hemu82 kirjoitti:moi.ootkos miettiny lambda anturia/happitunnistin)?mulla oli samaa vikaa,kylmänä ok mut ku lämpes alko nykiminen kiihyttäessä,en tiiä onko sama käytäntö uudemmissa,mut mulla on 1988.300E. ja tuon vikakoodin voi katsoo ite helposti. aja auto lämpimäksi, kun kytket mittarin virta pois päältä!! sit virtapäälle ja kosketuskulmamittari testipistokkeen 3 navan ja maan väliin ,mä en nyt muista kaikkia arvoja mut laitan ne myöhemmin tänne, mut jos mittari näyttää n.50% on vikakoodi happianturilta.muistin voi nollata ottamalla akun irti 60sekunnin ajaksi. testeriin en veis ainakaan veholle oulussa veho ottais 120 eskooku kaukovainion teboililla sama homma ja kiitokset päälle alta 15euron.et säästettävällä rahalla saat vaikka sen lambda anturin
kyllä näinhän se on, 50% sen pitää "heilua" 45-55 esim.
mitä he eivät siellä inarin teboililla (15 euron hintaan) kerro / tee on se, että pulssi suhde on( 50% ) myös säädettävissä. ?
niin sitäkään he eivät varmaan siellä teboililla kertoneet, että se pulssisuhde pitää säätää anturinvaihdon yhteydessä ,jos se homma tehdään oikein.
etenkin jos vaihdetaan "jälkiasennus/ yleismallin" anturi
terveiset veholta =)
ps: make, ei varmaankaan vaihdeta osia summassa asiakkaan autoon, ellei todella käy niin , että vikaa ei löydy mistään. kyllähän kaikki tarkistetaan, ja yritetään todeta vika, ennen osien vaihtoa..
esim tulpanjohto =vastusmittaus. puolat = testitulpilla rasitetaan jne jne.