Noname kirjoitti:Mitenkään satalankkua halveksimatta eikös tuolta saa pikkurahalla kohtuullisessa kunnossa olevia W126 ässiäkin ?
Saahan niitä, mutta jostain syystä ei oikein ole sytyttänyt. Kyllähän niitä silloin alakoululaisena vahdattiin josko olisi nähnyt "selli" tai "secci" Mersun, mutta tavallinen SE-malli ei ollut yhtään niin kiinnostava. Näin jälkikäteen ajateltuna se lyhyempikin S-sarjalainen oli 80-luvun maalaiskaupungissa todella harvinainen näky kaikkien Datsun Cherryjen ja nappisilmä Ladojen joukossa.
Kiinnostus W126:een voisi syttyä, jos pääsisi lähemmin tutustumaan. Mahtoiko 124:n tekniikka olla pitkälti peräisin W126:sta? Ikäeroahan niiden ensimmäisillä malleilla on kuitenkin yli viisi vuotta.
Satalankussa ehkä kiinnostaa se, että on omakohtaisia muistoja useammastakin yksilöstä. Toinen mikä miellyttää, on yleisesti tunnustettu "maailman laadukkaimmaksi" henkilöautoksi.
Noname kirjoitti:Luulisi että W116 ja R107 -mallien hinnat kääntyy pian nousuun, joten ne olisi tällä hetkellä sellaisia sijoituskohteita jos tallista on tilaa.
W116 ei ole enää
youngtimer eli menee turhan vanhaksi sekä hintojen että oman kiinnostukseni suhteen.
R107 on sekin hieman kyseenalainen. Me klopit emme silloin pitäneet sitä minään, olihan se Ritari Ässää fanittaneille pojille aivan liian vanhan näköinen. Se näytti silloin jo SEC:n rinnalla museoautolta. Toisaalta, kelpasihan se Bobby Ewingillekin eli oikeastaan ainoa muistikuva Dallas-sarjasta on se paloauton punainen R107..