W203 veto häipyy välillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Ei tosta pojaat tuu mitään. Alkaa olla jo liikenteelle ja ittelle vaaraks, kun ei tiä pääseekö ympyrään alta pois vai ei. :evil: Eli pari kysymystä taas. Onko se rail. Paineen säädin siinä tukin päässä? Toinen juttu, kytkimen katkaisijan tarkoitus ja sijainti, vaikuttaa ilmeisesti polttoaineen syöttöön, mutta miten? Tärkee juttu on myös se, missä se tarkalleen on? Kun on nimittäin selkäydinkanavassa ahtauma, ei viittis ylimääräisiä ryhtiliikkeitä tehdä. Eipä silti että edes pystyisi. Ja vielä, missä hemmetissä pääsis luettuutaan ton starilla?
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei jaksaisi uskoa railpaineanturiin,joko ei lähtis käyntiin,tai sitten kovilla kierroksilla temppuilisi.
Koska vaivaa vain ajaessa,tulisi mieleen eräänlainen sähkövika.
Kattelehan siitä välijäähyttimen putkesta lähtee muutama sähköjohto,onko ne miten ristissä ja eristeet rispaantuneet?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jannemer kirjoitti:Ei tosta pojaat tuu mitään. Alkaa olla jo liikenteelle ja ittelle vaaraks, kun ei tiä pääseekö ympyrään alta pois vai ei. :evil: Eli pari kysymystä taas. Onko se rail. Paineen säädin siinä tukin päässä? Toinen juttu, kytkimen katkaisijan tarkoitus ja sijainti, vaikuttaa ilmeisesti polttoaineen syöttöön, mutta miten? Tärkee juttu on myös se, missä se tarkalleen on? Kun on nimittäin selkäydinkanavassa ahtauma, ei viittis ylimääräisiä ryhtiliikkeitä tehdä. Eipä silti että edes pystyisi. Ja vielä, missä hemmetissä pääsis luettuutaan ton starilla?
kurvaa pihaan niin pistetään *:rin piuha kiinni ja katsotaan mitä löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Sorvin ääreen. Mersun laiskuus alkaa olla lähes jatkuvaa. Tosin tänään aamulla, kun se postilaatikolta liikkeelle lähdettäessä ensin sammui, niin käynnistyksen jälkeen toimi koko työmatkan(25km.) aivan loistavasti. Vaikka justiinsa oli tukehtunut lähdössä. Sellaisen seikan olen huomannut, että moottorin käyntiääni on kovempi silloin kun se sekoilee. Ei sillä lailla, että pakopuolelta vuotais(kai) vaan se vaan käy kovemmalla äänellä. Kuuluu sisällekkin selvemmin. Jotenkin en usko noiden polkimien katkaisijoiden vikaan, kun tasaisella pintakaasulla vaihtelee lähes koko ajan. Kolmosella ei kannata edes ajatella lähtevänsä vedättämään alle neljästäkympistä, kun ei lähde kierrokset nousemaan, ennen kuin pitkän ajan päästä. Jotenkin tuntuis, että kulutuskin on lisääntynyt. Mutta vehon testissähän ei mitään vikaa löytynyt, joten taitaa olla luulotautia koko homma.
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Laitto perhana kahteen kertaan saman viestin, nyt tääkin vehje alkaa kiukutteleen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Veh**on testissä harvemmin löytyy tämän kaltaiset vaivat(sehän on yleensä vaan vikakoodin luku)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Nii. Sitähän sinä epäilit jo tuolla alussa. Mutta toisaalta ihme, ettei vastaavaa vaivaa ole kellään tullu vastaan. :shock: Paitsi se ilmamäärämittari, mutta kait tuo siittä olisi vian ilmoittanut? Taitaa ainoo mahdollisuus olla se starilla luku, missähän kaukana se sulla on?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

YV laiteltu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuulostaapa oudolta ettei vikakoodeja ole vaikka vikatilassa mennään ja ilmamassamittari vaihdettu uuteen ...

Asian sivusta:

Meillä oli muutama viikko sitten testissä cdi W204 jossa palaa moottorinohjauksen merkkivalo jonkin aikaa liikkeellelähdön jälkeen, merkkiliike oli testannut ja kertonut ettei voi auttaa koska "mitään sellaista vikakoodia ei löytynyt joka voisi tuollaista aiheuttaa"

Laitettiin testeri kiinni; kas, nokka-akselin asentoanturin vika muistissa ja kilometrilukemat täsmäävät viimeisimpään kertaan kun valo on palanut.
Uusi anturi paikalleen, hintaa pari kolmekymppiä ja 10 minuutin homma.

