Vito teki stopin, ei lähde käyntiin!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

vito ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja rintteri »

sprintteri tekee samoja oireita ei lähde aina käyntiin.vein korjaamolla katsoivat vikakoodit niin antoi kampiakselinasentotunnistimesta että siinä ois vika,no se vaihdettiin niin vielä antoi saman vikakoodin,sitte asentaja epäili mootorohjausyksikköä pitäis vaihtaa ja se ei ole kallis vain 1900€ :lol:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito teki stopin, ei lähde käyntiin! VIKA LÖYTYI

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

soppa kirjoitti:
purde kirjoitti:Niin.. ilma/ohivuodot järjestelmässä...

Hyvä et tuli kuntoon... :)
No tuota ilmaa ei onneksi ollut joten muuten p-aine järjestelmä on tiivis mutta tuota ohivuotoahan ei olisi edes nähnyt vaikka olisi tehnyt suuttimien ohivuototestin...? Eikös tuo anturi ole ennen suuttimia?? No pääasia et nyt toimii ja suuttimissa ei nyt toistaiseksi ollut mitään.

Ilmeisesti tuo vika ilmeni mulla niin, että kylmällä tiestysti se O-rengas oli hiukan jäykempi ja näin ollen piti hiukan että sai jotenkin käyntiin mutta ilmeisesti talven kylmyys oli liikaa ja tiiviste päätti sanoa itsensä irti aikansa kestettyä ja sittempä ei enää lähtenyt lämpinäkään käyntiin.


DBFI kirjoitti: Ei tainnut olla rail paineanturi, kuulostaa rail painesäätimeltä.
Säädin se varmaan olikin, pyöriikö se kara jotenkin siellä ruiskun sisällä kokoajan? Jonkin verran siellä varmaan liikettä tapahtuu jos O-renkaan syö melkein poikki.
Joo Ei tainnut olla rail paineanturi
Paine anturi on siinä pääsä mikä on lähempänä laturin hihnaa(menee pelkiä johtoja) paineen säädin on toisessa pääsä
sen säätimen(ruiskun???) sisäkalu liikuu aina kun paineesen tarvitaan muutosta lisää painetta reikää kiinni/vähemmän painetta reikää isomaksi

Railpaineen säätimen toiminan saa testattua *:ila
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

jarasko kirjoitti:suuttimen ohivuototesti kertoo vain ohivuodon paluupuolelle ei sitä jos suutin kusee.mutta senhän pystyy kyllä kans testaamaan kotikonstein.korkeapainepumppu aika usein vuotaa ulospäin että jos se on rikki niin sen näkee silmällä.ei siinä välttämättä testeriä tarvita ollenkaan kun vaan perehtyy asiaan.luultavasti vika ei ole virtalukossa.
Itselläni isoja ongelmia cdi:n kanssa ja epäilys aika suuri että joku suutin kusee sylinteriin railin paineet. Milläs tuon saisi selville kotikonstein?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Chrispe kirjoitti:
jarasko kirjoitti:suuttimen ohivuototesti kertoo vain ohivuodon paluupuolelle ei sitä jos suutin kusee.mutta senhän pystyy kyllä kans testaamaan kotikonstein.korkeapainepumppu aika usein vuotaa ulospäin että jos se on rikki niin sen näkee silmällä.ei siinä välttämättä testeriä tarvita ollenkaan kun vaan perehtyy asiaan.luultavasti vika ei ole virtalukossa.
Itselläni isoja ongelmia cdi:n kanssa ja epäilys aika suuri että joku suutin kusee sylinteriin railin paineet. Milläs tuon saisi selville kotikonstein?
Siis meinaat että kyse ei olisi edellä mainitusta ohivuodosta jonka voi testata kotikonsteinkin vaan suutin pissii sylinteriin? Käynti silti asiallista kun moottorin käyntiin saa? Tuliko tuo ohivuototesti jo testattua?

Yhdestä Vitosta tarkistin kotikonstein (Starilla :roll: ) että rail-paineet oli olemattomat eikä lähtenyt käyntiin ja vika oli se toinen tavanomainen eli matalapainepuolen ilmavuoto.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Chrispe kirjoitti:
jarasko kirjoitti:suuttimen ohivuototesti kertoo vain ohivuodon paluupuolelle ei sitä jos suutin kusee.mutta senhän pystyy kyllä kans testaamaan kotikonstein.korkeapainepumppu aika usein vuotaa ulospäin että jos se on rikki niin sen näkee silmällä.ei siinä välttämättä testeriä tarvita ollenkaan kun vaan perehtyy asiaan.luultavasti vika ei ole virtalukossa.
Itselläni isoja ongelmia cdi:n kanssa ja epäilys aika suuri että joku suutin kusee sylinteriin railin paineet. Milläs tuon saisi selville kotikonstein?

paluu puolen vuodon jo testanut?
lähteekö ollenkaan käyntiin?
*:ria käytetävissä?
noista riipuu sitten jatko tukimus koti konstein
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin