Nyt nautitaan kesästä Etummaisten katalysaattorien poistolle ja x-putken asennukselle on jo varattu aika
Tarkkaavainen huomaa että edessä on orig. vanteet ja takana RH:n kopiot....tämä siksi että meni eturenkaat kudoksille kun vähän kaarreajo-ominaisuuksia testasin :O Autossa on vakiona n. 2 astetta camberia joka pyörässä ja renkaan kuluminen on sitten sen mukaista :O
Tee vielä loppusilaus ja laita faceliftin takavalot niin näyttää nykyaikaisemmalta. Tässä verrokkina oma bilikkani, joka on muuten saman värinen niin saat helposti verrattuakin miten paljon hienompi on uudemmilla valoilla :
Pakko kommentoida tähän että noi Dectanen facelift replikat
menee vähemmällä vuolemisella paikalleen kun alkuperäset
faceliftin takavalot. On meinaan asenneltu molempia.
AMG-koriseen autoon niitä itekki oltais laittamassa. On ne faceliftit vaan pirusti hienommat kun vertaa autoja vierekkäin ja kuvittelee sielunsa silmin vanhojen tilalle uudemmat
... ja "orkkikset" ne uudemman mallisetkin on. Saahan ne vanhemman malliset helposti takaisin paikalleen, jos huomaa tallentaa ne siististi sellaiseen paikkaan, että löytääkin sitten jos mieli tekee vaihtaa takaisin. Eikä tuossa nyt ainakaan mistään tuunauksesta voi puhua, jos nyt haluaa ajatella tuollaista alkuperäistä mahtimallia sellaisenaan riittävän hienona autona, niinkuin ehkä pitääkin. Ääni uudemman mallin takavaloille kuitenkin.
Joo eipä tuo nyt minunkaan mielestäni kovin pahaa raiskaamista ole, kun kuitenkin puhutaan kaikenlisäksi näinkin yleisestä autosta, eikä mistään ÿberharvinaisuudesta =D Saahan ne orkkikset sitten vääntää takaisin paikoilleen jos jostakin syystä näin haluaa tehdä.
Enpä nyt sitä meinannut että se olis jotenki raiskaamista, vaan meinasin että tuo auto on noinkin helvetin hyvännäköinen niin ei välttis tarvitse vaihdella mitään valoja vaihtaa..
Niinkuin tuossa avausviestissä jo pohdiskelin....en aio noita takavaloja ja sivuvilkkuja vaihtaa uudempiin/vast vaikka ne paremmilta näyttäiskin. Auto on erittäin hyvin säilynyt, pisteosiltaan alkuperäinen 1999 AMG E55 ja sellaisena se saa pysyäkkin En aio edes vaihtaa tuota kasettimankka pois
Nuo RH.n vanteet vaivaa sen verran että alkuperäiset lähtee "fiksattavaksi"...eli reunat täytehitsataan ja sorvataan alkuperäisiä vastaavaksi.
Juha R kirjoitti:Nuo RH.n vanteet vaivaa sen verran että alkuperäiset lähtee "fiksattavaksi"...eli reunat täytehitsataan ja sorvataan alkuperäisiä vastaavaksi.
Amrif Järvenpäässä teki vastaavan operaation minun alkup. AMG:ille. Maksoi 150 € yhteensä 4 kpl vanteiden kehien korjauksia ja lakkaus. Aika halapaa ja jälki on hyvää ja hyvin säilynyt hyvänä...
Menipä taas kuviot uusiksi...kattien vaihdon yhteydessä korjaamon "kesäpoika" pyyhkäisi Opel Vivarolla vasemman kyljen sisään Takaovi ja -kylki sisässä, takapuskuri ja vasen takavanne hajalla...
Juha R kirjoitti:Menipä taas kuviot uusiksi...kattien vaihdon yhteydessä korjaamon "kesäpoika" pyyhkäisi Opel Vivarolla vasemman kyljen sisään Takaovi ja -kylki sisässä, takapuskuri ja vasen takavanne hajalla...
Tää mennee vähän feispuukkaukseksi, mutta:
[ ] Tykkään
[X] En tykkää
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juha R kirjoitti:Menipä taas kuviot uusiksi...kattien vaihdon yhteydessä korjaamon "kesäpoika" pyyhkäisi Opel Vivarolla vasemman kyljen sisään Takaovi ja -kylki sisässä, takapuskuri ja vasen takavanne hajalla...
Voi v***u Kesäpoika olis voinu vetää sen vivaronsa oikoseks vaikka seinään mutta ei näitä amg-mersuja kiitos..
No onneksi asiassa on se hyvä puoli, että osia vielä saa suht helposti. Mutta jos kyseessä olisi ollut joku W123 AMG korisarjalla varustettu coupe, niin se olis nyt satasella ostettavissa ruttutukusta keltasen pörssin myyntihintojen mukaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juha R kirjoitti:Menipä taas kuviot uusiksi...kattien vaihdon yhteydessä korjaamon "kesäpoika" pyyhkäisi Opel Vivarolla vasemman kyljen sisään Takaovi ja -kylki sisässä, takapuskuri ja vasen takavanne hajalla...
Voi helvata! No ei muuta kun uutta pelliä tilalle kerran noin kävi,vtuttaahan se jos oli muuten vielä orkkis...
Kun viikko takaperin tsekkailin, että E 50 arvostetaan Keski-Euroopassa kaliimmaksi kuin E 55, tulikin mieleen että missä tämä auto mahtaa olla. Hyvä, että ilmeisesti yhtä hyvissä (?) käsissä kuin aiemminkin!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
C32 AMG:n vaihdoin tähän kesällä. Jotenkin tuo väri jäi mieleen kun auton näin sattumoisin Lidlin pihassa. Tästä viikko kaksi niin auton näin myynnissä. Ja pitihän se saada.
Nyt löytyi autoon alkuperäiset vanteet. Vein vanteet eilen Vannevelholle kunnostettavaksi ja uudet renkaatkin on tulossa. Vannevelholla jono noin kuukausi. Aika karussa kunnossa nuo vanteet oli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sihijuoma, Ti 31.05.2022 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaverillani oli aikoinaan tällanen, E50:nen, jonka myi jo vuosia sitten. Taisinkin nähdä joskus kuvan autosta tällä foorumilla. Siitä se omakin amggi-kuume heräsi.
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 11.05.2022 07:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Hieno auto ja väri varsinkin..E55 ollut itselle sellainen pakko saada mersu jo pitkään,mutta eipä ole tullut hankittua ja hinnat karkaamassa jo hyvää vauhtia
Tälle Mersulle tuntuu tapahtuvan kaikenlaista historiansa aikana. Parkkipaikkani viereiseltä tietyömaalta oli kaatunut styroxipaalit autojen päälle. Etulokasuoja ja konepelti meni oiottavaksi ja maalaukseen. Lopputulos onneksi ihan hyvä.
Vanteet on nyt alla ihan alkuperäiset AMG:t RH:n replicojen sijaan. Värisävy ei ihan orginaali mutta maalataan sitten kun häiritsee enmmän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.