Vika oli ollut omistajan mukaan jo muutaman viikon enkä usko että sitä ei olisi vikamuistissa näkynyt edellisellä testauskerralla.

No, enpä varmaksi tiedä tuliko auto kuntoon mutta ei ainakaan ole muuta kuulunut.
Ei voi käsittää miksei anturia vaihdettu merkkiliikkeen toimesta jo aiemmin.

(jannemerin autossa ei ole tästä viasta kyse)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Kuulostaapa oudolta ettei vikakoodeja ole vaikka vikatilassa mennään ja ilmamassamittari vaihdettu uuteen ...

Asian sivusta:

Meillä oli muutama viikko sitten testissä cdi W204 jossa palaa moottorinohjauksen merkkivalo jonkin aikaa liikkeellelähdön jälkeen, merkkiliike oli testannut ja kertonut ettei voi auttaa koska "mitään sellaista vikakoodia ei löytynyt joka voisi tuollaista aiheuttaa"

Laitettiin testeri kiinni; kas, nokka-akselin asentoanturin vika muistissa ja kilometrilukemat täsmäävät viimeisimpään kertaan kun valo on palanut.
Uusi anturi paikalleen, hintaa pari kolmekymppiä ja 10 minuutin homma.

Vika oli ollut omistajan mukaan jo muutaman viikon enkä usko että sitä ei olisi vikamuistissa näkynyt edellisellä testauskerralla.

No, enpä varmaksi tiedä tuliko auto kuntoon mutta ei ainakaan ole muuta kuulunut.
Ei voi käsittää miksei anturia vaihdettu merkkiliikkeen toimesta jo aiemmin.

(jannemerin autossa ei ole tästä viasta kyse)
Mielestäni taas kullostaa ihan normaalilta veh**n touhulta,
täälä kuusen alla on käynnyt vastaavia paljon"vikoja mitkä näkyisi jos yhtään vitsii katsoa"
(lisäksi vielä kun ovat sitten alkaneet vaihtamaan osia ovat vaihtaneet vääriä)
nyt on pari takuun alaista sprinteriä ollut tukittavan, mihin ovat vaihdellet jo vaikka mitä osia, omistajat ovat sitä mieltä eipä vielä omatoimisesti vaihdeta ja laiteta kuntoon kun on takuuta jäljellä niin anataa yrittää saa samalla puoli autoa takuusen ilmaseksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Ehtootapäivää.
Täytyy taas palata asiaan. Hetken aikaa on vikaan liittynyt myös haju. Eli tänään ajettuani noin puolisen tuntia, jonka koko ajan kulku tökki, pysähdyin kaupan pihaan. Sisälle autoon tuli vähän niinkuin muovin käry. Mielestäni se tuli lämppärin kautta, ei auton takaa. Kävin kaupassa, ja startin jälkeen auto toimi kuin ei mitään ikinä olisi ollukkaan. Olen aikaisemminkin huomannut useita kertoja tuon käryn, ja joskus nostanut pellin ylös. Kyllä se moottori tilasta tulee, mutten pysty paikallistamaan mistä. En muista enää onko tullu mainittua, mutta oireet alkavat heti kun lähtee kylmänäkin liikkeelle. Mielestäni alussa oli vaivaa vaan lämpöisenä. Edelleen kaipaisin Tampereen seudulta starin omistajia. Mitens muuten tuo välijäähdytin, eihän se kylmänä voi oireilla? Vai voiko?
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Meinas taas laittaa kahteen kertaan saman jutun. Kaikki kiukuttelee.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hajuun syypääksi veikataan suuttimen alatiivisteen vuotoa.
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Voiskos se tehdä tota oirettakin? Muistaakseni jossain alussa ehdotettiin suutinta jossain muodossa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jannemer kirjoitti:Voiskos se tehdä tota oirettakin? Muistaakseni jossain alussa ehdotettiin suutinta jossain muodossa.
Jep jos tarpeeksi valskaa, lisäksi se voi kuumentaa(sulatta)johtoja
jos yhtään epäilee että vuotaa niin kannatta tarkistaa heti,
lisäksi voihan siellä joku johto muuteen vaan kärytä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Joo, täytyy kattoo... Kyllä se käryäminen täytyy liittyä tohon vaivaan, tosin ei se aina haise, kun meno tökkii, mutta usein. Mites muuten, minkälainen hommeli on tiivisteen vaihto, jos se nyt sinne suuntautuu? Onko kuinka hintava osa? Onks tiatoo?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jannemer kirjoitti:Joo, täytyy kattoo... Kyllä se käryäminen täytyy liittyä tohon vaivaan, tosin ei se aina haise, kun meno tökkii, mutta usein. Mites muuten, minkälainen hommeli on tiivisteen vaihto, jos se nyt sinne suuntautuu? Onko kuinka hintava osa? Onks tiatoo?
Halpaa ja jopa kohtuullisen helppoo jossei oo ehtinyt syövyttää uraa kannen puolelle tai suuttimen tiivistepintaan ja/tai suutin ei oo vuotanut niin kauaa että on ehtinyt jumiutumaan oikein tiukasti. Tiiviste ja pultti maksaa muutaman euron, rasva vähän kallimpaa jos veholta ostaa. Juttua löytyy haulla, mm tämä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39311
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Ei perhana. Ei kyllä mitään jälkee näkyny suuttimissa eikä kannessa eikä johdoissa :evil: Laitoin auton käymään, ja kaasuttelin, eikä minkään suuttimen juuresta tullut henkäystäkään. Mutta. Kun kierroksia nostaa, kuuluu heikko vihellys, tai sen tapainen. Tuleeko se turbolta vai mistä? Kun kierrokset vakiinnuttaa esim. 2500, ääntä ei kuulu. Ainoastaan kaasuttaessa. Äänen tulokohtaa on vaikee paikallistaa, turbon puolelta se tulee, mutta toisaalta tuntuis niinkuin kuuluis koneen peräpäästä. Mikä muuten on se pönttö heti siinä turbon alapuolella? Tai se pakosarjan jälkeen oleva? Liikaa osia vanhan ymmärrykselle.
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Antakaa anteeksi tyhmälle. Kattelin tossa korjauskäsikirjasta, ja tuli vaan mieleen, että puhutaankos me nyt siittä suuttimen alapäässä olevasta tiivisteestä? Ja jos, niin näkyykö sen vuoto edes ylhäällä ilman, että irrottaa suutinta? Eli kuinkas mää ny sitte löyrän sen vuatavan suuttimen? Tä?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

