Kitinälaakerin epäonnistunut vaihto.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Tupperware kirjoitti:"mietityttää, että mitäs sieltä alustasta pitää seuraacaksi vaihtaa".

ei kannata miettiä turhia. Ja jos mietit niin eihän väyrysessä ole oikein muuta vakiokulutuskamaa kun;

-alapallot
-ylätukivarret
-alatukivarsien kumipuslat
-koiranluut
-jouset
-takakelkan kumityynyt
-em. narinahelat
-kardaanin rätit

noi kun vaihdat ni avot, rupee vanhakin tuntumaan taas uudelta.
Mahtavaa, kiitokset. Tuossa on mulle ostoslista ku tulee taas tilipäivä. Kolinaa kuuluu jonnin verran, jouset voisin vain jättää pois ku oli hyvän näköset. Nuista kardaanin räteistä, mistä tiän onko vaihtokuntoset, eli miten oireilee? Ei ole koskaan ollu takapotkua niin ei voi tietää.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Tupperware
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 16.06.2010 23:58
Paikkakunta: Syvä Etelä

Viesti Kirjoittaja Tupperware »

Vähän vääntelet isolla ruvarilla tms ja kattelet rupeeko murtuilemaan metalliholkkien ympäriltä. Jos oikein huonoksi pääsee ni hajoaa ihan retaleiksi. Sen jälkeen yleensä uusitaan muutakin..
Nöösipoika
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Narinahelan vaihdossa menee aikaa 20-30 minuuttia.
Jos pultti on jumissa helassa sen irrotus +10 minuuttia.
Meni 2-3 kertaa pidempään/hela ammattimiehellä kun vaihdettiin molemmat S124sen narinahelat Mikkelissä Autohuolto Saikkosella. Itse olin paikalla niin tiedän että meni ihan töissä..

Ihan järjettömän tiukassa oli, Klannin hydraulisesta työkalusta kilahti kierretanko kahdesti poikki.. Siinä olis poika ollu ihmeissään ite vaihtaessa. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

kaasupillillä ja kunnon lyöntiotteella ja -välineillä tuossa menee se 20-30 min itsellä. Se jenkamallinen ulosvetäjä särkyy melko äkkiä. Semmoinen löytyy myös isäukon verstaalta, mutta eipä tuo viitsi sitä käyttää, kun lyömällä lähtee niin kätevästi :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JarkkoN kirjoitti:Korjaamo saattaa käyttää kaasuliekkiä osien kuumentamiseen, mutta
kannattaa huomioida, että kuumennus yleensä päästää metallit, jolloin
niiden kovuus muuttuu. Samaten ruostesuojaus tai kumiosat saattavat
kärsiä. Taitoa siis vaaditaan. Kuumennus ja kylmäsuihke kyllä auttavat
irrotuksissa.
Ainakin paikallinen merkkiliike käyttää induktiolämmitintä. En sitten tiedä muuntaako tuo aineen ominaisuuksia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tupperware kirjoitti:"mietityttää, että mitäs sieltä alustasta pitää seuraacaksi vaihtaa".

ei kannata miettiä turhia. Ja jos mietit niin eihän väyrysessä ole oikein muuta vakiokulutuskamaa kun;

-alapallot
-ylätukivarret
-alatukivarsien kumipuslat
-koiranluut
-jouset
-takakelkan kumityynyt
-em. narinahelat
-kardaanin rätit

noi kun vaihdat ni avot, rupee vanhakin tuntumaan taas uudelta.
Väyrysen tapauksessa pitää vielä muistaa etupään jousikupit, ne ruostuvat.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Narinahelan vaihdossa menee aikaa 20-30 minuuttia.
Jos pultti on jumissa helassa sen irrotus +10 minuuttia.
Meni 2-3 kertaa pidempään/hela ammattimiehellä kun vaihdettiin molemmat S124sen narinahelat Mikkelissä Autohuolto Saikkosella. Itse olin paikalla niin tiedän että meni ihan töissä..

Ihan järjettömän tiukassa oli, Klannin hydraulisesta työkalusta kilahti kierretanko kahdesti poikki.. Siinä olis poika ollu ihmeissään ite vaihtaessa. :roll:
kierretanko menee poikki jos hela on tosi väljä niiin se mutteri ottaa siihen olka-akseliin kiinni ja se katkoo tankoa. hela ei ikinä niiin kiinni etteikö pultti kestäis. nimimerkillä meillä vaihdetaan noin 200kpl niitä heloja vuodessa.
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Noniin, nyt päästiin eteenpäin, eli tänään aamulla käytin sielä Teboililla ja hintaa operaatiolle tuli 72e. Työtä huoltomies teki 1h ja 45min, ei ollu kyllä tuon väärti alkaa ite kokeileen, prkl. No, mikä tärkeintä, narina loppu, eli pääsen nyt keskittyyn muihin vaihtokuntoisiin osiin, ainaki jarrulevyt, palat ja käsijarrukengät vaihtoon, kävin jo osataan levyt, palat ja kengät yht.97e. On ollu kyllä positiivinen yllätys nämä väyrysen osien hinnat.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Vastaa Viestiin