Kokemuksia Holys Smoken 7mm elementit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Pumpussa tuottoo ilman ahtoja 60 Kuutiosentti metriä.
Ahtojen kanssa se 120.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:No saakos niitä ns. viistettyjä elementtejä sitten mistään muualta, kun mynältä? Jotka tietysti haluavat kiskurihinnan...
Eikö se pumppu oo sama teettää Mynällä suoraa? Aika palijo menny pumput ja ominaisuuet etee päin tuola.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ite laittasin ja laitoin rahat mynän pumppuun saapi ainakin rahoille vastinetta ja palvelu hyvää ei mitään moittimista. itellä pumpussa nokkavaihdettu,6500 asti täys syöttö,ulkoinen syötönsäätö ja olikohan 140 tuotto. ei mitään ongelmaa ollu laiton jälkeen.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

130 kuutiosenttimetriä=millilitraa/tuhat iskua
Tämä menee jo saivarteluksi, mutta Petri on ollut aikoinaan ihan oikeassa. Hän puhuu kuutiosenttimetreistä, joka on tuhat kertaa suurempi yksikkö kuin mitä kuutiomillimetri.

Kansankielinen "kuutiomilli" = kuutiomillimetri --> Oikea yksikkö on ruiskutusmäärä / elementin yksi isku

Millilitra tai kuutiosenttimetri --> Oikea yksikkö on ruiskutusmäärä / elementin 1000 iskua

Tuskimpa nämä viilailut ketään kiinnostavat, mutta mielestäni tuo on nyt oikein myös "matemaattisesti".. :wink:
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Paljokos se nyt sitte on tullu maksamaan se mynällä käyttö? Esimerkiks tuollasella satsilla kun juuso he:n...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:Paljokos se nyt sitte on tullu maksamaan se mynällä käyttö? Esimerkiks tuollasella satsilla kun juuso he:n...
Kannattaa oikeesti soittaa suoraa tekiälle, nuo pumput ku kehittyy koko ajan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...

bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksen :roll: sitten taas jos/kun paasataan rahaa koneeseen yhtä paljon, kuin ST miehet, niin päästään jo aivan eri hevosvoima luvuille...

toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...

bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksen :roll: sitten taas jos/kun paasataan rahaa koneeseen yhtä paljon, kuin ST miehet, niin päästään jo aivan eri hevosvoima luvuille...

toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...
Onneks kaikilla o vapaus valita :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:Onneks kaikilla o vapaus valita :)


no onneksi, nimenomaan :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei toi mynädiiselin hinta oikeesti oo niin paha, kun mitä antaa ymmärtää. niillä on varmaan ihan normaali tuntivelotus, luokkaa 70e/h.

ajatellaan vaikka 6 pyttysen mersun diiselin pumppua. elementtejä tarvitaan sinne 6 kpl. en tiiä mitä ne maksaa, mutta ainakin ne holysmoken hilut on 45e/kpl. sitten tarttetaan tiivisteet joka paikkaan. pumpun kylkikanteen, takakanteen, alakanteen, itse pumpun ja jousivivustosäätöruuvvipuolen välille tarttee kanssa yhden tiivisteen. suutinputkien lähtöjen tiivisteet. ja alipainepumpun tiivisteet.

en nyt pysty ilmotteleen mitään hintoja tiivisteille, mutta arvioisin, että jossakin muutamissa euroisas heiluu ketaleelta.

yhteenlaskettuna.

elementit 6kpl a 45e :270e
tiivisteet 5 kpl a 5e :25e
suutinputkien lähtöjen tiivisteet 6kpl a 2e :12e
työtä 8h. a 70e/h: 560e

yhteensä 867e.

tässä nyt suurinpiirtein jotakin omaa arvioo/laskelmaa. noista tuntihinnoista, taikka siitä, että kauanko yhden pumpun säätelemiseen menee aikaa ei ole mitään oikeeta tietoo. laskeskelin vaan yhteen. ja voihan olla, että esim. noi mynän elementit on paljon kalliimpiakin, kun tässä laskelmassa ja tunteja meneekin vähemmän.. kuitenkin. ihan normaaleissa hinnoissa toi työ mielestäni on.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mutta tuota oon miettuny mitä napa tuossa valaisikin, että jos vaan sais käsiinsä ne viistetyt elementit, niin vois saada vaihettua itekkin. Säätö nimenomaan esim. seinäjoen ammattikoululla, todennäkösesti on tarvittavat vehkeet tms.

