W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Juu, tottahan toki. Ja peileistäkin huomaa hyvin eron. Faceliftissä peilit on tikkujen nokassa, prefaceliftissä kiinni pilarissa...

Kuva
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.

Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?

Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

V6 diesel (OM642) tuli loppuvuodesta 2005, ja facelift-211 tuli kesällä 2006, joten kyllä sitä veekuutosta on siis pre-facelift malleissakin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Division kirjoitti:Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.

Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?

Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
Se riippuu, onko sinun autossasi hiukkassuodatinta.
Hiukkasmallia ei voi päästää savuttamaan, kun se noki tukkii sen suodattimen ja aiheuttaa lisäksi harmia hyvin hyvin lyhyillä puhdistuspolttosykleillä.
Jos hiukkaspönttöä ei ole, vaan pelkkä katti, ei savun kanssakaan ole niin nöpönnuukaa, jolloin max ruiskutusmäärää voi venyttää pidemmälle.
Kaikissa malleissa sellainen ahtimellekkin "turvallinen" ruiskutusmäärä on sinne 270-280hv, noin suuruusluokkana, joistain tulee enemmänkin, mutta varmaankin kaikista väh. tuonne väliin.
Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

tuikku kirjoitti:...Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.
Mitenkähän sen ahtimen isontaminen tuossa OM642 V6 moottorissa, sehän sijaitsee suhteellisen ahtaassa paikassa siellä sylinteririvien välissä? Siis näin akateemisesti mietiskellen, eihän sitä tietenkään saa mennä muuttamaan. :D
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ei se nyt niin mahdottoman hankalassa paikassa ainakaan kuvien perusteella ole (linkki). Ei tosin siellä helpoimmassakaan mahdollisessa :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

tuikku kirjoitti:
Division kirjoitti:Siinä tapauksessa minulla on siis 2006 pre-facelift malli.

Muuttuiko kuitenkin rivi 6-kone, V6-koneeksi jo ennen 3/2006 faceliftia, koska autossani ei ole v-keulamaskia, eikä muita faceliftin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta kone on V6, ainakin moottorinpeitteen ja tehojen perusteella...?

Mutta joka tapauksessa, osaatteko sanoa, että saako näistä kaikista 320 Cdi 165kW/224hv V6-koneista lastulla esim. voimaa.comin lupaamat 190 kW / 258 Hp, 620 Nm vai esim. Karalan lupaamat 220 kW/299 hv 620 Nm?
Se riippuu, onko sinun autossasi hiukkassuodatinta.
Hiukkasmallia ei voi päästää savuttamaan, kun se noki tukkii sen suodattimen ja aiheuttaa lisäksi harmia hyvin hyvin lyhyillä puhdistuspolttosykleillä.
Jos hiukkaspönttöä ei ole, vaan pelkkä katti, ei savun kanssakaan ole niin nöpönnuukaa, jolloin max ruiskutusmäärää voi venyttää pidemmälle.
Kaikissa malleissa sellainen ahtimellekkin "turvallinen" ruiskutusmäärä on sinne 270-280hv, noin suuruusluokkana, joistain tulee enemmänkin, mutta varmaankin kaikista väh. tuonne väliin.
Ahdinhan tuossa moottorissa on pieni !
Se pitää muistaa, jos haluaa niillä tehoilla hullutella.
Kiitos vastauksesta! Pitänee selvitellä vielä tuota partikkelisuodatinasiaa.

