Öljypohjan pultti katkesi paikalleen.. Apuva

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti:
RH kirjoitti:
termos88 kirjoitti: Kyllä ammattilaiseen kannattaa luottaa ja hänelle jouduin tuosta kympin maksamaan. 8)
Kallista. Eikä tarvinnu kuin raahata auto pajalle. :lol: 8)
Tämä oli varmaan hyväntahtoista kuittailua...uudelle jäsenelle :wink: .
Jep, jep.
Ja olihan siinä totisempikin puoli, eli todellista osaamista aika usein vaatii nimenomaan osata arvioida omia kykyjään, siis milloin kannattaa jättää tekemättä ja antaa jonkun osaavamman tehdä. Pisteet siitä. 8)
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

DBFI kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ammattilaisen apuun turvautuminen kannattaa lähes aina ellei ole varma omista taidoista ja/tai välineistä.
Usean autoilijan kohdalla kannattaisi vaikka itsestä tuntuu että "kyllähän tuon vaihtaa vaikka vasemmalla kädellä silmät kiinni"
Saattaa kommentoija olla vähän jäävi tässä aiheessa. Usein ammattilainen varmaan paras hoitamaan homman mutta pitää muistaa että esimerkiksi merkkiliikkeestä ei aina löydä ammattilaista joka osaa tehdä homman paremmin kuin omistaja (riippu tietenkin "ammattilaisesta" ja omistajasta).

Ja jos aina vie auton korjattavaksi ammattilaiselle niin ei koskaan opi itse tekemään niitä yksinkertaisiakaan juttuja.
Jäävi kyllä - mutta usein harmittaa ihan oikeasti niiden puolesta jotka eivät koskaan saa autoaan oikeasti kuntoon tai tekevät valtavasti töitä löytääkseen ja korjatakseen vian joka korjaamolla olisi löydetty ja korjattu hetkessä.
Ja jos aina vie auton korjattavaksi ammattilaiselle niin ei koskaan opi itse tekemään niitä yksinkertaisiakaan juttuja.
Eipä, eikä aina kannatakaan viedä :wink:
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

dealer kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ammattilaisen apuun turvautuminen kannattaa lähes aina ellei ole varma omista taidoista ja/tai välineistä.
Usean autoilijan kohdalla kannattaisi vaikka itsestä tuntuu että "kyllähän tuon vaihtaa vaikka vasemmalla kädellä silmät kiinni"
Saattaa kommentoija olla vähän jäävi tässä aiheessa. Usein ammattilainen varmaan paras hoitamaan homman mutta pitää muistaa että esimerkiksi merkkiliikkeestä ei aina löydä ammattilaista joka osaa tehdä homman paremmin kuin omistaja (riippu tietenkin "ammattilaisesta" ja omistajasta).

Jäävi kyllä - mutta usein harmittaa ihan oikeasti niiden puolesta jotka eivät koskaan saa autoaan oikeasti kuntoon tai tekevät valtavasti töitä löytääkseen ja korjatakseen vian joka korjaamolla olisi löydetty ja korjattu hetkessä.
Eipä, eikä aina kannatakaan viedä :wink:
-Vaihtoehtoisesti ne kenellä on varaa siihen,niin vievät sen korjaamoon vaikka osaisivatkin itse korjata.
-Tai ei ole rahaa ja yrittäävät korjata vian,mutta joutuvat viemään sen viime kädessä korjaamoon.
-Tai olisi varaa,mutta on taitoa myös korjata vika itse.

Itse kuulun kategoriaan,olen auto-asentaja ja korjaan mahdollisimman paljon itse,ei olisi varaa viedäkään korjaamoon,mutta jos taitoni ei riitä tai työkalut niin turvaudun silloin korjaamoon..Enkä sitä harmittele sen enempää,leipäähän hekin ansaitsevat.. :wink:
bbow114
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja bbow114 »

En ala maksamaan korjaamolle parin tunnin työstä päivän nettopalkkaani. Eikä tuollaiseen mutterin hitsaamiseen mitään 250A konetta tarvitse, onnistuu valovirta koneella tai pienellä puikkokoneellakin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

bbow114 kirjoitti:En ala maksamaan korjaamolle parin tunnin työstä päivän nettopalkkaani. Eikä tuollaiseen mutterin hitsaamiseen mitään 250A konetta tarvitse, onnistuu valovirta koneella tai pienellä puikkokoneellakin.
Sulla on sitten sentään hyvä palkka. :) Pitää kuitenkin kaikkien ymmärtää että se sopiva kynnys ammattilaisen puoleen kääntymisessä vaihtelee auton omistajan mukaan (rahasta, osaamisesta ym. johtuen) ja vaihtelee myös sen mukaan minkälainen korjaamo ja korjaaja on käytettävissä.

Harvalla meillä sentään pariin kymppiin jää päiväpalkka (vaikka ei ihan kahta tuntia tämä esimerkkitapauksen laskutus kattanutkaan). Ja meiltä ainakin on Dealerin pajalle aika pitkä matka, lähes yhtä pitkä matka kuin sieltä meille.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Dealerin pajalle
Ohimennen muistutan että en ole yrittäjä vaan automekaanikko korjaamon palkkalistoilla.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyyl määkin dealerille uskaltaisin auton viedä, ja muutamaan muuhun paikkaan nyt kun tuntee vähän tekijöitä täältäkin päin.

Näitä ammattimiehiä ja sitten näitä Ammattimiehiä juu. Justiin viikolla odottelin motonetin tiskillä osia ja siinä vieressä joku vanhempi herra oli ostamassa pinnapulttia ilmeisesti jonkin vehkeen pakosarjan kiinnittämiseen. Kysyi sitten myyjältä, hehän ovat tietysti osamyynnin ammattilaisia, jotta minkälaisen pultin tämä tarvitsee. Myyjä sattui olemaan nuori kaveri, tuskin ollut koskaan missään korjaamossa töissä, vaan ekaa työpaikkaansa teki, opasti kyseisen herran sinne kilopulttien keskelle ja valkkaamaan sieltä nailon lukituksella olevan mutterin niin pysyy sitten kiinni :roll:

Itse ihmettelin samaan aikaan, jotta mistä saisi niitä lukkiutuvia kuparimuttereita halvalla.

Nii'in ja sain kuin sain pidettyä itseni hiljaa, ei vain jaksa puuttua. Toivottavasti se nyt oli menossa vaikkapa B&S moottoriin. Tämä nyt oli vain ihan esimerkki viikolta. Sitten on niitä ammattimiehiä, jotka osaisi mutta eivät vain enää jaksa yrittää kunnolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tompa124
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

laineracing kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:
S202 kirjoitti:Hitsaa mutteri siihen kunnolla. Anna jäähtyä! Hakkaa vasaralla niin lujaa kuin uskallat hajottamatta koko öljypohjaa. Tämän jälkeen jos ei aukea niin on kumma!
laatta tai prikka on helpoot hitsata!? :wink: ja siihe vasta mutteri!
ihan yhtä helppo se mutterikin on hitsata :shock:
joo. prikas on se hyväpuoli ette pääse nii helposti hitsaaman pultin reunasta sitä toiseen kappaleeseen kiinni.
Vastaa Viestiin