Ohi vaikka väkisin!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Mersulla en niinkään humannut, mutta joskus kun mersu pajalla ja äidin micraa lainannut, niin silloin on moottoritiellä näitä "pakkopäästä ohi" ja eteen sitten hiljennetään. Kyllä se liki 80hv onneksi ton kokoista kotteroa liikuttaa jotenkin, niin ei joka kerta tarvitse nöyrtyä. Olisiko n. 1kk sitten moottoritiellä ajoin 120 mittarin mukaan(todellista 110). Ja rupesin ohittaa uudehkoa A6:sta. No audimieshän sitten huomasi että micralla ohi ---> kiihdyttämään kohdalla , 160km/h kun ajettiin ni sitten päästi lopulta ohi :twisted: ... no sainpahan hyvän mielen kun audiäijän päivä pilalla :)
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Aika yleistä sekin on, kun pitkää matkaa ajelee, että vedellään reilusti ohi ja kohta hidastetaan alle nopeuden mitä ohitettava ajoi.

Tuo jos mikä kyrsii. Ja jos kyseisen auton ohittaa "takaisin", niin leimautuu kaahaavaksi raidattomaksi pääsiäis koristeeksi... :lol:

Korostuu varsinkin kun ajaa vakionopeudensäätimen kanssa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Timo J kirjoitti:Aika yleistä sekin on, kun pitkää matkaa ajelee, että vedellään reilusti ohi ja kohta hidastetaan alle nopeuden mitä ohitettava ajoi.

Tuo jos mikä kyrsii. Ja jos kyseisen auton ohittaa "takaisin", niin leimautuu kaahaavaksi raidattomaksi pääsiäis koristeeksi... :lol:

Korostuu varsinkin kun ajaa vakionopeudensäätimen kanssa.
Tuon kyllä allekirjoitan. Kun tuossa Sprintterissä saa navin kautta todellisen nopeuden, tulee aina kun mahdollista asetettua maantiellä vakkari päälle, asetusarvona pidän rajoitus +7-9 km/t. Paras "ohitusmäärä" samasta autosta ykköstiellä on ollut 9 kertaa ja tämä oli juurikin niin, että musta kovaa ohi, noin 100 m päähän, jonka jälkeen pikkuhiljaa nopeus hidastu ja minä tasaisesti ohi. Viimeisellä minun ohitus kerralla sain kyllä osakseni torven soiton ja hyvän autoilijan merkin :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mulla on tommonen postin vanha oikealta ohjattava portteri :D

Sen perässä ei kyllä kukaan halua ajaa,vaikka ajais kuinka kovaa :shock:
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

Aika yleistä sekin on, kun pitkää matkaa ajelee, että vedellään reilusti ohi ja kohta hidastetaan alle nopeuden mitä ohitettava ajoi.

Tuo jos mikä kyrsii. Ja jos kyseisen auton ohittaa "takaisin", niin leimautuu kaahaavaksi raidattomaksi pääsiäis koristeeksi... :lol:

Korostuu varsinkin kun ajaa vakionopeudensäätimen kanssa.
Itse ajan yleensä maantiellä vakionopeussäätimellä 5-7 km/t ylinopeutta - mersussahan nopeus pysyy normaalisti +- 1-2 km/t haarukassa - ja ohitan kaikki, jotka tulevat perä edellä vastaan, heti tilaisuuden tullen.
Reilusti ylinopeudella ohi ja vähän kauemmas, minkä jälkeen taas entistä nopeutta. Kyllä sen huomaa, että ohitettavan nopeus monesti nousee ja pysyy perässä jonkun aikaa, mutta kun menee vähän kauemmas, yleensä jäävät ajamaan omaa vauhtiaan.
Kun olen oman vauhtini valinnut, ei ole väliksi, vaikka ohittaisin saman auton useammankin kerran - ongelma on tuolla toisella, jonka nopeus vaihtelee, ei minulla - turha on siitä stressiä ottaa. Pääasia on, että pääsen ohi vauhdilla, johon ohitettava ei heti pysty tai huomaa vastata kiusaavalla nopeutensa nostolla.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ei kuulkaa se auton ikä vaan joku ihan muu.

