300CE = M104 ja ahtaminen vai M119 4.2
Jep. Elikkä auto on todettu vähäpäästöiseksi kuten Sergey sanoi. Elikkä ton koneen ahtamisen saa unohtaa. Nyt jää vaihtoehdoksi koneen vaihtaminen. Eli päädyn varmaan tuohon E420 koneeseen. onko kellään kuvaa 420 tai 500 pohjasta. Näkis vähän miten nuo kardaanitunnelit eroaa toisistaan. tosin varma tietoa sitten saa kun pääsee mittanauhan kanssa tarkastelee.Sergey kirjoitti:1.1.1992 jälkeen rekisteröidyt on kaikki vähäpäästöisiä.
Edit: Onko mb:llä jotain M104 konetta ahtimella vähäpäästöisenä? Jos löytyy niin sekin olisi yksi vaihtoehto.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mutta eikös se ole ihan sama vaikka sä lyöt siihen koppaan vaikka -74 koneen niin se on silti vähäpäästöinen.Mr300 kirjoitti:Jep. Elikkä auto on todettu vähäpäästöiseksi kuten Sergey sanoi. Elikkä ton koneen ahtamisen saa unohtaa. Nyt jää vaihtoehdoksi koneen vaihtaminen. Eli päädyn varmaan tuohon E420 koneeseen. onko kellään kuvaa 420 tai 500 pohjasta. Näkis vähän miten nuo kardaanitunnelit eroaa toisistaan. tosin varma tietoa sitten saa kun pääsee mittanauhan kanssa tarkastelee.Sergey kirjoitti:1.1.1992 jälkeen rekisteröidyt on kaikki vähäpäästöisiä.
Edit: Onko mb:llä jotain M104 konetta ahtimella vähäpäästöisenä? Jos löytyy niin sekin olisi yksi vaihtoehto.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juu sillähän ei ole väliä että onko siinä uudemmassa koneessa ahdin vai ei, kunhan pysyy päästörajoissa, (eli on vähäpäästöinen). Ja tuo kori on muutenkin hyvä aihio koska vertailu kohteena on tuo 500E. Eli kone voi olla maksimissaan 5.0L + 20% ja tehoa +20%. Siitä vain valitsemaanSergey kirjoitti:vaan ei saa laittaa alemman päästöluokan konettauudempi kelpaa, vanhempi ei!


MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
c36 kone olisi helpoin ja tuo vääntö on kanssa yllättävän sama kuin kasissa
Mutta kyl toi kasin jytinä on kyl ihan omaa luokaansa. Vaikee valinta.
E420 205 kW (279 hv) @ 5700 r/min 400 Nm @ 3900 r/min
C36 206 kW (280 hv) @ 5750 r/min 385 Nm @ 4000 r/min
Edit:
Onkos 300ce 24v alusta/jarrut sama kuin E420 ??

