Mahtavaa, kiitokset. Tuossa on mulle ostoslista ku tulee taas tilipäivä. Kolinaa kuuluu jonnin verran, jouset voisin vain jättää pois ku oli hyvän näköset. Nuista kardaanin räteistä, mistä tiän onko vaihtokuntoset, eli miten oireilee? Ei ole koskaan ollu takapotkua niin ei voi tietää.Tupperware kirjoitti:"mietityttää, että mitäs sieltä alustasta pitää seuraacaksi vaihtaa".
ei kannata miettiä turhia. Ja jos mietit niin eihän väyrysessä ole oikein muuta vakiokulutuskamaa kun;
-alapallot
-ylätukivarret
-alatukivarsien kumipuslat
-koiranluut
-jouset
-takakelkan kumityynyt
-em. narinahelat
-kardaanin rätit
noi kun vaihdat ni avot, rupee vanhakin tuntumaan taas uudelta.
Kitinälaakerin epäonnistunut vaihto.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke 16.06.2010 23:58
- Paikkakunta: Syvä Etelä
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Meni 2-3 kertaa pidempään/hela ammattimiehellä kun vaihdettiin molemmat S124sen narinahelat Mikkelissä Autohuolto Saikkosella. Itse olin paikalla niin tiedän että meni ihan töissä..Narinahelan vaihdossa menee aikaa 20-30 minuuttia.
Jos pultti on jumissa helassa sen irrotus +10 minuuttia.
Ihan järjettömän tiukassa oli, Klannin hydraulisesta työkalusta kilahti kierretanko kahdesti poikki.. Siinä olis poika ollu ihmeissään ite vaihtaessa.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ainakin paikallinen merkkiliike käyttää induktiolämmitintä. En sitten tiedä muuntaako tuo aineen ominaisuuksia?JarkkoN kirjoitti:Korjaamo saattaa käyttää kaasuliekkiä osien kuumentamiseen, mutta
kannattaa huomioida, että kuumennus yleensä päästää metallit, jolloin
niiden kovuus muuttuu. Samaten ruostesuojaus tai kumiosat saattavat
kärsiä. Taitoa siis vaaditaan. Kuumennus ja kylmäsuihke kyllä auttavat
irrotuksissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Väyrysen tapauksessa pitää vielä muistaa etupään jousikupit, ne ruostuvat.Tupperware kirjoitti:"mietityttää, että mitäs sieltä alustasta pitää seuraacaksi vaihtaa".
ei kannata miettiä turhia. Ja jos mietit niin eihän väyrysessä ole oikein muuta vakiokulutuskamaa kun;
-alapallot
-ylätukivarret
-alatukivarsien kumipuslat
-koiranluut
-jouset
-takakelkan kumityynyt
-em. narinahelat
-kardaanin rätit
noi kun vaihdat ni avot, rupee vanhakin tuntumaan taas uudelta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
kierretanko menee poikki jos hela on tosi väljä niiin se mutteri ottaa siihen olka-akseliin kiinni ja se katkoo tankoa. hela ei ikinä niiin kiinni etteikö pultti kestäis. nimimerkillä meillä vaihdetaan noin 200kpl niitä heloja vuodessa.Petteri Kivimäki kirjoitti:Meni 2-3 kertaa pidempään/hela ammattimiehellä kun vaihdettiin molemmat S124sen narinahelat Mikkelissä Autohuolto Saikkosella. Itse olin paikalla niin tiedän että meni ihan töissä..Narinahelan vaihdossa menee aikaa 20-30 minuuttia.
Jos pultti on jumissa helassa sen irrotus +10 minuuttia.
Ihan järjettömän tiukassa oli, Klannin hydraulisesta työkalusta kilahti kierretanko kahdesti poikki.. Siinä olis poika ollu ihmeissään ite vaihtaessa.
Noniin, nyt päästiin eteenpäin, eli tänään aamulla käytin sielä Teboililla ja hintaa operaatiolle tuli 72e. Työtä huoltomies teki 1h ja 45min, ei ollu kyllä tuon väärti alkaa ite kokeileen, prkl. No, mikä tärkeintä, narina loppu, eli pääsen nyt keskittyyn muihin vaihtokuntoisiin osiin, ainaki jarrulevyt, palat ja käsijarrukengät vaihtoon, kävin jo osataan levyt, palat ja kengät yht.97e. On ollu kyllä positiivinen yllätys nämä väyrysen osien hinnat.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00