jannemer kirjoitti:Antakaa anteeksi tyhmälle. Kattelin tossa korjauskäsikirjasta, ja tuli vaan mieleen, että puhutaankos me nyt siittä suuttimen alapäässä olevasta tiivisteestä? Ja jos, niin näkyykö sen vuoto edes ylhäällä ilman, että irrottaa suutinta? Eli kuinkas mää ny sitte löyrän sen vuatavan suuttimen? Tä?
Siitä alapään tiivisteestä puhutaan. Ota taskulamppu käteen ja katso ihan suuttimien juureen näkyykö kosteutta. Ei tarvii irroittaa suutinta, vaikka ihan mitätön vuoto näkyy vasta kun irroittaa suuttimen.
W203CDI
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ja reirumpi vuoto kuuluu tsuputtavana äänenä, tuntuu kädellä, ja alkaa ajanmyötä kerätä sitä "tumman ihmisen afrokampausta" muistuttavaa töhnää suuttimen juureen. Alkanut vuoto näkyy tumman töhnän kertymisenä siihen tyveen, niinkuin hanta kertoi.

Mutta tuossa voisi olla ahtoputken halkeama tai osittainen irtoaminen, voisi aiheuttaa myös em. ilmiöitä...
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Jep. Ittellä työautosta halkes ahtoputki, ja piti kyllä vihellystä, mutta veto häipy täysin. Tässä se on (vielä) osa-aikasta. Mutta minäpä heti huomenna syynään tarkemmin ne suuttimen juuret, tuo MiHen linkki oli oikein hyvä, kiitti. Muuten, kannattaako niitä suuttimia lähtee irrotteleen lähempää tutkiskelua varten, jossei juuresta löydy mitään jälkiä? Ainakin tuolta linkin kautta luetusta jutusta ymmärsin, ettei samoja venyneitä pultteja kannattaisi enää laittaa takaisin.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

jannemer kirjoitti: Muuten, kannattaako niitä suuttimia lähtee irrotteleen lähempää tutkiskelua varten, jossei juuresta löydy mitään jälkiä? Ainakin tuolta linkin kautta luetusta jutusta ymmärsin, ettei samoja venyneitä pultteja kannattaisi enää laittaa takaisin.
Eipä kannata availla jos ei mitään näy juuressa, mutta jos avaat, niin sitten on pakko uusia sekä pultti ( 7 Nm + 90 astetta, + toiset 90 astetta uusimman suosituksen mukaan) että tiiviste.
W203CDI
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mun mielestä ei tartte irroitella jos ei mitään näy/kuulu. Kyllä se vuoto äkkiä ittensä kasvattaa sellaseksi että sen huomaa, ja vaikka mulla vuoti jo selvästi, ei vielä vikatilaa pukannut. Jotkut ovat ajaneet konetilan 'puolilleen' sitä nokitöhnää, ennenkuin ovat huomanneet että jotain on vialla (ehkä vakio 200:lla ei huomaa jos yks pytty on vähän vähemmällä mukana :lol: )

