Noin 180hv riittää vakiopumppu.Expansion kirjoitti:Riittääkö vakiopumppu 300hv saakka jos turbot ja muut on ok?
Paras/kestävin turbodiesel virittää?
.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#230310
Joskus vuonna miekka ja nahkakypärä on tullut sekaannuttua itseään viisaampieen jutusteluun...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#230310
Joskus vuonna miekka ja nahkakypärä on tullut sekaannuttua itseään viisaampieen jutusteluun...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
esko kirjoitti:il
os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks Cool
Ei sitte mitää järkee. Menee se vähänenki voima sen mehumaijan ja ton kivikautisen lootan veivaamisee Laughing
ei järkee
-ooksää syöny liikaa mämmiä jeemu
,.........350 TH hyötysuhde/voimanhäviö o samaa luokkaa merssun automaatin kans , toki manuaalin verrattuna hukkaa tehoa
TH o kivikautine vehjes enne ku turbomeset alettiin rakentaa mutta rakentmise kannalta parempi, suuremmilla tehoilla
_(yli 500 ) pärjäilee

os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks Cool
Ei sitte mitää järkee. Menee se vähänenki voima sen mehumaijan ja ton kivikautisen lootan veivaamisee Laughing
ei järkee


-ooksää syöny liikaa mämmiä jeemu





soon yllättävän vaativa laji tuo quote, vähä niinku oikee autom lootan vahavistusesko kirjoitti:esko kirjoitti:il
os tavoitteena on 300hv om605:sta eli 2.5TD niin kumpi kestää paremmin automaatti vai manuaali?
Ison kutosen perästä manuaali tietenki. Ei mee se vähänenki voima sen mehumankelin vatkaamisee.
-tai laittaa TH350 merssun koneen jatkoks Cool
Ei sitte mitää järkee. Menee se vähänenki voima sen mehumaijan ja ton kivikautisen lootan veivaamisee Laughing
ei järkee![]()
![]()
-ooksää syöny liikaa mämmiä jeemu,.........350 TH hyötysuhde/voimanhäviö o samaa luokkaa merssun automaatin kans , toki manuaalin verrattuna hukkaa tehoa
TH o kivikautine vehjes enne ku turbomeset alettiin rakentaa mutta rakentmise kannalta parempi, suuremmilla tehoilla
_(yli 500 ) pärjäilee
![]()

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Laitat sen pumpun Mynä-dieseliin, oli se sitten alunperin mikä vain, vaparista tai turbosta, niin sieltä saat loistavan pumpun takaisin. Kaikki tarvittava on vaihdettu tai muutettu ja huolettu.
[Pientä tuommosta puolin ja toisin naljailua noilla meidän kilpa-ajajilla nyt ilmassa aina viikonloppu iltaisin tai öisin, onneksi kausi alkaa kohta ja pääsee katsomoon
]
[Pientä tuommosta puolin ja toisin naljailua noilla meidän kilpa-ajajilla nyt ilmassa aina viikonloppu iltaisin tai öisin, onneksi kausi alkaa kohta ja pääsee katsomoon

Lisää tietoa: www.skg.fi
Riippuu lähtökohdasta automaatin kohdalla ja miten laimeaan vääntöön tyytyy. Itse lähtisin virityksen kohdalla siitä, että se myös 722.3 (= vahvempi w124 mersun laatikoista) pitää tai kannattaa vahvistaa joka tapauksessa.
Itse olen myös sitä mieltä, että vaikka olisi vakioauto niin automaatti on kivempi, sen verran tulee myös ajeltua tuolla liikenteen seassa, myös sillä viritetyllä.
Muista nyt kuitenkin, että teho, esimerkiksi 300 bhp kertoo vain sen tehon tietyllä kierrosluvulla, mutta vääntömomentti kierrosluvun läpi kertoo miten pitkään ja miten kauan se selkä painautuu selkänojaan ja miten nopeasti auto kiihtyy. Laatikon rikkoo vääntömomentti, ei se teho.
Itse olen myös sitä mieltä, että vaikka olisi vakioauto niin automaatti on kivempi, sen verran tulee myös ajeltua tuolla liikenteen seassa, myös sillä viritetyllä.
Muista nyt kuitenkin, että teho, esimerkiksi 300 bhp kertoo vain sen tehon tietyllä kierrosluvulla, mutta vääntömomentti kierrosluvun läpi kertoo miten pitkään ja miten kauan se selkä painautuu selkänojaan ja miten nopeasti auto kiihtyy. Laatikon rikkoo vääntömomentti, ei se teho.
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskolalla hyvä pointti, mieti eroa moottorin luonteessa/vääntökäyrässä samalla 300hp huipputeholla esim 5.9 Cumminsin ja jonkun pensa-1.8T välillä.
Laatikon vahvistajat ei mielellää kerro, mitä kaikkea sille mehumaijalle tehdään; asiakas voi etukäteen vain arvailla, millaista vastinetta sille rahalle sitten saa. Pitäis siinä sitten luottaa tekijän ammattitaitoon tai suunsoittoon. Taas kerran tyhjät kattilat kolisee eniten eli suurimmat lupaukset kestosta
vähiten katetta. Kannattaa kysellä muilta kokemuksia ja miettiä ainaki kahesti, minne sen lootan vie.
Manuaalissa tarvii jämäkämmän kytkinpaketin ja automaatti kannattaa käyttää ammattimiehellä prepattavana. Ja se 722.3 ei tosiaan ole pomminvarma laatikko, vaikka sellaista kuvaa on tällä forumilla joskus maalailtu. Vasta isommilla vaihteilla voi vedettää surutta.Expansion kirjoitti:OK...se vielä että onko käytänössä eroa onko automaatti vai manuaali kun liikutaan 300HV tehoissa? Vaatiiko automaattiloota vahvistusta tms.?
Laatikon vahvistajat ei mielellää kerro, mitä kaikkea sille mehumaijalle tehdään; asiakas voi etukäteen vain arvailla, millaista vastinetta sille rahalle sitten saa. Pitäis siinä sitten luottaa tekijän ammattitaitoon tai suunsoittoon. Taas kerran tyhjät kattilat kolisee eniten eli suurimmat lupaukset kestosta

