Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
on tainnut olla pelkästään sisäkäytössä tuo yksilö
Jos ylettäisin, niin taputtaisin omistajaa olalle... on se niin hieno.
Jos ylettäisin, niin taputtaisin omistajaa olalle... on se niin hieno.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ajoon on tarkoitus laittaa mutta ei talvikäyttöön ainakaan tälle talvea. Seuraavasta talvesta ei tietoa mutta kovasti olen koittanut taivutella ettei talvella tällä ajettaisi.Timo L. kirjoitti:Melkein säilyttäisin nuo pyöränkotelot tuossa suojamaalissa... ei varmaan montaa W124:ää löydy noin säilyneenä Suomesta. Eri asia sitten jos laitatte ajoon.
Saisiko tuosta pueblobeigestä autosta myös kuvia? Harvinaisehko väri.
Pueblobeigestä koitan laittaa jossain välissä kuvan. Sisusta siinä on ruskea cloth brazil.
Kyllähän tuo koukkuosa on etsinnässä edelleen, ei noita oikein saksastakaan löydy. Onko siinä se avain myös tallessa? Laita tietoa vaikka pikaviestillä siitä.akm8553 kirjoitti:Onnea Hienolle mersulle isolla HIILLÄ!
Minulla jäi M-B:n irroitettavan vetokoukun juuri se irroitettava osa talliin, kun erehdyin viemään oman 250:n Tallinnaan. Ja sinne jäi, joskus vuonna -02, siis se puoli, mihin koukku kiinnitetään (ja koko auto).
Annoin koukun velipojalle varastoon männä vuonna. Jos tarvetta, niin voin kysyä ja luopua siitä tod edullisesti...
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä
Niin oliko tuossa huoltokirjaa mersun leimoilla?jumetsap kirjoitti: Auton 1-omistajana on papereissa ollut 14.12.94 asti mercedes benz ag, eli tuolloin ilmeisesti Ernst on saanut auton maksettua. Vaihdossa on mennyt Volvo 760GLE turbodiesel -87, mittarissa 102tkm Vaihtohyvitys 10900DM.
Jos tämä "korkeakouluopettaja" oli ostanut tuon Volvonkin uutena (speku) niin hänhän oli ajanut sillä sitten 7 vuodessa 102 tkm.
Jos tuolla on nyt sitten ajettu 110 tkm 15 vuodessa niin jokin ei täsmää tässä yhtälössä?
Tuohon omaan autoon kilometrejä oli kertynyt 126 tkm 13 vuodessa, huoltokirja leimoilla. Oletettavasti tälläiset kilometrit vaatii jo melkein sen että autolla ei ajeta esim. talvella.
Vaikka ei kai näitä vanhoja autoja kukaan mittarilukeman perusteella osta - vaan kunnon. Hienolta peliltä näyttää.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jos tämä "korkeakouluopettaja" oli ostanut tuon Volvonkin uutena (speku) niin hänhän oli ajanut sillä sitten 7 vuodessa 102 tkm.
Jos tuolla on nyt sitten ajettu 110 tkm 15 vuodessa niin jokin ei täsmää tässä yhtälössä?
Eläkkeelle jäännin kunniaksi ostanut mersun ja ajokilometrit vähentynyt näin huomattavasti, kun ei ole tarvinnut muuta ajaa kuin lidlistä tarjouksia . HEH.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä
Alkupää kirjasta täytetty, sitten korjaamokuitteja jossa kilometrilukemat.Petri M. kirjoitti:
Niin oliko tuossa huoltokirjaa mersun leimoilla?
Jos tämä "korkeakouluopettaja" oli ostanut tuon Volvonkin uutena (speku) niin hänhän oli ajanut sillä sitten 7 vuodessa 102 tkm.
Jos tuolla on nyt sitten ajettu 110 tkm 15 vuodessa niin jokin ei täsmää tässä yhtälössä?
Tuohon omaan autoon kilometrejä oli kertynyt 126 tkm 13 vuodessa, huoltokirja leimoilla. Oletettavasti tälläiset kilometrit vaatii jo melkein sen että autolla ei ajeta esim. talvella.
Vaikka ei kai näitä vanhoja autoja kukaan mittarilukeman perusteella osta - vaan kunnon. Hienolta peliltä näyttää.
Kauan siinä menikin että joku ihmettelee kilometrejä Eihän se vaadi kuin noin 7300km / vuosi, ja löytyy suomestakin autonomistajia joille tulee vähemmän kuin tuo vuodessa.
Entinen omistaja muuten oli vaihtanut hiippakuntaa nyt kesällä, 2007 kilometrejä oli ollut jonkun kuitin mukaan 107tkm. Äijähän on ollut mersun ostaessaan -94 jo 62 vuotias eli eläkeiässä. Volvon ostohetkellä ikää on ollut 55.