E420 205 kW (279 hv) @ 5700 r/min 400 Nm @ 3900 r/min
C36 206 kW (280 hv) @ 5750 r/min 385 Nm @ 4000 r/min
Edit:
Onkos 300ce 24v alusta/jarrut sama kuin E420 ??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Motonetistä:
Etujarrulevy MB 300E-24 W124 22-5473 W124 Eteen 280TE/300E-24/320E 90->92 JÄÄHDYTETTY (ø295) [1990 - 1992]
Etujarrulevy MB E320 W124 22-5474 W124 Eteen E280TE/E320/400E 93->95 JÄÄHDYTETTY (ø294) [1993 - 1995]
Takajarrulevy Mercedes W124 22-5261 W124 Taakse T, Lang ja 300E-24 (ø278mm) [1985 - 1995]
Eli samat pitäs siis olla!
Etujarrulevy MB 300E-24 W124 22-5473 W124 Eteen 280TE/300E-24/320E 90->92 JÄÄHDYTETTY (ø295) [1990 - 1992]
Etujarrulevy MB E320 W124 22-5474 W124 Eteen E280TE/E320/400E 93->95 JÄÄHDYTETTY (ø294) [1993 - 1995]
Takajarrulevy Mercedes W124 22-5261 W124 Taakse T, Lang ja 300E-24 (ø278mm) [1985 - 1995]
Eli samat pitäs siis olla!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No jos on samat niin säästyy vaihtamisen vaivalta. Mutta jos nyt kummiskin on eri jarrut niin ne tulee sen auton mukana mistä tuo tekniikka nostetaan coupen keulalle.
Edit: Vastaan itse itselleni aiempaan kysymykseen.. Eli tässä olis E500 pohjasta. Onko kellään 300CE:n pohjasta kuvaa?? mielellään moniventtiilin pohjasta. Niin ja jos löytyy viellä tuosta E420 pohjasta niin pääsisi vertailemaan.
Edit: Vastaan itse itselleni aiempaan kysymykseen.. Eli tässä olis E500 pohjasta. Onko kellään 300CE:n pohjasta kuvaa?? mielellään moniventtiilin pohjasta. Niin ja jos löytyy viellä tuosta E420 pohjasta niin pääsisi vertailemaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jos tulipellin muokkaus rajaantuu niihin kahen pellin vaihtoon (mitkä suojaa akkua ja jarrupää sylinteriä.. Nje) niin niitten vaihto ei ole kyllä paha rasti.Sergey kirjoitti:toi pakoputki kanaali on jonkuverran kapeempi. just tänää könysin auton alla ku vaihoin keskivaimentajan. mut ongelma ei liene tuossa kuvan alueella ku pakoputki jne on tuplana jokatapaukses ... vaan mitä tulipelti sanoo.
Edit: Tässä olis siitä tulipellin muokkauksesta, eli ei paha rasti jos se vaan rajottuu tohon.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Kysytääntää nyt tähän topicciin viellä ettö onko tuommoinen -92 e420 ke-jetillä vai jollain elektronisella ruiskulla. kattelin tosta nettiautosta -90 500SL ja koneen keskellä jökötti määräjakaja
Mutta tutkailtuani E500 ja E420 92--> ei tätä enään ollutkaan.. joten miten on

Mutta tutkailtuani E500 ja E420 92--> ei tätä enään ollutkaan.. joten miten on

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
400E/E420 on Bosch Motronicilla. Luulen että kun 1991 paikkeilla tuli W140 niin kasit muuttui 4-venttiilisiksi. Tuolloin tuli Motronic. R129 en osaa sanoa milloin muuttui.Mr300 kirjoitti:Kysytääntää nyt tähän topicciin viellä ettö onko tuommoinen -92 e420 ke-jetillä vai jollain elektronisella ruiskulla. kattelin tosta nettiautosta -90 500SL ja koneen keskellä jökötti määräjakaja![]()
Mutta tutkailtuani E500 ja E420 92--> ei tätä enään ollutkaan.. joten miten on
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tossa selailin muita mb forumeita niin osui silmään tuommoinen 400CE projekti. Omasta mielestä nuo peltihommat ei ole mikään paha rasti.
Linkki : Going for it....V8 400CE (BenzWorld)
Pitää kattoo jos sais talvella alotettua projektin.
Linkki : Going for it....V8 400CE (BenzWorld)
Pitää kattoo jos sais talvella alotettua projektin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
En usko että tuota kardaanitunnelia tarvitsee vaihtaa. Tuossa on kuvat CE:n pohjasta M119 tekniikan kanssa. Jos tuohon ei mene MB vakio putket niin kyllä tuohon saa tehtyä ite putket. Klik, klik
Ja jos ei putken taittaminen käy omasta takaa niin frendi kävi teettää Omaan jenkkiinsä putket pakosarjoilta asti, omasta mielestä aika huokeella hinnalla, täällä.
Ja jos ei putken taittaminen käy omasta takaa niin frendi kävi teettää Omaan jenkkiinsä putket pakosarjoilta asti, omasta mielestä aika huokeella hinnalla, täällä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Ne kuvat on aina vaan kuvia
Niin se jäi vastaava tekniikanvaihto projekti foorumin tekijämieheltä Jubeltakin väliin ku pääsi konkreettisesti vertailemaan noiden autojen eroja ja kyseinen käyttäjä ei ihan pikku työmaata säikähdä
En nyt siis tarkota edelleenkään että tuo mikään mahdottomuus olis mut ei kannata ihan vihellellen alkaa tekemään ettei ole kohta 2 revittyä raatoa pihassa...
Jube varmaan ystävällisenä kertoo tarkemmin projektistaan ja mahdollisista ongelmista jos kysyt yksärillä.


