Mulla on nyt kanssa ollut tossa Sprintterissä Voimaa.comin räätälöity softa. Tuossahan se muutos tuntuu aika rajusti, sillä alkuperäinen teho on ollut 184 hv ja vääntö 440 Nm, kun samaa moottoria on jo vakionakin saanut 235 hv ja 540 Nm tehoisena. Alkuperäinen suorituskyky oli n 18 s 0-100, kun se sama nopeus nyt saavutetaan n 10 s. Tuota kiihtyvyyttäkin mukavampi on tuo väännön nousu, sekä vetoalueen laajentuminen. Alarekisterissä herääminen alkaa suurinpiirtein samasta kohtaa, mutta alkuperäisellä ohjelmalla kone tavallaan "lopetti" työnteon n 3000 r/min ja odotti kaasupohjassa ajossa rauhallisesti seuraavan vaihteen kytkeytymistä. Nyt se voima jatkaa nousuaan aina sinne vaihtokohtaan asti, eikä koe missään vaiheessa tekemisen puutetta.
Kulutuslukema ei juurikaan ole muuttunut suuntaan, eikä toiseen, siitä pitää huolen tuon massa, eli yli 3 tonnia ja toisaalta ulkomitat jotka on lähes 3 m korkea ja 7 m pitkä, eli koko vaatii myös ruokaa.
Ja sittenkun joku kysyy, että onko tuossa järkeä, vastaan että kyllä ja ei. Tuolla mun autolla saa ajaa satasta, enkä oikeastaan koskaan juurikaan sitä kovenpaa ajakkaan, toisaalta tuo on ISO, joten se lisä vääntö ei koskaan ole pahasta.
Voimaa.com päivitys -99 W210 200 CDI:hin toimii hyvin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jos egr sekoilee voi savua tulla(moni muukin voi vaikutta siihen )reiska77 kirjoitti:ahaas,kiitoksia nopeista vastauksista. vielä tyhmä kysymys, entä jos tuo ilmamäärämittari on rikki,niin vaikuttaako se nyt tuohon savutukseen kuinka paljon,eli jos se ei ny ohjaa sitä egr:ää oikein? kait sitä vois jossai vaiheessa kattoo jos sen sais toiminnasta koko egr:n
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Kyllähän tuo Karala laittaa laittaa ihan perus softan sinne sisään, ei rupea räätälöimään sen kummemmin, jos auto on muuten vakio..Simpe kirjoitti:Itsellä olis tulevana torstaina aika varattuna Karalalle.
Autona siis -00 220cdi manuaalilaatikolla. Onko kenelläkään kokemusta paljonko tossa vakiona kytkin kestää, jos vaikka räätälöitäisiin hieman enemmän hönkää koneesta ulos??
Auto pihassa laturin perään ja softa ulos ja 15min päästä uusi softa paikalleen ja vetoja..

Kumminkin tainut tehdä tommosia 220 varmaankin satoja, niin tietää tarkalleen mitä kestää kytkin tommosessa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
.
No joo
Tuosta moottorista ja ohjelmasta, ilman muutoksia tekniikkaan ja jättämällä suutinkartat ja ruiskutuspaineet huijaamati.
Lähtee oikeasti vääntöjä 350-360 väliin.
Ja tehoja 150-160 väliin.
Huolimatta siitä, kuka ohjelman tekee, kun siihen on mekaaninen rajoite, ahdin_ nimeltänsä.
Monenlaista toteutusta aiheeseen ole kyllä nähnyt, mikäpä siinä.
Jos omistaja on tyytyväinen, niin täytyy kait sen kelvata sitten muillekkin.
Helkutin kestävää tuossa perustekniikka on...
Jos omistaa staarin, niin silläpä sen sitten näkee, minkä verran se ahdin niitä syöttöjä kestää oikeasti, ahtopaineen karkaamatta . . .
. . . Ja sitten kohtas huomaakin, että kaikkien lastutekijöiden lupaamat teholuvut ovatkin liikuttavan lähellä tiettyjä arvoja...
Tässä 200/220 paketissa ainostaan 200cdi man. on sellainen auto, jossa vääntöjä täytyy kytkimen takia rajoittaa, mutta siinäkään tehoa ei.
No joo
Tuosta moottorista ja ohjelmasta, ilman muutoksia tekniikkaan ja jättämällä suutinkartat ja ruiskutuspaineet huijaamati.
Lähtee oikeasti vääntöjä 350-360 väliin.
Ja tehoja 150-160 väliin.
Huolimatta siitä, kuka ohjelman tekee, kun siihen on mekaaninen rajoite, ahdin_ nimeltänsä.
Monenlaista toteutusta aiheeseen ole kyllä nähnyt, mikäpä siinä.
Jos omistaja on tyytyväinen, niin täytyy kait sen kelvata sitten muillekkin.
Helkutin kestävää tuossa perustekniikka on...

Jos omistaa staarin, niin silläpä sen sitten näkee, minkä verran se ahdin niitä syöttöjä kestää oikeasti, ahtopaineen karkaamatta . . .
. . . Ja sitten kohtas huomaakin, että kaikkien lastutekijöiden lupaamat teholuvut ovatkin liikuttavan lähellä tiettyjä arvoja...
Tässä 200/220 paketissa ainostaan 200cdi man. on sellainen auto, jossa vääntöjä täytyy kytkimen takia rajoittaa, mutta siinäkään tehoa ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5