Eikä tätä mersua ko. omistaja ole uutena ostanutkaan, vaan on ollut 1,5 vuotta mersun omistuksessa kaiketi jahreswagenina.
Lohkolämmitin asennettu + muuta pientä fiksiä. Uudet asd peräöljyt odottais vaihtamista myös. Sivuvilkkuja ei ole vielä laitettu, pitäisi löytää joku nopea ja helppo ratkaisu vain katsastuksen ajaksi.
Paljastui myös että auto on joskus maalattu ikkunalinjaan asti, mutta tehty erittäin hyvin. Puskurin kun otti irti selvisi maalisumusta. Olisko lie tuo ebay-myyjä maalannut ennen myyntiä, mene ja tiedä. Kolarikorjauksia ei löydy kyllä mistään.
Hyvä öljy tälläiseen koneeseen? Teboil toiminut ainakin hyvin bensavehkeissä. Eikös tässä ole öljytilavuuskin aika iso?
Paljastui myös että auto on joskus maalattu ikkunalinjaan asti, mutta tehty erittäin hyvin. Puskurin kun otti irti selvisi maalisumusta. Olisko lie tuo ebay-myyjä maalannut ennen myyntiä, mene ja tiedä. Kolarikorjauksia ei löydy kyllä mistään.
Hyvä öljy tälläiseen koneeseen? Teboil toiminut ainakin hyvin bensavehkeissä. Eikös tässä ole öljytilavuuskin aika iso?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Tottakai tarkastaa, tarkoitus olisikin löytää sellainen ratkaisu jonka kerran vuodessa pienellä vaivalla laittaa kiinni. Odotellaan sitä eu:n ratkaisua siitä että jos kelpaa toisessakin jäsenmaassa rekisteriin ilman sivuvilkkuja niin pitäis kelvata täälläkinsportsman kirjoitti:Kyllä tarkka katsastaja tarkastaa sivuvilkut myös
normaalissa vuosikatsastuksessa. Ehkä kannattaisi suosiolla laittaa c-sarjan sivuvilkut paikoilleen.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Sellainen "vika" on nyt talven aikana tullut että abs valo palaa/jää palamaan kun laittaa auton käyntiin. Akkua on kyllä aina välillä ladattu talven aikana, ja nuo käynnissä pidot on olleet aika lyhyitä että on saatu auto eri päin ajettua pukeille. Hyviä ideoita mistä voisi johtua?
EDIT: yj-releen sulake oli palanut eli ihan sillä korjaantui.
Sopivia tarrasivuvilkkuja ei ole löytynyt vielä; löytyy kyllä E11 merkinnällä olevia mutta eipä kuulemma joka paikassa tuo merkintä kelpaa. Onko muuten e-mallien originaali sivuvilkku keltainen vai valkoinen?
Vetokoukun pistokekin vaihtui suomimalliseen, 2 johtoa oli ylimääräistä; jatkuva virta / maa peräkärrylle.
Kuskinpuolen b-pilarissa on tarra jossa kerrotaan että airbagit vaihdettava 6/2008 mennessä, eli 15 vuotta auton käyttöönoton jälkeen. Onko tuo tosiaan vanhaksi menevää mallia, eikös e-malleissa pitäisi olla "ikuiset" ?
EDIT: yj-releen sulake oli palanut eli ihan sillä korjaantui.
Sopivia tarrasivuvilkkuja ei ole löytynyt vielä; löytyy kyllä E11 merkinnällä olevia mutta eipä kuulemma joka paikassa tuo merkintä kelpaa. Onko muuten e-mallien originaali sivuvilkku keltainen vai valkoinen?
Vetokoukun pistokekin vaihtui suomimalliseen, 2 johtoa oli ylimääräistä; jatkuva virta / maa peräkärrylle.
Kuskinpuolen b-pilarissa on tarra jossa kerrotaan että airbagit vaihdettava 6/2008 mennessä, eli 15 vuotta auton käyttöönoton jälkeen. Onko tuo tosiaan vanhaksi menevää mallia, eikös e-malleissa pitäisi olla "ikuiset" ?
Viimeksi muokannut jumetsap, To 08.04.2010 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minusta Suomeen tuoduissa E-malleissa sivuvilkku oli keltainen.jumetsap kirjoitti: Onko muuten e-mallien originaali sivuvilkku keltainen vai valkoinen?
V
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
http://www.mbscashopen.se/se/article.ph ... rt=1502754
Tommoset tulee, eli pientä tuninkia sentään Ekaksi postikulut oli 30eur mutta kun asiasta mainitsin, vaihtoehdoiksi tuli kirje 4 eur ja vakuutettu/seurattava kirje 8 eur.
