Kaikki secit ja SL:lät tottakai, w123 ei oikein klassikoksi mielestäni taivu on ehkä vähän turhan paljon noita puksattu liukuhihnalta kuitenkin.
No w126:sta varmaankin tulee jonkinlainen klassikko ajan kuluessa.
Mutta yleensäkin klassikonhan voi määritellä valmistusmäärien mukaan, jos autoa on tehty yksi on se uniikkikappale mutta jos vaikka 1500kpl on se tuleva klassikko, mutta jos mallia on tuotettu miljoona kappaletta pysyvät ne vain vanhoina romuina ellei sitten käy kuin kuplavolkkarille että kun kaikki autot on hävitetty romuralleissa niin jäljellejääneethän alkavat olla jo klassikoita
Boss kirjoitti:Mutta yleensäkin klassikonhan voi määritellä valmistusmäärien mukaan, jos autoa on tehty yksi on se uniikkikappale mutta jos vaikka 1500kpl on se tuleva klassikko, mutta jos mallia on tuotettu miljoona kappaletta pysyvät ne vain vanhoina romuina ellei sitten käy kuin kuplavolkkarille että kun kaikki autot on hävitetty romuralleissa niin jäljellejääneethän alkavat olla jo klassikoita
Täytyy kyllä olla eri mieltä, klassikko liittyy omassa ajatusmaailmassani nimeomaan ulkonäköön ja muihin ominaisuuksiin, ei suoraan harvinaisuuteen.
Edit: Jostain Fiat Uno:sta tai Samarasta ei tule klassikkoa sitten millään vaikka olisivat viimeinen kappale maailmassa. Niistä vain puuttuu se jokin, mikä esimerkiksi juuri kuplasta löytyy. Samaten jotain ihan hirveää rysääkin voi olla tehty vain 1500kpl, eikä se siitä paremmaksi muutu.
W126 SEL tulee olemaan ehdottomasti klassikko. Se on hillitty, arvokas, komea ja omanarvontuntoinen.
En usko että W126 SEC:stä tulee klassikkoa, kun se on ainakin minun mielestäni hieman raikulihenkinen ja poikamainen, ehkä jopa hieman vallaton "sutenöörimalli"...
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
W123:sta tulee klassikko aikanaan,niin on käynyt monelle muullekkin suositulle automallille. Vertaa esim. Ford Anglia,Kupla jne. Valmistus määrä ei ratkaise. Yks päivä vaan huomataan,että mihin ne yht äkkiä hävisi. Ja sitten niitä aletaan kaipaamaan.
Siis mikä H* - L* -V* -TIN Pulkka tuo on? [/quote]
Siinä on pilattu erittäin tehokkaasti kaksi Mersua kertaheitolla Mistä lie peräisin, äkkiseltään moiseeen mauttomuuteen ei kykene kuin ameriikkalainen. Mutta voi syypää olla muualtakin kotoisin, tai oikeastaan ei mistään kotoisin. Näyttää olevan jonkun Rotary Klubin edustalla, eikös Lions Club ole sitten paremmalla maulla varustettu, tai RT-kerho ainakin...
Hoho. TUostahan tulee mieleen elokuva Uuno Turhapuro muuttaa maalle, missä Härski Hartikainen saa tehtäväkseen korjata opettajapariskunnan W123:n ja Kuplan. Uurastuksen jälkeen navetan ylisiltä rullaakin ulos jotain, joka sangen läheisesti muistuttaa linkin kuvaa.
"No kun ne oli mersu ja folkkari molemmat niin huonossa kunnossa että ei niistä saantu kuin yhden hyvän", toteaa Härski.
Johon opettaja, että "tämä nyt kieltämättä onpi hyvin persoonallinen malli..."
Tämä W100/W150-kammotus tosiaan alkaa lukeutua näihin ns. omatekemiin replicahirvityksiin, joita myös markkinoilla on tarjolla. Taisivat olla merkit ainakin Panther ja Excalibur, joista jälkimmäinen lienee 540K-mallia etäisesti imitoiva 30-luvun henkeen muotoiltu viritys - mutta tekniikka oli Oldsmobilen ja vielä etuvetoinen... korjatkaa, jos meni metsään, kyseessä on hatara muistikuva historian havisevilta lehdiltä.
Pitää vastata itse itseään itselleen tehostaen. Eilen tuli sitten Kympin uutisissa kevennyksenä pätkää joukkohäissä, jossa moinen valkoinen Excalibur erään parin vihkiautona oli. Eipä sitä paljoa näytetty, mutta nokasta kävi julki, että aika roisisti on Mersun merkkiä raiskioitu. Samanlainen rengas tapin päässä, mutta sisällä tähden tilalla T-symboli, joka tätä kuulua Artun miekkaa kuvastaa. Kuttaperkkareplica sanon minä