Läksin eilen firman parivuotiaalla Fabialla Essolta. Perään liimaantui pihassa joku alkupään w201. Yritin kiihdyttää kantatielle sataseen niin ripeästi kuin tuommoisella tämän päivän pirteällä pikkuisella on mahdollista. Ennen nelosvaihteelle heittämistä mersu oli pyyhkäissyt jo ohi ja erkani kohti horisonttia. :shock: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Aku P kirjoitti:Ei kuulkaa se auton ikä vaan joku ihan muu.

Läksin eilen firman parivuotiaalla Fabialla Essolta. Perään liimaantui pihassa joku alkupään w201. Yritin kiihdyttää kantatielle sataseen niin ripeästi kuin tuommoisella tämän päivän pirteällä pikkuisella on mahdollista. Ennen nelosvaihteelle heittämistä mersu oli pyyhkäissyt jo ohi ja erkani kohti horisonttia. :shock: :oops:
En välttämättä itse ihan samanlaista rituaalia harrasta,mutta joskus on kiva kokeilla,esim.isolle tielle kiihdyttäessä, yleensä autolla kiihdytetään kaasu pohjassa tavoitenopeuteen(pois sulkien yli 100vuotiaat)
Jos vaikka edelläsi ajaa uudenkarhea Kiia tai joku vaan uusi auto,niin pääsee vähän jyvälle kuinka hyvin vaikka edellä mainittu auto kiihtyy.. 8) Tietysti en nyt puskurissa roiku että "painu v¤¤¤¤¤n siitä!" mutta turvaväliä noudattaen..Yleensä edessä ajava vielä vilkuilee peiliin,varmaan miettii että"eiköhän toi vanha mese tipu kyydistä kohta.. :twisted: " Mielestäni "harmitonta" kisailua.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pystärillä on helsingissä hauska aina katella kun takanaolijat jo kaukaa vaihtavat valoissa viereiselle kaistalla, vaikka se olisi vaikka bussikaista.
Yllätys onkin suuri kun ohi ei pääsekkään Sitten seuraavista valoista menevät ohi vaikka väkisin punasia päin, kuha ei tarvi rinnalle jäädä :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JanneVillePetteri kirjoitti: Mielestäni "harmitonta" kisailua.
Olen tässä eri linjoilla, minusta hyväksyttävää mittelemistä liikenteessä ei ole.

Tiedetään, olen vanha ja laiska. Tällaiseksi pitkät ajomatkat ovat opettaneet :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mielestäni tuossa ei missään kohtaan rikota edes lakia joten sinäänsä se kyllä on "harmitonta" ja "kisailua".. Tätä kisailua pahempi ongelma on mielestäni tuo talvella harrastettava triftinki :roll:

Kyllä viimetalvenakin olisi saanut oman kullan lunastukseen, jos ei olisi vauhtia hidastanut ja hieman sisäkaarteeseen leikannut, kun sieltä tulee se e30 kauheessa luisussa 100km/h lasissa 40km/h alueella kahden kaistan leveydellä..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Teki mieli tehdä tuo, en vaan viitsinyt tökkiä kepillä jäätä :twisted:

btw. Mitäs mieltä olette semmoisesta että joku saatanan samara hidastelee 100km/h alueella 70km/h, ratissa vanhempi mieshenkilö (65+). Tästä kun lähtee ohittamaan niin tämä lyö lusikan pohjaa ja yrittää estellä? No kyllä tuo 2.5l hyrskydiisseli jaksoi paljon pidemmälle kun tämä idänihme, mutta kyllä teki mieli ajaa kylkeen.. Hirveää vaaratilannetta hän ei siinämielessä aiheuttanut, että tie oli kuiva, suora ja tyhjä.