Jos joltain onnistuu nätisti reikien tekeminen ammattitaitoisesti näille, voi ilmottautua Auto lämpimässä sisällä joten hangessa ei tarvitse laikkaa pyörittää.
Tommoset tulee, eli pientä tuninkia sentään Ekaksi postikulut oli 30eur mutta kun asiasta mainitsin, vaihtoehdoiksi tuli kirje 4 eur ja vakuutettu/seurattava kirje 8 eur.
Jos joltain onnistuu nätisti reikien tekeminen ammattitaitoisesti näille, voi ilmottautua Auto lämpimässä sisällä joten hangessa ei tarvitse laikkaa pyörittää.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Vilkut tuli lopulta paikallisesta varaosaliikkeestä kun mbsca:n vilkut tuli ruotsista 3 viikkoa, ja niistä ei löytynyt e-merkintää.
Toivottavasti ovat edes suunnilleen oikealla hehtaariluvulla, mitat otettu toisesta tuontivehkeestä johon myös joku joskus porannut reiät. Alempi kuva on eri puolelta eli on vilkut ihan oikein päin.
Hirveitä eroja rekisteröintkatsastuksien hinnoissa, tässä muutama:
Lapua K1 190 EUR + päästöt
Kokkola K1 222 EUR sisältää päästöt
Alajärvi A-katsastus 299 EUR sis päästöt
Perhonjokilaakson katsastus Veteli 150EUR sis päästöt
Toivottavasti ovat edes suunnilleen oikealla hehtaariluvulla, mitat otettu toisesta tuontivehkeestä johon myös joku joskus porannut reiät. Alempi kuva on eri puolelta eli on vilkut ihan oikein päin.
Hirveitä eroja rekisteröintkatsastuksien hinnoissa, tässä muutama:
Lapua K1 190 EUR + päästöt
Kokkola K1 222 EUR sisältää päästöt
Alajärvi A-katsastus 299 EUR sis päästöt
Perhonjokilaakson katsastus Veteli 150EUR sis päästöt
Ai, ai, taitaa olla vähän liian edessä tuo vilkku. Täältähän olisi tullut varmuudella oikean kohdan mitat . No, parempi tuo kuin jossain keskellä suoraa peltiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
Tuo (E11) tarkoittaa, että E-hyväksyntä on myönnetty Englannissa,
eli on myös todennäköinen valmistusmaa.
Oheisessa liittessä on taulukko, että mikä E + nro = mikä maa:
http://www.tuv.com/aus/en/_e_mark_and_e ... ents_.html
Jos vilkut ei kelpaa, niin syynä ei voi olla "väärä E", vaan jokin muu.
Oikeampi syy saattaa olla, että jos ko. "vilkut" eivät olekaan valmistettu juuri sivuvilkuiksi, vaan ovatkin esimerkiksi äärivalot. Hyväksynnän jälkeinen numerosarja viittaa vastaavaan dokumenttiin, joka kertoo tuotteelle hyväksytyn käyttötarkoituksen.
eli on myös todennäköinen valmistusmaa.
Oheisessa liittessä on taulukko, että mikä E + nro = mikä maa:
http://www.tuv.com/aus/en/_e_mark_and_e ... ents_.html
Jos vilkut ei kelpaa, niin syynä ei voi olla "väärä E", vaan jokin muu.
Oikeampi syy saattaa olla, että jos ko. "vilkut" eivät olekaan valmistettu juuri sivuvilkuiksi, vaan ovatkin esimerkiksi äärivalot. Hyväksynnän jälkeinen numerosarja viittaa vastaavaan dokumenttiin, joka kertoo tuotteelle hyväksytyn käyttötarkoituksen.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Pitihän se sitten arvata etteivät tulleet kohdalleen
Noissa oli muistaakseni E13 merkinnät. Voisi varmuudeksi ottaa vielä toisesta autosta keltaiset E3 ja e3 merkinnällä varustetut mukaan jos alkavat noista valittaa, saa samantien vaihtaa.
Konttorilta asiaa kysyin ja heille kelpasi sivuvilkussa mikä tahansa E tai e merkintä eli riittää kun joku hyväksyntä on.
Noissa oli muistaakseni E13 merkinnät. Voisi varmuudeksi ottaa vielä toisesta autosta keltaiset E3 ja e3 merkinnällä varustetut mukaan jos alkavat noista valittaa, saa samantien vaihtaa.