Että miten paljon eriluokkaa se mynän säätö sitten voi olla? Onko kannattavaa hyötyä maksaa se 600e (ainakin) lisähintaa siitä, että saa mynän tarran? Eli paljonko on syötönmäärän ero, siis jos tekee itte tai käyttää mynällä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

tekee ne pumppumiehet muutakin kun vaihtaa elementit ja säätää sylinterikohtaset, ja siitä taidosta se hinta määräytyy.
muuten pelkästään normaalit boschin 7mm elementit maksaa toistasataa zibale :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

se hinta riippuu niin paljon oikeestaan pumpusta ja mitä siihen tehdään ja ite ku laitoin omani sinne niin siinä samassa meni 10kpl pumppuja nii sen takia oli hieman edullisempi.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Niin ainakin sanovat että tekevät jotakin muuta. Mutta tietääkö kukaan, joka on ite tehny pumpun tms. että mitä siitä saa irti kun ostaa elementit? Ja paljoko mynä saa vastaavalla kalustolla?`

Tuliko muuten millanen käyntiääni juuso he:lle?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ihte en oo eläissäni pumppuja ruuvannut mutta tiedän että sille on tehtävä muutakin kuin vaihdettava pelkät elementit.Säädintä täytyy rukata ettei syöttö ala vähenemään kovilla kierroksilla sekä varmaan paljon muutakin mistä ei itellä oo mitään hajua.
auto w123 200D/300DT vm, -81
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

napa kirjoitti:
pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...

bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksen :roll: sitten taas jos/kun paasataan rahaa koneeseen yhtä paljon, kuin ST miehet, niin päästään jo aivan eri hevosvoima luvuille...

toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...
Niin ja sitte menee rahat bensan paskaan kun kulutus järetön ja haisee niin kitkerälle. On ne pensa autot niin paskoja että en voi käsittää miksi niitä edelleen valmistetaan. Ite en pese enää pensseleitäkään pensalla kunhan saan tuon pensa farkun myytyä on se niin kurja aine :evil: Tulipahan avauduttua.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kummeli kirjoitti:Mutta tuota oon miettuny mitä napa tuossa valaisikin, että jos vaan sais käsiinsä ne viistetyt elementit, niin vois saada vaihettua itekkin. Säätö nimenomaan esim. seinäjoen ammattikoululla, todennäkösesti on tarvittavat vehkeet tms.

Että miten paljon eriluokkaa se mynän säätö sitten voi olla? Onko kannattavaa hyötyä maksaa se 600e (ainakin) lisähintaa siitä, että saa mynän tarran? Eli paljonko on syötönmäärän ero, siis jos tekee itte tai käyttää mynällä...
Voihan sitä kokeilla itse laittaa ne 45€ 7mm elementit ja mennä sinne ammattikoululle sääteleen. siitä sitten näkee mitä itse yhden pumpun kokemuksella sieltä saa ulos.

Eikä se voima tuu sillä tarralla vaan monen monen vuoden kokemuksella mitä ei kaikilla olekkaan ja siitä kokemuksesta ja tietämyksestä sitä hintaa voi ja pitääkin pyytää! 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

nj^ kirjoitti:onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
eikös tähän osata vastata? Jonkinverran halvempi kuin tuo mynä.. Onko joku por.. ST-mies koittanut molempia?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ei PTracing:kään tainnut huvikseen teettää Mynäpumppua PP pumpun tilalle... :wink:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

nj^ kirjoitti:
nj^ kirjoitti:onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
eikös tähän osata vastata? Jonkinverran halvempi kuin tuo mynä.. Onko joku por.. ST-mies koittanut molempia?
Tais yks hurja penkittää molemmilla pumpuilla, ja "vain" 150hp tehoeroa Mynän hyväksi.. Siis noissa kuutosissa, itellä ei ole kokemuksia kuin OM617A:sta Mynäpumpulla..