Osaako joku edes kertoa että mitä helvettiä tämä idänihmeen kuljettaja ajatteli? Mikä pointti tämmöisen pellen ajamisessa on? Näitä tuolla kasitiellä aivan liian usein liikenteessä. Nyt kun muistelen niin tämä oli varmaan sama samara kun se joka teki samaa talvella, 60km/h 80-alueella..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Se ziguli-man kuvittelee ajavansa todellista nopeutta,itsekin kyllä tiedän että itä-mersuissa heittää mittari(4omistanut,en ylpeile.)Mutta ei se NOIN PALJON heitä kuiteskaan! :lol: Siksi se ajattelee kun ohitat sen: "S######N nulikka kun hurjastelee tuollaasella juppi mersulla!! Kyllä minäkin nuorena Tunturi-rallia päästelin P#####E!!! Kyllä tämäkin kulkoo!" Jotenkin noin se saattaa ajatella...
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mitä jos hän ei stressais mun nopeudesta vaan ajelis sitä omaa peltipurkkia, jota joskus virheellisesti autoksikin kutsutaan :/
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

nj^ kirjoitti:Teki mieli tehdä tuo, en vaan viitsinyt tökkiä kepillä jäätä :twisted:

btw. Mitäs mieltä olette semmoisesta että joku saatanan samara hidastelee 100km/h alueella 70km/h, ratissa vanhempi mieshenkilö (65+). Tästä kun lähtee ohittamaan niin tämä lyö lusikan pohjaa ja yrittää estellä? No kyllä tuo 2.5l hyrskydiisseli jaksoi paljon pidemmälle kun tämä idänihme, mutta kyllä teki mieli ajaa kylkeen.. Hirveää vaaratilannetta hän ei siinämielessä aiheuttanut, että tie oli kuiva, suora ja tyhjä.

Osaako joku edes kertoa että mitä helvettiä tämä idänihmeen kuljettaja ajatteli? Mikä pointti tämmöisen pellen ajamisessa on? Näitä tuolla kasitiellä aivan liian usein liikenteessä. Nyt kun muistelen niin tämä oli varmaan sama samara kun se joka teki samaa talvella, 60km/h 80-alueella..
Varmaan havahtui mietteistään ja huomasi, että ka, vauhtini onkin tippunut melko tavalla. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kyllähän tuo sitten hidasti kun ohi pääsin.. Ja taisi tehdä takana tulleelle Q7:lle samaa, tosin tämä taisi olla jo hieman liian kova pala :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Taas käsitykset vaan vahvistuu, mitä enemmän pyörällä ajaa.
Miksi rajoitusten mukaan ajavan moottoripyörän perseessä pitää roikkua ihan kiinni? Miksi teette niin?
Tai itseasiassa ajan aina sen 5km/h yli rajoituksen. Ottaako niin paljon luonnon päälle, kun moottoripyörällä tulee irrottua valoista aina rivakammin, vaikkei kiihdyttää koittaisikaan? Aina risteyksen jälkeen on vähän matkaa rakoa takanatulevaan, mutta sitten se apina tuleekin kaasu pohjassa siihen perseeseen kiinni. :lol:

Vähän offtopiccia mersufoorumille kyllä...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Whaeva kirjoitti:Taas käsitykset vaan vahvistuu, mitä enemmän pyörällä ajaa.
Miksi rajoitusten mukaan ajavan moottoripyörän perseessä pitää roikkua ihan kiinni? Miksi teette niin?
Tai itseasiassa ajan aina sen 5km/h yli rajoituksen. Ottaako niin paljon luonnon päälle, kun moottoripyörällä tulee irrottua valoista aina rivakammin, vaikkei kiihdyttää koittaisikaan? Aina risteyksen jälkeen on vähän matkaa rakoa takanatulevaan, mutta sitten se apina tuleekin kaasu pohjassa siihen perseeseen kiinni. :lol:

Vähän offtopiccia mersufoorumille kyllä...
Toisaalta pyörällä on sitten aika helppo jättää se takalokariin liimautunut auto nielemään savua. Ei kai tarvita kuin pieni ranteenkierto ja se, omistajansa kovaksi raudaksi luulema, V70 on jäänyt kauas taa :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä kyllä, mutta sen jälkeen seuraavasta risteyksestä hyökkää auto komion takaa jo eteen.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Whaeva kirjoitti:Kyllä kyllä, mutta sen jälkeen seuraavasta risteyksestä hyökkää auto komion takaa jo eteen.

