V6 CDi lastutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
mlowner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja mlowner »

DPF:n ja EGR:n poisto ei vaikuttane päästömittaukseen niin paljon, että katsastusmies huomaisi? ;D
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------

Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi

Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mlowner kirjoitti:DPF:n ja EGR:n poisto ei vaikuttane päästömittaukseen niin paljon, että katsastusmies huomaisi? ;D
Joo ihan puhtat tulokset tulee.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Lateksinen kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Terve Lateksinen;


Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.

En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.

Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.

Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
Kiitos hyvästä vastauksesta. Eli kannattaa siis käydä huollossa päivittämässä ohjelma uusimpaan.

Miten on, voiko tohon heittää suoraan 320 CDI V6:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin hevosvoimia saisi n. 260? Tuolla Harinen Oy:ssa vaan oli väärät nuo hevosvoimalukemat jo ennestään tuolla taulukossa tai sitten ne oli rivimoottorille.

Sullahan taisi olla se 260Hv:n ohjelma tossa 280 V6 CDI:ssä? Lisääntykö polttoaineenkulutus yhtään?
Vanhoja juttuja, mutta päivitellään... itsellä on ollut sama auto nyt jo liki 5 vuotta...

Hienosti pelaa, olen ajanut lastutuksen jälkeen noin 110 000 km. Noin 3 vuotta sitten poistettiin DPF tulppa ja pakokaasun uudelleensyönti.

Pienimmillään menee noin 5.3 l / 100 km tasaisessa 100 km/ h maantieajossa... ja suorituskykyä on mukavasti. Uusi 212 ja vakio 260 hp / 620 Nm 350 CDI tuntuu lussulta, kun vertailee... sama kone molemmissa, mutta itsellä avarempi putkisto + DPF tulppa pois + pakokaasua ei syödä 2 kertaan.

Näihin V 6 280 CDI: hin tarvii nastoilta kirjoitus taidon + DPF eliminointi ei ole aivan helppoa, vaan vaikeusaste riippuu autoyksilöstä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

EDC16 remontia ja mitat BDM reikää varten


Kuva

Kuva

Kuvatuksia hommasta

jospa noista jollekin homman alkavalle jotain iloa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin