimeksi muokannut simppa80, Ma 29.06.2009 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Toi on hyvä että tulee noita kotimaisi paikkoja/hintoja näkyviin
mikäs muuten on sen
04******alkunen bosch numero mikä on siinä suutimen yläpäässä?sillä tai mb numerolla haku saksan ebya:stä

toisen foorumin puolella joku kauppas joku aika sitten suutimia tuntu olevan vaikka mihinmallin

jostain kun sais sen korjaus/tiivistys sarjan osa numeron niin vois ettiä sillä mailmalta ja tilata vaikka vähän useeman satsin
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:Toi on hyvä että tulee noita kotimaisi paikkoja/hintoja näkyviin
mikäs muuten on sen
04******alkunen bosch numero mikä on siinä suutimen yläpäässä?sillä tai mb numerolla haku saksan ebya:stä

toisen foorumin puolella joku kauppas joku aika sitten suutimia tuntu olevan vaikka mihinmallin

jostain kun sais sen korjaus/tiivistys sarjan osa numeron niin vois ettiä sillä mailmalta ja tilata vaikka vähän useeman satsin
Ois se ilmeiseti hyvä saada testattua sen korjaussarjan jälkeenkin se suutin. Yritin hakea MB numerolla mutta eipä sattunut kovin edukasta silmään. Muutenkin auto pitäisi nopeasti saada kuntoon kun ja startti ollut välillä niin pitkä kuumalla moottorilla että pelottaa jäädä välille..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Suuttimen irrotin tänään. Uskomattoman helppo juttu. Siellä välissä on ilmeisti jokin rasva/tahna. Ei tarvinutkun nostaa suutin pois. Ei ollut vuotanut joten putsaamistakaan ei paljoa tarvittu. :) Lähetän suutimen Ylivieskkaan varmaan huoltoon huomena/ylihuomena. Sais Perjantaiks sen takas. Oulun korjaajat on lomila..

Huolto 80€ ja tietty noi lähetys kulut tulee pääle. Jostakin pitäs saada pikkune momenttiavain. tai sitte väännetään summisa ja katkastaan pultti. :shock: Eihä se kovin lujassa sielä pultti ollutkaan. Oli Oulun Turusen diesel korjaamola sanonu (erääle korjaajale) että kiristys 7Nm ja sitten 90 ja (90 vielä pääle). Liikaa on tullu vuotoja sillä kevyemmälä kiristykselä ( 7Nm+90 ).

Korjaajan kans meinas että se rasva ei välttämätöntä sinne laittaa. Mikä rasva sinne käy? Tuo rasva on varmaa seuraavaa avausta varten sinne.. Prikka ja uus pultti pitää veholta hakea.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1832
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

huutonetissä myynnissä suutin.

no: 648070018705

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.ph ... =109198513
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

simppa80 kirjoitti:Oulun Turusen diesel korjaamola sanonu (erääle korjaajale) että kiristys 7Nm ja sitten 90 ja (90 vielä pääle). Liikaa on tullu vuotoja sillä kevyemmälä kiristykselä ( 7Nm+90 ).

Korjaajan kans meinas että se rasva ei välttämätöntä sinne laittaa. Mikä rasva sinne käy? Tuo rasva on varmaa seuraavaa avausta varten sinne.. Prikka ja uus pultti pitää veholta hakea.
Kl-varaosista ja Veholta saa sitä rasvaa siihen suutimen varteen, tuntuu tuo ylimääräinen 90 astetta aika rajulle... En suosittelisi
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo helposti se lähtee jos ei ole vuotanut, pultia yli kirstetty ja rasvaa laitettu,

Rasvaa kannatta laitta kansi ja suutin liikuu(ihan vähän mutta kuitenkin) eri tahtia ja jos rasvaa ei välissä ole saataa vähän jumitta ja sitten alkaa vuotamaan,

Uudella pultilla, tiivisteelä, ehjillä tiiviste pinnoilla, rasvalla(rasvatuna kirstyy oikasti pohjaan asti), sen ei pitäis vuotaa ohje arvoon kirstettynä

ELI EI MITÄÄN YLI KIRSTYKSIÄ

edit
pultin reikä puhtaaksi
Vastaa Viestiin