
W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää"
Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.
Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?
Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?
Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Se riippuu, onko sinun autossasi hiukkassuodatinta.Division kirjoitti:Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.
Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?
Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
Hiukkasmallia ei voi päästää savuttamaan, kun se noki tukkii sen suodattimen ja aiheuttaa lisäksi harmia hyvin hyvin lyhyillä puhdistuspolttosykleillä.
Jos hiukkaspönttöä ei ole, vaan pelkkä katti, ei savun kanssakaan ole niin nöpönnuukaa, jolloin max ruiskutusmäärää voi venyttää pidemmälle.
Kaikissa malleissa sellainen ahtimellekkin "turvallinen" ruiskutusmäärä on sinne 270-280hv, noin suuruusluokkana, joistain tulee enemmänkin, mutta varmaankin kaikista väh. tuonne väliin.
Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mitenkähän sen ahtimen isontaminen tuossa OM642 V6 moottorissa, sehän sijaitsee suhteellisen ahtaassa paikassa siellä sylinteririvien välissä? Siis näin akateemisesti mietiskellen, eihän sitä tietenkään saa mennä muuttamaan.tuikku kirjoitti:...Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kiitos vastauksesta! Pitänee selvitellä vielä tuota partikkelisuodatinasiaa.tuikku kirjoitti:Se riippuu, onko sinun autossasi hiukkassuodatinta.Division kirjoitti:Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.
Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?
Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
Hiukkasmallia ei voi päästää savuttamaan, kun se noki tukkii sen suodattimen ja aiheuttaa lisäksi harmia hyvin hyvin lyhyillä puhdistuspolttosykleillä.
Jos hiukkaspönttöä ei ole, vaan pelkkä katti, ei savun kanssakaan ole niin nöpönnuukaa, jolloin max ruiskutusmäärää voi venyttää pidemmälle.
Kaikissa malleissa sellainen ahtimellekkin "turvallinen" ruiskutusmäärä on sinne 270-280hv, noin suuruusluokkana, joistain tulee enemmänkin, mutta varmaankin kaikista väh. tuonne väliin.
Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.
Eiköhän minulle riitä vähäksi aikaa 280 hv/620 nm hulluttelukin, vanhan 180 hv/400 nm jurmuuttamisen tilalle. Vakiotehoillakin koeajossa tuo 320Cdi tuntui raketilta, vanhaan autooni verrattuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vääntö nousee vakioon nähden vain +15% (540nm-->620nm), joten kestää varmasti...nj^ kirjoitti:mites tuo voimansiirto kun vääntö nousee kuitenkin yli 50% vakioon nähden?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Niinhän ne kaikki sanoo kunnes joku paikka rikkoontuutuikku kirjoitti:Kyllä nuo kestää.

Kestää todennäköisesti normaaliajossa, mutta 620 Nm:llä ja 280 hv:lla en hirveesti harrastais säännöllistä täyslähettelyä/revittelyä, jos aikoisin autoa pitää vielä vaikka seuraavat 5 vuotta? Kymysys kuuluu, että mitenhän noissa mahtaa esim. vaikka jakoketju kestää pidemmän päälle huomattavasti kasvaneita vääntöjä, kun esim. 400cdi:ssä venyy aikalailla jo lyhemmilläkin matkoilla kun on vääntöä niin hurjasti. Ei aikasemmin oo Mersun jakokettingille tarvinu tehä ku korkeintaan tarkastus 300 tkm välein ja vaihto tarvittaessa, mutta kuuleman mukaan 400cdi:ssä ja 420cdi:ssä saa vaihtaa 100 tkm välein ketjut ja kiristimet. Ulkomaalaisilla foorumeilla puhutaan +2000$ operaatioista, joten veikkaan ettei oo Suomessakaan mitään hirmu halpaa huvia.
.
Moottorin väännöt, tai väännöttömyys ei vaikuta mitenkään jakoketjun kestävyyteen.
Voimansiirto noissa kestää kyllä helposti kaiken, mitä kohtuudella moottorista irti saa.
Rikkoontumiseen on kyllä alle puolen miljoonan kilometrin aina syynä joku haveri, ei varsinaisesti kestävyys, tai osien mitoitus.
Noin se on niissä pienemmissäkin moottoreissa.
Moottorin väännöt, tai väännöttömyys ei vaikuta mitenkään jakoketjun kestävyyteen.
Voimansiirto noissa kestää kyllä helposti kaiken, mitä kohtuudella moottorista irti saa.
Rikkoontumiseen on kyllä alle puolen miljoonan kilometrin aina syynä joku haveri, ei varsinaisesti kestävyys, tai osien mitoitus.
Noin se on niissä pienemmissäkin moottoreissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Onhan se totta että uudelleenohjelmoimattomankin varmasti saa yrittämällä rikki tai ihan minkä laitteen vaan... Se riski siihen yrittämiseen vaan tuppaa kasvamaan, kun on enempi "ylimääräisiä" tehoja. Väännön vaikuttamisesta jakoketkuun en tiedä itse mitään, mutta ei kai se nyt ihan tuulesta temmattua voi olla, jos ulkomaankielisillä palstoilla näin on kirjoiteltu? Miks sitten siihen 400cdi:hin pitää vaihtaa jakoketju huollonkin mukaan 200 tkm välein? Miksei ole sama ku muissa?
Jakoketju on niin pitkä, jo pienikin venymä vaikuttaa paljon juuri tuon pituuden takia. Luultavasti ainoastaan tuo pituus vaikuttaa siihen "tiheään" vaihtoväliin.masaf1 kirjoitti:Onhan se totta että uudelleenohjelmoimattomankin varmasti saa yrittämällä rikki tai ihan minkä laitteen vaan... Se riski siihen yrittämiseen vaan tuppaa kasvamaan, kun on enempi "ylimääräisiä" tehoja. Väännön vaikuttamisesta jakoketkuun en tiedä itse mitään, mutta ei kai se nyt ihan tuulesta temmattua voi olla, jos ulkomaankielisillä palstoilla näin on kirjoiteltu? Miks sitten siihen 400cdi:hin pitää vaihtaa jakoketju huollonkin mukaan 200 tkm välein? Miksei ole sama ku muissa?