timbeniiranen kirjoitti:itellä classikki farkku ja alla 235.35.19 niin ihan jees on noinki mut tilasin kuitenki weitecin jousi satsin joka tippaa keulaa 45mm ja perää 30mm..
laitan kuvvaa kuhan jouset alla...
Ei taida oikeen olla enää hyvä tuo -45 olla vakiovaimentimille? Onko kuvaa nyt? Mulla on kyllä "citymaasturi" tuo omani vaikka avantgarde ja 18" 225/40. Tossa tuo mun:
-Jack- kirjoitti:
Olisko tuossa mitään järkeä? Jos olet jo ostanu jouset, niin samalla vaivalla se menee heittää ne uudet jousetki sinne taakse ko vaihtaa vain kumit.
No ei varmaan oo järkeä hirveenä, mutta mietimpä miksi Eerola (alusta spesialisti ) oli näin muistaakseni tehnyt?
Kertokee mitkä kumet hommaan ja saako noita tarvikkeena?
timbeniiranen kirjoitti:itellä classikki farkku ja alla 235.35.19 niin ihan jees on noinki mut tilasin kuitenki weitecin jousi satsin joka tippaa keulaa 45mm ja perää 30mm..
Ei taida oikeen olla enää hyvä tuo -45 olla vakiovaimentimille? Onko kuvaa nyt? Mulla on kyllä "citymaasturi" tuo omani vaikka avantgarde ja 18" 225/40. Tossa tuo mun:
-Jack- kirjoitti:
Olisko tuossa mitään järkeä? Jos olet jo ostanu jouset, niin samalla vaivalla se menee heittää ne uudet jousetki sinne taakse ko vaihtaa vain kumit.
No ei varmaan oo järkeä hirveenä, mutta mietimpä miksi Eerola (alusta spesialisti ) oli näin muistaakseni tehnyt?
tuossa osviittaa.. onhan se julman korkea vielä...
-Jack- kirjoitti:
tuossa osviittaa.. onhan se julman korkea vielä...
-Jack- kirjoitti:
Eerolalla tais olla takana vakiojouset koska hänellä oli jotain ongelmia H/R takajousien kans...
simppa80 kirjoitti:[quote="timbeniiranen"
huomenna ksenonien kimppuun hypättävä...
Menee nyt jo vähä tai oikeastaa PALJON offtopic, mutta..
Sulla varmaan hommattuna vastukset/vikaohitin sinne kaveriks tai sitten ohjelmoinnilla xenonit käyttöön. Eriasia tietty jos kyseessä 50W xenonit?[/quote]
Sellanen nopee aiheeseen liittymätön kysymys kun mulla on mersun etutolpat autotallin lattialla ja niihin pitäis jouset vaihtaa niin millä pakettin pysyy kasassa kun sitä puristaa?
Onko sen kumihatun alla toinen mutteri joka pitää paketin kasassa?
Mun eibachin jousien mukana tulleiden TUV lappujen mukaan olisi jouset käyny farkkuun ja sedaniin.
No voi perskele. Oisin itsekkin nuo sitte varmaa tilannu, jos tuon ois tienny. Eikö takapäähän kuitenkin oo farmariin astetta jäykemmät. Ebay mun mielestä myy eri numerolla.. No brabus jouset tulee nyt ja eibach tekee kuulemma brabukselle jouset..
Jolle kirjoitti:Sellanen nopee aiheeseen liittymätön kysymys kun mulla on mersun etutolpat autotallin lattialla ja niihin pitäis jouset vaihtaa niin millä pakettin pysyy kasassa kun sitä puristaa?
Onko sen kumihatun alla toinen mutteri joka pitää paketin kasassa?
Paketin yläpäässä on iskarin kiereillä sellainen hassu lukkoprikkamutteri. Sen kun saat irti, kumihatun saa ruuvatuksi auki.
Kannattaa katsoa, missä asennossa kumihattu on että osaat ruuvata sen takaisin vastaavaan asentoon. Muuten tulee ihmettelyä kun asennat pakettia takaisin autoon paikoilleen.
Saapuivat tänään. Saapas nähä millo ne alle joutaa.. Osaako kukaan kertoa mitä kumeja noiden kaveriks taakse kannattais kokeilla. Saako noita kumeja tarvikeliikkeestä ja millähä nimelä niitä osais kysellä?
Takajouseen tulee kumit. Kokeilemalla oikea selviää, sillä "oikea" kumi riippuu katsojan silmästä ja auton peräkontissa olevista varusteista, eli massasta.
Jousen kumeja saa vaikkapa KL-varaosista. Hinta ei ole montaa euroa, joten kannattaa varautua asennushommiin vaikkapa ykkösen ja kakkosen kumeilla. Voisin melkein lyödä vetoa että tällä hetkellä autossasi on nelosen kumit takana (koska sellaiset siellä usein on).
Hinta siis on sellainen, että ylimääräiseksi jäävät eivät aiheuta taloudellista katastrofia lompakkoon ja soveltuvat vaikkapa kupinalusiksi
Jolle kirjoitti:Itellä on eibachien kans takana 4 kumi ja mun mielestä näyttää sopusuhtaselta kun kaaren ja renkaan väli on aika lähelle sama edessä ja takana...
Eihän löydy sulta kuvaa autostas. Onko kyseessä jouset vai koko alusta?
Jolle kirjoitti:Itellä on eibachien kans takana 4 kumi ja mun mielestä näyttää sopusuhtaselta kun kaaren ja renkaan väli on aika lähelle sama edessä ja takana...
Pelkät jouset, ja autosta saa kuvaa aikasintaan keskiviikkona kun se palaa vehosta
Tässä autossa minulla oli Eibachin Pro Kit-jouset ja nelosen kumit.
simppa80 kirjoitti:Pitääkö tehdä 4-pyöräsuuntaus pelkillä jousien vaihdolla? Eupää varmaan ainakin kannattaa, mutta mites takaa?
Suuntauksella voi kyllä yrittää vaikuttaa jonkun verran renkaiden kulumiseen madalluksen jälkeen. Koska autossa ei kuitenkaan ole vakiona säädettäviä camber-kulmia, itse olen tehnyt niin että seuraan vähän aikaa renkaiden kulumista, ja jos madallus alkaa vaikuttaa dramaattisesti kulumiseen, menen suuntaukseen vasta sen jälkeen.
Camberia pitäisi saada pystymmäksi. Eli rengas seisoo liikaa sisäreunallaan. Mutta samaan hengenvetoon sanon, että minulla ei ole Eibachin ja H&R:n jousilla mennyt edestä niin matalaksi että tästä olisi tullut ongelmaa. Takana tilanne onkin toinen.