Eiköhän minulle riitä vähäksi aikaa 280 hv/620 nm hulluttelukin, vanhan 180 hv/400 nm jurmuuttamisen tilalle. Vakiotehoillakin koeajossa tuo 320Cdi tuntui raketilta, vanhaan autooni verrattuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

mites tuo voimansiirto kun vääntö nousee kuitenkin yli 50% vakioon nähden?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakiossa on faceliftin jälkeen 540nm.
Kyllä nuo kestää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

nj^ kirjoitti:mites tuo voimansiirto kun vääntö nousee kuitenkin yli 50% vakioon nähden?
Vääntö nousee vakioon nähden vain +15% (540nm-->620nm), joten kestää varmasti...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

:oops:

Tästä lauseesta ymmärsin väärin:
Eiköhän minulle riitä vähäksi aikaa 280 hv/620 nm hulluttelukin, vanhan 180 hv/400 nm jurmuuttamisen tilalle.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

tuikku kirjoitti:Kyllä nuo kestää.
Niinhän ne kaikki sanoo kunnes joku paikka rikkoontuu :lol:

Kestää todennäköisesti normaaliajossa, mutta 620 Nm:llä ja 280 hv:lla en hirveesti harrastais säännöllistä täyslähettelyä/revittelyä, jos aikoisin autoa pitää vielä vaikka seuraavat 5 vuotta? Kymysys kuuluu, että mitenhän noissa mahtaa esim. vaikka jakoketju kestää pidemmän päälle huomattavasti kasvaneita vääntöjä, kun esim. 400cdi:ssä venyy aikalailla jo lyhemmilläkin matkoilla kun on vääntöä niin hurjasti. Ei aikasemmin oo Mersun jakokettingille tarvinu tehä ku korkeintaan tarkastus 300 tkm välein ja vaihto tarvittaessa, mutta kuuleman mukaan 400cdi:ssä ja 420cdi:ssä saa vaihtaa 100 tkm välein ketjut ja kiristimet. Ulkomaalaisilla foorumeilla puhutaan +2000$ operaatioista, joten veikkaan ettei oo Suomessakaan mitään hirmu halpaa huvia.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Joo kyllä 400:ssa jakoketjulla ajaa vajaa 200tkm ja vaihto maksaa noin 1500€-2500€, riippuen vaihdettavista osista.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottorin väännöt, tai väännöttömyys ei vaikuta mitenkään jakoketjun kestävyyteen.
Voimansiirto noissa kestää kyllä helposti kaiken, mitä kohtuudella moottorista irti saa.
Rikkoontumiseen on kyllä alle puolen miljoonan kilometrin aina syynä joku haveri, ei varsinaisesti kestävyys, tai osien mitoitus.
Noin se on niissä pienemmissäkin moottoreissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Onhan se totta että uudelleenohjelmoimattomankin varmasti saa yrittämällä rikki tai ihan minkä laitteen vaan... Se riski siihen yrittämiseen vaan tuppaa kasvamaan, kun on enempi "ylimääräisiä" tehoja. Väännön vaikuttamisesta jakoketkuun en tiedä itse mitään, mutta ei kai se nyt ihan tuulesta temmattua voi olla, jos ulkomaankielisillä palstoilla näin on kirjoiteltu? Miks sitten siihen 400cdi:hin pitää vaihtaa jakoketju huollonkin mukaan 200 tkm välein? Miksei ole sama ku muissa?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Loogisesti ajateltuna se teho ei kyllä vaikuta jakoketjuun. Ja eihän se teho mitään riko, vääntö lähinnä.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

masaf1 kirjoitti:Onhan se totta että uudelleenohjelmoimattomankin varmasti saa yrittämällä rikki tai ihan minkä laitteen vaan... Se riski siihen yrittämiseen vaan tuppaa kasvamaan, kun on enempi "ylimääräisiä" tehoja. Väännön vaikuttamisesta jakoketkuun en tiedä itse mitään, mutta ei kai se nyt ihan tuulesta temmattua voi olla, jos ulkomaankielisillä palstoilla näin on kirjoiteltu? Miks sitten siihen 400cdi:hin pitää vaihtaa jakoketju huollonkin mukaan 200 tkm välein? Miksei ole sama ku muissa?
Jakoketju on niin pitkä, jo pienikin venymä vaikuttaa paljon juuri tuon pituuden takia. Luultavasti ainoastaan tuo pituus vaikuttaa siihen "tiheään" vaihtoväliin.
Vastaa Viestiin