muuris kirjoitti: Erään kauppiaan 'vahvistetut' 722.3 autom. lootat kun ei kestä tuotakaan..
Huonoja kokemuksia?muuris kirjoitti: Laatikon vahvistajat ei mielellää kerro, mitä kaikkea sille mehumaijalle tehdään; asiakas voi etukäteen vain arvailla, millaista vastinetta sille rahalle sitten saa. Pitäis siinä sitten luottaa tekijän ammattitaitoon tai suunsoittoon. Taas kerran tyhjät kattilat kolisee eniten eli suurimmat lupaukset kestostavähiten katetta. Kannattaa kysellä muilta kokemuksia ja miettiä ainaki kahesti, minne sen lootan vie.
Kerro ihmeessä lisää ,muitakin varmaan kiinnostaa missä ei kannata teettää laatikkoaan.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
no, jos hinta/laatusuhde on huono, niin kai siitä voi mainitamuuris kirjoitti:Taitaa modet puuttua jo peliin, jos aletaan sormin osottelemaan ja julkisesti huutelemaan, tämäkin ressukka kun yrittää touhuillaan leipää kantaa pöytään.apg kirjoitti:Huonoja kokemuksia?
Kerro ihmeessä lisää ,muitakin varmaan kiinnostaa missä ei kannata teettää laatikkoaan.


tuo, että jos oikeasti on tiedossa, että joku myy huonoa palvelua, mutta ei kerro sitä, ei myöskään ole hyviin tapoihn kuuluvaa

eihän sitä tarvitse välttämättä haukkumalla haukkua, mutta voi mainita, että itse en siellä korjauttaisi jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
samaa aattelin kuin napa, itellä osat hommattu superiin laatikkoo lukuunottamatta ja ois hauska saada siitä laakista hyvä, turhasta ei viittis maksaa jaa niin eihän mulla oo pumppuakaan vielä, käykö 603 vaparin pumppu aihioks?
veskola: Turhat quotaukset editoitu pois !
veskola: Turhat quotaukset editoitu pois !
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
no joo, eiköhän tuo riitä... ei sillä, että noita kumpaakaan olisin edes epäillyt...muuris kirjoitti:Käykö vastaukseks, että se paska loota ei ollut Siekkisen eikä Mannisen tekele.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei ollu.laineracing kirjoitti:eikä varmaankaan päivinen parolasta?
Suurin ongelma tässä taitaa olla tuo laatikko itessään. Kaippa se noilla 100hp/l virityksillä kestää mutta jos pitää saada oikeasti kestävä automaatti niin sitten joku muu kuin 722.3. Jälkiviisaana omaan menis nyt 5-vaihteinen ZF tai manuaaliloota.Stonehead kirjoitti:hajoaa ne ameriikan tekeleetkin vaikka hintalappu oli 7000 USD.
oli toki paukkuja vähän enee mutta...
tomaattia
Suurin ongelma tässä taitaa olla tuo laatikko itessään. Kaippa se noilla 100hp/l virityksillä kestää mutta jos pitää saada oikeasti kestävä automaatti niin sitten joku muu kuin 722.3.
- niinpä ....
teki laatikon kuka tahansa, 2 vaihdetta on huono parantaa koska pantaa tai rumpua ei hevin saa levennettyä ...... vaihteiston öljynpaine pitää ollla kans tarpeeks korkea
Jälkiviisaana omaan menis nyt 5-vaihteinen ZF tai manuaaliloota.
-vaihoehto tuokin mutta kokemuksesta olisin 350 TH kannalla kestävyyden suhteen, omastani on hajonnut valurautainen keskipakosydeemi , nykyisin sekin teräksinen .......
asia lienee siten että 722.3 tehonkeston raja taitaa tosiaan olla 100hp/l kohdilla

- niinpä ....