Ne pultit tosiaan kannattaa vaihtaa aina irroituksen yhteydessä, muuten herkästi katkee. Voipi olla että kupariprikkakin saa sen verran muotoo kun se on kerran kiristetty, että toisella kertaa ei enää pidä kovin hyvin. Nuo eivät tosiaan mitään maksa, että siinä ei kannata säästää. Ja se kierre pitää putsata hyvin, kierteen pohjassa on aika ohut seinämä vesitilaan.

Edit: jaahas, hanta ehti ensin kun mun 2,5-sormitekniikalla tätä tekstiä tulee aika hitaasti :oops:

Jos siellä ois vaan pieni halkeema ahtoputkessa, joka avautuu kun putki pullistuu paineessa? Tai liitos löysällä, joka irvistää samanlailla, kun kone vääntyy kiihdytyksessä?

Et niitä vikakoodeja oo saanu luettua? Onko Vänttisellä niin pitkät jonot? Tammer-dieselilläkin on muistaakseni staari. Jos oot etelämpänä liikkeessä, niin Viialaan Venetmäelle. (Em. paikoissa homma maksaa sen pari-kolmekymppiä, mutta saisi koodit... luulis johonkin pääsevän drive-in lukuun)
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Kyä se on ny sillä lailla, ettei siä vaan näy minkäänlaista mustaa jälkee. Ei oo kun vähän pölyä. Mutta hyvä, kun sain nyt noita nimiä, missä pääsee luetuttaan koodit, kun ei siä v**olla mitään löytyny. Tuli vaan viä semmonen miäleen, että määhän kyllä laittautin lohkolämppärin siihen sillon kun ostin ton. Autoliike sen hoiti, ja paikka oli muistaakseni joku huolto, jonka nimi viittaa paasikiventien vieressä kulkevaan tienpätkään. Sen tarkemmin sanomatta. Ei muuten, mutta sehän näyttäisi olevan turbon vieressä, josko siinä asennus vaiheessa olis jotain pientä tullu tai jääny kiristämättä tai jotain... No, katellaan lisää, kun oon käyttäny luvussa, tai jos sieltä turbon suunnalta löytyis jotain. Muuten, näkyykö sillä starilla, jos turbossa on jotain häikkää? Esim. siinä ahtoputkessa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arviosta näkyy *:rila (jos osaa katsoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W203 veto häipyy välillä

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Nonniin, palaillaanpa pitkästä aikaa asian pariin. Eli viime talvi mentiin aikas hyvin, auto toimi ja meinas jo totuus unohtua. Mutta kesän tullen alko taas kakominen, joka kulminoitu siihen että tänään se sitten sammu ylämäkeen. Ajoin pientä hiekkatietä kakkosella vähän yli tonnin kierroksilla, kun auto alkoi ensin yskimään ja nykimään pirusti. Pysähdyin, niin auto kävi tyhjäkäyntiä ehkä parilla pytyllä! Yritin kaasuttaa, niin auto sammu. Käynnistys ja auto käy hyvin vaikeesti. Pikkuhiljaa härnäämällä sain kierrokset nousemaan ja käynnin tasottumaan. Olen tässä ajellu sen jälkeen toistakymmentä kilometriä, eikä se nytkään ihan kunnolla mene. Tasakaasullakin kulku vähän aaltoilee. Että näin.
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W203 veto häipyy välillä

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Niin ja lisätään vielä että sen kuulee äänestä koska uupuminen on alkamassa. Nakutus muuttuu jotenkin kovemmaksi ja terävämmäksi.
Andre´
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 20.03.2011 20:47
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 veto häipyy välillä

Viesti Kirjoittaja Andre´ »

Ratkaisua odotellessa..
W203 c200 cdi a 2005 (kutiteltu)
W202 220d 1997 rivipumpulla
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 veto häipyy välillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jokos on *:rin piuhan pässää ollut?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin