nykii vieläkin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Jack »

hemu82 kirjoitti:moi.ootkos miettiny lambda anturia/happitunnistin)?mulla oli samaa vikaa,kylmänä ok mut ku lämpes alko nykiminen kiihyttäessä,en tiiä onko sama käytäntö uudemmissa,mut mulla on 1988.300E. ja tuon vikakoodin voi katsoo ite helposti. aja auto lämpimäksi, kun kytket mittarin virta pois päältä!! sit virtapäälle ja kosketuskulmamittari testipistokkeen 3 navan ja maan väliin ,mä en nyt muista kaikkia arvoja mut laitan ne myöhemmin tänne, mut jos mittari näyttää n.50% on vikakoodi happianturilta.muistin voi nollata ottamalla akun irti 60sekunnin ajaksi. testeriin en veis ainakaan veholle oulussa veho ottais 120 eskoo :evil: ku kaukovainion teboililla sama homma ja kiitokset päälle alta 15euron.et säästettävällä rahalla saat vaikka sen lambda anturin 8)

kyllä näinhän se on, 50% sen pitää "heilua" 45-55 esim.

mitä he eivät siellä inarin teboililla (15 euron hintaan) kerro / tee on se, että pulssi suhde on( 50% ) myös säädettävissä. ?

niin sitäkään he eivät varmaan siellä teboililla kertoneet, että se pulssisuhde pitää säätää anturinvaihdon yhteydessä ,jos se homma tehdään oikein.
etenkin jos vaihdetaan "jälkiasennus/ yleismallin" anturi

terveiset veholta =)

ps: make, ei varmaankaan vaihdeta osia summassa asiakkaan autoon, ellei todella käy niin , että vikaa ei löydy mistään. kyllähän kaikki tarkistetaan, ja yritetään todeta vika, ennen osien vaihtoa..
esim tulpanjohto =vastusmittaus. puolat = testitulpilla rasitetaan jne jne.
itse ajelen polkupyörällä :D
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Meillä oli W115:ssä samanlainen ongelma. Sytytyksen puolan vaihto auttoi. Eli kuten olen jo monta kertaa aiemminkin sanonut, on PUOLA kaiken pahan alku ja juuri :D.

Tämähän oli syynä, että melkein henki lähti kun kesken ohituksen rupesi nykimään ja tehot lähtivät.

Ongelma tosiaan ilmeni vain pitkänmatkan ajossa, muutaman minuutin ajo ei aiheuttanut nykimistä, mutta kyllä raivostutti kun yritti tasakaasulla ajaa ja muutaman minuutin välein tökkii, kaasun runttaaminen sai tökkimään melkein poikkeuksetta.
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa

lambda anturi...

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Jack kirjoitti:
hemu82 kirjoitti:moi.ootkos miettiny lambda anturia/happitunnistin)?mulla oli samaa vikaa,kylmänä ok mut ku lämpes alko nykiminen kiihyttäessä,en tiiä onko sama käytäntö uudemmissa,mut mulla on 1988.300E. ja tuon vikakoodin voi katsoo ite helposti. aja auto lämpimäksi, kun kytket mittarin virta pois päältä!! sit virtapäälle ja kosketuskulmamittari testipistokkeen 3 navan ja maan väliin ,mä en nyt muista kaikkia arvoja mut laitan ne myöhemmin tänne, mut jos mittari näyttää n.50% on vikakoodi happianturilta.muistin voi nollata ottamalla akun irti 60sekunnin ajaksi. testeriin en veis ainakaan veholle oulussa veho ottais 120 eskoo :evil: ku kaukovainion teboililla sama homma ja kiitokset päälle alta 15euron.et säästettävällä rahalla saat vaikka sen lambda anturin 8)

kyllä näinhän se on, 50% sen pitää "heilua" 45-55 esim.

mitä he eivät siellä inarin teboililla (15 euron hintaan) kerro / tee on se, että pulssi suhde on( 50% ) myös säädettävissä. ?

niin sitäkään he eivät varmaan siellä teboililla kertoneet, että se pulssisuhde pitää säätää anturinvaihdon yhteydessä ,jos se homma tehdään oikein.
etenkin jos vaihdetaan "jälkiasennus/ yleismallin" anturi

terveiset veholta =)

Terve,

tuossa viestissä sanoit että lambdan vaihdon yhteydessä tulisi pulssisuhde säätää!? Mitä se tarkoittaa ja onko sillä suurikin merkitys anturin toimintaan? Kun itselläni oli anturissa vika ja vaihdoin sen (tarvike) enkä ole mitään säätöjä tehnyt....? Vikaa tuntuu välillä esiintyvän (en tiedä johtuuko lambdasta vai mistä) eli käyntilämpimänä joskus liikkeelle lähdettäessä (monesti moottoritie osuuden jälkeen kun tullaan kaupunkiin) ei nosta kierroksia ja veto tuntuu puuttuvan. Myös tyhjäkäynnillä kaasuttaessa röpeltää kierroalueella 700-2500rpm, mutta kun pari kertaa kierrättää kunnolla niin ottaa sitten paremmin kierrosta tyhjäkäynnilläkin. Kylläkin vain jonkin aikaa ku vika palautuu... :cry:

Sori ku tuli tota tekstii. :)

Kiitos avusta jo etukäteen
Vastaa Viestiin