En saanu ruokaa kesken loppumaan, ja saatto tehuakin hieman olla.. :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Rammstein69 kirjoitti:
nj^ kirjoitti:
nj^ kirjoitti:onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
eikös tähän osata vastata? Jonkinverran halvempi kuin tuo mynä.. Onko joku por.. ST-mies koittanut molempia?
Tais yks hurja penkittää molemmilla pumpuilla, ja "vain" 150hp tehoeroa Mynän hyväksi.. Siis noissa kuutosissa, itellä ei ole kokemuksia kuin OM617A:sta Mynäpumpulla..

En saanu ruokaa kesken loppumaan, ja saatto tehuakin hieman olla.. :roll:
sieltä se tuli, jos joku vielä ihmettelee sitä hintaa. jos määkin olisin maailman paras syöttöpumpun virittäjä/asentaja, niin vois olla, että pyytäsin pikkasen kovempaa hintaa, kun kilpailijat. mutta toistaseks en ole lähelläkään maailman parasta..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Kummeli kirjoitti:En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään... :roll:
tee testi ja koklaa ite laittaa ne elementit sinne punppuun ja säädellä sopivaks koko hoito. sillähän se selviää, että tartteeko sitä mitään experttiä, vai ei.

sit jos tuntuu, että tarttee, ni lähettää sinne mynään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään... :roll:
tee testi ja koklaa ite laittaa ne elementit sinne punppuun ja säädellä sopivaks koko hoito. sillähän se selviää, että tartteeko sitä mitään experttiä, vai ei.

sit jos tuntuu, että tarttee, ni lähettää sinne mynään.
Noo joo. Tiän 2 ite tehyllä pumpulla penkittäneen 6syl Mersun samasa penkisä ku mun 5 syl Mynä pumpulla. Yli 100hv oli eroo mun vajaa pyttysen hyväks :shock:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

niin, ei kai noilla itse kasatuilla/säädetyillä varmaan niitä viimeisiä hevosia saakkaan kaivettua sieltä koneesta, mutta hyvä parannus kuitenkin vakioon verrattuna...

ei taida muuten pp diesel enää tehdä paljoa pumppuja farmipullinki koneisiinkaan, kun ei sen penkki jaksa pyörittää niitä, siinä tais olla vain 12 Kw tehoa ja se ei enää uusimpia farmiluokan pullinki pumppujakaan jaksa pyörittää... no, mersun pumppua nyt kuitenkin vielä jaksaa...

ulkomailta pullinki miehet nykyään taitaa pumppunsa tilata, ei ole mynäkään enääoikein muodissa... hollannissa on kuulemma tietotaitoa aika hyvin kyseisiin vehkeisiin :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5442
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kellään kokemusta siitä miten normiajon kulutuksen käy isommilla (7mm) tapeilla jos lähtökohtana on optimoitu 603:n pumppu omilla tapeillaan? Viispulikkaat taitaa olla orkkis turbon pumpussa?

Periaatteessa kait ei pitäisi nousta jos vaan ajotapa ei muutu mutta mutta...
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Jari Ke kirjoitti:Kellään kokemusta siitä miten normiajon kulutuksen käy isommilla (7mm) tapeilla jos lähtökohtana on optimoitu 603:n pumppu omilla tapeillaan? Viispulikkaat taitaa olla orkkis turbon pumpussa?

Periaatteessa kait ei pitäisi nousta jos vaan ajotapa ei muutu mutta mutta...
Mulla pysy kulutus samana tuossa OM617:ssa, ruuvattu vakiopumppu :arrow: 7mm tappinen Mynän pumppu..


Kulutus nousi vasta siinä kohtaa kun vaihdoin ahtimeksi HX55.. :twisted:
"pientä" herättelysavua tartti tuprutella..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakio S350TD:ssä tippu kulutus 1.5l/100km matka-ajossa vakiosta --->ppd:n 7mm pumppuun.

Turbokin vaihtui tosin vakiosta T3 garretista Holsetin hx35w:hen.
Satasen vauhdissa ahtopaine tippu 0.6:sta nollaan. Eli hengittävyys parani samalla paljon.
Vastaa Viestiin