Jube varmaan ystävällisenä kertoo tarkemmin projektistaan ja mahdollisista ongelmista jos kysyt yksärillä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Nythän on vasta spekuloitu kuvien kanssa. Se on totta että kun saa autot vierekkäin ja pääsee mitan kanssa vertailee niin loputkin asiat selviää. Kuten sanoin että tuon topicin perustella että tuota kardaanitunnelia ei tarvitsisi muokata, mitä tässä nyt olen eniten pelännyt. Tuon tulipellin ja mikä lie oikealta nimeltään "moottorin alatuen" vaihto ei tule olemaan ongelma.jarkki kirjoitti:Ne kuvat on aina vaan kuviaNiin se jäi vastaava tekniikanvaihto projekti foorumin tekijämieheltä Jubeltakin väliin ku pääsi konkreettisesti vertailemaan noiden autojen eroja ja kyseinen käyttäjä ei ihan pikku työmaata säikähdä
En nyt siis tarkota edelleenkään että tuo mikään mahdottomuus olis mut ei kannata ihan vihellellen alkaa tekemään ettei ole kohta 2 revittyä raatoa pihassa...
Jube varmaan ystävällisenä kertoo tarkemmin projektistaan ja mahdollisista ongelmista jos kysyt yksärillä.
Pitää laittaa yv jubelle ja saa tännekkin kirjotella. Saadaa kerätty tätä asiaa yhteen topicciin.
Edit: Kun tuota 400CE projektia lueskelin ja mitä ymmärsin tuosta teksitstä omalla englannin kielentaidolla, niin tuota kardaanitunnelia ei tarvitse mitenkään muokata.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juu kattelin kanssa itse. Tuo olisi kaikista helpoin vaihtoehto. Teho eroa ei olisi tuossa kuin 25nm.Manu300cea24 kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=79156
Pitää katosa mihin tässä nyt sitten päätyy. Kummassakin hyvät ja huonot puolet. Tossa C36 voi tulla joitain ongelmia. Esim. mittaristo. Saako toimimaan tuon W124 mittariston kanssa. Tuo kasi olis siitä helppo kun kaikki osat on "bolt on" ja se on halvin

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
aattelin vaa et kun tossa C36 on se "oppiva" automaatti loota niin onko sille joku oma ohjausboxi vai onko se samassa koneen ecun kanssa? Aiheutuuko siitä mitään ongelmaa jos vaihtaa lootan.Sergey kirjoitti:miksi ei saisi? ei kai siel mitää älyä liiku laatikon ja moottorin välillä?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
atlas kirjoitti:Eskortissa on k-jetronik ja kestää kovia paineita mut mesen ke-jettin ongelma tyssää ruiskun alla olevaan kumikaukaloon joka ei pysy paikallaan .Muistelen lukeneen 0.7-8 paineilla vielä paikallaan pysyvän.Jos paljon tehoa haluaa pitäis vaihtaa toinen ruisku merkki.
rs turbossa on vissiin läpyskä ennen ahdinta, ainakin siinä jonka aikoinaan rakensin oli.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
[puolimutua]320 suorasyttösen HFM koneen kansi on erilainen, eikä sen imusarja käy muutenkaan 300-24:n. 320 Ässän LH-Jet jakajasytkällä on lähempänä 300-24 konetta osiltaan, eti sellanen niin saat MS sähköruiskulle piuhasarja-aihion, imusarjan sähkösuuttimille, pensatukit jne. Vaparinaki saattas saada jo jotain eloa, eikä ois vissiin paha naamioida kolmisataseksMr300 kirjoitti:320 imusarjaa, ajattelin ekaksi. Näyttää vähän fiksummalta. mutta todettuani sen olevan muovia niin hylkäsin ajatuksen.

Tai sitten vaihat koko koneen tuommoseen tai E320/C36 AMG HFM koneeseen jos saat insinörtin siunauksen ja näppäilet sähköt mieleiseks.