"vanha" ja hyväksi todettu kikka:

mopoon sellainen fillarin juomapulloteline, siihen ketjuvahaa (nimenomaan vahaa).....kun tämä päärsaukko on siinä takana vetäset olan yli piiiiiitkän suihkauksen.....

sinne jää putsaamaan lasiaan ja mitä aurinkoisempaa sen parempi....

ps.muista sitten samalla se ranneliike....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Jos tuon tekisi niin varmasti soittasin poliisit perään.. Tuo aiheuttaa jo taloudellistakin vahinkoa (pesuvesi, auton peseminen, rasvanpoistopaskapesuaineella hinkkaaminen, vahaaminen), ei ehkä kovin paljoakaa, mutta tarpeeksi.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

nj^ kirjoitti:Jos tuon tekisi niin varmasti soittasin poliisit perään.. Tuo aiheuttaa jo taloudellistakin vahinkoa (pesuvesi, auton peseminen, rasvanpoistopaskapesuaineella hinkkaaminen, vahaaminen), ei ehkä kovin paljoakaa, mutta tarpeeksi.
No opitpahan olemaan. Jätät ensikerralla hiukka väliä.

Mitäs se sitten aiheuttaa, jos se edessä ajava prätkäkuski vetäsee lipat siihen 20cm päähän sun mersun nokasta? No ylihän sinä menet jarruttamatta.

Tai jos prätkän eteen pomppaa pusikosta fasaani? No, prätkäkuski tietty tekee äkkijarrutuksen, prätkä pysää ainakin 5x nopeampaa kuin auto, taas tullaan yli...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Whaeva kirjoitti:
nj^ kirjoitti:Jos tuon tekisi niin varmasti soittasin poliisit perään.. Tuo aiheuttaa jo taloudellistakin vahinkoa (pesuvesi, auton peseminen, rasvanpoistopaskapesuaineella hinkkaaminen, vahaaminen), ei ehkä kovin paljoakaa, mutta tarpeeksi.
No opitpahan olemaan. Jätät ensikerralla hiukka väliä.

Mitäs se sitten aiheuttaa, jos se edessä ajava prätkäkuski vetäsee lipat siihen 20cm päähän sun mersun nokasta? No ylihän sinä menet jarruttamatta.

Tai jos prätkän eteen pomppaa pusikosta fasaani? No, prätkäkuski tietty tekee äkkijarrutuksen, prätkä pysää ainakin 5x nopeampaa kuin auto, taas tullaan yli...
prätkä ei pysähdy juurikaan nopeempa, kun auto. pikkasenkin taitamattomissa käsissä rätkä on reilusti hitaampi pysähtyyn, kun auto. yleinen harhaluulo.

pitäis silti ainakin motoristeihin pitää sitä turvaväliä. ei ole kiva olla syytettynä vamman/kuoleman tuottamuksesta, kun on ajanu jonkun kaatuneen mopoilijan yli.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

En minä persiissä ajele, enkä ajatellutkaan, mutta kuitenkin mitäs sitten tehdään kun tuo autoilija lasit limassa ajaakin pikkutytön yli, jonka motoristi ehtii juuri ja juuri väistämään? Tai ajautuukin pois ajokaistalta katutolppaan ja autossa olija ja sen vaimo kuolee, olivat juuri hakemassa nääs lapsia tarhasta..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no ei se nyt tietenkään ole järkevää ruikkia mitään ketjuvahaa toisten tuulilasiin. vaikka kusta ennemmin, jos jotakin on tarve ruikkia.