teki laatikon kuka tahansa, 2 vaihdetta on huono parantaa koska pantaa tai rumpua ei hevin saa levennettyä ...... vaihteiston öljynpaine pitää ollla kans tarpeeks korkea
Jälkiviisaana omaan menis nyt 5-vaihteinen ZF tai manuaaliloota.
-vaihoehto tuokin mutta kokemuksesta olisin 350 TH kannalla kestävyyden suhteen, omastani on hajonnut valurautainen keskipakosydeemi , nykyisin sekin teräksinen .......
asia lienee siten että 722.3 tehonkeston raja taitaa tosiaan olla 100hp/l kohdilla

Ei tunnu JM-Koneen ja Siekkisen lootat vielä noilla tehoilla porsia, eikä noi nopeesti.muuris kirjoitti: Kaippa se noilla 100hp/l virityksillä kestää mutta jos pitää saada oikeasti kestävä automaatti niin sitten joku muu kuin 722.3.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
En muista kilsoja ihan tarkkaan milloin looran vaihoin entisen antauduttua mutta Jarkon tekemällä teräksisillä sisuksilla olevalla 722.3:lla ajelin liki satatuhatta mitenkään säästelemättä mutten myöskään varttimailia slickseillä
Ei oo askista pahaa sanaa.
Kakkonen on se köykänen kohta ja siihenkin Jarkolla on jo parannuskonsteja joista en tiedä sen enempää. Kakkonen oli mullakin jo ennen "syyshuoltoa" sellainen, että paineita sille piti nostella. Laatikko oli koko ajan ilman alipaineohjausta eli terävähköt vaihdot - paree kestävyys
Vaikee tota kakkosta on kuitenkin sen kummemmin säästellä kun vaihtohetki 1->2 on niin turkasen kivaa kun perän lähtiessä irti siinä vaiheessa vedot ei sitten lopukaan enään ennenkuin pää loppuu
menipä fiilistelyksi

Kakkonen on se köykänen kohta ja siihenkin Jarkolla on jo parannuskonsteja joista en tiedä sen enempää. Kakkonen oli mullakin jo ennen "syyshuoltoa" sellainen, että paineita sille piti nostella. Laatikko oli koko ajan ilman alipaineohjausta eli terävähköt vaihdot - paree kestävyys

Vaikee tota kakkosta on kuitenkin sen kummemmin säästellä kun vaihtohetki 1->2 on niin turkasen kivaa kun perän lähtiessä irti siinä vaiheessa vedot ei sitten lopukaan enään ennenkuin pää loppuu

menipä fiilistelyksi

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
lootaa
jeemu kirjoitti:Ei tunnu JM-Koneen ja Siekkisen lootat vielä noilla tehoilla porsia, eikä noi nopeesti.muuris kirjoitti: Kaippa se noilla 100hp/l virityksillä kestää mutta jos pitää saada oikeasti kestävä automaatti niin sitten joku muu kuin 722.3.

jeemu ei taida nyt tietää automaattilaatikon tiimoilta yksityiskohtia kuinka laatikko hajoaa/antautuu tehosta .... tuuleen huutamista/provoa kommentoiti

Siekkisen kans äskettäin asiaa pohdittiin mitä parannuksia voisi kehitellä
Mutta ,,, pääsiäinen tulossa ja toivoa sopii että mämmi riittää





Re: lootaa
Kerro ny sitte vielä että miten sait käsityksen että oisin provosoinu?esko kirjoitti: jeemu ei taida nyt tietää automaattilaatikon tiimoilta yksityiskohtia kuinka laatikko hajoaa/antautuu tehosta .... tuuleen huutamista/provoa kommentoiti![]()
Siekkisen kans äskettäin asiaa pohdittiin mitä parannuksia voisi kehitellä
Mutta ,,, pääsiäinen tulossa ja toivoa sopii että mämmi riittää![]()
![]()
![]()
![]()
PS: En syö mämmiä, tähä sellanen yrjöövä hymiö
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: lootaa
jeemu kirjoitti:PS: En syö mämmiä, tähä sellanen yrjöövä hymiö

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Re: lootaa
-entäs vappusimajeemu kirjoitti:esko kirjoitti:
PS: En syö mämmiä, tähä sellanen yrjöövä hymiö

-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Mitä noita asioita vatkaamaan, korjaa sitte jos pamahtaa 
Mutta se on huomattu että melkolailla ehdoton juttu superissa on se että alipaine katkaistaan lootalta kokonaan ahtojen noustessa.
Eli painekytkin imusarjaan ja mokkula lootan alipaineputkeen, se jeesaa kummasti.
Ihan varma en oo noitten osien oikeista nimistä, mutta luulen että jannut ymmärtää mitä ajan takaa

Mutta se on huomattu että melkolailla ehdoton juttu superissa on se että alipaine katkaistaan lootalta kokonaan ahtojen noustessa.
Eli painekytkin imusarjaan ja mokkula lootan alipaineputkeen, se jeesaa kummasti.
Ihan varma en oo noitten osien oikeista nimistä, mutta luulen että jannut ymmärtää mitä ajan takaa
