Nastojen alle laiton seurauksena on alkanut taas vuotuinen lentävien nastojen aiheuttamien tuulilasien vaihtoaika...

turvavälin pidennys ei auta jos on huonoa tuuria...taas.
Lueskelin tätä ketjua ennen kuin vein oman tuulilasin vaihtoon ja alkoi taas vaihteeksi jänskättämään että mihin uskaltaa viedä?
No tästäkin ketjusta oli taas paljon hyötyä, kiitos itse kullekin kirjoittajalle
Tänään siis tuli w211 Avantgarden tuulilasin vaihdosta ja kuten aiemmin mainitsin työ tehtiin Fintel/Karjaa ja valitsin paikan löytyneen palautteen/pitkäaikaisen toimintahistorian johdosta.
Oman kokemukseni perusteella voin suositella jos on pilkun*sija kuten minä ja työn sekä palvelun taso merkitsee jotain. Yrittäjä otti työn vastaan, teki ja luovutti työn asiakkaalle niin ei ainakaan tullut heti alkuun niitä kuuluisia infokatkoksia kuten "tään piti olla sininen ei kirkas"
Sain kiireetöntä palvelua ja vastauksia kysymyksiin mennen-tullen kuten ketjussa kysyttyjä listaongelmia: Pilkigton(joka tuli autooni) on ko. MB:n orig. tuullilasin valmistaja ja niissä tuo (lasin mukana tuleva)kumitiivisteen huuli tiivistyy katon pintaa vasten ylhäältä päin(yli tuon "viheliäisen" kolon) toisin kun Sain-Gobainin valmistama lasi jonka tiiviste tiivistyy lasiaukon reunaan siten että siihen jää/saattaa jäädä kolo lasin reunan ja korin tuulilasin aukon väliin kuten aikaisemmin on kuvattu pari kertaa. Molemmat kuulemma tiivistyvät oikein mutta alkuperäinen ilman tuota yläreunan koloa on tietenkin paremman näköinen, ei kerää likaa, vingu menossa jne. Muista merkeistä ei ollut puhetta. Soittelin noita ketjussa suositeltuja läpi ja pyysin tarjouksia jotka heittelivät jopa parilla sadalla ja joista Fintel oli lisäksi edullisin. Kalliimman hinnan takana voi olla että auto jatkaakin matkaansa alihankkijalle. Jos on paljon muutakin rempattavaa kuten kolarivauriot eikä tarvii maksaa muuta kuin omavastuun niin sitten on eri juttu...
Niin paljon olen paskaa vastaanottanut paskoin selityksin (ja tehnyt lopulta itse kunnolla

) että suosittelen myös ilmaisessa että ottaa selvää ensin mihin on mitäkin aina viemässä esim. ovatko kokeneita ko. hommassa ja onko toiminta jatkunut pitkään. Fintelin yrittäjä kertoi vaihtaneenssa tuhansia laseja "parinkymmenen" vuoden aikana ja asiakkaina on myös autokorjaamoja/liikkeitä.
Yleisesti: jos nykyään vie mihin tahansa
ammattiliikkeeseen korjaukseen niin minusta viejän velvollisuus on kysellä edes vähän maalaisjärjellä mitä työhön sisältyy+osat+hinnan ja jos ei saa asillista vastausta niin matka jatkuu raasti seuraavaan oikeaan ammattiliikkeeseen jossa saa hyvää palvelua. Esim. kesätyöntekijät "väärissä käsissä" ovat tehneet liian usein elämän hankalaksi.
Vein auton puolilta päivin ja n. 1vrk jälkeen nouto "jotta lasi saa rauhassa kuivua/liimaus onnistuu varmasti". Oli myös tuuria kun sain samasta paikasta sijaisauton. Vähän myöhemmin ip tuli soitto että aikaisemman lasinvaihdon yhteydessä oli lasin alta naarmutettu maalia ja se oli jo päässyt ruostumaan ja sovittiin että ruoste poistetaan ja suojataan asiaan kuuluvalla ruosteenesto-ominaisuuden omaavalla lasin "primerillä" jotta se ei kohta ala kukkimaan lasin alta. Noudon yhteydessä näytettiin valokuvat löydetystä ruosteesta sekä korjauksesta : )
Edellä mainituista syistä "täys 10 lämmin suositus"

ja toivottavasti muillekin on tästä hyötyä!
Mielestäni hyvän palvelun perään kannattaa ajaa pidemmältäkin ja mersuthan on tehty itse ajettaviksi ja tässä tapuksessa korjaamolle asti
Yhteystiedot löytyy täältä nautserin laittamasta linkistä klikkailemalla perille omaan palvelupisteeseen
http://www.pilkington.com/europe/finlan" onclick="window.open(this.href);return false; ... efault.htm
ps. uuden lasin paksuus oli n. 5mm = 2mm(lasi)+1mm(kalvo)+2mm(lasi) joka on mielestäni kyllä todella ohut (vastaus: ajoneuvojen painon alentaminen/polttoaineen kulutus...)