mulla on autossa semmonen ominaisuus, että kun painaa riittävästi kaasua, niin tulee mustaa savua pakarista. sillä on kyllä hyvä jättää kaikki puskurissa roikkujat. mopottimiin ois hyvä saada jotakin vastaavaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä se pyörä muuten pysähtyy reilusti nopeempaa kun auto. :lol: Ei ole mikään harha, vaan kokemusperäinen fakta. Vaikka renkaita onkin vaan kaksi, on sitä pysäytettävää massaa keskiverto autoon verrattuna noin 5-7 kertaa vähemmän. Ja motskarissa painoon suhteutettuna jarrut huomattavasti tehokkaammat. Etupyörässäkin levyjä useimmiten 2kpl, melkeen aina isompia kuin autoissa ja varustettuna nykyään nelimäntäsillä puristimilla.
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Whaeva kirjoitti:Kyllä se pyörä muuten pysähtyy reilusti nopeempaa kun auto. :lol: Ei ole mikään harha, vaan kokemusperäinen fakta.
Fifth/Top Gear testas ton jutun tos vuosia sitten. Auto pysähty nopeemmin ku prätkä. Tosin se auto ei ollu perus mese vaan jokin urheilullisempi auto.

Mut perusjuttuna kyl ne aika samoihin kunnossa ollessaan pysähtyy.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Ohitus

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Ei ole vuosiin oikeen ollu ongelmia ohituksissa. Mua harvemmin ohitetaan, sen verran on reipas ajotyyli. Olen koittanu hillitä tätä ja osin onnistunutkin.

Kuitenkin...

Ajelin erään "parivaljakon" perässä n. 10 km. Joku Japsi ja sen takana Audi ja minä siellä takana. Ajelivat tasasesti hieman alle rajoituksen. Oli kiire ja aattelin sitte sipasta ohi. Noh.

Ohitin ensin Audin ja aattelin siinä välissä palata omalle kaistalle ennen Japskin ohitusta. Järkytys oli kauhee, kun Audi-hemmo olikin tunkenu sen Japskin puskuriin kiinni ja siis esti paluuni takasin kaistalle. Eli kyseessä oli siis kaistapää. Ei auttanu muu kun kaasu pohjaan ja äkkiä ohi, koska edessä oli tulossa mutka ja mahdollinen katastrofi tulossa. Siinä tuli vedettyä sitten 120 km/h 60 alueella.

Audi-hemmo tulikin yllättäin sieltä perään, kuin ampianen. Eikä jääny ennenkuin vedin oikein tosissaan lujaa mutkasta tietä. Rajotus oli siinä vaiheessa 80. En viitti mainita omia nopeuksia... Tuli sopivasti kohdalle ohitettavia, jotka passailin siten, että pääsin hyvin ohi, ja Audi-hemmo jäi johkin mutkan kohtaa jumiin. Niin hullu se ei sentään ollu, että ois lähteny sokeisiin mutkiin ohi niistä.

Todella omituinen tapaus. Ois pitäny rekkari panna ylös, mutten tajunnu siinä kiireessä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Yksi tyypillinen ilmiö on myös se, kun rampilta yritetään tunkea kylkeen. Monet vaihtaa ohituskaistalle rampin kohdilla väistääkseen rampilta tulevia autoja. Tosiasiassa se on rike, rampilta tulevia ei saa väistää.
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Whaeva kirjoitti:Yksi tyypillinen ilmiö on myös se, kun rampilta yritetään tunkea kylkeen. Monet vaihtaa ohituskaistalle rampin kohdilla väistääkseen rampilta tulevia autoja. Tosiasiassa se on rike, rampilta tulevia ei saa väistää.
Tuohon voisi lisätä vielä että kun ramppia seuraa yleensä ns. "kiihdytyskaista" jossa olisi tarkoitus ehtiä sinne muun liikenteen joukkoon mut jotkut vaan painavat jarrua kaasun sijasta ja siitähän se härdelli vasta syntyykin :shock:
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Vastaa Viestiin