Konttorilta asiaa kysyin ja heille kelpasi sivuvilkussa mikä tahansa E tai e merkintä eli riittää kun joku hyväksyntä on.
lisää
Todennäköisesti E3, eli Italia. Mikä tahansa "E" siis kelpaa, jos ne on sivuvilkut. Ja värillä ei katsastuksen kannalta ole väliä.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Rekisteröintikatsastettu ilman huomautuksia Ei ole tämä pirssi tainnut ennen talvista tietä nähdä. Renkaat on lainassa toisesta vehkeestä eli ajoon tämä ei vielä tule. On tuo ASD vaan mielekäs varuste tälläisillä keleillä, ainoa on vaan tuo perän lähtö sivulle suoralla tiellä kun kaasuun koskee.
Tullin tätiä ei jaksanut auto paljon kiinnostaa, ei vaivautunut edes katsomaan. Turhapa on sitten jälkikäteen huudella autoa näytille kun ei nyt syynätty.
Rekisteröintikatsastuksen voimassaoloa on taas pidennetty. Ensinhän se oli 3kk, sitten 6kk ja nykyisin voimassa siihen asti mihin normaali katsastuskin, eli esim. tässä tapauksessa 27.6.2011.
Tullin tätiä ei jaksanut auto paljon kiinnostaa, ei vaivautunut edes katsomaan. Turhapa on sitten jälkikäteen huudella autoa näytille kun ei nyt syynätty.
Rekisteröintikatsastuksen voimassaoloa on taas pidennetty. Ensinhän se oli 3kk, sitten 6kk ja nykyisin voimassa siihen asti mihin normaali katsastuskin, eli esim. tässä tapauksessa 27.6.2011.
Nyt on tämäkin sitten suomen kilvissä.
Vielä kun sais jostain "maailma tarvitsee esikuvia" tarran takalasiin
Tavallisia kilpiä halajavien kannattaa laittaa postia kilvet@trafi.fi ja kysyä miltä asemalta löytyy noita kunnollisia kilpiä. Nuo löytyi pietarsaaren a-katsastuksesta josta lähettivät alajärven a-katsastukseen. Trafin mukaan noita on vielä 1100kpl asemilla ympäri suomen joten "ei oo eikä tuu" selityksiin ei kannata uskoa.
Vielä kun peräöljyt vaihtais niin alkais olla "projekti" päätöksessä. Roiskeläpät ovat original mersu-zubehööriä. Hieno tai ei, mutta onpa helmat paremmassa suojassa.
Mitähän noille pyöränkoteloille kannattaa tehdä kun ovat suojamaalissa josta oli jo aiemmin puhe? Varmaan näkee talviajoa vuodenvaihteeseen asti, tuon jälkeen mahdollisesti seisontaan lopputalveksi.
Hihnankiristäjän tms. kitinä loppui katsastuksen pakokaasumittauksen jälkeen
Vielä kun sais jostain "maailma tarvitsee esikuvia" tarran takalasiin
Tavallisia kilpiä halajavien kannattaa laittaa postia kilvet@trafi.fi ja kysyä miltä asemalta löytyy noita kunnollisia kilpiä. Nuo löytyi pietarsaaren a-katsastuksesta josta lähettivät alajärven a-katsastukseen. Trafin mukaan noita on vielä 1100kpl asemilla ympäri suomen joten "ei oo eikä tuu" selityksiin ei kannata uskoa.
Vielä kun peräöljyt vaihtais niin alkais olla "projekti" päätöksessä. Roiskeläpät ovat original mersu-zubehööriä. Hieno tai ei, mutta onpa helmat paremmassa suojassa.
Mitähän noille pyöränkoteloille kannattaa tehdä kun ovat suojamaalissa josta oli jo aiemmin puhe? Varmaan näkee talviajoa vuodenvaihteeseen asti, tuon jälkeen mahdollisesti seisontaan lopputalveksi.
Hihnankiristäjän tms. kitinä loppui katsastuksen pakokaasumittauksen jälkeen
Marraskuun alusta meni tämä pirssi liikenteestäpoistoon. 10tkm tuli kesän aikana ja kuten arvata saattaa ilman ongelmia. Ellei yhtä rengasrikkoa lasketa, piti korkkaamaton vararengaskin laittaa alle Toivottavasti jää kesäpeliksi jatkossakin.
Ahtoputki on tuosta venttiilikopan päältä aavistuksen nokottanut mustaa pikeä liitoksesta, onko vakavaa?
Ahtoputki on tuosta venttiilikopan päältä aavistuksen nokottanut mustaa pikeä liitoksesta, onko vakavaa?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Kannattiko ?
Taas on Suomi-poikaa petetty ja uusi loppuunajettu tuontiauto mittaa valtakunan teitä
Onneksi olkoon hankinnasta !
Onneksi olkoon hankinnasta !
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.